Cambridge Audio 651p jaki pre-preamp... jeśli to ma sens

Zaczęty przez Ganjor86, Marzec 12, 2017, 09:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ganjor86

Witam. Czytałem o SUT ale to droga zabawa i na początek chciałbym spróbować z pre-preamp ale nie wiem czy usłyszę jakiś efekt na moim "niezbyt high-endowym" przedwzmacniaczach a budowa prostego pre-preampu to mogłaby być świetna zabawa. Mój tor audio dla gramofonu to: ortofon quintet blue, Lenco l75, kable vandamme silver 55pf, CA 651p, CA cxa60, Celestion Ditton 66. Czytałem o pre-preampie https://boozhoundlabs.com/products/bhl-audio-jfet-moving-coil-pre-preamp-phono-kit-2sk170 i podobno zasilany z dwóch baterii 9V potrafi naprawdę zrobić ogromną różnicę a prostota konstrukcji pozwoliłaby mi na zbudowanie tego na płytce uniwersalnej a może nawet na pająku. Co myślicie o tej konstrukcji a może macie jakieś ciekawsze schematy i rozwiązania ?

christo

Też myślałem o prepre. Chciałem zrobić ten układ:
http://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/prepre.htm
Konstrukcja Hiragi.
Udało mi się jednak zdobyć trafa w dobrej cenie więc dałem spokój.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

Ganjor86

#2
Czytałem o pre-pre z mojego linku że jest lepszy od Hiragi a o SUT też myślę. Docelowo chcę LAR lps-1 i trafo lundahl ll9226 albo jakiś inny z odczepami aby SUT był w miarę uniwersalny i przy kupnie nowej wkładki (może ortofon quintet black) nie kupować nowego transformatora. Na początek chciałbym ładnie wykończyć fornirem plinte do l75 bo samą plinte już mam i dokupić ramię 12" (najprawdopodobniej jelco sa750l). Czy SUT jest aż tak lepszy od pre-pre z nawet najlepszej jakości kondensatorami i rezystora mi oraz zasilaniem bateryjnym ?


[proszę nie zmieniać tematu]

frywolny trucht

Trochę nie rozumiem co miałby dać dodatkowy gain? To znaczy rozumiem, będzie głośniej, ale ten CA podaje stałe parametry obciążeniowe na MC, więc jeśli wkładka jest niedopasowana, tak dalej będzie niedopasowana, tylko będzie głośniej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Ganjor86

A pre-pre nie podłącza się do wejścia mm ?

elem

tak, ale w manualu pre-pre zalinkowanego przez Ciebie, piszą:

"I include a 100 ohm load resistor, but feel free to change that to something that is better matched to your
cartridge
." 

Czyli pre-pre z jedną wartością obciążenia wkładki. Pewnie można zrobić regulację, tak jak w LAR.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Ganjor86

A takie zabiegi pomogą mojemu CA 651p w parze z ortofon quintet blue  ?

GregWatson

Proszę nie pisać jako temat swojego nicka bo to myli potencjalnych zainteresowanych jaki jest to w końcu wątek.
Trochę tego i trochę tamtego też.

elem

Grześ, to błąd silnika. Po wylogowaniu w trakcie pisania robią się takie kwiatki
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

elem

Cytat: Ganjor86 w Marzec 12, 2017, 16:31A takie zabiegi pomogą mojemu CA 651p w parze z ortofon quintet blue  ?

nie znam CA 651p. A czego ci w nim brakuje?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Cytat: elem w Marzec 12, 2017, 16:58
Grześ, to błąd silnika. Po wylogowaniu w trakcie pisania robią się takie kwiatki

Dlaczego ten błąd dotyka tylko jednego użytkownika? W dodatku pierwszy raz widzę taki błąd.

Cytat: Ganjor86 w Marzec 12, 2017, 16:10
A pre-pre nie podłącza się do wejścia mm ?

Sorry, ubrdało mi się, że za cicho ci gra ten CA i chcesz mu dodać mocy.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Ganjor86

Bardziej chodzi mi o więcej szczegółów i ogólne lepsze brzmienie bo przecież jeśli czułość na wejściu nie jest dobra to lepszy układ wejściowy może pomóc.

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Marzec 12, 2017, 17:18Cytat: elem w Dzisiaj o 16:58

    Grześ, to błąd silnika. Po wylogowaniu w trakcie pisania robią się takie kwiatki


Dlaczego ten błąd dotyka tylko jednego użytkownika? W dodatku pierwszy raz widzę taki błąd.
To może być wina pisania z telefonu.

frywolny trucht

Ganjor86, czy widzisz, że każdorazowo zmieniasz temat wątku na ganjor86?
Spróbuj cos z tym zrobić. To znaczy- nie zmieniać tytułu wątku.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Cytat: Ganjor86 w Marzec 12, 2017, 17:46Bardziej chodzi mi o więcej szczegółów i ogólne lepsze brzmienie bo przecież jeśli czułość na wejściu nie jest dobra to lepszy układ wejściowy może pomóc.


Cytat: Ganjor86 w Marzec 12, 2017, 09:26Mój tor audio dla gramofonu to: ortofon quintet blue, Lenco l75, kable vandamme silver 55pf, CA 651p, CA cxa60, Celestion Ditton 66.

Nie rozumiem. Masz pre MM/MC i chcesz robić pre-pre? Quintet Blue źle działa na wejściu MC w CA 651p?
Obciążenie jest nieregulowane, więc pewnie 100 ohm. Ortofon podaje load  >20 ohm.  Około 50 ohm byłoby pewnie lepiej ale sugeruję wcześniej wypróbować na pre z możliwością regulacji obciążenia.

CA 651p - wejście MC 0,5 mV, 100 ohm. Quintet Blue - 0,5 mV, >20 ohm. Po co pre-pre?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

ahaja

Niestety ale zasilanie jest takie jakie jest - od tego trzeba zacząć.
Większe wzmocnienie można uzyskać poprzez wymianę 2 rezystorów w sprzężeniu zwrotnym.
Firmowo dla MM jest 39dB a dla MCLO 55dB. Przy większym poprawia się stosunek sygnał szum a co za tym idzie i szczegółowość etc.

Nie wiem jakie są Twoje umiejętności w budowaniu/składaniu - na winyl.net m in będzie zamówienie na NUDĘmini. Poczytaj.
Tutaj nie pokazywałem tego projektu, bo odniosłem wrażenie, że 'dłubaczy' jest mało o ile w ogóle ktoś jest ;-).
Ale może się mylę.

Ganjor86

Widzę że nic z CA 651p nie wykombinuje, nuda mini pewnie będzie o wiele gorsza od lar lps-1 a ten przedwzmacniacz chce kupić. Pora zacząć oszczędzać i najpierw na ramię później na lar-a a na końcu na SUT.

tatachabera

Cytat: Ganjor86 w Marzec 13, 2017, 07:08nuda mini pewnie będzie o wiele gorsza od lar lps-1

Hmm...  ???   Skąd takie przypuszczenie ?
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

christo

Cytat: Ganjor86 w Marzec 13, 2017, 07:08nuda mini pewnie będzie o wiele gorsza od lar lps-1
LAR PLS-1 to tylko i aż przyzwoity przedwzmacniacz. To nie jest żaden hi end - jeśli tak myślisz, jesteś w błędzie. Swego czasu była nadmuchana bańka z LAR'em. Powietrze nieco zeszło gdy kolega Rudy-102 wstawił nagie zdjęcia Lar'a. O takie:


Niewątpliwie jednak jest to godny polecenia wybór. Nie wiem czy za te pieniądze kupisz na rynku pierwotnym coś lepszego...
Nuda - duże znaczenie mieć będzie jak to złożysz i do czego wsadzisz. Kilka osób ma ten przedwzmacniacz i go sobie chwali.
Rozbierane zdjęcia:


Czy gra lepiej - nie wiem. Trzeba spytać kogoś, kto słuchał oba urządzenia ale - co ważne - bez uprzedzeń w żadną stronę. Po "zawartości opakowania" ciężko jednak o wniosek, że nuda jest o wiele gorsza.
Uważam tak: jeśli jesteś obeznany z lutownicą, za proponowane przez Krzysztofa 450 zł warto się skusić. Jeśli ci nie podejdzie brzmienie - nie powinieneś mieć większego problemu z odsprzedażą. W najgorszym razie wyjdziesz na zero. W końcu to wydatek porównywalny z zakupem prepre z zamieszczonego przez ciebie linku ($69 zmontowana płytka + $30 wysyłka). W obu przypadkach potrzebna ci będzie obudowa, gniazda... Wybór należy do ciebie.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

tatachabera

Cytat: christo w Marzec 13, 2017, 08:47LAR PLS-1 to tylko i aż przyzwoity przedwzmacniacz.

Zgadzam się z tą opinią w 100%
U mnie LAR przegrał z pre wbudowanym w przedwzmacniacz. Wszystko też zależy czego oczekujemy. Dla mnie grał za twardo z AF. 
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

frywolny trucht

Cytat: Ganjor86 w Marzec 13, 2017, 07:08
Widzę że nic z CA 651p nie wykombinuje, nuda mini pewnie będzie o wiele gorsza od lar lps-1 a ten przedwzmacniacz chce kupić. Pora zacząć oszczędzać i najpierw na ramię później na lar-a a na końcu na SUT.

Osobiście jestem zdania, że warto szukać pre z możliwie dużą ilością regulacji. Pomimo tego, że podano parametry twojej  wkładki, acz niejednoznacznie, czyli masz spory zakres dowolności, warto sobie popstrykać Omami, bo to zmienia charakter grania. Z tego punktu widzenia Cambridge jest ślepym zaułkiem i celowałbym w Nudę, ale...


Cytat: ahaja w Marzec 12, 2017, 23:03Tutaj nie pokazywałem tego projektu, bo odniosłem wrażenie, że 'dłubaczy' jest mało o ile w ogóle ktoś jest ;-).Ale może się mylę.

No to już co tam stryjenka uważa, ja się stryjence do garów mieszać nie będę z tym gdzie warto, albo nie warto się reklamować, natomiast mam taką uwagę, że poprzednie projekty Nudy były klejone często przez dyletantów, bo raczej sugerowałeś, że to prościzna. Sporo ludzi pokleiło szajsy, część odsprzedała woreczki z częściami uważając, że jednak nie dadzą rady. Jednakże część się nie poddała, skleiła, nie zagrało i puściła na rynek. Nowy nabywca podjarany, że ma nudę, a tu nie gra, brumi, bzyczy. Później masz takich wiernych fanów jak kangie, który lata i krzyczy, ze miał nudę i to szit jest.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#22
Cytat: tatachabera w Marzec 13, 2017, 10:55Zgadzam się z tą opinią w 100% U mnie LAR przegrał z pre wbudowanym w przedwzmacniacz. Wszystko też zależy czego oczekujemy. Dla mnie grał za twardo z AF. 

LAR uwodzi przede wszystkim płynnym Gain-em. To uczucie regulowania dynamiki. Pierd...nięcie jest naprawdę imponujące.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

tatachabera

Cytat: frywolny trucht w Marzec 13, 2017, 10:58Pierd...nięcie jest naprawdę imponujące.

Ja tam wolę żeby było muzykalnie :) pierdyknięcie to nie wszystko ;)
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

elem

Miałem ostatnio przez chwilę w domu LARa. Może i ma pierdyknięcie ale nie z MC :)  Raczej spokojny, zawoalowany dźwięk z lekkim mięskiem na dole.

Tak a propos drogi do ideału - LAR + VERTO to juz konkretne pieniądze, jeśli mówimy o nowych urządzeniach.
A i tak jesteśmy ograniczeni w doborze wkładek MC.  W tej chwili widzę dwa urządzenia warte uwagi Husariaa i Sensor 2 (po ostatnich zmianach konstrukcyjnych).
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe