Electro Voice Interface D

Zaczęty przez miniabyr, Marzec 15, 2016, 05:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

MAC

Problem w tym, że mam takie trzy więc szacunek na dzielni pewnie +30  ;D
Nie interesowałem się a teraz paczam, że pojemność mierzą. Jak się nada to zabiorę jeden instalatorom w fabryce, na uj im takie czy  >:D

A jest jakiś multimetr Fluke coby jeszcze cewki w zwrotnicach obskoczył?  ;)
To do ok 3k.

Jakub

#1551
Skoro już masz, to faktycznie nie ma się co zastanawiać.  ;)

Cytat: masza w Luty 24, 2018, 09:33A jest jakiś multimetr Fluke coby jeszcze cewki w zwrotnicach obskoczył? 

Nie ma.

McGyver

Panowie, przy pomiarach rzędu kilku ohm miernik miernikiem, a rezystancja przewodów i styków swoje. Zewrzyjcie przewody i zobaczcie co wyswietla. Powinno byc zero omów, nie? A dupa tam. Zawsze jest jakieś 0.7 ohm albo coś koło tego. A poruszajcie wtykami od przewodów pomiarowych. Zmienia się? No oczywiście że się zmienia, bo zmienia się oporność styku gniazda z wtyczką.
Stare mierniki wskazówkowe miały takie pokrętełko którym to się kompensowało, wystarczyło zewrzeć przewody i pokrętełkiem ustawić wskazówkę na zero. Teraz nikt o to nie dba i pomiary niskich rezystancji robi się "po omacku" odliczając sobie w pamięci oporność styków  :(

Lutek

Cytat: McGyver w Luty 24, 2018, 11:02Stare mierniki wskazówkowe miały takie pokrętełko...

Mam jeszcze taki rowniez..., Lavo 2 :-)

miniabyr

 :o Zrobiłem remanent w komponentach ,które nie zostały użyte  w mojej zwrotnicy . O kurcze ile tego jest :o :o :o . Po raz kolejny złapalem się za głowę ile pieniędzy "zmarnowałem " Cewki ,rezystory ,kondensatory  różnych firm i różne wartości. Gdyby ktoś coś potrzebował to proszę o kontakt.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

Z kronikarskiego obowiązku muszę powiedzieć o jednym ciekawym przypadku który zaistniał podczas dobierania komponentów i ustalania brzmienia które mi odpowiada. Jak pisałem wcześniej przyjąłem zasadę ,że wszystkie komponenty będą jednolite . Czyli jeśli np.używam rezystorów które są umieszczone szeregowo to załatwiam to jednym typem i jedną firmą. Nie mieszam ich i np na tony wysokie dam tej firmy a na średnicę innej . U mnie w szeregu grają Duelundy Cast i są zaje.iste  ;) . Natomiast rezystory użyte w tzw L-pad  (równoległe) to znakomite polskie Path Audio . Pomyślałem sobie ,że może na próbę podmienię taki Path Audio w l-pad na Duelund'a . Na próbę wlutowałem równolegle Duelunda na tony wysokie . Efekt super . Zachęcony tym efektem kupiłem Duelundy na średnice . Wlutowałem i ..............kupa  >:( szok ,niedowierzanie i wizyta u psychologa  :) Z jakiegoś magicznie niezrozumiałego powodu w tym miejscu zwrotnicy to się nie sprawdziło . Wróciłem do Path Audio i w mej duszy zaistniał spokój . Tylko w jednym miejscu zdało to egzamin a zaznaczę ,że zwrotnicę mam wykonaną wedle zasady ,którą wyżej opisałem . No cóż  mówi się trudno .To tyle . 8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

elem

Cytat: miniabyr w Marzec 11, 2018, 10:13Wlutowałem i ..............kupa   szok ,niedowierzanie

A konkretnie co się roz...jechało?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

miniabyr

Zabiło przestrzeń w porównaniu do Path Audio . Dźwięk zrobił się jakiś techniczny ,bez powietrza z "ostrymi krawędziami " . To okropnie męczyło .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

Dzisiaj w moje skromne progi zawitał jeden z dwóch niekwestionowanych guru strojenia Electro Voice Interface Delta.
Tym razem był to Miniabyr.

Pretekstem do wizyty było to, iż miałem od Pawła jego kondestory Mifleksa. Tylko najmniejszą wartość 1,5uf.
Jako, że miały trafić do zainteresowanej nimi osoby to w końcu się wczoraj zebrałem je wpiąłem do zwrotnicy. Wcześniej plany pokrzyżowało mi przeziębienie.
Od wczoraj zdołałem kilka razy zamieniać je z ZN-ami, poparzyć sobie palce i się mocno podminować  :-[.
Zagrały tak gładko i muzykalnie, że z lekka wymiękłem. Kosztują niestety tyle, że ....  :censored:  można tylko się  :alc:

Niestety skupiam się na razie na mniej kosztownych zakupach jak rezystory, już te docelowe.

O klasie i skali słuchu Pawła najlepiej mówi ta historia.
Usiadł posłuchał i zaproponowałem mu, że zmienię kondensatory. Nie zdradzając mu swoich rozterek chciałem by mnie utwierdził lub wyprowadził z błędu jeśli niewłaściwie oceniłem to co usłyszałem.
Oczywiście nie widział co tam było, a Paweł od razu do mnie mówi że teraz graliśmy na Miflexach.
Zaproponowałem, poczekaj zaraz zmienię i potem Ci powiem. Zamieniłem, a on na to że teraz grają ZN-y.
Poznał od razu jeszcze nie słysząc tej zmiany, a co niektórzy się dziwią że można usłyszeć zmiany kabli.

Pawełku :np: 

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elektroboy

HMM, jak by tutaj zacząć, bo to dla mnie i dla wszystkich DELTOWICZÓW jeden z najbardziej ważnych wpisów w tym blogu. Może na początek przypomnę, że moja/naszą wspólna przygoda zaczeła się około 4 lata temu słuchając Delty w Kłodzku u znajomego. Kolumny "dziwolongi" jak je wtedy nazwałem zagrały na tyle ciekawo i obiecująco, że je natychmiast wsadziłęm na samą górę listy swojej zakupowej. 
Jak wiadomo, Delty nie są codziennym towarem, szczególnie jeżeli mają one być w cenie okazyjnej. W końcu  2,5 roku temu zakończyłęm poszukiwania zakupem swoich "pierwszych DELT warszawskich".
W tym celu pojechałem 1100km do BMWulandu odbierając je w stanie pólfunkcyjnym w Rosenheim pod Monachium.
Mając już wtedy parę referencyjnych i według wielu osób najlepszych brytyjskich kolumn wszech czasów RDL RSTL (sorry Tannoy klub, tak czasami piszą ale ja się też tak w pełni z tą opinią nie zgadzam). Oprócz tego wtedy wciąż posiadałęm Infinity Renaissance 90 oraz świetne ESS AMT1 z największą wstęgą Heilla.  Wcale nie było pewne czy EV Interface Delty będą je w stanie pobić. Jak to całę skończyło wiadomo. Infinity, ESS, TDL są już dawno zakurzoną historią.
Do pełnego sukcesu jednak było potrzebnych przynajmniej 1000 godzin pracy oraz poświęcenia. 40 letnie kolumny nie oddadzą swoją jakość za darmo. Bez wsparcia oraz pomocy kolegów by się nie taki projekt nawet chyba nie udał, za co bardzo szczerze i ze serca wszystkim moim "brothers in arms" dziękuję!!!
Wiadomo, w Warszawie odwtedy pojawiły się kolejne 3 egzemplarze Delt i tez kilka innych EV kolumn.
Całę to warszawskie "Electro Voice życie" jest bardzo dobrze udokumentowane oraz opisane w tym blogu, za co pragnę podziękować Miniabyrowi.
Kolumny mi już od wielu miesięcy doskonale grają, wrosły do podłogi i nie ma nawet bardzo dalekiej wizji czegokolwiek co mogło by je z podłogi mojego salonu wyrwać.
Została tylko jedna ostatnia rzecz którą raz musiałem zrobić. I to bardzo krytyczna, ryzykowna.
Tak, chodzi o dokładne pomiary tego, co dwa i pól roku strojono "tylko" na ucho. Ucho moje, ucho kolegów ale wciąż tylko na ucho.
W tym celu do mnie w sobotę rano z profesjonalną techniką przyjechał znajomy, zajmujący się pomiarami na codzień.
Przed pomiarami napięcie oraz ciśnienie we mnie rosło. Chyba nikt by się po 2,5 roku ciężkiej pracy nie chciał dowiedzieć
że pomiary do d*py.
Na szczęście, to co potwierdziły pomiary jest na tyle rewelacyjne, że mogę spokojnie spać.
Sam kolega od pomiarów po wiedział, że się chyba jeszcze nie spotkał w akustycznie niezadaptowanym pomieszczeniu z tak piękną charakterystyką.
Porównał ją do charakterystyki jaką można w podobnych waruńkach uzyskać tylko i wyłącznie za pomocą DSP wyrównania.
Co dodać, dawno się tak nie ucieszyłem.
I teraz do sedna.
Wydaje mi się, że to moment kiedy nas EV Deltowiczów (i nie tylko) czeka u mnie butelka/-ki szampana przy świetnemuzyce oraz niezaprzeczalnie wyjątkowych kolumnach. Czujcie się zaproszemi, postaram się zorganizować małą imprezkę jak najwcześniej. 


Graf1: Charakterystyka kolumny oraz zniekształcenia 2 harm. oraz THD. Pomiar w miejscu odsłuchu około 3m od kolumny.


Graf2: Jako ciekawostkę podaję też charakterystykę wysokotonowego twetera EV ST350A (odległość 1m). Znajomy po tym pomiarze wywalił oczy jak gruszki. To się nazywa doskonały tweeter kompresyjny .


 

Piterski

Brawo Ondreju moje serdeczne gratulacje. :np:
Tyle roboty ile w to włożyłeś to jestem pełen podziwu.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

jacek-k-wawa

@elektroboy

Gratulacje Onderej!

Możesz jeszcze please napisać jak wyskalowany jest pomiar THD? SPL widzę w dB ale nie wiem jakie są wartości pomiary dla zniekształceń....

-jacek

elektroboy

Cytat: jacek-k-wawa w Marzec 12, 2018, 13:44
@elektroboy

Gratulacje Onderej!

Możesz jeszcze please napisać jak wyskalowany jest pomiar THD? SPL widzę w dB ale nie wiem jakie są wartości pomiary dla zniekształceń....

-jacek

Dziękuję Jacek, na razie jeszcze nie jestem ekspertem od tego programu. Wydaje mi się jednak, że to po prostu poziom harmonicznych jest pokazany w dB na tle głownej charakterystyki. Tak samo pokazuja producenci głosników.
Oto dane Electro Voice dla wysokotonowego horna ST350B (ja mam w Deltach ciut starszą wersje  ST350A).
Wydaje mi się że się wszystko zgadza. Moj pomiar tylko pokazuje przebieg 2 harmonicznej i w zamiast trzeciej poziom całkowity zniekształceń.



elektroboy

#1563
o problemach uzyskania liniowej charakterystyki, szczególnie w warunkach mieszkaniowych świadczą pomiary najdroższych kolumn świata w akustycznie zaadaptowanym pomieszczeniu J.Atkinsona, szefredaktora Stereophpile.
Widać że pomieszczenie, chociaz ma spory wpływ, nie jest głownym powodem do dosyć nie łądnych charakterystyk głosników w cenach zbliżających się do milion złotych.

Oto przykład - Wilson Audio XLF za 955.000zł !!!! Do porównania WA MAXX3 za 300.000zł (niebieska linia)
(Wilson Alexandria XLF, spatially averaged in MF's listening room (red); and of Wilson MAXX 3 (blue).




Graphenowym Magico S5 II za 200.000zł tez trochę brakuje do doskonałej charakterystyki...
(Magico S5 Mk.II, spatially averaged in JA's listening room (red); and of Crystal Arabesque Minissimo Diamond (blue)).



No i MartinLogan Renaissance ESL 15A za 120kzł bronią się tylko w trybie DSP procesorowym (niebieska linia).



Broń boże proszę nie odebrać w.w. przykłady w sposób że te kolumny nie grają dobrze!
To zawsze sprawa bardzo osobista i jeszcze bardziej złożona.
Moje przyklady tylko pokazują jak sie ciężko uzyskuje liniowości w swoim ukochanym fotelu. Nawet gdy inwestycja w kolumny oraz akustyczną adaptacje przewyższają koszt domu czy mieszkania :) 

miniabyr

Cytat: Piterski w Marzec 11, 2018, 22:17O klasie i skali słuchu Pawła najlepiej mówi ta historia.
Kurde ale żeś mi przykadził . ....................Piotr ten mifleks gra teraz u mojego znajomego  i powiem tyle ,że facet zdębiał jak go wpiął . Ma mniejsze wartości tego kondensatora i razem z moim dało mu to 2,2 uF . Gacie z tylka my zleciały. -)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

Cytat: miniabyr w Marzec 12, 2018, 20:35Piotr ten mifleks gra teraz u mojego znajomego  i powiem tyle ,że facet zdębiał jak go wpiął . Ma mniejsze wartości tego kondensatora i razem z moim dało mu to 2,2 uF . Gacie z tylka my zleciały. -)
Wcale mu się nie dziwię bo ja mięsem rzucałem dlaczego :censored: ta cena jest tak wysoka.
Gdyby cena też mi gaci nie zrywała to bym je już montował w mojej zwrotnicy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

nook736

Ja akurat te miflexy zamówiłem do wzmacniacza lampowego jako sygnałowe choć słyszałem z dobrego źródła że do tych celów lepiej nadają sie KFPM-01.
Mam zamiar to sprawdzić na własne uszy jak już wzmacniacz dojedzie. Jeżeli faktycznie kfpm we wzmaku sprawdzą się lepiej to zaaplikuje kpcu na tweetery w zwrotnicach.
Jak długo trzeba wygrzewać miflexy?

goky

Super Ondrey ,

Bardzo ciekawie to wygląda , a wysokotonowy rewelacja.
Kawał roboty, BRAWA

miniabyr

Cytat: nook736 w Marzec 12, 2018, 21:32Jak długo trzeba wygrzewać miflexy?
Kurcze trudno jednoznacznie odpowiedzieć . Na pewno pierwsze godziny to dramat ! Chciało mi się płakać jak je usłyszałem . Matowe ,bez barwy, z kulawą dynamiką . Ale następnego dnia było słychać że coś się zmienia bo dźwięk zrobił się bardziej "otwarty"  Myślę ,że 90 % grzania to 100 godzin a 10% to nasze przyzwyczajenie się do tego brzmienia.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

gratefullde

U mnie tak z 2 tygodnie, ale dac grał po kilka godzin dziennie, 6-10 h. To świetne kondy.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

nook736

Dzieki za odpowiedz. Jako ze wzmacniacz bedzie zupelnie nowy, niestety nie bede mial mozliwosci porownania tych kondensatorow do niczego innego ale ufam wam na slowo ze to wybitne kondensatory.

miniabyr

#1571
Ciąg dalszy remanentów w moich niewykorzystanych elementach zwrotnicy. . Tym razem ponownie sprawdzam bocznikowanie głównego  kondensatora na basie o wartości 90uF kondensatorem o małej pojemności ale dużo lepszej jakości . Ten duzy to Miflex z serii MKP a ten mały to moja ulubiona seria KPCU . I co tu dużo pisać ale jak zwykle to nie zdało egzaminu. Niestety  z jakiegoś powodu żadna moja próba  bocznikowania głównego kondensatora na basie , nie przyniosła zadawalających mnie rezultatów. A próbowałem wielu wariantów. Zawsze bocznikowanie przynosiło wyraźne zmiany ale nie były to zmiany jednoznacznie na plus . Zapewne gdyby ten mały kondensator z zerii KPCU zastąpić dużą wartością  z tej samej serii, byłbym szczęśliwy . Jednak cena tych kondensatorów wyklucza go z mojej listy ,nawet w odległej przyszłości.   8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

rosss37

Dzień dobry wszystkim fanom Electro Voice D. Miło mi dołączyć do posiadaczy tych głośników. Nie ukrywam, że jestem zielony w sprawach tech., a z tego co tu czytam to większość z Was te tematy tech. ma w małym paluszku.
Kilkanaście dni temu kupiłem w US EV interface d, a od wczoraj są one w drodze do PL.
W związku z powyższym miałbym do Was kilkanaście pytań związanych z ich modernizacją. Czy mogę liczyć na Waszą pomoc? Będę bardzo zobowiązany. Jestem z Poznania .

Piterski

Czekamy na pierwsze zdjęcia i wrażenia.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

miniabyr

Wrażenia to będą jak je wyszykujesz. Teraz kup wiadro kondensatorów ,cewek ,rezystorów  i wiadro prozaku  który to  proszek zaaplikowany do ustnie pozwoli ci przetrwać trudne chwile . A wiem co mówię ,bo jestem tu weteranem w bojach z EV Interface D . Jednym słowem witaj w klubie ....................ankieta : skąd dowiedziałeś się o tych kolumnach i naszym forum ? Czy już jesteśmy sławni  w tej audio niszy  ?  8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !