Jaki gramofon ?

Zaczęty przez Magreeltoreel, Luty 28, 2016, 17:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Drizzt

AT95 to jest myśl, nie brałem jej pod uwagę. A może jakiś tańszy Ortofon, może przełożyć 2M Red z Pro-jecta czy nie ma sensu?

frywolny trucht

To jest lekkie ramię, z tego co patrzę: https://www.vinylengine.com/library/rega/r200.shtml, więc podatniejszych wkładek trzeba szukać. Nie dziwota, że z Danonkiem wyszło słabo.
Natomiast co do wyboru wkładki. Cokolwiek, byle nie bolało, że się złamie, że nie wciągnęło Was przekładanie stron i kasa w błoto. Podrapcie trochę płyt i się przekonajcie czy to was w ogóle kręci. Może i być 2M Red.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

Racja. Na tym etapie minimalizacja kosztów powinna być priorytetem więc pewnie stanie na tej AT95, odpadnie też dzięki temu konieczność zakupu przedwzmacniacza z obsługą wkładek MC. A potem się zobaczy.

Pro-ject był bardzo rzadko odpalany ale składałem to na karb jego niewygodnej obsługi i niezbyt wysokiej przyjemności z odsłuchu aby uzasadniało to rezygnację z mp3 ;) co jednak wcale nie gwarantuje tego, że nagle ten Luxman będzie się cały czas kręcił, bo na tym etapie może się to okazać tylko pobożnym życzeniem. Ale w razie czego ja też pomogę bo mam sporo płyt, które z chęcią odpalę.

frywolny trucht

Możesz przypomnieć z jakim pre pracował Pro-Ject i czy ma z nim zasuwać Lux?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

No i tu jest problem. Do niedawna Pro-ject zasuwał z RiAudio PH-1, który niestety jakiś czas temu sprzedałem z racji miernego zainteresowania syna tematem. Więc teraz na jakiś czas zostaje tylko dziurka phono we wzmacniaczu Pioneera A-30.

frywolny trucht

A gdyby wypierdzielić Pionka i pójść w całości w vintage? Stare amplitunery miały dobre wejścia phono. Mój Marantz 2216 kosztował w stanie tip top 800 zł i nie widzę w tej cenie współczesnego phono MM, które by mu podskoczyło. Jak się znudzi sprzedasz bez straty. Jak kupisz nowe pre- stracisz.
Inne rozwiązanie- LAR używany polować.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

#1356
A może jakiś Pro-ject Phono Box?

Marantz 2216 piękny!!! Ale odpada - wzmak napędza Harbethy P3ESR a 16W to dużo za mało na te paczki. Miałem jakiś czas 15-watowego Lebena 300F, którego kupiłem na fali cudnych recenzji i ogólnego piania z różnych stron - była to prawdziwa tragedia, najgorszemu wrogowi nie życzę takiego dźwięku, nie po to kupowałem Harbethy żeby marnować ich cały potencjał. Pionek za tysiaka gra bez porównania lepiej, a Lebena powinni przełożyć do plastikowej obudowy i sprzedawać w Biedrze razem z gramofonem Camry CR 1113, w cenie 189 zł byłby może ok.

Ale jest to jakaś myśl taki wintydżowy ampli - 75-watowy Luxman R 1070 już mógłby się sprawdzić. Ustawiłem alarm na HiFi Sharku bo w tej chwili nie ma żadnego na sprzedaż.

frywolny trucht

Cytat: drizzt w Kwiecień 24, 2017, 13:11Luxman R 1070

O! Z nim to się macałem jak dziecko przez szybę sklepu z cukierkami. Jak nie miałem kasy to był, jak miałem- nie było. W końcu się znudziłem i wziąłem swojego 2216 :) On nie ma prawa grać i z tym co gra u mnie- a jednak czadzi, ale w żadnym razie nie polecam takich fikołków. Ktoś odkręci mocniej gałkę i rzeczywiście coś się może zdarzyć. LAR ma sporą przewagę w dynamice na Pro-Jectem. Rock, łupanina- tutaj nie ma zmiłuj się. Małe składy jazzowe, audiofilskie plumkanie- Pro-Ject może być. Na moje.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Drizzt

Poczytałem o LAR LPS-1 i wygląda, że to może być to. Jak się szybko Luxman 1070 nie trafi (a pewnie się nie trafi) to raczej kupię tego LAR-a. Ma opcję MC więc temat będzie rozwojowy. Pytanie tylko co do wkładki natenczas nadzieńdzisiejszy - czy 2M Red teoretycznie jest lepsza czy gorsza od AT95? W szczególności z tym ramieniem a la Rega co je będę miał w Luxmanie.

frywolny trucht

To jest trudne do określenia. Całkiem sporo ludzi chwaliło Lebena, a tobie nie przypasował. Kwestia preferencji, posiadanego systemu? To co dla ciebie jest dobre, dla drugiego zdecydowanie słabe ;) AT 95E na lekkim ramieniu zagra neutralnie, bez szału na skrajach, bez pasji. Sporo zyskuje na ramionach nieco cięższych lub z dynamiczną kompensacją siły nacisku. 2M Red gra z tendencją do docieplenia, dociążenia, ładną barwą, ale sporo gubi detalu w górnych rejestrach. Nie wiem co do tego od siebie dołoży ten konkretny gramofon, z twoim wzmacniaczem i kolumnami i czy to co usłyszysz cię zadowoli. Sam gramofon jest OK, ale na dziś dostanie po tyłku ( obojętnie czy z AT 95E czy 2M Red) od twojego zestawu cyfrowego, bo zakładam, że masz go wysmakowanego na przestrzeni czasu pod swój gust. Poszedłbym chyba 2 M Red, raz, że go już masz, dwa-bo pomimo oczywistych braków stara się czarować. Nie będzie takiej holografii jak z cyfry, ale pewne rzeczy mogą ci się spodobać jako bardziej naturalne. Jeśli natomiast planujesz usiąść i bezpośrednio porównać cyfrę i winyl, zrobić turniej za i przeciw-to ten drugi będzie potrzebował dofinansowania.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Magreeltoreel

Koledzy zakupiłem staruszka Thorens 320  ten ze zdjęcia, bez wkładki co mi zaproponujecie?
Nie wiem jakie to ramię i co mogę do tego optymalnego dobrać liczę na wasze porady, pasek już kupiłem nie testowałem jeszcze i nie wiem jak pracuje winda ramienia itd, sprzęt stał sobie kilka lat nie używany a wiem z doświadczenia z magnetofonami że lepiej jak by pracował ale cóż, czekam na rady jak to zmusić do grania :)
Z gry dziękuję. :)
Życie jest zbyt krótkie na nudne hi-fi

miniabyr

Cześć ! No fakt trzeba wiedzieć jakie  to ramie ma masę efektywną i efektywną długość . Bez tego będzie trudno coś sensownego doradzić.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

osiek

Z grubsza wyglada mi na TP90 . Wg vinylengine efektywna długość 232mm, ef. Masa 7,5g overhang 16,4 mm offset 23°

miniabyr

A to nie tp 16?
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

frywolny trucht

http://www.thorens-info.de/html/tonarme.html
TP 16 MK IV- masa efektywna 12,5g- czyli ramię lekkie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

Jeśli to ramię o masie 12,5 grama to można powiesić wszystkie prawie wkładki MM . Mc to wkładki o podatności 15 x6-10 lub wyższe .To będzie bezpieczne !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

osiek

Paczam na telefonie, ale chyba może to nie być faktycznie tp90.

frywolny trucht

Ramię ma "dynamiczny nacisk" jak mój Dual 1019. Czyli ustawiasz ramię w stanie balansu i pokrętełkiem na sprężynce ustawiasz nacisk.

Tutaj od 2:20 widać:

https://www.youtube.com/watch?v=PP6JCak3oVU

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

To by znaczyło, że twardsze wkładki powinny dać radę niecienko piszczeć :) Czyli to całkiem uniwersalne ramię. Czyli raczej wybór będzie polegał na dopasowaniu wkładki pod swój gust niż pasowaniu lub nie do ramienia.
W instrukcji stoi, że fabryczna przeciwwaga jest dla wkładek do ok. 8,5 g
Uchwyt wkładki to TP63.

Ile kasy chcesz wydać?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Magreeltoreel

Dzięki za wszystkie doniesienia na temat ramienia a co do wkładki czy możecie dobrać coś co zagra w miarę przyzwoicie niekoniecznie za wszystkie pieniądze, coś nie hi endowego nie audiofilskiego coś na miar moich możliwości.
Dźwięk musi być jak najbardziej naturalny, lubię jak jest kontrola całego pasma, nie znoszę jak gra tylko średnim zakresem pasma.
Jeśli można poprosić kilka przykładów od najtańszych do tych już lepszych.
Dzięki wielkie  :D
Życie jest zbyt krótkie na nudne hi-fi

frywolny trucht

Jaki będzie przedwzmacniacz gramofonowy?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Magreeltoreel

Cytat: frywolny trucht w Kwiecień 24, 2017, 21:39Jaki będzie przedwzmacniacz gramofonowy?

PRO-JECT - PH BOX DS+
Życie jest zbyt krótkie na nudne hi-fi

frywolny trucht

Jeszcze jedno pytanie. Czy masz możliwość regulacji VTA jak w tej wersji ramienia:
http://www.theanalogdept.com/adjusting_vta.htm
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Nie bawiłem się tym ramieniem, nie miałem tego gramofonu ale: jeśli masz śrubkę umożliwiającą regulację VTA, headshell pozwala ( jest z boku śrubka) na regulację azymutu, to swoistą okazją jest AT 440MLa: http://www.ebay.pl/itm/cellule-phono-audio-technica-AT-440-MLA-/272638458876?hash=item3f7a84bbfc:g:K4AAAOSw7U5Y-JO~

Przy czym powoli znika z rynku, następuje wymiana pokoleniowa.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93