Gramofon, ale jaki...

Zaczęty przez Bartolo, Kwiecień 06, 2019, 21:55

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

No to teraz za karę doradzajcie warte uwagi gramofony.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

McGyver

Cytat: Piterski w Kwiecień 07, 2019, 19:44doradzajcie warte uwagi gramofony.
Coraz bardziej powątpiewam że takowe w ogóle istnieją, aczkolwiek niektóre z nich to piękne bibeloty.

LampowY

Jeśli chodzi o massloadery to mam doświadczenie z TR ZET1 i NA Spacedeck HK.
O obu złego słowa nie powiem.

Bartolo

A lepiej szukać czegoś pod ramię 12", czy 9-10"...? A gdyby coś z "duszą"...? Micro Seiki..? Yamacha.? Pioneer..?
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

LampowY

Trudno mi powiedzieć. Nigdy nie miałem ramienia 12" i wcale z tego powodu nie cierpię. Słuchałem u ludzi długich batów i nie zauważyłem żeby grało to słyszalnie lepiej. Niby teoretycznie powinno byc lepiej tylko kto to jest w stanie uczciwie odróżnić na ucho?

Bartolo

Cytat: LampowY w Kwiecień 07, 2019, 20:24Trudno mi powiedzieć. Nigdy nie miałem ramienia 12" i wcale z tego powodu nie cierpię. Słuchałem u ludzi długich batów i nie zauważyłem żeby grało to słyszalnie lepiej. Niby teoretycznie powinno byc lepiej tylko kto to jest w stanie uczciwie odróżnić na ucho?
:np: :np:
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

Piterski

Gramofon jakiś znajdziemy, a tu facet ma fajne ramiona:

https://www.ebay.com/itm/Micro-MA-505-MK-III-Dynamic-balanced-universal-Tonearm/262977070285?_trkparms=aid%3D333203%26algo%3DCOMP.CATFILTER%26ao%3D1%26asc%3D56585%26meid%3D046c13f151a747d28ebde210a8d6980c%26pid%3D100008%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D142858889051%26itm%3D262977070285&_trksid=p2047675.c100008.m2219

Może GregWatson coś może o tych ramionach więcej powiedzieć bo mi to wygląda na rozwinięcie podstawowej wersji MA-505 z wymienną rurką.

Mimo że sprzedałem mojego DD-40 to na każdym kroku przekonuje się, że to był bardzo dobry gramofon, mam na myśli ocenę całościową za jakość wykonania i dźwięk.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.



frywolny trucht

Ktoś miał okazję obcować z czymś takim? W sumie nawet przemawia do mnie  ::)

https://audio.com.pl/testy/stereo/gramofony/592-pro-ject-xtension-10-evolution
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67

Do mnie już żadne PJ nie przemawiają.Stosunek ceny do jakości mocno przewalony, ale to już dzisiaj jest norma.

frywolny trucht

Zakładam, że wbudowany Speedbox DS stabilizuje obroty (?). Czyli jak położę docisk powiedzmy 500g, to on sobie sam wyrówna obroty, a przynajmniej pokaże na wyświetlaczu, że spadły i sobie łatwo podniosę. Do tego:

Kołysanie obrotów: ±0,08 %
Stosunek S/N: -73dB

Jakby trudne do uzyskania ze współczesnych konstrukcji.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67

Miałem Speedboxa,osobno i  bez wyświetlacza.Obroty gramofon PJ trzymał wzorcowo bez niego też.Sprawdzałem tylko krążkiem strobo.Docisk,chyba 600 g, nie robił na nim większego wrażenia.

frywolny trucht

Moment. Silnik bez elektronicznej korekcji/stabilizacji i tak sobie stabilizował obroty na zadanym poziomie? Przecież to niemożliwe.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67

Strobo pokazywało,że jest OK.Kilka razy smarowałem łożysko, eksperymentując ze smarami i obroty na strobo zawsze stały jak wryte.Nawet klientowi to demonstrowałem, aby wiedział,że nie ma z tym problemu.

cdt

Jego cena sklepowa to prawie 15 koła . Pewnie da się sporo wytargować ale to i tak będzie cena Transrotora . A jak by jednak marka ciut bardziej uznana .

frywolny trucht

Cytat: paul_67 w Wrzesień 29, 2019, 17:45
Strobo pokazywało,że jest OK.Kilka razy smarowałem łożysko, eksperymentując ze smarami i obroty na strobo zawsze stały jak wryte.Nawet klientowi to demonstrowałem, aby wiedział,że nie ma z tym problemu.

Po co więc producent wprowadził taki wynalazek jak speedbox?

Cytat: cdt w Wrzesień 29, 2019, 17:57Pewnie da się sporo wytargować

Na pewno z ceny PJ też da się coś skraść. Tymczasem nie widzę w Transrotoru zaawansowania technicznego  ::)  Chrom widzę.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67


Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 29, 2019, 17:59Po co więc producent wprowadził taki wynalazek jak speedbox?
Aby były jeszcze stabilniejsze, a tak naprawdę dla kasy...

cdt

Ale to też daje do myślenie . Nie słyszałem żeby Z-1 potrzebował stabilizacji . Ja nic nie mam do PJ .

frywolny trucht

W wysokich modelach z lat starych wspomina się o kwarcowej stabilizacji obrotów, tak? Jedziesz 33,3. Stawiasz docisk i gramofon wyrównuje obroty do zadanych 33.3 obr/min. Tak? Współczesne paskowce reagują na dociążenie. Jakby nie były stabilne silniki, po dołożeniu docisku, obroty spadają. Są może i stabilne, ale za niskie. Tak, czy coś głupio kombinuję?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

cdt

Obawiam się że w PJ układ został dodany w celu stabilizacji ciężkiego talerza a nie z racji inowacji . Coś jak sterownik Zontka do zontka i fontka .
W prostocie siła gramofów z ciężkim talerzem .

frywolny trucht

Możesz mieć rację, a ja sądzę ( przypuszczam), że Transrotor ZET1 jest dokładniej ( dużo) wykonanym Fonciakiem. Minimum elektroniki, max mechaniki. I chrom.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

cdt

Zachowując proporcję generalnie można się z Twoją tezą zgodzić .
Lepsze materiały , leszy projekt łożyska , lepsze maszyny i jest dokładniejszy Fonciak zwany Z-1 . Ramię to inasza inszość .

frywolny trucht

Jeszcze takie podstępne pytanie. Jaki WOW/ Flutter i S/N ma ZET1?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93