Analogowe łamigłówki techniczne.

Zaczęty przez frywolny trucht, Marzec 02, 2015, 19:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

gratefullde



Cytat: ahaja w Wrzesień 30, 2015, 21:20
Gratefullde
Ano.
Masz też DV 20x2? Parametry wyżej podałem.
Zatem:
47000 / 400 = 117.5ohm    Do przyjęcia.
20 x 0.3 = 6mV    OK.

Tak jest. I gra to super. Trafa polecił mi masza i był to w pełni trafiony zakup.

Co nie znaczy, że do Verto nie ciągnie.... 
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

#101
Cytat: ahaja w Wrzesień 30, 2015, 21:20
Greg
I bardzo dobrze, że ci się podoba bo ma.
Tu koszt główny to logo (950$; +-3900zł). 2 trafa Lundahla w obudowie - dodajmy ultra prostej, nie wykwintnej jak u Japończyków. ;-)

------------------------

47k to standardowe obciążenie w pre MM.
I do takiego są podpinane SUTy. Skąd ktoś ma wiedziec jak to moze zagrać z innym obciążeniem? Trzeba sprawdzić.
A jak sprawdzić jak ... nie ma takiej możliwości w pre?
Ja sprawdzałem, potem liczyłem.
Potwierdza się to co piszę o charakterze zmian w dźwięku w zależności od tego obciążenia ustawionego na wejściu w pre.
To i dzielę się takimi doświadczeniami.
Czyli jak mozna wnioskowac, frajerami sa ci, ktorzy kupili drogie Verto i wpinaja je w preampy z wejsciem MM 47kohmow... A jesli napisze Ci, ze robilem z kumplem taki test wg Twoich wskazowek, obciazalismy pre roznymi wartosciami i dalo to nic albo nawet gralo gorzej, to co Ty na to?
Robisz sobie jaja z ceny i obudowy. Twoja Husariaa ma przepiekna obudowe, gustowna czcionke. Wyglada jak milion dolarow. O Twoich standach drewnianych ultrasztywnych i solidnie poskrecanych, przypominajacych stolnice do lepienia pierogow - nie wspomne. Powtorze po raz kolejny: czy miales Verto w reku? Jakie wkladki MC miales i podpinales do Verto? Jaka reszta toru? Wzmacniacz, kolumny? Jakies zgrabne fotki by sie przydaly. Jak te wkladki graly? Czy ktos tego sluchal oprocz Ciebie? Mnostwo pytan, a odpowiedzi dalej brak. Widzisz, ja z kolei wiele "swoich" rzeczy na forach opisalem jak gralo, co z czym. Kilka osob tego sluchalo i mozna zapytac jak gralo. Zawsze jakis niezadowolony sie znajdzie, ale to byla jedna osoba na jakies 30, ktore u siebie goscilem.

Gratefullde, badz czujny. Jutro wystawiam swoje Verto na Allegro za pol ceny. Musze sprzedac, bo nie gra mi ani z MC A90, ani z Cadenza Black, ani z AT 33 PTG, ani z Denonem 103-R ani z Denonem 103-SA, ani z Quintet Black (ktorego sluchalem w zeszlym roku u kumpla - podpiety tez pod Verto, bo mam takie samo trafo co on). Wystawiam rowniez LPS-1 i z pokora, przeprosinami, kwiatami i wodka jade do Poznania i blagam Ahaje by zrobil mi pre gramofonowe z mozliwoscia ustawienia parametrow. Wszystkie swoje wkladki rowniez sprzedam i zamowie te, ktore poleci mi ahaja. Generalnie zrobie wszystko co mi poleci i mam nadzieje, ze bede mial takie granie, ze 10 orgazmow pod rzad gwarantowane i bedzie grala muzyka przez duze albo nawet wielkie "M". Swoje podstawki wyrzuce na smietnik i zamowie te "stolnicowe" z regulacja wysokosci od ahaji.

Ahaja, czy miales Verto w reku i sluchales u siebie jak to gra? Odpowiedz prosze T/N/nie wiem. Ktore wkladki MC LO miales i podpinales do Verto?

Czy to jest wycieczka personalna? Nie jest. Pytam jak facet faceta. Ahaja, patrz mi tutaj teraz w cztery oczy i mow jak ksiedzu na spowiedzi :)

Grzeczniej juz chyba k..... nie potrafie ;)

Piterski

Z ciekawością śledzę to co piszecie bo naprawdę po zakupie kolumn rozważam wymianę przedwzmacniacza RiAudio. Nie dlatego, że jest zły bo śmiem przypuszczać, że w cenie za jaka chciałbym go ewentualnie sprzedać gra nie gorzej od tych nowych za większą kasę. Ot solidna robota.
Pytam o trafa bo zastanawiam się czy szukać droższego pre np. RCM sensor, czy może trafo + Lar, ciekaw też jestem co by się działo po podpięciu trafa do obecnego przedwzmacniacza.
Obecnie porównuje go z iFi i różnice są, ale nie takie jak się spodziewałem.
Jak ktoś z Was ma chęć posłuchać ich choćby z ciekawości to zapraszam bo będę musiał iFi za niedługo oddać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Czy jest możliwe aby Cardan w gramofonie wykazywał większe opory w skrajnych pozycjach niż będąc w pozycji neutralnej, na płasko, nie wiem jak nazwać. Kolega dostał Ad Fontes z- w moim odczuciu- przekoszonym Cardanem- jak na zdjęciu niżej. W pierwszym momencie jako stary technik mechanik w stanie spoczynku :)  potraktowałem ramię jako wał pędny, który przekazuje ruch obrotowy. Wtedy ewidentnie im większe wykoszenie Cardana tym większe opory. Tutaj jednak nie przekazujemy ruchu obrotowego i ten Cardan może być w zasadzie dowolnym położeniu byle nie blokował ramieniu odczytania pierwszych i ostatnich taktów na płycie?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Tutaj typowy gramofon. Cardan jest "na płasko" gdy ramię gdzieś tam w okolicy połowy płyty. I tak się to zwyczajowo robi.



Pytanie, czy dla estetyki, czy jednak coś jest na rzeczy?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Teoretycznie nie powinno być różnicy w tym ramieniu (Ad Fontes). Gdyby nie było rurki ramienia mógłbyś obracać 360°. Poza tym "przekoszenie" można korygować tą samą śrubką co VTA (chyba).

Piterski

Może to kwestia, że sprężynuje drucik z sygnałem bo jest teraz mocno zawinięty.
Ja też te kwestie rozważałem i przyznam się, że grzebałem nawet przy śrubkach ale teraz kardan mam częściowo skręcony do środka i tak dokręcane śrubki by nie było oporów a zarazem nie złapać luzów. To jest gramofon który wymaga uwagi właściciela i dużo serca.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Niemiec, Frank Landmesser, konstruktor tego:



Wmyślił takowy unipivot (?) w najnowszym modelu LP1. Mam pytanko takie: Jak on obszedł technicznie kwestię, że im bardziej wychylone ramię, tym bardziej skręcona linka i zwiększony opór? Jak mu się udało- bo zakładam, że udało- uzyskać taki sam opór w całym zakresie roboczym ramienia?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Inne ujęcie:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Pewnie nie obszedł, a wykorzystał do kontroli antyskatingu.

frywolny trucht

Normalnie układ antyskatingu w gramofonach działa na ramię z taką samą siłą w całym zakresie roboczym pracy ramienia, tak?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Maj 10, 2016, 09:11układ antyskatingu w gramofonach działa na ramię z taką samą siłą w całym zakresie roboczym pracy ramienia, tak?
Te ciężarkowe tak. Ale te magnetyczne już nie. A i sama siła skatingu liniowa też raczej nie jest :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Jakub

Jak jest dobrze zrobiony to nie. Im bliżej środka płyty tym większa siła skatingowa. Kompensacja powinna to uwzględniać. Dlatego np. Antyskating z ciężarkiem na żyłce jest do dupy.

ahaja

To wariacja Schroederowa - na lince albo drucikach (+ ew. magnesy). Jest to na jego stronie.
Unipivot ma 1 punkt podparcia.

frywolny trucht

Dlaczego im bliżej środka płyty tym siła skatingu większa? Zwiększa się prędkość kinetyczna, ale tarcie kinetyczne nie jest uzależnione od prędkości. Chyba  ::)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: Jakub w Maj 10, 2016, 09:21Im bliżej środka płyty tym większa siła skatingowa. Kompensacja powinna to uwzględniać. Dlatego np. Antyskating z ciężarkiem na żyłce jest do dupy.
To nie jest takie proste. Ciężarek na lince daje stałą siłę a skating zmienia się w granicach (chyba?) 20%. Z drugiej strony siła AS na magnesikach zmienia się wraz z kwadratem odległości magnesów, czyli dość gwałtownie. Wszystkie wynalazki na elementach skręcanych dają wzrost AS bliżej środka płyty, ale konia z rzędem temu co powie jak ta zmiana postępuje i na ile taki układ jest trwały.
Ja tam lubię ciężarek na nitce
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Kupił ja używaną wkładkę z używaną igłą- zamiennikiem. Po założeniu na ramię, wyjustowaniu i zapuszczeniu płyty- ramię płynnie sunie do środka płyty. Kto wie, co mogło być przyczyną?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Pomyłkę w ustawieniu wkładki wykluczamy   :D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 08, 2016, 18:51
ramię płynnie sunie do środka płyty. Kto wie, co mogło być przyczyną?
A ostrze na końcu igły obecne?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Miszcz!!!
;D

Swoją drogą, to był szlif eliptyczny, jak to tak się udało zrobić??
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 08, 2016, 20:13
Miszcz!!!
;D

Swoją drogą, to był szlif eliptyczny, jak to tak się udało zrobić??
W ramach dążenia do nirwany zakupiłeś najwyraźniej szlif trapezoidalny :D
Swoją drogą, piękne zdjęcie.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Szlif w rzeczy samej bardzo oryginalny  ;)

rudy-102

Cytat: masza w Sierpień 08, 2016, 20:19
Szlif w rzeczy samej bardzo oryginalny  ;)
Może do szelaków będzie pasował ;) ?

wojtek41


MAC

To się nawet wyślizgnie z rowu mariańskiego  ;D
Skąd Ty żeś ten drut wyczasnął?