Wzmacniacze cyfrowe

Zaczęty przez vasa, Luty 09, 2017, 01:02

Poprzedni wątek - Następny wątek

dino

Z re masterami mam problem.
Na AS był "wykład" i fragmenty remasterowanego "Polish Jazz"(Jacek Gawłowski: MASTER-(RE)MASTER)
Bardzo zacne podejście do remasteringu z dystansem i szacunkiem dal oryginału (wersje nagrane w dolby sprawiają spore problemy).
Niestety mnogość zabawek i wtyczek powoduje, ze sporo realizatorów przesadza.
Moim zdaniem rzadko się zdarza sensowny remastering. Zawsze kogoś "poniesie" a dodatkowy problem
to format CD.
Trochę się bawię home rerecordingiem i remasterowaniem. Jeżeli plik zostawię w WAV a nawet zrobię z niego gęstą mp3 to jak tako brzmi. Natomiast produkcja CD zmusza do kompletnie innego miksu i masterowania. Niestety ze sporymi stratami.
Nie słuchałem płyty Wilsona ale jak słyszę "odszumianiu" śladów czy czyszczeniu cyfrowym "artefaktów" to wiem z własnego doświadczenia, że wynik będzie kiepski.
Dobrze zrealizowane nagranie obroni se nawet na CD.
Winyl IMHO da więcej brudu ale i informacji.
Najlepsze co do tej pory usłyszałem to gęste pliki - wydane zmiksowane i zmasterowane pod ten format.
Ale jest ich mało. Linn, który wypuszcza gęste "master tapes" niestety potrafi je spaprać.
Czyli generalnie powinno być dobrze zagrane, nagrane, zmiksowane i zmasterowane (niech każdy sobie zafunduje ciastko i je zje  ;D)

ps. Na giełdzie we Wrocku jest grupa "zaczadzona" analogiem. Non top leci "progresiw" (najczęściej z SHURE MM) a panowie wykłócają się o "pierwsze wydania". W kartonach na sprzedaż zajechane "progresiwy".
Raz czy dwa próbowałem rozmawiać ale ....odpuściłem.



Drizzt

#101
To ciekawe co piszesz. Z odszumianiem nagrań całkowicie się zgadzam. Uważam, że to właśnie ten proces używany bez umiaru jest w dużej mierze odpowiedzialny za to, że remastery brzmią słabo lub dużo słabiej niż by mogły. Razem z szumem znika mnóstwo informacji z tła, które słyszymy z analogu. Dlatego też ludzie uznają, że analog gra lepiej a tak naprawdę problem leży zupełnie gdzie indziej. Są świetne remastery ale zbyt rzadko się trafiają. Np. ostatnie remastery Niemena autorstwa duetu Eleonora Atalay – Jacek Gawłowski są po prostu doskonałe, uważam że te płyty nigdy jeszcze nie brzmiały tak dobrze, z żadnego formatu. Na tym przykładzie można sobie uświadomić, że to nie format CD jest problemem, tylko jak napisałeś nierozumne używanie gałek, wtyczek i odszumiaczy przez realizatorów. Natomiast oddzielne obrabianie poszczególnych ścieżek z oryginalnych taśm, przy użyciu najnowszej technologii studyjnej, może dać lepsze efekty niż zwykły remaster z dość ograniczonymi możliwościami jakie daje. Stąd nowe miksy Wilsona stanowią dużo głębszą ingerencję w nagrania, ale i pozwoliły znacznie skuteczniej podnieść dynamikę i ograniczyć szumy, bez utraty informacji. Właśnie dlatego nie poprzestano na remasterze.

Działania odszumiaczy nie lubiłem już w czasach decków kasetowych. Zawsze wolałem słuchać bez Dolby B czy C niż z nimi bo znikało całe tło. Na niektórych remasterach jest niestety podobnie tylko warto wiedzieć gdzie leży problem. Bo na pewno nie w cyfrze czy samym formacie CD. O jakich stratach na CD mowa? Przecież to format kompresji bezstratnej, w przeciwieństwie do mp3. Natomiast miks i master oczywiście musi być wykonany odpowiednio do tego formatu i jest to wiedza powszechnie dostępna w studiach od jakichś 35 lat.

dino

Zejscie z floating 32 bit  na 16 bit jest zawsze stratą i to poważną. Ja to wyraznie słyszę.
CD jest ponad 30 letnim formatem audio i ma niestety swoje wady.
To troche tak jak z Betamaxem i VHS. Wybrano standard i trzeba bylo z tym żyć.  >:(
Co do odszumiania - imho nie jest ważne czy odszumiamy calość czy ścieżki. Efekt jest z reguły podobny.
Mam specyficzne podejscie do "dynamiki". Dla mnie istnieje zasadnicza różnica pomiędzy dynamiką a odtępem sygnał/szum.
I nie jest to dla mnie tożsame  8).

Wireless

Tak naprawdę, to nie istnieje format "rzeczywiście bezstratny", tak samo, jak i nie istnieje liczba rzeczywista równa nieskończoności :) Co najwyżej możemy mówić o takiej bitowości i częstotliwości próbkowania, która już, statystycznie, w przypadku sensownego masteringu, już nie powinna być słyszalna.
Co do różnicy pomiędzy 16 a 32 bitami, to pozwolę sobie polemizować ... częściowo. IMHO, to słyszalność wynika z niedoskonałości algorytmów dokonujących takich obcięć, a nie z samej "bitowości" formatu docelowego - ot, często tną, to co da się usłyszeć, niestety.

Co do różnicy pomiędzy pojęciami pt. stosunek sygnał/szum oraz dynamika - dino: pełna zgoda :)
Pozdrawiam, Wireless

Piterski

Cytat: vasa w Kwiecień 14, 2017, 21:18
Cytat: Piterski w Kwiecień 14, 2017, 11:26widzę w tym poszukiwaniu odejście w skrajnie inną estetykę grania. Mogę to zrozumieć ale nadal zachować do tego wstrzemięźliwy stosunek.
Daj się pobawić :)
Teraz jest taki przechył w stronę analogu że najwyższy czas przesiąść się na drugą burtę
I jak tam na froncie analogowo cyfrowym, zrobiłeś próbę przechyłu na drugą burtę?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa



Cytat: Piterski w Lipiec 03, 2017, 13:58
Cytat: vasa w Kwiecień 14, 2017, 21:18
I jak tam na froncie analogowo cyfrowym, zrobiłeś próbę przechyłu na drugą burtę?
Nic na razie nie przechylałem poza [emoji569]i [emoji485].
Jak mi się w końcu coś zechce to dam znać [emoji41]


🚬🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Cytat: vasa w Lipiec 03, 2017, 21:36Jak mi się w końcu coś zechce to dam znać
Koniecznie  :D.

Ja trochę słucham różnych wzmacniaczy by lepiej zrozumieć to o czym koledzy piszą na forach i by poszerzyć swoje horyzonty.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Skłaniam się ostatnio by przedyskutować z samym sobą możliwość przetestowania np Primare.

Dlaczego, skoro ja lampowy jestem?

Bo urzekło mnie to co usłyszałem z kości AKM. Analogie przerzuciłem na ogólny postęp w cyfrze.
Zresztą lampy się nie pozbędę, co najwyżej dokupię coś w klasie D.
Ale... coś mi się albo w słuchu zmienia... albo ze zbyt słabą jakościowo lampą miałem do czynienia.

Generalnie będę się wstrzeliwał w coś cyfrowego, dla odmiany :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Melepeta

Co to się porobiło :) Cyfra lampę bije. Koniec świata ;)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Piterski

Dziś słuchałem kolumienek ATC podstawowy model do zastosowań profesjonalnych podłączone do LabGrupena.
Muzyka szła z plików więc nie specjalnie mogłem wybrać to co znam i kolega zaprezentował mi parę kawałków.
Warto było tego posłuchać, grało to otwartym dźwiękiem bardzo detalicznym, a nie męczącym.
W zakresie w jaki te monitory pracują (konstrukcja zamknięta) robią to równo i z wyjątkowo zwinnym sprężystym i wcale nie chudym basem.
Dla mnie duży plus bo pasmo było podane w miarę równo, nic się nie wzbudzało, nie muliło grało i z drajwem. Wrażenia przestrzenne też jak najbardziej bardzo dobre. Wokale może i bywają słodsze ale do tych też się nie było o co przyczepić.
Jednym słowem mi się podobało widzę, że Grzegorz trzyma się wcześniej obranego kierunku z bardzo dobrym rezultatem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Wakacje się, na razie, skończyły.
Trzeba pomyśleć o długich zimowych wieczorach.
No to zamówiłem sobie Lyngdorfa.
Ponieważ 98% muzyki mam na czarnych plackach to poprosiłem o doposażenie go w extra moduł liniowy.
Po latach grania szklanych baniek czas na trany i to w wersji hardcore :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

No proszę następny ;D

A poważnie to jak już ochłoniesz to opisz jak Ci to gra w stosunku do Amplifona.
Przypuszczam, że różnica będzie du....ża.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa



Cytat: Piterski w Sierpień 21, 2017, 22:07jak już ochłoniesz to opisz jak Ci to gra w stosunku do Amplifona.
Przypuszczam, że różnica będzie du....ża.
Żeby nie było za łatwo to Ampli dostanie nowe trafa i pogoni Duna w kąt.

Bardzo jestem ciekaw jak mocno działa system korekcji akustycznej i co będzie w stanie wyciągnąć z moich tub [emoji351]


[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dino

Mikrofon i statyw dostaniesz w komplecie  :o
Będziemy mogli lansować młode artystki  8)
A jak im włączymy room perfect to sukces murowany  ;)

Opis (manual) jak do kina domowego. Biedne Duny nie wiedzą komu sprzedały swój produkt. Lina telefoniczna będzie się grzała !!!
Czy fabryczne wejścia analogowe są inne niż te high end ?
I czy sprawdzałeś impedancje wejściową analogu (wiesz po co).
Jak widzę jest wyjście digital. Kurzy mi się na półce RME DIGI9636. Do ripowania winyli jak znalazł.


miniabyr

Vasa zmiłuj się nad nami.!  Gra ten wzmak czy nie gra ?
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

vasa

Cytat: miniabyr w Sierpień 22, 2017, 15:58
Vasa zmiłuj się nad nami.!  Gra ten wzmak czy nie gra ?
Ja nie wiem[emoji33]

Dopiero zamówiłem.
Kij wi kiedy będzie[emoji53]

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

miniabyr

O! A jak myślałem że już u ciebie dudni. No to wszyscy czekamy . 8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

gratefullde

Ło Mariusz, gratuluję :)
Jak to nie wiesz kiedy będzie?
Jak będzie to czy planujesz jego odsłuch w Buku?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

Oczywiście.
O ile koledzy dopiszą i pożyczą jakieś cyfrowe źródło [emoji39]
Jak ktoś chętny to zapraszam [emoji3]

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

To ja chętny. Źródło się wymyśli :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Ciekawe urządzenie, ale...
mógłby być trochę ładniejszy ;)

https://stereolife.pl/archiwum/testy-lista/2273-lyngdorf-tdai-2170
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa



Cytat: frywolny trucht w Sierpień 22, 2017, 19:01
mógłby być trochę ładniejszy ;)
Nie zawsze się z Tobą zgadzam ale tym razem masz, niestety, rację [emoji22]
Ale do wyboru miałem jeszcze tylko takiego
Szczerze mówiąc to długi czas się zastanawiałem który wziąć [emoji26]


[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

No tak. Odratowanie Duńczyka powinno być łatwiejsze. Jakąś ładną aluminiową gałę zamiast tego dekla po słoiku z konfiturami i będzie dużo lepiej ;)
Może coś większego uknujemy w Buku? Mogę wziąć słuchawkowca i słuchawki na ten przykład.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Po cenach to widzę, że stałeś się ateistą  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Mnie się podoba, w Buku obtrzaskamy ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9