Technics SB-M2 - 100kg japońskiego hi-endu.

Zaczęty przez tomasz_pianista, Marzec 19, 2017, 21:52

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomasz_pianista

#25
Dzięki za wskazówki. Teraz zwiększyłem gain w przedwzmacniaczu do 47,5 żeby lekko "przesterować" sygnał. Chyba jest trochę lepiej. Na potencjometrach kolumn mam +2 na wysokich i -1 na średnich.

Edit: gram na SUT, wkładka "widzi" 100 ohm.

Jest bardzo mało informacji o tych "pralkach" w sieci, jeden gość opisał SB-M1 i on przy ustawieniach dał wszystko jeszcze bardziej skrajnie (tam są aż 3 potencjometry, kolumny 4-way) Dla zainteresowanych: http://www.adrian-kingston.com/SB-M1.htm

Elem, chętnie, tylko najpierw wszystko ogarnę. Nie mam podstawek, jeszcze nawet nie kombinowałem z ustawieniem kolumn, wiec trochę obciach:) Może na następną giełdę się umówimy? (9 kwietnia, Kato)
Grupa ratowania poziomu.

elem

Spoko, ogarnij się  ;)

A jaką rolę spełnia "protector" - przycisk (?) nad potkiem do trebli?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

tomasz_pianista

Dla wysokotonowego - żeby się nie przegrzał:) W Sb-7/10 była cała sekcja z protection, nawet z lampką, jak był "overload" to zaczynało świecić.

Grupa ratowania poziomu.

Raffi

Kolumny z tak wysokiej półki zawsze  są strojone z topowymi wzmacniaczami. Również było tak w latach 80-tych. Tu raczej nie ma miejsca na mezalians  :). Jak podłączysz wysokiej klasy wzmacniacz i porządnie napędzisz kolumny to zobaczysz na co stać taki zestaw.

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

pan-troglodytes

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 21, 2017, 11:29Jest bardzo mało informacji o tych "pralkach" w sieci, jeden gość opisał SB-M1 i on przy ustawieniach dał wszystko jeszcze bardziej skrajnie (tam są aż 3 potencjometry, kolumny 4-way) Dla zainteresowanych: http://www.adrian-kingston.com/SB-M1.htm


Bardzo ciekawy artykuł. Pan ma interesującą "referencję" dźwięku - Quad ESL-63. Znam dobrze te kolumny. Mimo niesamowitej spójności brzmienia trudno nazwać skraje pasma referencyjnymi. Skoro pan tak sobie ustawia potencjometry żeby mu grało jak Quady, to ja sobie myślę, że jednak ustawić je należy całkiem odwrotnie. I wtedy będzie dobrze :)

Raffi

No niestety jedne wydatki pociągają za sobą drugie  :'(. Chyba każdy przez to przechodzi. Niestety wszystko ze wszystkim i wszędzie po prostu nie gra.

Piterski

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 21, 2017, 09:43Piterski, Ty może jesteś ze Śląska?

No niestety nie :-[
Gdybym miał bliżej pewnie bym ci wiercił dziurę w brzuchu by obejrzeć i posłuchać tych Twoich analogowych skarbów.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 21, 2017, 11:29
... Teraz zwiększyłem gain w przedwzmacniaczu do 47,5 żeby lekko "przesterować" sygnał. Chyba jest trochę lepiej. Na potencjometrach kolumn mam +2 na wysokich i -1 na średnich.
Edit: gram na SUT, wkładka "widzi" 100 ohm.
A może własnie odwrotnie,
ponieważ grasz przez SUT, to powinieneś zmniejszyć gain w PRE

przeczytaj artykuł o strukturze gainu (warto):

http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio-com-articles/186018-what-gain-structure.html



tomasz_pianista

Cytat: malg w Marzec 21, 2017, 23:52
Cytat: tomasz_pianista w Marzec 21, 2017, 11:29
... Teraz zwiększyłem gain w przedwzmacniaczu do 47,5 żeby lekko "przesterować" sygnał. Chyba jest trochę lepiej. Na potencjometrach kolumn mam +2 na wysokich i -1 na średnich.
Edit: gram na SUT, wkładka "widzi" 100 ohm.
A może własnie odwrotnie,
ponieważ grasz przez SUT, to powinieneś zmniejszyć gain w PRE

przeczytaj artykuł o strukturze gainu (warto):

http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio-com-articles/186018-what-gain-structure.html




Dzięki za artykuł, szybko i pobieżnie przeczytałem.

Na szczęście ja mam regulacje gain w phono, przedwzmacniaczu oraz końcówce mocy, także możliwość regulacji jest duża. Na moje uszy duży gain w phono dał więcej pazura, a o to mi chodziło. Końcówka mocy jest ustawiona tylko na połowę, przedwzmacniacz mniej więcej na godz.9 - czyli standard.

Niestety nie mam wystarczająco dużo czasu na słuchanie:( Niektóre płyty (LP) brzmią już świetnie, ale na niektórych nagraniach mam niedosyt.

Myślę, że zacznę od okablowania oraz być może zwrotnicy - Japończycy zawsze oszczędzali na tych elementach:) Po za tym 30 letnie kondy mogą już stracić właściwości. Nie mam jeszcze schematu zwrotnicy, trzeba będzie poszukać.
Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

Podstawki DIY za 9,99zł:) Póki co jest ciasno, ale wszystko w swoim czasie.
Grupa ratowania poziomu.

malg

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 22, 2017, 12:07
Podstawki DIY za 9,99zł:) Póki co jest ciasno, ale wszystko w swoim czasie.
napiszesz na prv gdzie je kupiłeś ? :)
bo szukam jakichś tanich "audiofilskich" 

wojtek41


panerai_47

Piekne kolumny, sam bym takie przytulil. Gratulacje

tomasz_pianista

Dzięki, dzięki:)

Wieści z placu boju - właśnie testuje kable głośnikowe Duelund DCA16GA dzięki uprzejmości kolegi Rafała:) Jakie śmieszne sznurówki:)

Różnica na plus wobec tanich miedziaków. Oczywiście nie ma jakiejś przepaści, na pewno góra jest bardziej zarysowana. To tak na szybko, będę się musiał osłuchać.

Do pokoju będzie też musiał wprowadzić się bass-trap, niestety. Wcześniej nie miałem problemów z basem, teraz przy tych wielkich wooferach mi się zlewa.

Przypomnijcie mi kto z forumowiczów robił podstawki pod kolumny? Kawosz?
Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

Piterski

#42
Z tego co wiem to bywa na Nasze Audio, tu konto usunął.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Tomek, spróbuj pożyczyć srebro jakiejś polskiej manufaktury. Nawet nie chodzi o to, że masz kupić, bo to będzie dość droga zabawa, tylko przekonać się co do zmian. Czy to w ogóle dobry kierunek.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

juter22

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 20, 2017, 11:33Dokładnie jak piszesz, nie chodzi o moc, tylko o damping factor, ogólnie potrzebny jest do nich bardzo dynamiczny wzmacniacz
Jeżeli tak ważny jest damping factor to znam i polecam wpasującą w to wymaganie właściwa końcówkę mocy - Phase linear 400 serie 2 lub 700 serie 2 - prądu z tego będzie pod dostatkiem. 400-tkę miałem prawie dwa lata i to doskonała rzecz w rozsądnych pieniądzach do zdobycia.

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

Znalazłem w końcu schemat zwrotnicy, wrzucę, a co, może komuś się przyda.

Na wakacje może coś pokombinuję ze zwrotnicą, póki co jeszcze ich na oczy nie widziałem, za ciężkie te kolumny żeby ot tak sobie rozebrać:)
Grupa ratowania poziomu.

loengrin

U mnie też zawitały Technics SB-M2

tomasz_pianista

Widziałem je na allegro:) To jest nas dwóch:)

I jak grają?
Grupa ratowania poziomu.

cdt

O masz kaszeciaka  ;D ;) . Kolumny klasa gratuluje .