MICRO SEIKI

Zaczęty przez GregWatson, Marzec 18, 2017, 20:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Bardzo ciekawy materiał o produktach firmy Micro Seiki (szkoda, że w ichnim wydaniu) ale warto go odwiedzić bowiem nie wszystko jest dostępne w języku angielskim:

http://audiosharing.com/review/?cat=32&paged=1

Trochę tego i trochę tamtego też.

cdt

Cytat: GregWatson w Wrzesień 04, 2018, 17:58Niektóre z tych modeli sprzedawane są i na naszym rynku obecnie i można sobie przeanalizować te ceny oraz porównać do tych z roku 1974.

Takie porównania zawsze są fajne . Ja bym je robił w parciu o średnie zarobki Duńczyka . Wtedy i dziś .

GregWatson

Wiadomo, że ma się to nijak do dzisiejszych czasów ale są iskierką wiadomości jak były wyceniane oficjalnie w innych krajach bo jak wiemy u nas raczej ich nie było.  :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

I jeszcze kawałek ciekawego filmu z japońskimi gramofonami vintage - z udziałem tej marki:

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Uzupełniając temat Micro Seiki MTA-41 MC (pre) to firma ta wypuściła na rynek bardziej wysublimowane trafa o nazwach:
- Micro Seiki MT-500 Step Up Transformer
- Micro Seiki MT-1000 Step Up Transformer

Trochę tego i trochę tamtego też.

miniabyr

Kurcze mogą być ciekawa alternatywą do współcześnie produkowanych i kosztujących koszmarne pieniądze stepup'ów   .Tylko czy same nie kosztują majątku ?
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

rudy-102

MT-500 kosztuje tyle co nowe Verto.

GregWatson

Cytat: rudy-102 w Listopad 10, 2018, 13:13MT-500 kosztuje tyle co nowe Verto.

To fakt. Pewna epoka mija i zaczynają być retro jak samochody - a niektóre kosztują. Tak to jest w życiu. Jednakże w dalszym ciągu jest to rzecz użytkowa w przeciwieństwie do zbieraczy np. pudełek od zapałek nie żebym ich pomniejszał  ale każdy ma swojego świra i go hoduje mniej lub bardziej. Ale sobie dowaliłem....   :) :) :)

Trochę tego i trochę tamtego też.

LampowY

Szczerze mówiąc (z zaznaczeniem, że laik jezdem) to bardziej mnie przekonują SUT producentów wkładek niż producentów napędów.
A z drugiej strony miałem SUT Technicsa i był całkiem fajny (wiem, że były wkładki Technicsa ale to marginalna oferta).

zeroqll

Uzupełniając informacje o SUTach Micro to warto dodać, że MT 500 miał dwa poziomy wzmocnienia 20dB i 32dB, ważył 3kg, zaś MT 1000 występował w dwóch wersjach H (20dB) i L (30dB), ważył 5.75kg.

GregWatson

No i proszę, pierwszy raz sprawny na naszym rynku:

Micro Seiki CD-M1

https://allegro.pl/oferta/micro-seiki-cd-m1-7756254983

i kilka nowych propozycji tej marki.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Wszystkich zainteresowanych Micro Seiki chciałbym skierować do najlepszej witryny na dzień dzisiejszy o tej firmie jak i o jego produktach. Zwróćcie uwagę także na trzy pozostałe uzupełniające witryny podane na samym dole tej głównej. Tam można znaleźć no prawie wszystko:

https://www.micro-seiki.nl/index.html

Sporo bardzo rzadkich informacji o produktach można upolować w zasadzie na stronach typowo japońskich. Byłem, widziałem ale nie czytałem.  ;D

Polecam.


Trochę tego i trochę tamtego też.


pelot

#38
 :-[Hi . Chłopaki.
Jest pytanie:
Jaka wkładka MM, lub MC w rozsądnych granicach finansowych do ramienia Micro Seiki MA505 
Co waszym zdaniem zagra najkorzystniej , muza typu blues, jazz ,,lekki rock" jakaś tam etnika.
Pozdrawiam wszystkich , dawno mnie tu nie było :np:

vasa

Cytat: pelot w Maj 14, 2020, 12:43
:-[Hi . Chłopaki.
Jest pytanie jaka wkładka MM, lub MC w rozsądnych granicach finansowych do ramienia Micro Seiki MA505 
Co waszym zdaniem zagra najkorzystniej , muza typu blues, jazz ,,lekki rock" jakaś tam etnika.
Pozdrawiam wszystkich , dawno mnie tu nie było :np:
Poczytaj co Alexander pisał w wątku "Sensitive Sound"

[emoji377][emoji1634]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GregWatson

Jeśli chodzi o MC to genialna jest  103R a jako MM dałem AT-440 MLa. Ale Ortofon Quintet Black też super zagra. Sama 103 też może być. Te w każdym razie sprawdziłem i jest git.
Trochę tego i trochę tamtego też.

pelot

Fajnie , bardzo dziękuję za szybki odzew , zawsze można na was liczyć.
Jeszcze ktoś, coś?
A jeszcze, co myślicie o gramiaku M.S. DD7?

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

Piterski

Z Denonen 103R to ja bym się na MA505 nie rozpędzał. To nie jest ramie do tej wkładki.
Szybciej AT-OC9.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Historia Micro w odcinkach.

Witam serdecznie wszystkich tych, którzy chcą się zapoznać z historią jak i produktami marki Micro Seiki zarówno tych młodych jak i tych trochę starszych, obecnych posiadaczy tego sprzętu jak i tych którzy chcieliby się tylko zapoznać bliżej z tym co ukrywa się pod tą marką.

Ponieważ pisaełm o firmie Micro na kilku forach audio to część tych zbiorów pisanych pozwolę sobie rozszerzyć i zamieścić jako jeden cały blok wiadomości. Część z nich z pewnością się powtórzy natomiast spora część będzie zupełnie nowa zarówno w formie tekstu jak i w formie obrazu.

Nie jestem w stanie zebrać całości i zaprezentować bowiem musiała być to niezła książka a może nawet i cykl książek. Wiem, że i wśród Was są pasjonaci tejże marki i z pewnością posiadają sporą wiedzę by móc uzupełnić wątek i rozszerzyć horyzonty o sprzęcie i samej firmie.

A zatem zapraszam na pierwszy odcinek wprowadzający do meritum ale tak trochę nietypowo bo od końca. A dlaczego? Zobaczcie.



#1
Micro Seiki to legendarna japońska firma, która przez kilka ładnych dekad zachwycała swoimi pomysłami. Jej gramofony i ramiona brylowały innowacyjnością a jakość i precyzja wykonania porównywalna była tylko ze szwajcarskimi zegarkami. Firma preferowała napęd bezpośredni, choć nie unikała innych rozwiązań, jako pierwsza zaproponowała gramofon (DDX-1000) z możliwością montowania do trzech ramion oraz kwarcową kontrolę obrotów talerza. Najbardziej pożądanym modelem jest dzisiaj chyba wielki i ciężki DDX-1500 z metalową plintą, ale żaden człowiek przy zdrowych zmysłach nie pogardzi niczym, co ma napis Micro Seiki.
Warto wiedzieć, że jednym z twórców tej marki i późniejszym wieloletnim dyrektorem był Pan Hideaki Nishikawa, który obecnie święci tryumfy jako konstruktor kosztującego blisko 100 tys. dolarów gramofonu Techdas Air Force One.

Nie będę przepisywał czegoś, co zostało już napisane przez fachowców w dziedzinie więc jeśli chcecie poczytać jak i zobaczyć jak przedstawia się niniejszy gramofon to zapraszam tutaj:

http://www.highfidelity.pl/@nowosci-1926&lang

https://audiolifestyle.pl/nowosci/air-force-one/

http://www.highfidelity.pl/@main-1970&lang

i cały naukowy opis dla tych co chcą w przyszłości zakupić i przez to więcej wiedzieć na początku:

http://www.positive-feedback.com/Issue72/airforce_one.htm


Nie wspominałbym o nim na samym początku ale swego czasu byłem na prezentacji tego gramofonu i muszę przyznać, że jest to gramofon i technologia w jednym przy czym co do wyglądu nie przypomina nic a nic stacji kosmicznej czy też innej potężnej architektóry nowoczesnego świata. Skompensowano tu w całość technologię i minimimalistyczny przemyślany wygląd by wyglądało i przypominało gramofon.

A prezentacja gramofonu Techdas Air Force One wygląda tak:
https://youtu.be/UT3wmvLuPMI

Tematem o Micro Seiki chciałbym trochę poszerzyć wiedzę o Firmie oraz jego produktach, która od czasu do czasu goszczą na naszym rynku a tak nie wiele o nich wiemy. Czasem podchodzimy do nich z rezerwą i wybieramy produkty (gramofony) firm bardziej obecnych na naszym rynku z myślą iż bardziej znana marka to produkt lepszy. Co prawda sama firma już od kilkunastu czy też kilkudziesięciu lat nie jest obecna na rynku, niemniej wbrew pozorom możemy spotkać jeszcze urządzenia tej firmy a w szczególności gramofony (rzadziej CD i inne "detale" przeważnie do gramofonów) na różnych portalach aukcyjnych, komisach czy też domach wyprzedażowych.
Tym osobistym blogiem chciałbym pomóc w wyborze sprzętu do którego może nie mieliście przekonania.



Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Odcinek 2

Początki.
Micro Seiki Co., Ltd. był japońskim producentem gramofonów, który produkował urządzenia klasy średniej i wyższej od lat siedemdziesiątych. Firma sprzedawała swoje urządzenia pod własną nazwą ale była także producentem dla oryginalnego sprzętu dla wielu innych firm które nie produkowały własnego sprzętu (gramofonów). Micro Seiki produkowało także urządzenia do prywatnych marek, głównie w nieco innej formie.

Logo firmy, dwie pionowe linie, pomiędzy którymi znajduje się owalny punkt, symbolizowało eliptyczną igłę przesuwającą się przez rekordowy rowek.
Zadeklarowanym celem firmy było wyprodukowanie odtwarzaczy, które mogłyby odtwarzać dźwięk zgodny z oryginałem.

Micro Seiki zostało założone w 1961 r jako firma inżynierii precyzyjnej.
Micro Seiki opracowało i wyprodukowało wszystkie gramofony marki Luxman, a ponadto wyprodukował urządzenia dla ADC, Denon, Sharp, Toshiba, Hitachi, Scott. Zwykle były to urządzenia, które technicznie różniły się od swoich odpowiedników sprzedawanych pod nazwą Micro Seiki.

Flagowym urządzeniem sprzedawanym pod własną nazwą był gramofon  SZ 1T wyprodukowany w 1984 r. Napęd został wbudowany w metalową ramę, stalowy talerz ważył ponad 20 kg i był podnoszony i używany na poduszce powietrznej. Całość ważyła ponad 88 kg.
Koszt takiego urządzenia w roku publikacji to 19.950 D-Mark co dziś czyli w 2020 roku odpowiada kwocie biorąc pod uwagę inflację 19235 EUR.
Uądzenia Micro Seiki były wielokrotnie pozytywnie oceniane we współczesnych publikacjach. W lipcu 1975 r uznano gramofon Micro Seiki MR-711 jako odpowiednie urządzenie do najdroższych systemów stereo hi-fi na świecie.. W marcu 1976 r natomiast uznano DD-40 oraz jego ramię MA-505 do najwyższej klasy systemów audio.
Do poszczególnych modeli  oraz ich zalet jeszcze wrócimy.

Zapraszam na następny odcinek o Micro Seiki.

Foto:
Logo Micro Seiki
Gramofon MR-711
Gramofon SZ 1T
Gramofon DD-40 oraz ramię MA-505
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Ostatnio powiększyła mi się kolekcja headsheli Micro.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#47
Niedawno ukazał się dosyć ciekawy artykuł na jednej ze stron zagranicznych o sprzętach firmy Micro Seiki.
Myślę iż warto w ramach relaksu się zapiznać bo wieści w bieżącej prasie na te tematy zbyt wielu nie ma i pewnie nie znajdziemy.



Micro Seiki - kultowe gramofony

Micro Seiki to bez wątpienia najsłynniejszy producent gramofonów XX wieku. Technologia winylowa firmy stała się branżowym standardem odniesienia, marzeniem wielu audiofilów. Zadziwia nawet dziś - i nadal cieszy się popularnością. Nasze najnowsze podsumowanie to ekspercka analiza najlepszych gramofonów , ramion i odtwarzaczy CD Micro Seiki.

Gramofony

Micro Seiki DDX-1000
1976 - 1980

Gramofon oryginalnego projektu od razu zyskał uznanie publiczności - chociaż charakterystyka wykonania i modele dźwięku nie osiągnęły jeszcze rekordu. Micro Seiki DDX-1000 wykorzystywał bezpośredni napęd kwarcowy i był wyposażony w 2-kilogramowy talerz aluminiowy. Moment bezwładności osiągnął 330 kg / cm2, współczynnik ,,wow & flutter" 0,03%, stosunek sygnału do szumu 62 dB. Urządzenie ważyło 10 kg, cena na początku sprzedaży wynosiła 138 000 jenów.

Gramofon, który postawił japońską firmę w randze renomowanych producentów gramofonów. Urządzenie weszło na rynek w 1976 roku i choć bazowało na bezpośrednim napędzie firmy JVC, jego rozpoznawalny wygląd i oryginalny design od razu uczyniły z niego prawdziwy symbol Micro Seiki. Konstrukcja zakładała możliwość zamontowania nawet trzech ramion, dlatego też model pokochali wszyscy dziennikarze hi-fi. Była też wersja DQX-1000 z kwarcowym systemem stabilizacji prędkości.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson


Micro Seiki RX-1500
1981 - 1986

Zawieszenie pneumatyczne, silnik zaburtowy - Micro Seiki RX-1500 wyznaczył standard branżowy dla stosunkowo kompaktowych gramofonów i urzekł dźwiękiem nawet najbardziej wymagających audiofilów. Modułowa konstrukcja ułatwiła modernizację urządzenia, powiedzmy, dodanie pompy powietrza, aby docisnąć płytę do talerza. Talerz z brązu ważył 8 kg, moment bezwładności wynosił 1360 kg / cm2. Gramofon ważył 21 kg.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Micro Seiki SX-111FV
1983 - 1992

Micro Seiki SX-111FV został zaprojektowany z systemem łożysk powietrznych i 10-kilogramowym talerzem wykonanym z brązu. Napęd - pasowy, ośmiobiegunowy serwomotor DC BSL FG. Moment bezwładności osiągnął znakomite 1500 kg / cm2, inne cechy wydajności były znowu niesamowite - indeks ,,wow & flutter" wynosił 0,0025%, a stosunek sygnału do szumu 84 dB. Gramofon ważył 27 kg.
Trochę tego i trochę tamtego też.