Menu główne

rowerowanie

Zaczęty przez Wireless, Sierpień 11, 2014, 10:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Wireless

#50
Dzisiaj się wypogodziło popołudniem i 30tkę sobie strzeliłem poobiednio :)

Zapowiedziane zdjęcia rumaka, z opóźnieniem :)





Pozdrawiam, Wireless

kangie

Robi wrazenie!

A ja odebralem dzisiaj fotelik, zamontowalem (mialem watpliwosci czy Hamax przypasuje to rozwiazania Triple Triangle Technology, ale pasuje) i wozilem dwojke dzieci naprzemian. Nie wiem ile km dzis zrobilem (moze 10km?) bo musze wymienic bateryjke w liczniku. Zatem jest okazja powrotu do dwoch kolek.

Wireless

No piękny klasyczny GT, jak widzę :)
Trzeba będzie więcej fotek wklejać. Jak zobaczą, to może zaczną zazdrościć i się przyłączą ... :)
Jakby w weekend pogoda była, to na trasę wezmę ze sobą aparacik i poprztykam trochę fotek.
Pozdrawiam, Wireless

kangie

Kilka slow o moim systemie. Rok prod. 1997. Kupiony w Harfa-Harryson we Wroclawiu w 2000 roku. Kupe szmalu mnie kosztowal. Sporo sypendiow naukowych musialem odlozyc by go kupic.
Bede wklejal fotki pojedynczo z komentarzem.

kangie

Po wymianie kierownicy zmienil sylwetke na bardziej agresywna.

kangie

Oryginalna piasta GT z uszczelniaczami. Rozbieralna. Mozna wymienic smar.
Widelec prosty konstrukcyjnie. Sprezyna + elastomer. Regulacja twardosci. Skok niewielki 45mm. Idealny do turystyki i niewymagajacego terenu.

kangie

Rama Cro-Mo 4130. Rurki od Reynoldsa. Owalizowane w dwoch kierunkach. Cieniowana rura podsiodlowa. Pozostale najprawdopodobniej tez. Ale rama nie jest lekka. 2400g. Jednak jest bardzo sztywna i niezniszczalna. Pomimo sztywnosci filtruje drgania. Nie meczy w dlugich trasach. W czasach swietnosci rowerowej wazylem ok. 75kg. Dzisiaj mam 91 kg i nie boje sie o maszyne. Mozna skakac. Glowka ramy urwac sie nie powinna ;)

Wireless

Dzisiaj pogoda mało rowerowa - po zrobieniu poprządków w "odsłuchowni" biorę się za porządki rowerowe - swój i żony obrobię dzisiaj :)
Pozdrawiam, Wireless

Wireless

Cytat: kangie w Czerwiec 20, 2015, 10:26
...
Jednak jest bardzo sztywna i niezniszczalna. Pomimo sztywnosci filtruje drgania. Nie meczy w dlugich trasach. W czasach swietnosci rowerowej wazylem ok. 75kg. Dzisiaj mam 91 kg i nie boje sie o maszyne. Mozna skakac. Glowka ramy urwac sie nie powinna ;)

I to są właśnie zalety ram Cr-Mo, o których świat wydaje się zapominać - sztywność tam, gdzie trzeba, a jednocześnie tłumienie drgań i faktyczna nieśmiertelność. Aluminium, a tym bardziej węgiel się chowa. Co z tego, że rama węglowa waży czasem i poniżej 1 kg, skoro tak naprawdę, jak się jeździ turystycznie, to te 1.5 kg zrzuca się ot tak ...
Pozdrawiam, Wireless

kangie

Patelnia Truvativ Firex. Model Stylo byl ciut lzejszy i sporo drozszy. Aczkolwiek Firex ladniejszy wg mnie ;) To byly korby, ktore spokojnie konkurowaly ze stara seria LX a nawet XT.

kangie

Cytat: wireless w Czerwiec 20, 2015, 10:31
Cytat: kangie w Czerwiec 20, 2015, 10:26
...
Jednak jest bardzo sztywna i niezniszczalna. Pomimo sztywnosci filtruje drgania. Nie meczy w dlugich trasach. W czasach swietnosci rowerowej wazylem ok. 75kg. Dzisiaj mam 91 kg i nie boje sie o maszyne. Mozna skakac. Glowka ramy urwac sie nie powinna ;)

I to są właśnie zalety ram Cr-Mo, o których świat wydaje się zapominać - sztywność tam, gdzie trzeba, a jednocześnie tłumienie drgań i faktyczna nieśmiertelność. Aluminium, a tym bardziej węgiel się chowa. Co z tego, że rama węglowa waży czasem i poniżej 1 kg, skoro tak naprawdę, jak się jeździ turystycznie, to te 1.5 kg zrzuca się ot tak ...

Prawda. Jednak kazdy kilogram mniej masy roweru czuc jak diabli. Zwlaszcza na elementach wirujacych. Mozna opoznic maksymalnie hamowania na zjazdach. Rozpedzanie trwa krocej itp.

Wireless

Ale jak zrzucisz te kilka kilogramów, to przebijesz różnicę w wagach o wiele bardziej, a rower będziesz miał do końca życia, a nie przez parę sezonów ... :) A elementy wirujące to przede wszystkim koła - no nie wsiadł bym na rower z obręczami z włókna węglowego .... :)
Pozdrawiam, Wireless

kangie

#62
Stara seria Shimano STX RC, 8-rzedowa kaseta. Kasete Shimano zajechalem na jednym lancuchu. Z zebow nic nie zostalo. Wymienilem na S.R.A.M. 5.0.
Przerzutka oryginalna. Nie stwierdzilem zadnych luzow pomimo przebiegu ok. 8 000 km czesto w trudnym terenie.

Ciag dalszy nastapi...

Wireless

1 małe pytanko: nie szkoda Ci ramy na tą ochronkę na przerzutkę ? Wszak jak w coś walniesz, to rama może się zdeformować - IMHO, już lepiej stracić przerzutkę ... ?
Pozdrawiam, Wireless

kangie

#64
Ta osłona jest wykonana z dość miękkiego drutu aluminiowego. Poddaje się i odkształca. Przejmuje część energii uderzenia, chroniąc przerzutkę. Nie widzę w tym problemu.
A jeśli rama się zdeformuje, to pospawam ją TIGiem.

Edycja: Dodam, ze hak przerzutki mam zintegrowany z rama. Jesli urwe, to tez pozostaje spawanie.

kangie

Wilderness Trial Bikes. Prety Cro-Mo. Siodelko stworzone pod moj zad ;)

kangie

Obrecz przednia - fabryczny "japonczyk" Araya. W tamtych czasach dwuscienna to bylo cos.

kangie

Obrecz tylna. Musialem wymienic. Mialem kolizje. Wjechal we mnie samochod. Oberwal tylny trojkat ramy i kolo. Obrecz poszla w osemke i wybralem francuskiego Mavica. Rama poszla do prostowania. Odchylka wynosila 1,5mm liczac w osi piasty tylnej od osi suportu. Os suportu bezblednie wzgledem osi glowki ramy.
Sprawa trafila do Kolegium d/s Wykroczen i po podwojnym niestawieniu sie kierowcy auta sprawa trafila do Sądu.

kangie

Kierownica Kalloy Uno. Ciezsza od ultralekkiej prostej Kore. Zaleta - niewiarygodnie wygodna pozycja dla mnie.

kangie

Klamki hamulcowe STX RC. Hamulce LX. Manetki STX RC Shimano Rapid Fire.  Prawa manetka nie klikala przy zrzucaniu biegu, a wozek przerzutki nie chcial wracac. Wczoraj otworzylem, popsikalem obficie WD-40. Wyplynal czarny brud. Manetka odzyla i preznie klika. Korekta regulacji przerzutki i swiat nadal stal sie piekny ;)

kangie

Rapid Fire!

kangie

Licznik (komputerek) rowerowy Sigma. Zawsze mialem fiola na punkcie wpisywania dokladnie zmierzonego obwodu kola ;)

kangie

Mily akcent.

kangie

Piasta tylna STX RC.

kangie

Kolejny mily akcent - dzwignia zacisku sztycy siodelka.