Jazz, tylko jazz

Zaczęty przez gratefullde, Maj 28, 2014, 22:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

LampowY

Lepiej brzmi Rudy Van Gelder (RVG) Editions.
Obie (chyba?  :o ) monofoniczne.

miniabyr

Odpowiem  ,że  nie wiem która z tych wersji brzmi lepiej. Na pewno mono na nowym placku jest świetna! Oczywiście ze stajni BN a nie z Waxx.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

gratefullde

Z podpowiedzi MarkN (czytam jego wpisy z przyjemnością). Co za koncert. Ale jest jazda :) Czuwaj !

https://www.youtube.com/watch?v=Ktg2pn2quOY
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Proste bywa piękne. A blues jest prosty... Lecz jeśli bluesa dosiądą markowi jeźdźcy to wychodzi z tego piękne rodeo. Tak jest jest w tym przypadku. Niesamowity drajw i feeling... każdy dał z siebie cząstkę czegoś wspaniałego. Sekcja... mega... basista powala, perkusista zresztą też. Słuchać głośno, dobra jakość :)

https://www.youtube.com/watch?v=KOM4m4JbElk
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Trzech Panów w jazzowej łódce... nie licząc psa ;) Każdy z nich to legenda a więc przedstawiać nie trzeba :)

https://www.youtube.com/watch?v=qvr8hBkYEFo
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Tak dla przykładu jak można grać swing i jazz, jakże różnie, posłuchajcie najpierw Marsalisowskiego podejścia a potem... ciut innego ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Pjbalv7tGsA

https://www.youtube.com/watch?v=Fgsw7hlocTE
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Z innej beczki jazzu... Nasza Kinga Głyk Band... Mało o niej w mediach ale w necie da się znaleźć... Polecam

https://www.youtube.com/watch?v=TwHT_3FaBg4
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

のリーダーアルバムではありませんがこの曲は独壇場です。私のなかで最高のラウンド・ミッドナイトです.   おやすみ

https://www.youtube.com/watch?v=CcNkroy_Wdo
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

A... i jeszcze... Dzisiaj świętował by 60-te urodziny...

https://www.youtube.com/watch?v=A6SinmvRKh0
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

moon

https://theloniousmonk.bandcamp.com/album/m-nk

Hot on the heels of Impulse's recently unearthed Coltrane number one hit album comes another beauty from Jazz's 'Holy Trinity'. This is a previously unreleased, precious lost treasure from Monk's most critically acclaimed line-up; Charlie Rouse on saxophone, John Ore on double bass, and Frankie Dunlop on drums. The music was recorded live in Copenhagen in 1963 at the peak of Monk's career. A year later he was to feature on the cover of TIME magazine, one of only for 4 Jazz artists ever to do so.

The performance, a mixture of Monk originals and interpretations of standards, showcases Monk at his prime: full of avant-garde flair and wit, but always with a swinging feel that explains his title as the 'High Priest of Bebop'.

The original tapes, saved from a skip and blessed with the approval of the Monk estate, have been faithfully restored, mastered and cut using Gearbox's legendary all-analogue process.

Line-up

Thelonious Monk - piano
Charlie Rouse - tenor saxophone
John Ore - double bass
Frankie Dunlop - drums
credits
releases September 28, 2018
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Michał

Podobno w tym roku ukaże się Jopek z Marsalisem? Wow!

Michał

Ja dziś po makabrycznym dniu w pracy,koję nerwy spotkaniem Bena Webstera z Oscarem Petersonem.

gratefullde

Cytat: jamówię w Wrzesień 03, 2018, 16:57Podobno w tym roku ukaże się Jopek z Marsalisem? Wow!

15 października zdaje się. Dziś słyszałem w "3" premierowy utwór. Niezły. Aczkolwiek ja za AMJ nie przepadam.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

LampowY

Kit z Anną Marią. Marsalis ważny  :)

Michał

No właśnie! Metz zapowiadał,ale ponieważ w robocie wysypało się dziś absolutnie wszystko i przez jedną turbodebilkę 16 miesięcy mojej roboty może pójść w pizdu!to niczego nie posłuchałem >:(
Można to gdzieś znaleźć?

gratefullde

Cytat: LampowY w Wrzesień 03, 2018, 17:21Kit z Anną Marią. Marsalis ważny 

Dokładnie, tam była całkiem niezła jazda solowa onego. Zresztą towarzystwo polskich muzyków też z najwyższej półki.

Cytat: jamówię w Wrzesień 03, 2018, 17:25Można to gdzieś znaleźć?

Nie wiem :(
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

MarkN

#2217
Fajnie, że Jopek ma szmal i może zapraszać gwiazdy do wspólnego muzykowania. Cieszy to i bez dwóch zdań robi Jopek dobre wybory. Szkoda tylko, że Jopkowej nie zapraszają do niczego, ale tak to już bywa w tym świecie, że niektórzy mogą tylko zapraszać, a sami nie są zapraszani.


tomasz_pianista

Dosyć surowy werdykt na Jopkową dałeś:)

Uważam, że ostatnia płyta z Rubalcabą to świetne nagranie, i nie ważne kto kogo zaprosił. Ogólnie polscy muzycy jazzowi nie są bardzo rozchwytywani, to wynika raczej z małego prestiżu kierunków jazzowych w Polsce. Trzeba wielkiego zapału i talentu żeby wyskoczyć poza nasze podwórko.

Ja tam trzymam kciuki za nową AMJ:)
Grupa ratowania poziomu.

Michał

Ja podobnie,ostatnie jej dzieło jest bardzo dobre.

MarkN

Nie rozumiem 'szkody', ale faktem jest, że rzeczy Anny Jopek nie słucham, bo mi nie pasują. A Ty Tomaszu, gdybyś zaprosił Rubalcabę i nagralibyście wspólną płytę, to też wszystko wyszłoby kosmicznie, bo nie mogłoby być inaczej.
I tu nie ma się boczyć i udawać - proszę Was...

McGyver

Cytat: MarkN w Wrzesień 05, 2018, 14:07
Nie rozumiem 'szkody', ale faktem jest, że rzeczy Anny Jopek nie słucham, bo mi nie pasują. A Ty Tomaszu, gdybyś zaprosił Rubalcabę i nagralibyście wspólną płytę, to też wszystko wyszłoby kosmicznie, bo nie mogłoby być inaczej.
I tu nie ma się boczyć i udawać - proszę Was...
Pozwolę sobie nie do końca się zgodzić z szanownym kolegą. Jako przykład niech posłuży płyta Jopek / Metheny. Płyta pełna dźwięków i pasaży doskonale znanych z płyt samego Pata. Mnie jednak w nagrywanych przez niego płytach zawsze czegoś brakowało, zawsze były jakieś takie sterylne, kliniczne. Tymczasem przy udziale Jopkowej tchnięto w te dźwięki duszę.

traumeel

Cytat: MarkN w Wrzesień 05, 2018, 14:07rzeczy Anny Jopek nie słucham, bo mi nie pasują
Też tak mówiłem.
Do czasu "Minione" - płyty zjawiskowej.


MarkN

Cytat: McGyver w Wrzesień 05, 2018, 14:17Pozwolę sobie nie do końca się zgodzić z szanownym kolegą. Jako przykład niech posłuży płyta Jopek / Metheny. Płyta pełna dźwięków i pasaży doskonale znanych z płyt samego Pata. Mnie jednak w nagrywanych przez niego płytach zawsze czegoś brakowało, zawsze były jakieś takie sterylne, kliniczne. Tymczasem przy udziale Jopkowej tchnięto w te dźwięki duszę.


Sorry, ale Pata też już nie mogę słuchać i żadne pasaże tu nie pomogą. Ale oczywiście, to jest mój feel i jak ktoś lubi co lubi, to jest jego prywatna sprawa i jego postrzeganie muzyki. Poza tym moi drodzy, jak już mam słuchać wokali, to po prostu lubię wokalistki jazzowe, a Anna Maria Jopek nie jest wokalistką jazzową, tylko popularną.

Jak już ma być Pat, to raczej też jazzowy - najlepiej w formule trio lub ostatecznie w kwartecie. Te jego wszystkie pozostałe kombinacje w ogóle mnie nie przekonują, do niczego. To jest czały czas 'jedna i ta sama piosenka'. Według moich smaków  nawet Potter nie pomógł w najnowszych produkcjach Pata, a dlaczego nie pomógł? Bo to nie jest muzyka Pottera i takie komercyjne naginanie, to daje co najwyżej możliwości finansowe. A Potter, to jest dla mnie gigant, ale nie z Patem i nie w komercyjnych projektach. To są wszystko wielcy zawodowcy, giganci, i jakieś gadanie o pasażach i innych takich mijają się z celem - oni robią z muzyką co chcą i jak chcą. Najważniesza w muzyce jest szczerość w kontekście nie tylko wybitnych jednostek, ale u nich szczególnie jest to ważne i szybko zauważalne dla uważnego słuchacza.