Kolce i nóżki pod kolumny i platformy antywibracyjne

Zaczęty przez GregWatson, Lipiec 19, 2015, 11:37

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Sądzę że lepiej dać albo jedną rurę o dużym przekroju lub kilka cieńszych, chodzi o stabilność, z drugiej strony te podstawy będą raczej niskie i skoro kolumna jest taka bardziej prostokątna to zrobić by to można z prostokątnych lub kwadratowych profili zamkniętych. Na upartego można je dodatkowo czymś zasypać. Kruszywo bazaltowe, piasek, śrut co dusza zapragnie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Cytat: GregWatson w Lipiec 19, 2015, 11:37Co polecacie a od czego trzymać się z daleka.
Ja z moich kolumn Tempo 3i wykręciłem kolce, a ich podstawy przykleiłem blutakiem bezpośrednio do granitowych płyt. Na kolcach łatwo było je przesunąć, a i stabilność konstrukcji była niższa.

Znowu w HGP, które nie mają wogóle podstawy ani kolcy, to przykleiłem je do marmurowych podstaw osadzonych na krótkich kolcach z mosiądzu, podobne do tych z pierwszego zdjęcia.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

kawosz

#27
W porównaniu do 3500 to tak . Ale w porównaniu ile weźmie rzemieślnik to już nie  ;) . Myślę że bez problemu powinieneś to wykonać za tysiaka razem z lakierowaniem proszkowym . Jak zrobisz rysunek i mi dasz na pw to się spytam . Mam na osiedlu taką firmę

Jak chcesz drewniane to mogę Ci zrobić jak kupisz materiał . Myślę że z dębiny barwionej pd kolor kolumn były  dobre .
O czymś takim myślę . Zdjęcie poglądowe z sieci . Trzeba było by to tylko ładniej wykonać bez dziur no i dać audiofilskie kolce  ;D

pelot

#28
Cytat: Piterski w Marzec 22, 2016, 10:20
Cytat: GregWatson w Lipiec 19, 2015, 11:37Co polecacie a od czego trzymać się z daleka.
Ja z moich kolumn Tempo 3i wykręciłem kolce, a ich podstawy przykleiłem blutakiem bezpośrednio do granitowych płyt. Na kolcach łatwo było je przesunąć, a i stabilność konstrukcji była niższa.

Znowu w HGP, które nie mają wogóle podstawy ani kolcy, to przykleiłem je do marmurowych podstaw osadzonych na krótkich kolcach z mosiądzu, podobne do tych z pierwszego zdjęcia.
Cytat: Piterski w Marzec 22, 2016, 10:05
Sądzę że lepiej dać albo jedną rurę o dużym przekroju lub kilka cieńszych, chodzi o stabilność, z drugiej strony te podstawy będą raczej niskie i skoro kolumna jest taka bardziej prostokątna to zrobić by to można z prostokątnych lub kwadratowych profili zamkniętych. Na upartego można je dodatkowo czymś zasypać. Kruszywo bazaltowe, piasek, śrut co dusza zapragnie




Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości , w moim poczuciu estetyki okrągłe rury prezentują się lepiej  .Wydaje mi się , a nawet jestem pewien że przy odpowiednio dobranej proporcjonalnie podstawie , wystarczająca ilość to dwie nogi w centrze podstawy,odpowiednio wypośrodkowane. Natomiast  do wypełnienia najlepsze by był granulat  żeliwa , może korund? bardzo dobrym rozwiązaniem jest, jak wspomniałeś płyta z kamienia , na pewno lepsza , od blach stalowych czy nierdzewnych , zdecydowanie  większy stopień tłumienia rezonansów. Pozostaje  kwestia ceny  i trudności związanych z montażem reszty elementów . Nogi na klej  ,hmmm, to tak sobie , aczkolwiek  mam w tubie klej ze stanów który trzyma takie rzeczy , i myślę że sprawdził by się w tym przypadku w 100% .Dobre by były blachy z aluminium lotniczego .Ładnie wypolerować lub szkiełkować , bądż zrobić odpowiedni misz masz  szlifierką oscylacyjną  i polakierować lakierm bezb. Te z kolei mają wspaniałe właściwości jeśli chodzi o tłumienie.

pelot

Jest jeszcze jedna zasadnicza kwestia myślę że Paweł przerobił to , czy te głośniki w przypadku gdy zostaną wywindowane w górę nie stracą na basie , jeśli miało by się tak dziać to podstawa musi być naprawdę solidna i zaje.... ciężka . Tak aby tworzyła  spójną całość ( monolit) z podłożem . W takim przypadku należało by użyć dosyć grubych rur , nie przesadnych. Bezwzględnie je wypełnić i nie montować absolutnie żadnych kolców ,lub jakichś stopek.

miniabyr

Bez wątpliwości to musi być  kawał "żelastwa " . Głośnik basowy gra prosto w podstawę kolumny ,która jest jednocześnie spodem.kolumny Raczej nastawiam się na bardzo cięzkie standy.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

pelot

#31
A więc dobrze myślałem, czyli i górna podstawa do przymocowania kolumn musi być z konkretnego materiału . Czyli tak jak wspomniałem tworzyć monolit. A jak gra u Ondreja? i na czym stoją.  Hmm ,może prościej zrobić skrzynie o identycznym wzornictwie ,  obwodzie , żądanej wysokości ,nawiązać stylistycznie do EVojsów . Zrobić u podstawy kolumny przewężenie i wpuścić kolumnę w tą skrzynię. Pamiętam że któryś model EV miał takie przewężenie na 2/3 wysokości u góry , tu by było odwrotnie , dorobić bejcę pod kolor ( w Adlerze),plakierować pod kolor. Oczywiście zasypująć uprzednio wszystko piaskie do optymalnej wysokości . I mamy monolit a kolumna zyskuje pewnego uroku , masy i potęgi , czyli są wyższe. Oczywiście nie każdemu to może się podobać , ale wydaje mi się że wyglądało by świetnie , przewężenie oczywiście czarne. Jestem chory i tak sobie piszę , ponieważ nie mam co robić, więc bawię się w Wujka dobra rada.  ;D 8)

Melepeta

http://www.audiostereo.pl/stoliki-audio-tombase-czy-warto_121457.html
Poczytaj ten wątek na AS. Przekonasz się czy warto  myśleć o TomBase.
Ja za swoje standy zapłaciłem u kowala 350 zł. I były zrobione solidnie. Różnica jednego zera (3500 zł)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Stary Psuj

Ja też mam stolik, a nawet dwa autorstwa Tomka. Kupowałem go z sześć lat temu, za dwa zapłaciłem w sumie chyba 1.100zł. Jest to powiedzmy bazowy poziom, natomiast do właściwego tłumienia drgań używam i tak dobrych absorberów, wydaje mi się, że to ma większy wpływ niż sam stolik.

Piterski

Stary Psuju a jakie to są absorbery?
Szukam czegoś pomiędzy płytę granitową i polkę ze sklejki. Nie za grube do 5mm.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Melepeta

Spróbuj znany sposób, czyli pumeks. Albo mój pomysł, woreczki wypełnione suchym piaskiem.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Za komuny takie sprzedawały pod brykające po całej łazience, frywolne pralki Polar  ;D

kawosz

Sprzedają dalej podkładki pod AGD  ;) Nie wiem tylko w jakich cenach . A te jerzyki to i tak jak na ałdjofilskije gadżety to jeszcze nie tak drogo  ;D

MAC


Piterski

No właśnie za ile to słowa nie ma ale zakładam, że za 8 jak na zdjęciu?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

robiz

#42
Znacie jakiś dobry sposób na trwałe przyklejenie kolców do metalowego stelaża stolika. Teraz ma takie zwykłe kolce wkręcane w ramę na gwint 8, takie http://allegro.pl/kolce-glosnikowe-hd-907-black-m-8-podkladka-gratis-i5064284787.html
Natomiast mam że starych czasów takie , trochę większe i masywniejsze ale muszą być wklejane
http://allegro.pl/kolec-pod-kolumne-kolce-kolumnowe-hd-919-high-end-i5955522523.html. Fajnie wyglądają na czarnej ramie pod drewnianym blatem ;)
Tylko kurteczka, ja to stabilnie zamocować....? Na jakąś taśmę jak do luster czy klej ? Słyszałem coś o jakimś Blu Tack, znacie to...?
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

Melepeta

Blu Tack do tego się nie nada. Lepiej taśmę dwustronną.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

pelot

Kup to :  WURTH Klej i szczeliwo K+D BRĄZOWY strukturalny  , lub czarny . 100% gwarancji . Najlepiej jak postoi dobę , po tym czasie jedynie szlifierką kątową możesz je odciąć. Powodzenia i do roboty ;D

robiz

Znaczy , cóś takiego ze znanego portalu..?
http://allegro.pl/wurth-klej-i-szczeliwo-k-d-brazowy-strukturalny-i6145251509.html

O tej taśmie myślałem, ale może być mało stabilnie, kurteczka.
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

pelot

Dokładnie to , nie chciałem reklamować "znanego portalu". TO , klei metal do metalu ,do kamienia ,drzewa , szkła ,papieru ,szmaty ;D do czego zechcesz , warunek nie ruszać przez dobę. Jeszcze lepszy jest firmy BASF  NP 1, nie wiem czy dostępny u nas ,na pewno w USA, ten z kolei potrzebuje dwie doby , co najmniej .

robiz

Ok, dzięki.
Aha , jeszcze jedno...
To mazidlo to złapie kolec i ramę metalowa, która jest pomalowana proszkowe ?
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

gratefullde

Oddaje moje podkładki pod wzmacniacz. Potrzebuję coś innego. Co oprócz pumeksu możecie polecić. W normalnych cenach, ma nie rysować mebla. Wzmacniacz ponad 30 kg, lampowy.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Melepeta

Ja mam taki niezrealizowany pomysł. Mianowicie woreczki wypełnione piaskiem. Tylko w przypadku gramiaka, to chyba nie zda egzaminu. Ten musi być dobrze wypoziomowany.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.