Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Płyta Adjust przydaje się do precyzyjnego ustawienia azymutu igły.
Na Hi-Fi sprawdzisz częstotliwość rezonansową ramienia z wkładką i jak przechodzi testy bias setting.
To pokazuje też czy kalibracja poprawiła trakcję igły.

Zaczynam jednak od protaktora Clearaudio lupy i lusterka, używam też pomocniczo prostych grafitów ołówkowych i ekierki.
Przepraszam że nie opisuje tego bardzo dokładnie ale nie czuje się dziś za dobrze a i tak napotyka się czasem na rożne problemy lub błędy których nie przewidzę i rozwiązuje w trakcie obserwując jak mi idzie kalibracja i wychodzą testy.
Przykładowo możesz mieć odchyloną przeciwwagę.

Ja zaczynałem tę zabawę to wszystko wydawało się generalnie proste a i tak potrafiły mi się pojawiać w dźwięku artefakty.
W miarę jak poznałem Ad Fontesa nauczyłem się go tak ustawiać by problemy usuwać lub minimalizować.


Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Cytat: grzecho w Marzec 06, 2018, 20:18
Owszem sensu 0,1mm pewnie nie ma, jednak jeśli jest powiecmy różnica 3mm to raczej ma to znaczenie?

Ma i ja to stwierdziłem. Jednak to przytoczone 3 mm nie występuje zbyt często, najczęściej mamy z różnicą miniejszą, stąd różnice mniejsze :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Therion

Cytat: frywolny trucht w Marzec 06, 2018, 19:12A co zrobisz jak ustawisz superekstraprofesjonalnie dla płyty cieniutkiej, założysz płytę 200g ( inna grubość), z lekką miską? Czy jeśli założysz na talerz płytę z krzywizną 2-3mm o łagodnym przebiegu- słyszysz różnicę w dźwięku?

Gdy miałem AdFontesa, to raz, w przypływie desperacji, włączyłem nieważną płytę, słuchawki i zluzowałem śrubkę od VTA. Chciałem sprawdzić, czy będzie moment w którym gramofon zagra normalnie, bez mulenia. Albo w którym zacznie mulić bardziej. Trzymając " w palcach" regulację, unosiłem i opuszczałem podstawę ramienia do skrajnych pozycji. Okazało się, że w przypadku VTA, dokładnie skrajne pozycje, mają jedynie wpływ na brzmienie. Pośrednich kompletnie nie słychać.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

christo

Cytat: Therion w Marzec 06, 2018, 20:32Gdy miałem AdFontesa, to raz, w przypływie desperacji, włączyłem nieważną płytę, słuchawki i zluzowałem śrubkę od VTA. Chciałem sprawdzić, czy będzie moment w którym gramofon zagra normalnie, bez mulenia. Albo w którym zacznie mulić bardziej. Trzymając " w palcach" regulację, unosiłem i opuszczałem podstawę ramienia do skrajnych pozycji. Okazało się, że w przypadku VTA, dokładnie skrajne pozycje, mają jedynie wpływ na brzmienie. Pośrednich kompletnie nie słychać.
To zależy od szlifu igły. Czym ostrzejszy tym vta ma większe znaczenie. W przypadku sferyków VTA jest praktycznie nieistotne. To raz. Dwa - zagadka. O ile milimetrów trzeba podnieść 14" ramię, żeby zmienić SRA o i stopień? :)
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Piterski

Cytat: christo w Marzec 06, 2018, 20:39
O ile milimetrów trzeba podnieść 14" ramię, żeby zmienić SRA o i stopień? :)

Całkiem sporo, pewno nie wystarczy 1-2 mm. Bawiłem się z tym już kilkakrotnie i ślęczałem z lupą i latarką, w końcu wzrok też jest niedoskonały.
Przy prostopadłym czole wkładki przydaje się ekierka (patent od Grzegorza) i potem można się pobawić w dopasowanie ustawienia wysokości kardana.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Jeśli jeszcze pamiętam trygonometrię to ponad 6 mm.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

christo

Cytat: Piterski w Marzec 06, 2018, 21:13
Jeśli jeszcze pamiętam trygonometrię to ponad 6 mm.
No tak. ok 7mm. Brawo. Przy ramionach 9" jest to ok. 4mm.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

czerni

Myślę że całkiem na miejscu będzie pochwalenie się moim egzemplarzem który od kilku miesięcy cieszy oko i wspomaga cieszenie się ucha.

Cała przygoda zaczęła się całkiem niewinnie czyli od zobaczenia intrygującej fotki w necie. Potem podróż przez pół Polski do Włocławka gdzie w miłej atmosferze z Panem Andrzejem porozmawialiśmy sobie o gramofonach i nie tylko.

Potem było już z górki. ... finalna decyzja ... dosyłanie okleiny ... i po kilku tygodniach oczekiwania finalna podróż po gotowy egzemplarz.

Było w tym wszystkim wiele niepewności gdyż był to pierwszy gramofon manualny, paskowy i z tak wieloma regulacjami. Całe szczęście obawy były na wyrost :)

To mój pierwszy post więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów a w szczególności Pana Andrzeja oraz wszystkich byłych/obecnych/przyszłych użytkowników AdFontesa.






vasa

Cytat: czerni w Marzec 09, 2018, 20:56pozdrawiam wszystkich forumowiczów
No proszę, jaki piękny kawałem muzyki :)
Też pozdrawiamy.
Napisz coś więcej. Jakiej wkładki używasz, jakiego preampa.
Coś o reszcie toru by się przydało. Np w podpisie :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Witam kolegę, jako ten były, ale zadowolony użytkownik Ad Fontesa :)
Bardzo ładny fornir, co to za gatunek?

Jednego odmówić tym gramofonom nie można na pewno, czyli uroku. Na tych zdjęciach wygląda jak milion dolarów  :np:.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bartolo

Cześć. Prezentuje się zacnie.. ;)
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

rudy-102

Cytat: Piterski w Marzec 09, 2018, 21:03Bardzo ładny fornir, co to za gatunek?
To chyba oliwa.

Old Man Kensey

Piękny gramofon, gratulacje!

Troszkę się pozmieniało w kwestii wykończenia, moim zdaniem in plus. Świetnie np. wygląda ten detal - bolec na docisk z kamyczkiem na szczycie, super pomysł! I widzę, że talerz teraz składa się z 2 grubych plastrów aluminium, zaś akryl w środku jest wyraźnie cieńszy. Ciekaw jestem, czy to wynik odsłuchów, zmiany koncepcji, czy tylko estetyka?
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

frywolny trucht

Cytat: vasa w Marzec 09, 2018, 21:03Jakiej wkładki używasz

On używa Goldring 2100 tudzież 2200 ;)


Cytat: Old Man Kensey w Marzec 10, 2018, 08:51I widzę, że talerz teraz składa się z 2 grubych plastrów aluminium, zaś akryl w środku jest wyraźnie cieńszy

Też tak mam. Z rok czasu mam taką wersję? Jakoś tak.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: Old Man Kensey w Marzec 10, 2018, 08:51I widzę, że talerz teraz składa się z 2 grubych plastrów aluminium, zaś akryl w środku jest wyraźnie cieńszy. Ciekaw jestem, czy to wynik odsłuchów, zmiany koncepcji, czy tylko estetyka?
Wygląd talerza to zawsze była sprawa indywidualna i można było sobie zamówić sobie własną wersję. Ja wolałem pełną z aluminium.

Old Man Kensey

U mnie jest wersja 1:1:1. Teoretycznie można zamienić miejscem aluminium na akryl, alem znaczącej różnicy nie zauważył. Za to pięknie się rozszczepia światło w akrylu, gdy go podświetlisz od tyłu, a w kolorze to już bajka; )
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

amati74

Cytat: Old Man Kensey w Marzec 10, 2018, 20:52
U mnie jest wersja 1:1:1. Teoretycznie można zamienić miejscem aluminium na akryl, alem znaczącej różnicy nie zauważył. Za to pięknie się rozszczepia światło w akrylu, gdy go podświetlisz od tyłu, a w kolorze to już bajka; )
Poproszę jakiś ładne foto

malg

Wersja talerza z tego co pamiętam z rozmów z AA to też wynik aktualnie dostępnego ALU na rynku nie zawsze grube (takie ajk ma kolega Czerni) było dostępne.
Ja np chciałem grube jednolite, ale nie było go aktualnie w sprzedazī więc skończyło sie na waflu - notabene ALu u mnie też nie jest taki gruby
Widziałem natomiast AF-a z pierwszych sztuk (pewnie z pierwszej 50-tki, jak nie 30-tki) gdzie wafel na grube ALU


malg

@czerni - bardzo ładny AF
chyba musze coś zrobic ze swoim talerzem bo wygląda jak ze zładu złomu w porównaniu z ostatnimi modelami prezentowanymi na forum
zazdraszczam ;D

Old Man Kensey

Cytat: amati74 w Marzec 10, 2018, 21:13Poproszę jakiś ładne foto

Zrobię kilka fotek, obiecuję, niech tylko przyjdzie moja wkładka i znów uruchomię Foncjusza.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

czerni

Dziękuję za miłe słowa. Okleina to faktycznie Oliwka, zakupiona w CDO z Izdebnika. Trochę zajęło mi szukanie takiej bez zielonego odcienia oraz z wyraźnym usłojeniem a tam wybór ogromny.

Co do wkładki to faktycznie jest to Goldring 2100 i gra sobie z NAD 356BEE oraz modułem pre NAD PP375. Wzmacniacz napędza Pylon Sapphire 31SE.

Załączam zdjęcie kardana może dostrzeżecie jakieś zmiany/ulepszenia.



vasa



Cytat: czerni w Marzec 11, 2018, 19:05
Co do wkładki to faktycznie jest to Goldring 2100 i gra sobie z NAD 356BEE oraz modułem pre NAD PP375. Wzmacniacz napędza Pylon Sapphire 31SE.
Nie miałeś nigdy ochoty na spróbowanie jakiegoś innego preampa gramofonowego?
Jakoś mnie ten NAD nie przekonuje.


[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

brbr

Panowie, a czy ktoś się pokusił o postawienie na wadze takiego 'kredensa'? Ja mam daleko do warzywniaka, ale ciekawym ile waży ze swoimi ustrojstwami całość :)

rudy-102

Lekko poniżej 20kg chyba było.

malg

Ja ostatnio poczyniłem  drobną modyfikację w swoim AF-ie.

W śrubce którą trzeba odkręcać i przykręcać przy kalibracji VTA wyrobiło się trochę gniazdo ampulowe.
Myślę że jeszcze dwie, trzy kalibracje i już w ogóle nie będę miał możliwości jej odkręcenia

Dorobiłem śrubkę - foto1 - do kręcenia ręcznego
Tak to wygląda - foto 2