Jakie są różnice w jakości sygnału (zarówno te fizyczne, jak i te "słuchowe") produkowanego z pre opartych o lampy vs te oparte o tranzystory, ale w klasie A?
Pytanie głównie do tych co mieli możliwość posłuchać i jednego i drugiego rozwiązania :)
Pytanie dodatkowe - jak jest z dopasowaniem harakterystyki pre w stosunku do wzorca RIAA? Ile się da osiągnąć tutaj bez dodatkowych zniekształceń?
To zbyt ogólne pytanie. Można zrobić wybitne pre tranzystorowe i kompletnie skasztanić lampowe. Lub odwrotnie,
Bez konkretów niczego się nie dowiesz.
A jakie konkrety byś potrzebował, aby odpowiedzieć na pytanie?
Ja zakładam porównanie sprzętów w podobnej cenie oczywiście - inaczej nie ma sensu.
Wtrącę swoje trzy grosze. Wszystko rozbija się o gust. A strony technicznej to pre na krzemie jest bardziej uniwersalne w ustawieniach (rezystancja ,wzmocnienie.pojemność ) od pre na lampie gdzie te ustawy są zredukowane do zaledwie kilku pozycji Np. takie lampowe Audio Tekne (pre za 100.000) wybór wzmocnienia wkładki jako 2 oddzielne wejścia rca dla wkładek low gain /high gain i to wszystko. Preampy tranzystorowe są zazwyczaj dedykowane dla obu typów wkładem mm/mc . Lampowe często są robione jako pre dla wkładek MM a jeśli chcemy grać wkladką MC to musimy dokupić dodatkowy zewnętrzny transformator Tak ma cała linie pre riaa AudioNote . A co do brzmienia ? Tak jak pisał Masza po obu stronach są konstrukcje wybitne jak i kiepskie. I jeszcze trzeba pamiętać że gra cały system a nie tylko jego jeden element .
Cytat: magus w Wrzesień 29, 2017, 13:31Jakie są różnice w jakości sygnału (zarówno te fizyczne, jak i te "słuchowe") produkowanego z pre opartych o lampy vs te oparte o tranzystory, ale w klasie A?
odpowiadając wprost na zadane pytanie: Wraz ze wzrostem ceny preampa gramofonowego różnice (te odsłuchowe) są coraz mniejsze.