DINTER AUDIO EQUIPMENT "GENNETT"

Zaczęty przez GregWatson, Luty 15, 2019, 18:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

LampowY

Te z ameliniowymi frontami są bardzo ładne choć nie lubię traf na wierzchu. No ale te czarne cosie jak dla mnie dizajnerska klapa  :)
Piszę tylko o wyglądzie. O dźwięku nie śmiem bo w życiu nie słyszałem.

moon

a takie phono to w jakich granicach cenowych? bo chyba w necie nic o tym nie ma, cennika raczej nie znajde
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Kangie

Grzesiek, gratuluję nowego sprzętu. Czy będziesz słuchał muzyki / zmian brzmieniowych po wpięciu wszystkiego na raz czy najpierw jedno, potem drugie? Interesują mnie Twoje wrażenia z odsłuchu i różnice w porównaniu z modyfikowanym NADem, czyli znanym Ci dobrze piecu. Lampy EL34 znałem od lat ze sprzętu gitarowego (choć brzmienie pieców gitarowych na EL84 podoba mi się bardziej - eh, te parzyste harmoniczne, zwłaszcza druga i czwarta), a od dwóch lat ta lampa zasila moje audio i tutaj też spisuje się świetnie.

GregWatson

Dzięki za gratulacje. Różnice w lampie a tranzystorach co tu dużo mówić jest spora - to jest zupełnie inne granie. Inny zakres dźwięków - widać to szczególnie w partiach jazzowych czy też przy graniu orkiestry. Muzyka poważna oraz jazz to wymarzone zakresy dźwięków dla lampy i porównując to z modyfikowanym Nadem to jest to zupełnie coś innego. Jako że brzmienie samej płyty zależy też w znacznym stopniu od wkładki oraz zgranego pre to tu uwidaczniają się zależności jaka wkładka do jakiego rodzaju muzyki przy Nadzie nie było to aż tak widoczne (słyszalne). Jazz i poważna na lampie to jest na najwyższym poziomie, natomiast rock, metal i inne gdzie jest wąska ilość instrumentów o ubogim brzmieniu wymaga wkładki bardzie "tłustej" by wyeksponować całość brzmienia - będę próbował np na Denonie DL-103, Micro M-7000 może Shura. O MC na lampę to jeszcze muszę poczekać aż wyczuję brzmienie by nie cudować za bardzo bo to już większe koszta.
Zresztą z czasem pewnie się na tyle osłucham, że będę wiedział dokładnie czego chcę słuchać - jakiego zakresu dźwięków generowanych przez lampę no i przez to będą tu wkładki miały większe pole do popisu. Na razie eksperymentuje.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Cytat: wojtek41 w Luty 17, 2019, 13:21Greg, ten Twój maluch ma niesamowity potencjał.

Jestem zaskoczony, że z tak minimalistycznego urządzenia można usłyszeć tak piękne brzmienie. Sam wygląd to klasyka. A wzmacniacz jest naprawdę niewielki i dodanie tak zrobionej pokrywy nadaje mu nowoczesności. Także za jednym razem masz jedno i drugie takie ciekawe zestawienie.
Pięknie to gra.  :) 
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Jak się uda to chciałbym przedstawić trochę danych technicznych sprzętów wychodzących spod ręki Pana Stanisława a dziś:

WZMACNIACZ SET EL34 GENNETT

"Wzmacniacz SET EL34 Gennett jest moim własnym projektem, będącym znacznie tańszą  alternatywą  mojego projektu Gennett SET 845. Wzmacniacz zawiera w jednym kanale dwie lampy – 6SL7 oraz EL34. Stopień wejściowy z lampą 6SL7  pracuje w układzie  SRPP. Wzmacniacz końcowy  - lampa  EL34,  pracuje w konfiguracji triody. Prostownik pełnookresowy – szybkie diody. Czułość wejścia: 0,5V /100k.

Wyjście 6,5 W/8 Ohm. Monobloki oparte  o ten sam projekt zbudowane są z zasilaczem lampowym i kondensatorami olejowymi w zasilaczu. Układ wykonany według klasycznych zasad budowy wzmacniaczy elektroakustycznych wyróżnia się bardzo dobrymi parametrami :  nierównomierność  charakterystyki  +/- 2 dB  10Hz~100 kHz. Zniekształcenia nieliniowe: 1,5 % . Zakłócenia nie były mierzone – nie są w ogóle słyszalne. Brak ujemnego sprzężenia zwrotnego. Transformatory – Leszek Ogonowski na specjalne zamówienie według własnego projektu. Wzmacniacz przewidziany jest głównie do współpracy z gramofonem.

Najlepsza konfiguracja wzmacniacza -  z głośnikami JBL L-100 Century, JBL L26 Decade /z usuniętymi cewkami zwrotnicy/. Doskonale wzmacniacz pracuje z lampami Sylvania VT-229/ 6SL7GT i EL34 Telefunken.  Zalecane również są lampy 6N9 /sowieckie/ oraz EL34 RFT ew.  Tesla /brown base/. W żadnym razie współczesne lampy w tym JJ. Wylącznie NOS. Z lampami Sylvania i EL 34 Telefunken / ze skrzydełkami OO getter/, wzmacniacz prezentowany był  w salonie Q21 w Pabianicach – rok 2012,  i grał budząc ogólny podziw z włoskimi kolumnami Diapason Adamantes III. Projekt opracowany był w roku 1996. "

Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Bardzo ładnie, że Stanisław zwraca uwagę na lampy. To niebagatelne. A najczęściej jest tak, że kupujemy wzmacniacz lampowy i pakujemy byle co. Potem ferujemy wyroki na forach. Tak naprawdę nie wiedząc jak to urządzenie może faktycznie zabrzmieć.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

GregWatson

#107
Tekst oraz foto oczywiście Pana Stanisława.  Następne odcinki w opracowaniu dzięki uprzejmości konstruktora.

Trochę tego i trochę tamtego też.

LampowY

Zalecana moc i skuteczność kolumn?

GregWatson

Sprzęt audio pana Stanisława firmowany jest nazwą Gennett. Oto łyk historii o tej firmie, oczywiście historycznej firmie fonograficznej GENNETT.

Trochę tego i trochę tamtego też.

MuzykalnY

Witam
Wczoraj spotkałem się z kolegą Wojtkiem. Słuchalismy sprzętu Pana Stanisława. Odsłuchaliśmy kilka wkładek, takich jak Denon dl 103r/Benz Micro Ace SL/Clearaudio Virtuoso v2. Bardzo fajne spotkanie.

Piterski

Drugi raz już widzę kolumny JBL ustawione do góry nogami?
Zastanawiam się z jakiego powodu były ustawione tak w czasie Waszych odsłuchów?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Old Man Kensey

O, Ad Fontes w godnym siebie towarzystwie 😄
Piękny zestaw, na pewno świetnie to zagrało!
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

MuzykalnY

Ten model JBL 4311WX jest poprawnie ustawiony, takie ma rozwiązanie. Natomiast w 4312B jest już odwrotnie.

Piterski

A jak jest z budowaniem sceny z takim podłogowym ustawieniem drajwerów, nie mieliście jej na wysokości kolan?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

MuzykalnY

Ciekawostką jest to, że wlasnie na wysokich standach grają gorzej. Większość tych modeli, włącznie z L-100. Dlatego w oryginale produkowano niskie podstawki z lekkim wychyleniem do tył,co w rezultacie budowało poprawną scenę. Oczywiście będąc w odpowiedniej odległości.

wiki

Miło popatrzeć na pokój z rozstawionymi "gratami"...
Az chce się usiąść, posłuchać i poeksperymentowac.... 😀

Popiszcie trochę relacji z tego spotkania, z chęcią poczytam... 😀

Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Piterski

Cytat: MuzykalnY w Sierpień 22, 2019, 17:25Ciekawostką jest to, że wlasnie na wysokich standach grają gorzej.

Pewnie mają zaburzoną równowagę tonalną.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Alexander

To są przecież studyjne monitory odsłuchowe do postawienia albo wręcz położenia w poziomie na półkę stołu mikserskiego, lub powieszenia na ścianie za stołem (jako monitor średniego pola) na wprost realizatora.
Zaburzone to one raczej nie są. Są świetne w swoich zastosowaniach.

Piterski

Alexandrze ale bliskie pole, a standardowe ustawienie w pokoju odsłuchowym to jednak inne ustawienie i inne warunki pracy. Tak wiec skoro koledzy piszą, że in dobrze graja na podłodze, a na standach już nie to jednak ich charakterystyka w miejscu odsłuchu się zmienia w zależności od ustawienia. Na pewno domyślasz się co mam na myśli.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Alexander

Domyślam się, że masz na myśli, iż koledzy słuchają z zaburzoną równowagą tonalną  :)

Piterski

Myślę że tym ustawieniem osłabiają górę i średnice, a podbijają sobie bas.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

pr1nce

Panowie, napiszcie coś o brzmieniu przedwzmacniacza phono Pana Stanisława.
Która to wersja, z którego miesiąca/roku?

pozdrawiam

MuzykalnY

Witam
Sprzedam przedwzmacniacz MM Gennett od Pana Stanisława. Sprzedaje ponieważ kupiłem MM/MC. Polecam.
Cena 4500

Piterski

MuzykalnY daj to ogłoszenie również do działu sprzedam, najlepiej z fotkami.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.