Goldring 1042

Zaczęty przez kangie, Maj 06, 2015, 09:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

kangie

Goldring 1042, wkładka MM

Frequency Response     20Hz-20kHz +/- 3dB
Channel Balance           2dB @ 1kHz
Channel Separation       25dB @ 1kHz
Sensitivity                    6,5mV +/-1,5dB, 1kHz @ 5 cm/sec
Static Compliance         24mm/N lat., 16mm/N vert
Equivalent tip mass        0,45 mg
Vertical Tracking Angle   24 °
Stylus Radius                 Gyger S
Stylus Type                   Replaceable
Load Resistance             47 kΩ
Load Capacitance           150-200pF
Internal Inductance        570 mH
Internal Resistance        660 Ω
Cartridge Weight            6,3 g
Fixing Centre                 0,5" (12.7 mm)
Playing Weight               1,5 - 2,0 g (1,7 g nom.)

kangie

#1
Jak grał u mnie ten Goldring?

Miałem go przez jakieś 2 tygodnie. Podwieszony do lekkiego ramienia 9CC Evolution w Pro-Ject 6 PerspeX, pre LAR LPS-1. Bardzo ciekawy szlif igły - Gyger S. Skalibrowałem wkładkę protractorem AlignIt firmy P-J.

Miałem bezpośrednie porównanie z używaną wtedy wkładką MC HO Sumiko Blue Point No. 2. Pierwsze co rzuciło się w uszy to bas. Ogromny, mocarny, gęsty, nie za wolny, nie za szybki. Ale "z łupnięciem". Zastanawiam się czy to aby nie była kwestia VTA/SRA. W sumie mogłem podnieść ramię i ten bas ograniczyć zyskując odrobinę więcej góry, ale ramię ustawiłem dokładnie w poziomie i słychałem na ustawieniu "nominalnym". Dzisiaj zapewne pobawiłbym się VTA, ale człowiek całe życie się uczy ;)

Wkładka nie była nowa. Miała kilkaset godzin przebiegu. Żródło znane, bo wkładka pożyczona od dobrego kolegi, który w bambuko chyba by mnie nie zrobił ;) Zawieszenie nie wykazywało objawów zmęczenia i efektu ocierania brzuchem wkładki o płytę.

Brzmienie z jednej strony obfite w bas, ale z drugiej strony rozjaśnione przez górne pasmo. Średnica raczej podobna do tej z Sumiko, czyli ani schowana, ani wybijająca się przed szereg. Nie wybitna, ale również nie beznadziejna. Odniosłem wrażenie, że 1042 to wkładka idealna do rockowego łojenia. Pink Floyd "The Wall" zagrał wyśmienicie. Uderzenie bębnów w "Run like hell" czy "Hey you" nie pozwalało zasnąć podczas odsłuchu. Dość dobrze tworzona scena, dobra głębia. Andreas Vollenweider i jego "Carvena Magica" zagrał całkiem dobrze. Jednak AT 33 PTG i Shure V15 Type III grają jeszcze lepiej - aczkolwiek na innych - lepszych ramionach i napędzie, co ma bardzo duży wpływ na odbiór końcowy.

Zastanawiałem się jaki wpływ miał ten szlif Gyger S i dlaczego wkładka nie pokazała dużo lepszej góry (detali) niż Sumiko BP No. 2, której igła ma zwykły szlif eliptyczny. Myślę, że gdyby podnieść trochę VTA, to pokazałaby się ciut lepsza góra kosztem basu, ale to moje przypuszczenia.

Ze względu na "obły" kształt obudowy wkładki miałem problemy z doborem długości śrub montażowych. Body idzie tak jakby po ściankach ostrosłupa i zbyt krótka śrubka nie chwyci nakrętki, a zbyt długa zaprze się na obudowie. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest zakup śrubek odpowiedniej długości, albo montaż dłuższych śrub od dołu. Pomimo obłego kształtu nie ma problemów z przyklejeniem rysika ołówka automatycznego. Jest tam krawędź i płaszczyzna do której spokojnie można przykleić rysik. Używana przeze mnie wkładka miała prosty cantilever, ułożony wzdłuż osi podłużnej body oraz równo wklejony tip. Pracochłonna regulacja azymutu nie była konieczna.

Podsumowując:

Dość miło wspominam tę wkładkę. Bliżej jej do analizy, czystości i klarowności przekazu niż do typowego "analogowego" brzmienia. Poprawnie skalibrowana i dopasowana do ramienia moża dać sporo radości ze słuchania. Miłośnicy rocka powinny być usatysfakcjonowani i jak najbardziej powinni brać tę propozycję pod uwagę. Pasuje do lekkich ramion. Warto dobrze ją skalibrować, ale myślę, że dotyczy to wszystkich wkładek, a nie tylko Goldringa. A jeśli denerwuje "delikatny" nadmiar basu, to można to poprawić podniesieniem ramienia, czyli korekta VTA/SRA.

Piterski

Miałem ją przez chwilę u siebie, ale nie słuchałem długo bo to nówka sztuka powieszona i skalibrowana na Ad Fontesie.
Tak na poważnie to posłuchałem tylko jednej strony płyty Orphes, bo wcześniej wygrzewałem ją na starszych płytach z klasyką, raczej przeciętnej jakości.
Zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, zagrała bardzo równo z ładną przestrzenią i bardzo satysfakcjonującą rozdzielczością.
Grałem na lampowym preampie wbudowanym w Luxmana CL36 i to połączenie mi się bardzo spodobało.

Uważam, że wkładka warta posłuchania.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102

W moim odczuciu 1042 gra lepiej i kulturalniej niż G2500.

Ale to już dawno było jak ich słuchałem.

marekw 76

Cytat: rudy-102 w Maj 25, 2019, 21:41
W moim odczuciu 1042 gra lepiej i kulturalniej niż G2500.

Ale to już dawno było jak ich słuchałem.

Miałem dokładnie takie same odczucia kiedy jej słuchałem.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Piterski

G2500 nie miałem. Była założona G2100 ale ze i tak na oko widziałem, że jest przestawiona to odpuściłem nawet próby jej posłuchania i założyłem docelową wkładkę. Sądzę, że to taka trochę niedoceniona wkładka, a za kwotę za jaką można ją kupić w Anglii to może być bardzo dobry wybór jeśli chodzi o MM.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

Tak wspominam czasy kiedy to tej wkładki słuchałem. Nie przyłożyłem się wtedy do regulacji VTA, stąd te basy. Ciekawy szlif. Wróciłbym do niej chętnie.

rudy-102

Na moje to jedna z najlepszych MM-ek.

moon

mialem kilka lat, ma bardzo fajne lupniecie, szczegolowa, ladne wysokie, przynajmniej u mnie:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Piterski

Czy w tej wkładce prześwit rzędu około 1-2 mm to jest standard czy należało by ją reklamować?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

#10
1mm to już bolid Formuły 1 i wymaga toru wyścigowego bez hopek ;) Nie pamiętam ile u mnie było, ale obstawiłbym 2-3mm.

Kangie

P.S. A z siłą nacisku nie przesadziłeś?

ahaja

Kilka lat temu był wysyp dość tanich G1042 ... bardzo szybko siadały zawieszenia ... ciekawe dlaczego ...
Kilku osobom poleciłem spróbować wymienić u sprzedawcy/dystrybutora, bo to normalne nie było. Sprzedali, przesiedli się na Ortofony i słuchają muzyki.

Piterski

Nie przesadziłem, dałem najpierw około 1,5 a docelowo zalecane 1,7g.

Ta wkładka jest ze sklepu, była podobnież rozpakowana dla klienta.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

moon

ona u mnie byla nisko, ale chyba jednak nie tak bardzo
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

rudy-102

Cytat: Piterski w Listopad 27, 2019, 08:53
Czy w tej wkładce prześwit rzędu około 1-2 mm to jest standard czy należało by ją reklamować?
One tak już mają.


ahaja

Na Twoim zdjęciu wygląda to świetnie.
Te, które ja widziałem u kolegów miały praktycznie 'glebę' ... korpus jakieś 0,5...1mm nad płytą max. I to nie dlatego, że był jakiś błąd w VTA bynajmniej ... ;-)

Therion

#17
Nie znam się, więc sie wypowiem.

Dlaczego mam wrażenie, że igła na zdjeciu jest mocno pochylona wobec płaszczyzny płyty a nie prostopadła do niej?

Przecież powinno być tak:

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Zrobię zdjęcie i wstawię, bo temu który wczoraj zainstalowałem to bliżej do zdjęcia Theriona.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Prześwit około 1mm
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Zanim dotknie płyty około 2mm.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Cytat: Therion w Listopad 27, 2019, 13:42Dlaczego mam wrażenie, że igła na zdjeciu jest mocno pochylona wobec płaszczyzny płyty a nie prostopadła do niej?
Mam wrażenie, że na Twoim zdjęciu za bardzo siedzi tyłkiem, a na zdjęciu Rudego krawędź ostrza jest prostopadła do płyty.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Cytat: Therion w Listopad 27, 2019, 13:42Dlaczego mam wrażenie, że igła na zdjeciu jest mocno pochylona wobec płaszczyzny płyty a nie prostopadła do niej?

Zrobiłeś zdjęcie z opuszczonym ramieniem, a u innych chyba jest podniesione.


Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Erata
Wykonałem dokładniejszy pomiar.
Gdy igła dodtyka płyty zostawia prześwit około 1mm, jak osiądzie pod wpływem rekomendowanego nacisku zostaje 0,6-0,7mm.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.