Magnetofony kasetowe

Zaczęty przez Yacek, Maj 27, 2014, 22:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

Therion

Cytat: McGyver w Listopad 26, 2017, 13:22Trochę mam sentyment do tego kloca.

Wymieniaj paski i poszukaj kaset. Qcze jakie czasami wspomnienia można wygrzebać
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.


muda44

#277
Cytat: Therion w Listopad 26, 2017, 12:12
Cytat: muda44 w Listopad 26, 2017, 12:06Zacznijmy od początku czyli pytania - za ile ?

A ile trzeba wydać by zbliżyć się do winyla? 1 tys?



Co ma miec na pokładzie? dBx? dB S?


Pisałem już o tym na forum . Kasety metal i nagrywamy jak najgłośniej i bez Dolby , DBX czy innych NR .
Jak jest możliwość sprawdzamy też z wyłączonym HX-PRO.

Najlepszy deck jaki miałem to SONY TC-KA6ES . Przy nim jakikolwiek Technics nie ma najmniejszego startu łącznie z 905 czy słynna setką .
Na dobrej metalce dźwięk powala . Kto nie słyszał ten nie wie co potrafi dobry deck .
Ja swojego z paskami do wymiany kupiłem za 650zł z 2 lata temu  a da się kupić za około 1600zł - warto .

Nieco gorzej Sony 970ES i jego japońskie wersje .
Jeszcze niżej seria 870/890ES lub Pioneer 910 i tu do 1000zł się zmieścisz .

Pioneery od razu do wymiany paski , są instrukcje w sieci . Niestety czasem też drogi idler i rolki , czasem mechanizmy w topowych Pioneerach nawet z nowymi rolkami potrafią giąć taśmy .
Zaletą jest automatyczna kalibracja i niesamowicie cichy mechanizm .

Sony , tu paski są tanie ale ten od sanek ciężko się wymienia . Rolki można kupić zamienniki za grosze i lewa jest ustawiana ale trzeba umieć to ustawić .Po ustawieniu na lata spokój i nie ruszy nawet 120 metalek.
Mechanizmy głośniejsze ale lepsze wyświetlacze z obłędnymi wskaźnikami wysterowania i możliwość sterowania pilotem .

W klubach Sony i Pioneera opisałem trochę decków tych firm .

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1891.0

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2310.0

Kasety kupować tylko nowe i albo topowe żelazówki jak Basf Ferro Maxima , TDK - ARX albo bdb chromy lub metalki . Na metalkach można głośniej nagrać przez co zwiększamy stosunek sygnał szum i nie trzeba systemów redukcji .

Przed nagrywaniem koniecznie używać magnetyzera .

Unikać kaset z końcowych lat produkcji , no może poza metalkami .
Niektóre kasety a zwłaszcza im nowsze produkcje tym gorsze .


Jeszcze jedna , ważna uwaga .
Większość magnetofonów na rynku to zwłoki nie nadające się ( ze względu na koszty ) do reanimacji .
Trzeba wiedzieć jak szukać i na co zwracać uwagę .

Therion

#278
No niestety, moj Marantz nie ma szansy z winylem. Poległ. Bede czegoś szukał przyzwoitego.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

GregWatson

Może ten Cię zainteresuje, cena też przystępna:

PIONEER CT-S910

http://allegro.pl/magnetofon-pioneer-ct-s910-reference-master-i7061417826.html

Trochę tego i trochę tamtego też.

merlin1973

Cytat: rudy-102 w Listopad 26, 2017, 10:35
Cytat: merlin1973 w Listopad 26, 2017, 00:44w piwnicy ... u sąsiada
Gdyby sąsiad chciał oddać w dobre ręce to mogę się jednym pionkiem zaopiekować. Syn mógłby słuchać moich starych kaset. :)
Nie są na chodzie :(
Pozdrawiam S.CH.

kefas



Nie zawsze metalki nagrywa się najgłośniej. Basf (IV) metal powyżej (0db) już dźwięk jest przesterowany.

Therion

Cytat: GregWatson w Listopad 26, 2017, 15:58Może ten Cię zainteresuje, cena też przystępna:

Z Twojej perspektywy - gdybyś miał teraz wydać 8stów ale tylko na jeden sprzęt, to byłby kaseciak, DAT czy MiniDisc
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

GregWatson

Zdecydowanie DAT potem kaseciak i na końcu MiniDisc.
Trochę tego i trochę tamtego też.

kefas

Cytat: kefas w Listopad 26, 2017, 18:49Nie są na chodzie :(
Może to tylko paski. Nie jest trudno je wymienić

muda44

Cytat: GregWatson w Listopad 26, 2017, 15:58
Może ten Cię zainteresuje, cena też przystępna:

PIONEER CT-S910

http://allegro.pl/magnetofon-pioneer-ct-s910-reference-master-i7061417826.html



Z przodu po pasku i wyświetlaczu wygląda OK .
Brak zdjęcia głowic i rolek a także reszty obudowy .

muda44

Cytat: kefas w Listopad 26, 2017, 18:49


Nie zawsze metalki nagrywa się najgłośniej. Basf (IV) metal powyżej (0db) już dźwięk jest przesterowany.

Na wykresy nie patrz bo każdy deck inaczej nagra taką kasetę .
To bardzo stary BASF a w tym przyadku równie ważne jest w jakich warunkach była przechowywana .

muda44

Cytat: GregWatson w Listopad 26, 2017, 19:27
Zdecydowanie DAT potem kaseciak i na końcu MiniDisc.

Zakup DATa wiąże się z największym ryzykiem bo mają praktycznie niedostępne wirujące głowice które łatwo uszkodzić i znacznie bardziej skomplikowane mechanizmy .
Tobie się udało ( oby na długo ) ale jakby padł mało kto jet w stanie DATa naprawić ( nie wspominając o częściach ) a kaseciaki są proste i prawie każdy sobie z takim mechanizmem poradzi .
MD to też kwestia trafienia zadbanego egzemplarza . Mając przykładowo dwie lewe ręce ja bym za 800zł szukał właśnie MD Sony z tych ostatnich serii jak najmniej używany .
Da się czasem nawet " nówkę " kupić .
MD czy DAT będzie miał lepsze kopie po wejściach cyfrowych .

kefas

#288
Nie patrzę na wykresy piszę o tym jak mi się nagrało. Deck Sony TC-K770ES
Jeśli chodzi o przechowywanie to rzeczywiście ma to znaczenie, ale znalazłem kiedyś TDK MA-R która była nagrana dużo powyżej (0) dB i brzmiała przepięknie ale wygląd pudełka jak i kasety w porównaniu z tą Basf to niebo a ziemia z korzyścią dla Basf. Druga sprawa, że Basf'y to kasety które generalnie nie są prostymi do nagrania tzn nie każdy Deck z nimi sobie radzi Ta konkretnie kaseta Basf nagrała się bardzo ładnie ale jak już pisałem do (0) dB

muda44

Dużo zależy od muzyki , stanu decka , głowic i nie każdą muzykę da się głośno nagrać .
Dużo zależy też od modelu decka . Im wyższy model tym dało się głośniej nagrać .
Ja używałem metalek TDK , SONY , THAT'S i często do + 6 , 8.

kefas

Poszukuję pasków do Alpage AL80, i do Technics RS-B66W ktoś wie gdzie je dostac?

Michał Trójmiasto

Szukam specjalisty, który wymieniłby wałki i inne zużyte materiały w Akai GX -75

moon

kumpel mi dzisiaj zprezentowal Technicsa RS-B765, warto sluchac na nim?:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

GregWatson

Kolega muda44 kiedyś go miał i oceniał na innym forum. Ogólnie biorąc du.y nie urywa.

Ja miałem Technicsa RS-BX747 i jak szybko kupiłem tak szybko sprzedałem. W to miejsce kupiłem Pioneera CT-959 i uszy mi się odetkały. Mimo starych kaset różnica spoooora.
Trochę tego i trochę tamtego też.

moon

mi styka Pioneer Ct 757, ale niedomaga cos dociskanie szuflady, i mi ten starczy do sluchania sporadycznego tasm z lomotem z przelomu lat 80/90, watpie na takich  tasmach cokolwiek ze starych deckow urwalo dupe. Ten trafil sie przypadkiem, wiec na zastepstwo tymczasowe pewnie sie nada,
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

muda44

Cytat: moon w Styczeń 12, 2018, 15:46
kumpel mi dzisiaj zprezentowal Technicsa RS-B765, warto sluchac na nim?:)
Przyzwoity i prosty w budowie deck jeżeli chodzi o serwisowanie ( rolka 6zł , łatwa wymiana ).
Zależy jakiej jakości oczekujesz .

muda44

Cytat: moon w Styczeń 12, 2018, 16:14
mi styka Pioneer Ct 757, ale niedomaga cos dociskanie szuflady, i mi ten starczy do sluchania sporadycznego tasm z lomotem z przelomu lat 80/90, watpie na takich  tasmach cokolwiek ze starych deckow urwalo dupe. Ten trafil sie przypadkiem, wiec na zastepstwo tymczasowe pewnie sie nada,
Zakładając poprawny jego stan to średnia klasa w ofercie Pioneera z tamtych lat . Lepszy był młodszy 710 , linia 9x9 ale dopiero taki 910 pokazuje ile można wyciągnąć z taśmy i tu może dupę urwać ;)
A są i lepsze decki :)

McGyver

Cytat: moon w Styczeń 12, 2018, 15:46
kumpel mi dzisiaj zprezentowal Technicsa RS-B765, warto sluchac na nim?:)
Cytat: GregWatson w Styczeń 12, 2018, 16:08Ja miałem Technicsa RS-BX747 i jak szybko kupiłem tak szybko sprzedałem.
Zależy ile wołają za niego. Miałem RSB765. Dość  przyzwoity był. Tylko trzeba pamiętać że to deck który ma już ze ćwierć wieku. Jego następcą był RS-BX707, dodatkowo miał generator pomiarowy do kalibracji. Później dodali zdalne sterowanie i nazwali go RS-BX727. A powyzej był RS-BX828 z dwoma wałkami. Tego też kiedyś miałem, całkiem dobry deck, IMHO najlepszy deck Technicsa w latach '90. Wymieniłem go na Pioneera CT-757 który grał jeszcze lepiej. Późniejszy Technics RS-BX747 to jakieś nieporozumienie. Najtańsze trójgłowicowe Sony z plasticzanym frontem TC-K411 go rozjeżdża.

muda44

Jakoś w 1995r kupiłem nowego 646 i wtedy na tle " szuflady " Diora to było jak porównanie roweru do promu kosmicznego  ;D
Miałem kilka razy 765 , 100 , 965 , 905 , 707 , 606, 747 .
Dzisiaj gdybym miał kupować Technicsa to tylko 707 / 727 .
Nie wiem jak gra seria RS AZ ale te wcześniejsze jak 646 , 747 dzisiaj uważam za decki klasy budżetowej .
707 jest lepszy . Co ciekawe ma też inaczej wyskalowany i nieco inny wskaźnik wysterowania niż 765.

McGyver

Cytat: muda44 w Styczeń 12, 2018, 22:00Dzisiaj gdybym miał kupować Technicsa to tylko 707 / 727 .
A ja postawiłbym na model o półke wyższy, RS-BX828. Ten ma dodatkowo dwa wałki.