Ortofon Cadenza Black

Zaczęty przez kangie, Czerwiec 05, 2015, 23:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Bartolo

na "gościnnych występach"... ;) I wraca potem człowiek do domu i nuci "where is my sound"...  >:D
https://www.youtube.com/watch?v=5iC0YXspJRM
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

Piterski

Oj ostrzegałem, że ta wkładka potrafi zamieszać w głowie  :pij:  ...  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Osłuchów ciąg dalszy bo niedziela tuż tuż i Krzysztow już się zapewne szykuje do drogi.
Zmieniłem repertuar i posłuchałem trochę innej muzyki testując przy tym jak mi podejdzie lampowe phono Waldka.
Na talerzu znalazł się i Thriller Michaela Jacksona jak i Promise Sade.
Najbardziej jednak chciałbym polecić płytę Basi Trzetrzelewskiej Basia Time and Tide

Tytułowa kładka grała na wszystkich trzech płytach równo przestrzennie i bardzo detalicznie.
Właściwie nie ma się do czego przyczepić i stosując audiofilskie podejście do tematu wkładka w moim odczuciu jest wzorowa.
Taki przysłowiowy drut ze wzmocnieniem. Wszystkie instrumenty są bardzo czytelne, nie ma najmniejszych problemów z czytelnością i śledzeniem linii melodycznej, efekty specjalne wypadają doskonale, a wokale są precyzyjne z dobrą dykcją i nie generują dokuczliwych sybilantów.
Można się tym spektaklem po audiofilsku delektować. Biorąc to wszystko pod uwagę, ktoś może zapytać to dlaczego w w moim głosie pierwszy raz pojawiła się nuta wahania.
Ano za sprawą dwóch czynników właśnie. Płyty, którą widać poniżej i wkładki Rohmana.

CDN...
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Podsumowanie.
Posłuchałem jeszcze kilku płyt na tytułowej wkładce Candenza Black i mimo różnych sprzecznych czasami odczuć dochodzę do wniosku, że jest to wyjątkowa wkładka.
Jak dla mnie na tym etapie mojego winylowego szaleństwa jest na pierwszym miejscu.
Ona nie dociąża i nie dociepla brzmienia tak jak Rohman jest moim zdaniem bardzo przejrzysta i wierna w przekazaniu tego co na płycie jest zarejestrowane.
Nie ma co liczyć, że coś wygładzi słychać na niej i emocje i każde pociągnięcie struny.

Na płycie Suprafonu z transkrypcjami utworów Bacha na gitarę, którą to uważam za bardzo dobrze zrealizowaną, słychać każde muśnięcie strun.
Początkowo myślałem, że może brakuje jej trochę wypełnienia na średnicy, a wybrzmienia są zbyt krótkie ale zmieniłem zdanie.
Z Sensorem2 gra wciągająco, barwa jest naturalna nie zanadto dosycona tak by nie stracić nic ze swej rozdzielczości i szczegółowości. Swoistego oddechu ale nie okupionego żadną natarczywością czy ostrością góry pasma tylko z świetnym poczuciem oddechu sali gdzie realizowano nagranie.
Nie ma takiego uczucia pustki w okół muzyka ale jest aura.


Posłuchałem płyty, o której miałem raczej kiepskie mniemanie. Jest to również muzyka klasyczna grana na trąbce przez Wyntona Marsalisa.
Na tej wkładce z tym samym preampem znikło uczucie natarczywości z jaką tę płytę kojarzyłem.
Nareszcie ta trąbka grała tak wysoko jak trąbce przystoi i nie więdły mi od tego uszy ;).
Powiedział bym, że równowaga tonalna i zrównoważenie instrumentów bardzo mi się podobało, a do tego jeszcze te plany w głąb sceny i ta trąbka jak by z pewnej oddali ale jednocześnie tak czysta i czytelna. Cała orkiestra jest jednakowo ważna i nie zlewa się i nie zaciera,stanowi zbiór instrumentów w pełnej harmonii tak że bez problemu możemy wyławiać wszelkie niuanse i zwracać uwagę na każdy instrument z osobna i wszystkie razem. Bardzo dobrze oddane jest poczucie rozłożenia orkiestry nie tylko wszerz ale i wgłąb sceny. 


Było jeszcze kilka innych płyt i takich gorzej zrealizowanych ale kiedy próbowałem je grać na Rohmanie też były gorzej zrealizowane, a nie miałem takiego wglądu w orkiestrę, tak jak bym się przesiadł w dalsze rzędy i rozdzielczość i poczucie budowania tych planów było gorsze.

Uważam, że to nie jest tania wkładka ale wyznacza już pewien bardzo poważny poziom. Może nie każdemu jej charakter przypadnie do gustu ale ja jestem pod wrażeniem jej gry i ciekaw jestem jak grają inne współczesne i produkowane wkładki z tego poziomu cenowego.

The End
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Lipiec 11, 2018, 20:21dochodzę do wniosku, że jest to wyjątkowa wkładka.
Nie zawsze się z Tobą zgadzam, ale tym razem w pełni podzielam Twój pogląd. Ta wkładka wyznacza pewien poziom.
Być może już najwyższy we wkładkowym świecie.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

cdt

Cytat: vasa w Lipiec 11, 2018, 20:26Być może już najwyższy we wkładkowym świecie.
Słuchałem i cały czas mam ją w pamięci . Genialna wkładka . Teraz chętnie bym posłuchał  Windfelda . Słyszałem recenzje że to 2x lepsza wkładka od Cadenzy

Piterski

Cytat: vasa w Lipiec 11, 2018, 20:26Nie zawsze się z Tobą zgadzam,
I bardzo mnie to cieszy, a jeszcze bardziej uciszy jak byś mocno podkreślał, kiedy Twoim zdaniem błądzę.
Wszystko bowiem sprowadza się do sumy doświadczeń.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Lipiec 11, 2018, 20:41Wszystko bowiem sprowadza się do sumy doświadczeń.
Z "sumą doświadczeń" to ja miałem spotkanie wczoraj :D
Czego i Tobie życzę.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

moon

do metalu, gdzie z realizacja to raczej srednio niz lepiej, to ona raczej by sie nie nadawala, zostaje wiecej na plyty niz szukanie drogich wkladek:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Capricorn44

Cześć

Może ktoś podpowiedzieć jakie ustawienia w Husarii będą najlepsze dla Cadenza Black?
Pojemność, impedancja, wzmocnienie?

pzdr

Marczewski1

Cześć.
Kupiłem Cadenze Black ,w gramofonie mam trzy ramiona: węglowy 12 calowy Pro-ject; Ortofon AS-212 9 cali i JELCO SA-250B6 10,5".  Które z wyżej wymienionych uważacie za najlepsze dla tej wkładki?
Lenco L78diy+Pro-ject12cc+Jelco 10,5"-ortofon s212 -Cadenza Black- Benz Micro ACE L -Denon dl103-Goldring 1012gx-Grace F8L-Dynavector Karat 23R - CaryAudio slp98 phono-Audion Premier MC step up-phono;Audion Premier MM; Pathos in the groove- CaryAudio CAD300b SE- kolumny Monacor Sonido Isophon diy -onkyo ns-6130- Cary Audio Xciter dac

miniabyr

#136
 :o  A w czym problem posłuchać na każdym i wybrać to najciekawiej brzmiące ? Przy czym musisz pamiętać ,że to wkladka o wysokiej podatności i raczej  trzeba ją powiesić na  raczej lżejszym ramieniu . Nie wiem ile ma masy efektywnej każde z tych ramion ,ale od tego dopasowania bym zaczął !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Marczewski1

I tak na pewno będzie , że jesienią jak się będę bardzo nudził to zawiśnie na każdym z powyższych. Jednak warto skorzystać z doświadczeń innych żeby nie zaczynać od "powieszenia denona 103 na prodżekcie" :-)
Lenco L78diy+Pro-ject12cc+Jelco 10,5"-ortofon s212 -Cadenza Black- Benz Micro ACE L -Denon dl103-Goldring 1012gx-Grace F8L-Dynavector Karat 23R - CaryAudio slp98 phono-Audion Premier MC step up-phono;Audion Premier MM; Pathos in the groove- CaryAudio CAD300b SE- kolumny Monacor Sonido Isophon diy -onkyo ns-6130- Cary Audio Xciter dac

kangie

Cytat: kangie w Czerwiec 05, 2015, 23:09Compliance, dynamic, lateral                16 µm/mN
Stylus type                                          Nude Shibata on Boron cantilever
Stylus tip radius r/R                             6/50 µm
Tracking force range                            2,0-2,5 g (20-25 mN)
Tracking force, recommended               2,3 g (23 mN)
16 cu, spora masa wkładki i spora siła nacisku. Celowałbym coś ze stawki środkowej tych trzech ramion. Zależy jaki headshell, masa itp.
Life is too short for boring HiFi.

Marczewski1

Z headsheli to mam JELCO HS-25 11,4g i jakieś nonejmowe 10g; czyli wnioskuję ,że proponujesz ramię Jelco , bo Project za lekki a Ortofon za ciężki .Teraz gram tak: na project -Ortofon Quintet Black ;Jelco-BenzMicro Ace sl ; Ortofon Denon-dl103 i to wyszło z prób "na ucho".
Lenco L78diy+Pro-ject12cc+Jelco 10,5"-ortofon s212 -Cadenza Black- Benz Micro ACE L -Denon dl103-Goldring 1012gx-Grace F8L-Dynavector Karat 23R - CaryAudio slp98 phono-Audion Premier MC step up-phono;Audion Premier MM; Pathos in the groove- CaryAudio CAD300b SE- kolumny Monacor Sonido Isophon diy -onkyo ns-6130- Cary Audio Xciter dac

kangie

Nie wiem co zaproponowałem.

U mnie grała na 16,5g MA-505. U kolegi na 4g Ortofonie RS-309D. Nie pamiętam jakim headshellem dysponował. U niego grała lepiej. Ale też system i pomieszczenie inne.
Life is too short for boring HiFi.