Dostałem do testów powyższą wkładkę od Ondreja
Własciwie to jest wkładka MI a nie MM, ale nie ma takiej kategorii w katalogu
Co to jest MI pisałem już tutaj:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2113.msg152259#msg152259
przy okazji wkładki ADC.
Parametry w/g vinylengine:
Output: 5mV
Frequency range: 20Hz to 40 kHz
Channel balance: 1dB at 1kHz
Channel separation: 25dB at 1kHz
Inductance: 130 mH per channel
Stylus: van den hul diamond line contact
Playing weight: 1 to 2g
Weight: 6.7g
dodatkowe w/g instrukcji:
Frequency range: 20Hz to 40 kHz (20 - 22KHz +/- 3dB)
DC resistance 2000 ohm per channel
Compliance
lateral: 12*10-6 cm/dyne
vertical: 5*10-6 cm/dyne
Wkładka o dość ciekawej konstrukcji, tip umieszczony na prawie pionowym cantliwerze z oporową linką zabezpieczającą przed wyrwaniem go do przodu (zdjęcie 2).
Taka konstrukcja powoduje że dźwignia przenoszenia drgań przez cantliwer jest prawie 1:1 (w praktyce 1,5 - 2 : 1), gdzie w standardowych konstrukcjach ten stosunek jest 5-10 : 1. Dodatkowo drgania są przenoszone po tej samej stronie zawieszenia a nie jak w standardowych konstrukcjach po przeciwnej stronie. W środku 2 cewki vertical coil i lateral coil.
Konstrukcja ciekawa ale trudna w aplikacji - mechanicznej.
Po pierwsze wkładka bardzo nisko przylegająca do płyty, z tego powodu, iź tip wystaje poza płaszczyznę dolną obudowy 1-1,5 mm (nie mierzyłem dokładnie, ale to widac na zdjęciu 4)
Po drugie wkładka ze 3-em pinami - wspólna masa obu kanałów, więc trzeba albo kupić adapter 4pin-owy albo jak zrobił to Ondrej (zdjęcie 3) dorobić sobie kabelki do tej wkładki
Po trzecie wkładka mocowana 1/2 cala przez adapter (3 lub 4 pinowy)
Zdjęcia:
1. wkładka , pokrywka, headshell z zamocowanym adapterem 3pin-owym
2. body od góry
3. połaczenie 3 pinowe
4. body z boku
Jeszcze słowo o konstrukcji. W związku z tym iż rozdzielono cewki pionową i poziomą, to:
1. wkładka może służyć do odtwarzania mono, wtedy cewka pionowa nie pracuje bo mono wytwarza drgania poziome
2. bardzo ładnie powinna grać stereo, ponieważ cewka pionowa jest większa niż cewka pozioma (rys), a przy takiej konstrukcji cantliwera ruch pionowy
jest mniejszy,
Jak byłem u Ondreja to robiliśmy krótki test mono - Decca versus ATF3
Decca zagrała mono zwarte w środku sceny choć nie punktowe,
przy ATF3 mono się trochę rozlało w szerz - takie jakby multi mono powstało.
zdjęcia rozbierane
1. od przodu
2. od tyłu
3. przed czyszczeniem od przodu, generalnie było czysto tylko z przodu był taki pukielek czegoś
4. po czyszczeniu
jutro:
adaptacja adaptera 3pin do fontka
kalibracja
no i słuchanie (mam nadzieje)
znalazłem jeszcze inną specyfikację, chyba bardziej pasuje do tej którą mam u siebie
bo to jednak eliptic, a nie line contact van den hul
Fajny opis Grzesiu,czekam na doznania soniczne.
Rozumiem, że to stara wkładka, nie kupiona wczoraj w sklepie? Ze zdjęć wychodzi, że ktoś już rozszczepił masę na zielony i niebieski.
A, no i co to za czarna folia otulająca body?
Dzis niestety nie udało się nic zrobić, co wczoraj planowałem, bo robota mnie pogoniła do Wa-wy.
Ale musze skorygować trochę opis.
Wkładka składa się jednak z 3 cewek, wczoraj napisałam najpierw ze z trzech, potem zmieniłem na dwie,
bo zajrzałem do środka przez dziurkę cantliwera i wydawało mi się po spojrzeniu na schemat z vinylengine którym sie zasugerowałem (nota bene on jest ok, tylko nigdzie nie jest napisane, ze to jest widok boczny), ze jednak ma dwie cewki. Dzisiaj rozmawiałem z Ondrejem i poszperałem w necie.
Zdjęcia (wszystkie z netu, bo nie mogę wkładki Ondreja rozebrać)
1. schemat mechaniczny widok od przodu, widac trzy cewki)
2,3,4,5 - widoki wnętrza
Cytat: frywolny trucht w Styczeń 17, 2018, 09:07
Rozumiem, że to stara wkładka, nie kupiona wczoraj w sklepie? Ze zdjęć wychodzi, że ktoś już rozszczepił masę na zielony i niebieski.
A, no i co to za czarna folia otulająca body?
tak to vintage
Ondrej ma adapter 3pin -owy więc musiał w headshell-u zrobić zwarcie mas
Folia czarna to pomysł Ondreja na rezonans i chyba mocowanie dekielka górnego bo mu sie odkleił,
Mimo tego prymitywnego rozwiazania "na papierowy sznurek" słyszałem jakiś czas temu że gra bardzo ładnie
Cytat: Michał w Styczeń 17, 2018, 06:33
Fajny opis Grzesiu,czekam na doznania soniczne.
tez jestem ciekaw jak to zagra na Fontku
Dziś zrobiłem trójnik do podłacznia dwóch mas sygnałów do jednego pinu adaptera.
Niestety okazało się ze nie mam cienkiej koszulki termokurczliwej,
więc dopiero jutro zaizoluję trójnik, tak to wygląda na razie
Długie, siwe brody nam urosną zanim ty wreszcie odsłuchasz tą wkładkę :o :(
ja wkładkę mogę zakładać, kalibrować tylko w dzień do sprzęt mam w salonie
a jak żona przyjdzie to po południu okupuje TV
dodatkowo:
dzis było sprzątanie
wczoraj miałem wyjazd całodzienny
jutro tez mam wyjazd więc .....
spokojnie, dotrwasz
ja też - muszę
Cytat: McGyver w Styczeń 18, 2018, 19:45
Długie, siwe brody nam urosną zanim ty wreszcie odsłuchasz tą wkładkę :o :(
E tam, trzeba budować napięcie :) Ale tak ze zdjęć, trochę kowalska robota, co nie? Mam na myśli oczywiście budowę wkładki.
Malg.
Kup drugi TV zamontuj w jadalni lub kuchni i po sprawie. :) Ja tak zrobiłem , i mam spokój ! przynajmniej na razie .Moja małżonka też okupowała , jednak tylko trzy dni w tygodniu : po. wt. śr. , bądź wtedy gdy chciała mi zrobić na złość . Jednak najpierw musiałem przygotować teren wieloma fortelami , wybiegami oraz dobrym słowem . 8) Na chwilę obecną w pokoju odsłuchowym-salonie nie mam w ogóle TV ;D. I tak go raczej nie oglądałem , po drugie , ostatnimi laty , tak z 10 a może i 13 mocno znienawidziłem TV :zyg:
Cytat: pelot w Styczeń 18, 2018, 21:41
Malg.
Kup drugi TV zamontuj w jadalni lub kuchni i po sprawie. :)
To nie jest dobry pomysł na moją żonę, bo ona nie lubi kuchni
Poza tym mamy drugi, ale ją ciągnie na salony, bo ona "hrabianka"
Cytat: pelot w Styczeń 18, 2018, 21:41
Jednak najpierw musiałem przygotować teren wieloma fortelami , wybiegami oraz dobrym słowem
ani fortele ani dobre słowo nie przekonują
Muszę z tym żyć, ale nie jest żle, mam swoje godziny,
bo ona pracuje, a ja siedzę w domu
i to jest właśnie to czego Wam wszystkim życzę
Wygląda na to że mamy małżonki o podobnych zachowaniach ,moja też nie cierpi kuchni i ma się za "arystokratkę". Jadnak lubi przebywać w jadalni ,ponieważ jest to "centrum multimedialne" tel .st. ruter ,no i teraz tv. w jednym miejscu . A że jak wróci z pracy ciągle ktoś dzwoni , to ma wszystko pod ręką ( z zasięgiem bywa różnie).Nie mów jeszcze że twoja ma na imię Małgorzata. ;D
Cytat: pelot w Styczeń 19, 2018, 09:31
Nie mów jeszcze że twoja ma na imię Małgorzata. ;D
Nie, bardziej arystokratycznie - Maria ;D ;D ;D
i niestety nie mam jadalni, tylko duzą kuchnię
a centrum multimedialne jest w salonie
Moja ma na imię Małgosia,ale lubi kuchnie,świetnie gotuje i wspiera moją pasję :)
Cytat: pelot w Styczeń 19, 2018, 09:31ma na imię Małgorzata
Cytat: Michał w Styczeń 19, 2018, 10:43Moja ma na imię Małgosia
Nie prawda bo to moja żona ma na imię Małgorzata :D
Nie prawda,to ja jestem Brusli ;D
Założyłem DECCA-ę na patyk
zważyłem, ustawiłem azymut poziomicą i trakcję jednopunktowo Loefgern A protraktorem,
niestety ze względu na to iż DECCA jest taka niska, nie mogłem wykorzystać wszystkich zalet mojego protraktora
zagrałem dwie płyty:
Thelonious Monk z 1963 roku mono, wydanie japońskie
Duke Pearson - Profile, stereo, wydanie japoński
Bez oceny sonicznej, tylko aby sprawdzić czy w ogóle gra
Ciekawe, ale nie zmieniłem wejscia w PRE i zagrało na wejściu MC,
nie testowałem dokładnie ale najlepiej zagrało dla load resistance około 700 - 800 ohm
Jutro,
1. przestawię fontka na miejsce i wypoziomuję, bo zrobiłem wszystko na ławie, która niestety trochę rezonuje
2. zrobię pomiary płytą testową miedzy innymi rezonansu (podejrzewam, że ewentualnie trzeba będzie zmienić headshell na cięższy)
3. jesli zdazę pogram muzykę
4. porównam podłączenie do wejścia MM i MC w PRE
A jak na pierwszy rzut ucha?
Malg, możesz przypomnieć co to za pre? ( Zachęcam do wbijania w stopkę posiadanego sprzętu).
Tak coś mi się wydawało, że gdzieś już miałem styczność z tą wkładką.
A, już wiem :)
Cytat: frywolny trucht w Styczeń 22, 2018, 08:37
Malg, możesz przypomnieć co to za pre? ( Zachęcam do wbijania w stopkę posiadanego sprzętu).
PJ Tube BOX DS + TFK ECC803S
przestawilem fontka ustawiłem poziom, i ....
zauwazyłem jeden problem, musze to poprawić.
rozgałążnik do mas jest za luźny,
ma za cienkie druciki to nałożenia kabelków z ramienia, bo się zesuwają, jak kondom dziadkowi
musze zrobic go jeszcze raz,
Cytat: il cattivo w Styczeń 22, 2018, 10:42
Tak coś mi się wydawało, że gdzieś już miałem styczność z tą wkładką.
A, już wiem :)
to porównianie z lokomotywą,
to a propo's: dźwięku, konstrukcji czy może jeszcze jakieś inne ? ::)
Cytat: malg w Styczeń 22, 2018, 14:40
przestawilem fontka ustawiłem poziom, i ....
zauwazyłem jeden problem, musze to poprawić.
rozgałążnik do mas jest za luźny,
ma za cienkie druciki to nałożenia kabelków z ramienia, bo się zesuwają, jak kondom dziadkowi
musze zrobic go jeszcze raz,
A moja siwa broda coraz dłuższa. Wkrótce będę wyglądał jak Albus Dumbledore :-\
Cytat: malg w Styczeń 22, 2018, 14:47to porównianie z lokomotywą,
to a propo's: dźwięku, konstrukcji czy może jeszcze jakieś inne ?
Zwyczajnie, z wyglądu takie skojarzenie, po obejrzeniu pierwszego zdjęcia wkładki zamontowanej na ramieniu (na poprzedniej stronie).
Bardzo mi się podoba, zresztą cały wątek interesujący.
Może teraz lepiej widać podobieństwo kształtu.
o teraz załapałem, co do tej lokomotywy
zrobiłem, nowy rozgałęźnik
ma grubsze piny,
niestety nie mam takiego drutu miedzianego aby dokładnie pasował
więc wziałem drut z 1.5mm2 (za gruby) i przypiłowałem dremelem, potem pobieliłem i ukształowałem
na pierwszym zdjęciu stary i nowy
(brzydka izolacja na rozwidleniu, ale nie miałem dobrego pomysłu)
Oczywiscie ponownie ważenie oraz kalibracja przesięgu, trakcji i azymutu.
Na zdjęciu widok na okienko protraktora:
- nie widac tipa igły i dlatego nie można wykorzystać protraktora w pełni do ustawienia przesięgu
ponieważ cantliver jest prawie pionowy, to ustawienie trakcji musi być wykonane w/g równoleglosci body
- okazało się, przy bliższym spojrzeniu, że igla jest minimalnie niesymetryczna względem, osi podłuznej body
co widać na obrazku ( cień igły zgadza sie z linią srodkową a czyb bady jest z boku)
oczywiście zdjęcie robione z reki więc na pewno aparat nie był ustawiony idealnie
i w końcu sprawezenie czy gra i jak wygląda
ale znowu beż oceny sonicznej (mam nadzieje dziś póznym wieczorem)
miałem dziś okazję (wcześniej niż zwykle) posłuchać kilku winyli i zrobić jakieś próby ustawień.
Pierwsze wnioski są takie:
Decca gra, jakby to powiedzieć, głownie bardzo dźwięcznym środkiem,
na górze też jest to co trzeba, sporo detalu, choć chwilami wydawało mi się, że było suchawo (zależnie od nagrania),
na basie jest ok, kontrola, choć pewnie niektórzy powiedzieli by że za mała, sprężystość na jakieś 50-70%%, bas nie wychodzi przed szereg, co ja akurat lubię. Scena poprzeczna jest ok, na "Behind the Garden" Vollenweider-a, ptaszki śpiewają w ogrodzie bardzo szeroko (normalnie), natomiast pionowo jest niższa niż słyszałem na DL 103R, o jakieś 20-30%. "Love over gold" - "Telegraph road" - zagrało trochę szorstko szczególnie efekty w pierwszych 2-3ech minutach., to samo zdarzyło się na "Oregon" - "Out of the Woods", tam grają różne wyrafinowane instrumenty orientalne( np Tabla) i to nie zabrzmiało klarownie. To samo z wibrafonem na płycie Milt Jackson + Count Bassie. Dla równowagi, "Coltrane" - "Ballads" pierwsza strona zagrała bardzo dobrze, mam wydanie JPN ono jest dość głośno i precyzyjnie nagrane, może dlatego. Ogólnie nie było źle, ale mogło by być o wiele lepiej ::)
Jest jeszcze kilka problemów:
- scena ucieka mi lekko na lewo, co głównie słychać w nagraniach mono i nie wiem czy to wina wkładki i jej kalibracji (azymut i trakcja), czy może lampki mi się powoli kończą we wzmaku, jutro spróbują zrobić przekładkę lampek stronami, oraz kabelków z fontka do pre miejscami i zobaczymy
- nie jestem pewny ustawienia azymutu (ustawiłem go wstępnie poziomicą na headshell), co tez może być przyczyną uciekania sceny, decca nie jest monolitycznym body, jak widać na zdjęciach wcześniej, główne body jest wciskane do adaptera w takie suwadełko, ma ono oczywiście pewien luz poprzeczny, co powoduje iż każde kolejne wsunięcie, może być minimalnie skośne, co powoduje w efekcie zmianę azymutu. Dodatkowo ustawienie azymutu na headshell w tym przypadku nie sprawdza się bo główne body nie jest do niego przytwierdzone a tym samym nie musi być do niego równoległe. W związku z tym trzeba przy jednym wciśnięciu przeprowadzić kalibrację azymutu, albo soniczną albo sygnałową (komputer + program).
- jak pisałem wcześniej tip nie jest idealnie w osi głównej wzdłużnej body, co może powodować błąd trakcji a tym samym przesunięcie sceny oraz inne wady w dźwięku.
- na pierwszym zdjęciu w tym poście:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2522.msg174508#msg174508
widać wyrażnie iż trzeba/można powalczyć z VTA. Zrobiłem już jedną próbę - podniosłem kolumnę Fontka o jakieś 2mm i .... bas nabrał sprężystości, a góra sporo się wyostrzyła, w dobrym tego słowa znaczeniu, stała się bardziej precyzyjna i nabrała pełni dźwięku (niestety to było pod koniec testów, więc tylko jedną płytę sprawdziłem z tym podniesionym VTA). Poza tym (w tej chwili) pomyślałem, iż powinienem na tym ustawieniu sprawdzić jeszcze scenę w pionie, bo mogła się też poprawić i w ogóle wsyzstkie płyty które opisałem wcześniej negatywnie.
Poza tym trzeba próbować jeszcze trochę podnieść VTA o kolejne 2mm, bo patrząc na wyżej wspomniane zdjęcie to jest jeszcze spory margines, aby osiągnąć SRA > 90stopni. Z drugiej strony nie można zapomnieć, iż cantliver DECCA-i jest inaczej skonstruowany i tip jest w nim inaczej osadzony, Jutro będę próbował
Może się mylę,ale wydaje mi się,że Decca nie zrobiła na Tobie wrażenia. Grzegorza jaką masz lampkę?chodzi o amp oczywiście.
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 06:52
Grzegorza jaką masz lampkę?chodzi o amp oczywiście.
Semi SE w układzie przeciwsobnym, dwie lampy na kanał, EL84
Lampy TFK lata 60-te
To taki prototyp z TOROIDY.pl obecnie FEZZ Audio,ale ten model nie jest przez nich obecnie produkowany,
zrobili z tego co wiem kilka egzemplarzy, czyli można powiedzieć że to DIY
dziś rano posiedziałem nad dwoma sprawami
Po pierwsze sprawdziłem dlaczego scena odjeżdża w lewo - to niestety wina lampek, jak zmieniłem miejscami to scena pojechała w prawo
(będę musiał udać się do lampiarza aby uzupełnić set, a tymczasem przy ponownym graniu włożę ruskie zamienniki, które też bardzo dobrze grają ;D)
to przesunięcie nie jest bardzo duże, więc zostawiłem tak jak jest i zajałem się drugą sprawą
Po drugie zwiększyłem VTA (podniosłem kolumnę o następne 2mm).
Spróbowałem przede wszystkim scenę w pionie z "Behind the garden" Vollenwaidera, uniosła sie o jakieś 10-15% do 80% (było 2/3 wysokości jest obecnie 4/5) czyli lepiej niż było
Pograłem oczywiście mono "Thelonious Monk 63 in Japan" - przede wszystkim, rzuciło mi się na uszy wypełnienie średnicy, ale trochę za bardzo wyszła na przód. Góra dostała też wypełnienia i minimalnie większej precyzji, ale to było na granicy sugestii. Poza tym może górna średnica weszła od dołu i takie wrażenie się stworzyło. Na tym winylu jest taki utwór fortepianowy trudny do odtworzenia "Just a Gigolo", Monk gra w nim po pierwsze dodając fałszywki oraz bardzo dynamicznie uderzając w klawisze (przynajmniej ja tak to odbieram, nie wiem czy robi to specjalnie ,czy takie nagranie, czy był na haju), stwarza wrażenie jakby grał ktoś, kto nie umie grać. Wczoraj ten utwór był bardzo "zabrudzony" dzisiaj było o wiele lepiej, ale jednak nie tak dobrze jak na DL103R. Bas po zmianie VTA się nie zmienił kontrola i sprężystość pozostały na tym samym poziomie.
Dla sprawdzenia tego właśnie basu zagrałem Dankę "Love scenes", Ze zdziwieniem stwierdziłem że bas jest ok (choć wczoraj nie grałe Danki), ale całość trochę jakby spod kocyka, nie słyszałem do tej pory tak grającej tej płyty. To jednocześnie wada tej wkładki, bo trochę słabo, a po drugie zaleta, bo jednak zagrała winyl wydany obecnie inaczej niż te z epoki, DL103R nie pokazuje takich różnic pomiędzy wydaniami (przynajmniej ja do tej pory nie słyszałem).
Następnie zagrał vibrafon tym razem Milt Jackson, Joe Pass i Ray Brawn "The Big 3". Wibrafon jak się można było spodziewać dał takiego kopa (ze wzgledu na tę wypełnioną i wylazłą na przód średnicę), ze z jednej strony Łaaałłłł, ale wypełnienie, nigdy nie słyszałem takiego wibrafonu u siebie, ale po chwili wyższe dźwięki zaczęły mnie kuc w ucho - troche za bardzo dałem czadu z VTA.
CDN wieczorem
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 06:52
Może się mylę,ale wydaje mi się,że Decca nie zrobiła na Tobie wrażenia.
Jeszcze nie mam zdania, napisałem wady bo je zauważyłem, ale na razie jej nie dyskwalifikuję
bo to wkładka trudna: w kalibracji, w aplikacji, w odbiorze
więc jej ocena nie powinna być robiona na podstawie pierwszego wrażenia oraz
powinna być oceniona po bardzo precyzyjnej kalibracji.
Poza tym ja kocham VINTAGE ;D ;D ;D ::)
Rozumiem Cię,bo ja się też zakochałem. Mam wrażenie,że nie kupię już nowego klocka :)
Grzesiek wklej zdjęcie swojego ampa na el 84, fajnie jest mieć coś unikalnego,ja tak teraz traktuję swój amp i cdp Yamahy.
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 15:37
Grzesiek wklej zdjęcie swojego ampa na el 84
trzecie zdjecie w tym poście:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=30.msg121413#msg121413
Nie wszystko jest na tych zdjęciach i w opisie aktualne, ale WZMak - jest taki jak był.
Przy okazji EL84 TFK sa z 1956-roku, a TFK do PRE z początku lat 60-tych - pomyliłem sie poprzednio
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 15:37
fajnie jest mieć coś unikalnego,ja tak teraz traktuję swój amp i cdp Yamahy.
unikalne, to może byc cos co jest rzadkie lub DIY,
DIY często jest niestety nie sprzedawalny lub trudno sprzedawalny
ja swojego WZMaka nie traktuje jako unikat. Gra mi bardzo ładnie. a ponadto kosztował tyle na ile mnie było stać
Piękny zestaw,chętnie bym posłuchał.
może w najbliższym czasie uda się jakieś spotkanie zorganizowac - to zapraszam
a ty jesteś z Wawy ?
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:29
może w najbliższym czasie uda się jakieś spotkanie zorganizowac - to zapraszam
a ty jesteś z Wawy ?
Nie,z Katowic,ale to żaden problem logistyczny. Maszy już dwa lata temu obiecałem,że wpadnę na ,,rudą" to może uda się połączyć turnee :)
Grzegorz jak Ci gra tem Tube Box?z czym go porównywałeś?
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:34Maszy już dwa lata temu obiecałem,że wpadnę na ,,rudą"
(https://thumbs.gfycat.com/SmartRewardingDutchshepherddog-max-1mb.gif)
;D ;D ;D
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:37
Grzegorz jak Ci gra tem Tube Box?z czym go porównywałeś?
Nie wiele porównań było.
zaczynałem od NAD PP3i, potem kupiłem PJ-a, i bawiłem sie różnymi lampami (GE, Mullard, TFK, Philips - wszystkie z epoki
miedzy czasie była u mnie HUSARIAA
Właściwie jak załozyłem do PJ-a lampy TFK ECC803S (ponad rok temu) - to przestałem szukać (na razie),
bo nic lampowego w interesujących mnie pieniądzach na razie nie namierzyłem
Liczę po cichu na projekt McGywer-a - PRE PHONO, a jeszcz jak by był na: ECC88/12AX7/ .... - to by było super
W tym roku na bank!
To do maszki.
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:54
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:37
Grzegorz jak Ci gra tem Tube Box?z czym go porównywałeś?
Nie wiele porównań było.
zaczynałem od NAD PP3i, potem kupiłem PJ-a, i bawiłem sie różnymi lampami (GE, Mullard, TFK, Philips - wszystkie z epoki
miedzy czasie była u mnie HUSARIAA
Właściwie jak załozyłem do PJ-a lampy TFK ECC803S (ponad rok temu) - to przestałem szukać (na razie),
bo nic lampowego w interesujących mnie pieniądzach na razie nie namierzyłem
Liczę po cichu na projekt McGywer-a - PRE PHONO, a jeszcz jak by był na: ECC88/12AX7/ .... - to by było super
Ja słuchałem tego PJ i miałem wrażenie,że strasznie mulił,ale to pewnie wina fabrycznych lamp,czy tam siedzą stockowo JJ?
jak Maciek zechce posłuchać mojęgo tanio-endu - to Was zapraszam.
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:57
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:54
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:37
Grzegorz jak Ci gra tem Tube Box?z czym go porównywałeś?
Nie wiele porównań było.
zaczynałem od NAD PP3i, potem kupiłem PJ-a, i bawiłem sie różnymi lampami (GE, Mullard, TFK, Philips - wszystkie z epoki
miedzy czasie była u mnie HUSARIAA
Właściwie jak załozyłem do PJ-a lampy TFK ECC803S (ponad rok temu) - to przestałem szukać (na razie),
bo nic lampowego w interesujących mnie pieniądzach na razie nie namierzyłem
Liczę po cichu na projekt McGywer-a - PRE PHONO, a jeszcz jak by był na: ECC88/12AX7/ .... - to by było super
Ja słuchałem tego PJ i miałem wrażenie,że strasznie mulił,ale to pewnie wina fabrycznych lamp,czy tam siedzą stockowo JJ?
Pisałem już o tym kilkakrotnie - na lampach fabrycznych to on nie gra - trzeba zmienić lampy, ja od tego zacząłem
skończyło się na TFK
oczywiście zalezy to też od całości systemu - to znaczy, jak on sie wpasuje z tymi lampami
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:57
jak Maciek zechce posłuchać mojęgo tanio-endu - to Was zapraszam.
Dzięki i nie przesadzaj z tym tanio endem.Zestaw wygląd świetnie i przyjemność będzie wielka!
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:57
jak Maciek zechce posłuchać mojęgo tanio-endu - to Was zapraszam.
Nie, no skąd, Pan hrabia masza niczego nie słucha poniżej bańki za klocek czy kabel :o
Cytat: masza w Styczeń 23, 2018, 19:04
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:57
jak Maciek zechce posłuchać mojęgo tanio-endu - to Was zapraszam.
Nie, no skąd, Pan hrabia masza niczego nie słucha poniżej bańki za klocek czy kabel :o
jesli "Pan" z dużej litery to "Hrabia" tym bardziej ;D :o
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 19:00
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:57
Cytat: malg w Styczeń 23, 2018, 18:54
Cytat: Michał w Styczeń 23, 2018, 18:37
Grzegorz jak Ci gra tem Tube Box?z czym go porównywałeś?
Nie wiele porównań było.
zaczynałem od NAD PP3i, potem kupiłem PJ-a, i bawiłem sie różnymi lampami (GE, Mullard, TFK, Philips - wszystkie z epoki
miedzy czasie była u mnie HUSARIAA
Właściwie jak załozyłem do PJ-a lampy TFK ECC803S (ponad rok temu) - to przestałem szukać (na razie),
bo nic lampowego w interesujących mnie pieniądzach na razie nie namierzyłem
Liczę po cichu na projekt McGywer-a - PRE PHONO, a jeszcz jak by był na: ECC88/12AX7/ .... - to by było super
Ja słuchałem tego PJ i miałem wrażenie,że strasznie mulił,ale to pewnie wina fabrycznych lamp,czy tam siedzą stockowo JJ?
Pisałem już o tym kilkakrotnie - na lampach fabrycznych to on nie gra - trzeba zmienić lampy, ja od tego zacząłem
skończyło się na TFK
oczywiście zalezy to też od całości systemu - to znaczy, jak on sie wpasuje z tymi lampami
Grzegorz tak na szybkęsa,jakie lampy tam wsadzić,żeby pojawił się bas i ciepły środek?fabryczne wszystko mi odchudziły,dały świetną stereofonie,ale reszta zniknęła.
Grześ pewnie podpowie TFK?
Jaki typ lamp tam w ogóle siedzi?
12ax7
Maszka TFK wiadomo,tu chodzi o coś,żeby na parę dni wsadzić i zobaczyć czy co z tego będzie
Jak miałem phonopre na ECC83 to najpiękniej mi grały Baldwiny (a sprawdziłem chyba wszystko).
Gęsto, soczyście, ciary szły... Taki prawdziwy "płytowy" dźwięk.
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/79/76/63/7976639d852f2033c8b45fc5ea41b236.jpg)
Jedyny ich mankament, że są głośne (szumią przy sporym wzmocnieniu między utworami) ale da się żyć. Graja piękniej niż szumią.
A! Ten szum słyszałem jak miałem 98dB WLMy. Na Scanach 88dB praktycznie cisza była.
Ma kto na wypożyczkę?
Cytat: masza w Styczeń 24, 2018, 16:03Baldwiny
Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 16:05Ma kto na wypożyczkę?
Nie sugerujcie się tym Baldwinem, to rebrand. Pod tym logiem możecie trafić RCA, Sylvanię, GE, i diabli wiedzą co jeszcze.
Adam a nie masz czegoś,czego potrzebuję na parę dni?
Cytat: McGyver w Styczeń 24, 2018, 16:09Nie sugerujcie się tym Baldwinem, to rebrand. Pod tym logiem możecie trafić RCA, Sylvanię, GE, i diabli wiedzą co jeszcze.
Tak może być.
Ja miałem 12 sztuk nówek z jednego źródła.
Mogłem wtedy cholewa po kodach dojść co to za ptaszki ale jeszcze za głupi w lampach byłem.
Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 16:17
Adam a nie masz czegoś,czego potrzebuję na parę dni?
Może mam, ale nie wiem co to jest ;)
Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 16:05
Ma kto na wypożyczkę?
Piotr pewnie ma (piotrtychy)
Piotruś ma 12au7 z Lamma,nada się?nie zfajczę tego pre?bo nie moje ;D
Cytat: masza w Styczeń 24, 2018, 15:45
Grześ pewnie podpowie TFK?
oczywiście TFK
ale ja wielu nie próbowaem, - kilku, moje doświadczenie w tym wzgledzie jest chyba marne
Grzegorz wklej jakieś foto tych TFK plis.
Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 22:15
Grzegorz wklej jakieś foto tych TFK plis.
musiałbym wyjąc z PJ-a ato jak juz wiesz dosc skomplikowana operacja
więcodpowiem - nie kleję
przypomniałem sobie ze mam w szufladzie normalne TFK zrobie foto i przeskoczę do wątku o PJ-u i tam zamieszczę
Dzięki Grzesiu!
Kilka dni minęło, co prawda nie pisałem, ale słuchałem (1-2 godziny dziennie) i zmieniałem
Po pierwsze, DECCA jakby się ułożyła, po 3-ech dniach uspokoiła się, zniknęła ta natarczywość na średnicy
Po drugie, po długich debatach z Ondrejem przestawiłem PRE na tor MM. Mimo iż na wejsciu MC które jest całkowicie nie dopasowane do wkładki MI w/g mnie grała "całkiem dobrze". Ondrej nie chciał uwierzyć - "nie może zagrać ze względu na niedopasowanie". Jak podpiąłem ją wcześniej do wejścia MM (o czym pisałem, chyba) to WZM musiałem zciszyć do godziny 9-tej aby w ogóle móc słuchać i też nie było ok, więc przepiąłem ja na wejście MC - i to był mój błąd. Nie przysłuchałem sie dłużej, tylko zasugerowałem się głośnością.
Po tym zabiegu DECCA zagrała fenomenalnie, mimo iż musiałem WZM zciszyć do godziny 8:30 - 8:40, bo na 9-tej było trochę za głosno. A wynika to z faktu iż PRE PJ TUBE BOX nie ma wzmocnień dedykowanych pod MC i MM tylko wspólne. Zatem ponieważ musi wzmocnić MC to jest za głośny dla MM/MI z bardzo wysokim sygnałem wyjściowym
Wszystko się "prawie" wyrównało, bardzo muzykalna średnica, która nota bene trochę góruje nad resztą, jest piekna i bardzo dźwięczna
To "wywyższanie się", chyba górnej, średnicy powoduje taką (jak to mówimy w klubie) "eufonię", ale nie przeszkadza też w odbiorze pozostałych częsci pasma - góry i dołu. Powoduje że dźwię jest muzylany i dźwieczny.
Góra po zmianie na wejście MM zrobiła się jeszcze bardziej precyzyjna, ale zachowała swoja analogowość (mimo, iż to przecież pewna sprzeczność) razem z górną średnicą dała przestrzeność muzyki, że .... łał
Dół (jesli dobrze nagany) jest pod pełną kontrolą, sprężysty bez żadnych tubalnych odgłosów czy dudnień - wyśmienity.
Mam trochę płyt w których dół jest słabiej nagrany - wycofany, wtedy DECCA oddaje go mniej ale też z pewną sprężystością i wyrazistością
Przekonuję się do niej, mimo wad :o aplikacyjnych i montażowych ;D
Ja to wiedziałem i dlatego tylko czekam kiedy napiszesz, że u Ciebie zostaje ;D
Cytat: Piterski w Styczeń 28, 2018, 20:44
Ja to wiedziałem i dlatego tylko czekam kiedy napiszesz, że u Ciebie zostaje ;D
Piotrek nie kuś, wszystko zależy od ceny ::)
Cytat: malg w Styczeń 28, 2018, 20:46
Cytat: Piterski w Styczeń 28, 2018, 20:44
Ja to wiedziałem i dlatego tylko czekam kiedy napiszesz, że u Ciebie zostaje ;D
Piotrek nie kuś, wszystko zależy od ceny ::)
Rzeczywiście byłem na nią trochę napalony, jak szczerbaty na suchary, bo słyszałem ją u Ondreja
ale czy nadal jestem ? ::)
I gra Ci lepiej niz MC?
Niech mnie Grześ poprawi ale moim zdaniem ona ma zarąbistą średnicę.
Cytat: Michał w Styczeń 28, 2018, 20:49
I gra Ci lepiej niz MC?
Gra inaczej.
DECCA jest bardzo muzykalna, ale przy tym mniej analogowa niż Denon.
Denon ma inny urok grania,
a DECCA odwdzięcza się precyzją i chyba (przynajmniej u mnie) bardziej sprężystym basem. Po za tym podbija (czy ja niektórzy powiedzą "podbarwia") lekko górną średnicę, co daje właśnie wraz z precyzja na górze taka aurę i przestrzeń.
Na bas i górę w DENON-ie tez nie ma co narzekać , ale one brzmią inaczej, nie wiem jak to określić, chyba własnie bardziej analogowo, ciepło, delikatnie przydymione (jak w klubie jazzowym w latach 50,60-tych na żywo).
Cytat: Piterski w Styczeń 28, 2018, 20:50
Niech mnie Grześ poprawi ale moim zdaniem ona ma zarąbistą średnicę.
kto ja ? czy decca london ?
Decca ma
zdjąłem :-[
Ostatecznie stwierdzam, że chciałbym ją mieć, :)
po pierwsze bardzo ładnie gra :D
po drugie ja lubie taki vintage ;)
po trzecie mogła by na pół grać ze 103R-tką ::)
ale w tym momencie chyba za cienko u mnie z kasą :'(
więc będę się tylko ślinił
Współczuję... :-[
Cytat: wojtek41 w Luty 05, 2018, 22:46
Współczuję... :-[
dzięki Wojtek, :)
moze nadejdzie czas to sobie ją zafunduję ::) (niekoniecznie egzemplarz Ondreja, ale może inną sztukę)
Ostatnio słuchałem tej wkładki ze szlifem shibata u Ondreja . Zagrała z lepszą górą niż denon DL-103 bez R .
Cytat: cdt w Luty 05, 2018, 23:11
Ostatnio słuchałem tej wkładki ze szlifem shibata u Ondreja . Zagrała z lepszą górą niż denona DL-103 bez R .
Dla mnie u Ondreja zagrała dużo lepiej niż Denon. Jest bardziej naturalna i rzeczywista w kreowaniu muzycznego spektaklu.
Cytat: malg w Luty 05, 2018, 22:39Ostatecznie stwierdzam, że chciałbym ją mieć, :)
Ja wiedziałem, że Cię ta wkładka poruszy, mi też się ona bardzo podoba.
Szkoda Grzesiu :( a jaki to jest budżet?
https://www.ebay.pl/itm/DECCA-SUPER-GOLD-LONDON-C91SG-TONABNEHMER-MI-CARTRIDGE/382366732688?hash=item5906d55190:g:0MkAAOSwJkJWj-44
http://www.ebay.pl/itm/London-Decca-Super-Gold-Cartridge/391813350041?hash=item5b39e54299:g:aGcAAOSwRJ9XhVy3
Ja pindolę :o
Niewąsko!
Te wkladki są robione współcześnie pod nazwą AEC LONDON. Słuchałem w RCM Jubilee lub Reference, nie pamietam na 100%.
Fantastyczne, gęste granie. Płynność dźwięku, to jest ta cecha , która sie wybijała na pierwszy plan. Znakomity wgląd w nagranie przy zachowaniu gęstego, nasyconego dźwięku. Słuchałem The Wall PF. Przy wejściu Gilmoura z solówką miałem wrażenie, że słyszę jak on zbliża palce do gitary a realizator pcha suwak w górę. Nie wiem jak tę "płynność" lepiej opisać :) Nie miałem wrażenia grania na żywo, było wrażenie sesji w studio. Odwrotnie niż przy "Plays Live" Petera Gabriela, tu było bardzo koncertowo i gorąco. To jedna z wkładek, które są na mojej liście marzeń.
http://rcm.com.pl/?action=oferta&fid=aec_london&L0=aec_london&L1=nn&of=3
Decca London, Shure V15.... kurde, zaczynam mieć chrapkę na jakąś kultową MMke :o :D
Może nie Reference ale strawniej https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/london-super-gold-cartridge-system-aec-in-nahezu-neuzustand-ovp/783859107-172-18276
Cytat: Michał w Luty 06, 2018, 08:51
Ja pindolę :o
Niewąsko!
niestety,
widziałem też takie za około 2 - 2,5k zl,
ale to i tak na razie poza zasięgiem
Cytat: elem w Luty 06, 2018, 09:12
Te wkladki są robione współcześnie pod nazwą AEC LONDON. Słuchałem w RCM Jubilee lub Reference, nie pamietam na 100%.
....
To jedna z wkładek, które są na mojej liście marzeń.
http://rcm.com.pl/?action=oferta&fid=aec_london&L0=aec_london&L1=nn&of=3
Widziałem tego referenca na ebay-u, ale to kilkanascie kilo zł :o
Cytat: masza w Luty 06, 2018, 09:44
Decca London, Shure V15.... kurde, zaczynam mieć chrapkę na jakąś kultową MMke :o :D
Ja bym Ci sugerował raczej celować w MI
Co to MI?
Ja takiego szczuta w NOSowym stanie to bym chciał żeby mieć :) I tak nie będę na nim grał bo mam zapas wkładek :)
moving iron
Cytat: masza w Luty 06, 2018, 11:01Co to MI?
Miewiarygodnie ipierdliwe w korzystaniu ;D . Dla mnie właśnie ta uperdliwość dyskwalifikuje tą wkładkę . Choć gra ładnie .
Masza dostał bys z nią szału ;D i sprzedał szybciej nić cadenze ;D
Darek ale ty piszesz o decce
a MI to nie tylko decca
DECCA gra z realizmem zbliżonym do oryginału bo..praktycznie nie ma wspornika to wspornik igły(nawet z boronu,szafiru itp.) wprowadza poprzez swoje ugięcia dodatkowe "zakolorowania".
To jeszcze do tej wkładki należy mieć płyty Decca z epoki oraz preamp, który obsługuje krzywe korekcji Decca ::)
A to może być niezła jazda :)
Cytat: masza w Luty 06, 2018, 16:12
To jeszcze do tej wkładki należy mieć płyty Decca z epoki oraz preamp, który obsługuje krzywe korekcji Decca ::)
A to może być niezła jazda :)
nie jest niezbedny do grania płyt nagranych z korekcją RIAA,
jeśli masz vinyle nagrane z korekcją DECCA to oczywiście tak
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 15:54
DECCA gra z realizmem zbliżonym do oryginału bo..praktycznie nie ma wspornika to wspornik igły(nawet z boronu,szafiru itp.) wprowadza poprzez swoje ugięcia dodatkowe "zakolorowania".
wspornik ma - tylko prawie pionowy
co powoduje że przełożenie drgań z tipa na magnesik jest jak 2:1 (około) a nie kilkanascie:1 - co wynika z geometrii
co za tym idzie jest na pewno dokładniejsza w odtwarzaniu rowka
czy koloruje? - jeśli tą magiczną średnice tak nazwiemy - no to tak
Może opacznie napisałem właśnie DECCA "gra" prawdziwie natomiast cała reszta z tradycyjnym wspornikiem "koloryzuje".Wspornik DECCI jest w pionie więc praktycznie się nie ugina.Żeby było śmieszniej w demoludach była produkowana wkładka oparta o identyczną zasadę działania(tylko ze mono-bo to lata 50).Też MOVING IRON i dokładnie tak samo pionowy wspornik jak w DECCA...nie..nie w Posce.Nasi południowi sąsiedzi-SUPRAPHON.
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 23:15
Może opacznie napisałem właśnie DECCA "gra" prawdziwie natomiast cała reszta z tradycyjnym wspornikiem "koloryzuje".
a to teraz się zgadzam
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 23:15
Też MOVING IRON i dokładnie tak samo pionowy wspornik jak w DECCA...nie..nie w Posce.Nasi południowi sąsiedzi-SUPRAPHON.
a jakiś symbol podasz ::)
SUPRAPHON PS-16..
http://oldradio.tesla.hu/szetszedtem/466dinamikus-pickup/supraphon.htm (http://oldradio.tesla.hu/szetszedtem/466dinamikus-pickup/supraphon.htm)
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 23:15
.Wspornik DECCI jest w pionie więc praktycznie się nie ugina.
chyba nie chodzi o uginanie się, tylko ten stosunek przenoszenia drgań.
Ugiecie przy mniejszym stosunku jest oczywiście mniejsze, ale w obu przypadkach tak małe że do pominięcia,
zwłaszcza że wspornik jest dość sztywny w stosunku to zawieszenia
Stosunek długosci wspornika przed zawieszeniem do długosci za zawieszeniem jest dla tych "normalnych" wsporników o tyle niekorzystny,
żę tip drga tyle ile mu rowek pozwala z magnes na drugim końcu kilkakrotnie mniej, co jak pisałem wynika z geometrii, oczywiście abstrachując od dynamiki układu
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 23:21
SUPRAPHON PS-16..
jakby dorobić sobie do niego headshell - mogła by być ciekawa do odtwarzania mono , shelaków, staroci z 50-tych lat
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 23:15Wspornik DECCI jest w pionie więc praktycznie się nie ugina.
Czyli siły poprzeczne na nią nie działają?
Cytat: vasa w Luty 06, 2018, 23:31
Cytat: GP412 w Luty 06, 2018, 23:15Wspornik DECCI jest w pionie więc praktycznie się nie ugina.
Czyli siły poprzeczne na nią nie działają?
ależ oczywiście że działają
spojrzyj tutaj:
https://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2522.msg173773#msg173773
i tutaj:
https://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2522.msg173884#msg173884
Cytat: malg w Luty 06, 2018, 23:43ależ oczywiście że działają
Co tam się rusza?
Rozumiem że igła z przymocowanymi cewkami bocznymi (lateral)?
GP412 szacun za wiedzę.
Cytat: vasa w Luty 07, 2018, 00:16
Cytat: malg w Luty 06, 2018, 23:43ależ oczywiście że działają
Co tam się rusza?
Rozumiem że igła z przymocowanymi cewkami bocznymi (lateral)?
nie, cewki są stałe rusza się cantliver tylko jest inaczej mocowany i prawie pionowy
lateral - to jedna cewka dolna przez którą przechodzi cantliver
vertical - to dwie cewki górne i duży magnes stały
Trzeba dobrze przyjrzeć sie tym rysunkom z linków aby obczaić jak to działa