Laik pyta

Zaczęty przez frywolny trucht, Kwiecień 18, 2016, 18:55

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Czy zwarcie wewnątrz wkładki, zwarcie kabelków za pinami może wykończyć przedwzmacniacz gramofonowy?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

Ale w jaki sposób miało by dojść do uszkodzenia?
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

frywolny trucht

No, że zwarcie. Coś było ze sobą styknięte.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kawosz

Tam przecież jest minimalne napięcie nic się nie powinno stać . Ale głowy sobie nie dam uciąć

Piterski

#4
Moim zdanie nie bo to wkładka jest źródłem prądu elektrycznego co innego za phono.
Trzeba by zapytać Ahai czy tu na wejściu jest podawane jakieś napięcie.Zastanawiam się czy np. nie było efektu takiego że sygnał z wkładki był za mocny i po wzmocnieniu nie uszkodził czegoś w środku. 
No chyba że takie zwarcie spowodowało jakąś reakcję wewnątrz na zasadzie podobnej do wzbudzania pętli masy i to spowodowało przepalenie czegoś wewnątrz.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Jakub

Każde wejście do wzmacniacza można zewrzeć do masy i nic się nie stanie. Poziom szumów własnych się mierzy na zwartym wejściu.

frywolny trucht

Po prostu założyłem nową, starą wkładkę z lat 70-tych, pograła trzy płyty i najpierw zgasł jeden kanał, a jak wyłączyłem pre i włączyłem zginął sygnał w obu kanałach. Przy włączaniu i wyłączaniu słychać krótko piski jakby ktoś szurał igłą w poprzek płyty. Wkładka ma odgięty jeden pin i sobie pomyślałem, że to może jej wina.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Podłącz na szybko inną wkładkę i sprawdź czy będzie działać. Jak nie, to celował bym w stronę lampy w pre. To może być zbieg okoliczności. Ja miałem takie same objawy jak mi szlag trafił lampę w przedwzmacniaczu.

frywolny trucht

Podłączyłem inną wkładkę. To samo. Pre nie ma lamp.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Cytat: frywolny trucht w Kwiecień 18, 2016, 19:44Pre nie ma lamp.

Myślałem, że to w tym pre od Benpe. No to w takim razie coś się zepsuło :( Sprawdź czy to przypadkiem nie wina kabelków przy wkładce, ale pewnie bez jakiegoś kumatego serwisanta się nie obejdzie.

frywolny trucht

To jest pre Retro by benpe, ale lampów niet. Nieco boję się podłączyć pod integrę, bo jak coś pierdyknie, będę miał zupełną ciszę. Ale jak rozumiem zwarte kabelki gdzieś w ramieniu nie mogą spsuć pre?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Skoro Jakub piszę, że poziom szumów mierzy się na zwartym wejściu to nie zepsuje.
A nie masz zwykłego miernika do sprawdzenia przejścia sygnału albo bateryjki z diodą lub żarówką, Sprawdził byś czy z kabelkami w ramieniu wszystko ok.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Jakub

Myślałem, że to jest pre lampowe  ;D No mniejsza.

Ten szurający dźwięk może (ale nie musi) być spowodowany ocieraniem o siebie kabelków. Możesz sprawdzić multimetrem czy nie ma przypadkiem przejścia pomiędzy poszczególnymi żyłami w przewodach, oraz ciągłość samych przewodów. Albo podłącz Duala i sprawdź czy będzie grało, najlepiej zacząć od wykluczenia źródła jako winowajcy.

frywolny trucht

Zewrzeć nie musiały się tylko sygnał z masą. Mógł sygnał kanału lewego i prawego na przykład.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Cytat: frywolny trucht w Kwiecień 18, 2016, 19:56Mógł sygnał kanału lewego i prawego na przykład.
To byś miał wtedy mono a nie ciszę w głośnikach :)

frywolny trucht

Czyli to nie wkładka i nie kable wykończyły pre  :o Pre sam się postanowił wykończyć.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

ahaja

Jak wcześniej napisano - wejście można zwierać. Wtedy po prostu nie wchodzi nic na wejście.

Może masz coś z zasilaniem?
Jak np padła jakaś gałąź zasilania to masz napięcie drugiej gałęzi na wyjściu - chyba, że masz kondy w sygnale blokujące DC.

Jak masz miernik to sprawdziłbym DC offset na wyjściu - między pinem gorącym a masą. Powinno być 0 lub blisko 0V. Dopuszczalne jest kilkanaście/dziesiąt mV - pomiar właśnie przy zwartym wejściu

rudy-102

Jeśli masz miernik uniwersalny to możesz sprawdzić kabelki ramienia, czy przewodzą i czy nie mają przebicia. Jak będzie ok to możesz spróbować na innym przewzmacniaczu, albo do wejścia phono w Twojej ontegrze.

frywolny trucht

Dobra, wiem już to co chciałem. Dzięki bardzo.
A tak w ogóle, to proszę się "razgaszczać" ze swoimi pytaniami. Takimi z którymi się borykacie początkujący winylmaniacy. Nie mieliśmy chyba takiego wątku, może się przyda. Jak widać obsługa perfecto :)

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

WOY

Stoję przed zakupem drugiego gramofonu.
Często spotykam się z określeniami "miękki", "twardy", "odprzęgnięty", "nie odprzęgnięty"
Pytanie: o co kaman?

frywolny trucht

SJP: sprzęgnąć złączyć coś z czymś w pewną całość, zetknąć coś z czymś; zespolić.

Miękki- to znaczy, że plinta jest odizolowana od werku ( napęd + ramię + talerz, napęd osobno i osobno talerz z ramieniem)
Twardy- werk bez izolacji z plintą.

Natomiast czy coś jest ze sobą sprzęgnięte czy nie, chyba już jest indywidualną interpretacją redaktora.
Zwykle pewnie chodzi o to, że np silnik w PJ jest odsprzęgnięty od plinty gumowymi podkładkami, co znaczy, że jest izolowany od plinty. Z drugiej jednak strony tworzy całość gramofonu i jest sprzęgnięty w jeden funkcjonujący w danym celu mechanizm ;)


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: WOY w Grudzień 25, 2016, 11:03Stoję przed zakupem drugiego gramofonu.
Kiedyś napisałem epistołę: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=328.0
Może pomoże?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Ale ty też traktujesz słowo odsprzęgnięty jako odizolowany. Moim zdaniem bliżej odsprzęgniętemu do wysprzęglony, czyli wyłączony, ale gotowy do włączenia. Jak w skrzyni biegów. Pracuje dany układ kół zębatych, a reszta odsprzęgnęta- wysprzęglona, czeka na swoją kolej. Taka sytuacja w gramofonie może mieć miejsce podczas zmiany obrotów, kiedy załączasz nieco inny układ przełożeń. Jeden układ staje się czynny- sprzęgnięty, a drugi- wyłączony, staje się odsprzęgniętym. Czy nie?

Pomijam już zupełnie, że SJP nie przewiduje słowa: odsprzegnięty.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

WOY

Panowie mili litości. Z tego co już zdążyłem łyknąć z Waszej wiedzy, dodajecie jeszcze, muzykalny bo odprzęgnięty.
Podajcie proszę jakieś przykłady. Psioczy się na nie muzykalne gramofony bo są nie odprzegnięte. Np: Rega RP6 uważany jest za gramofon twardy nie odprzegnięty i mało muzykalny.
Chcę zrozumieć o co chodzi?

miniabyr


Winyl jako nośnik ma tendencje do koloryzowania i jest to efekt bardzo przyjemny .Dźwiek  wtedy jest wysycony ,plastyczny  i mimo  trzasków przyjemny. Gramofony "odsprzęgnięte " ( z miękkim zawieszeniem) grają właśnie w taki sposób i moim zdaniem więcej wnoszą do dźwięku tej przyjemności niż gramofony "z  twardym " zawieszeniem . Jednak te twarde  zawieszenie lub gramofony o bardzo dużej masie  grają bardziej precyzyjnym dźwiękiem  ,bez tego upiększania . Kiedyś miałem gramofon odsprzęgnięty czyli SystemDeck IIX  który  czarował ten dźwięk . Teraz mam gramofon typu mass louder (bardzo ciężki) który jest bardzo precyzyjny w reprodukowaniu dźwięku  a to czarowanie zapewniają mi inne elementy mojego toru audio. Moim zdaniem gramofony odsprzęgnięte  więcej wybaczają jeśli chodzi o źle zrealizowany materiał  trochę go upiększając . Na takim twardziochu to nie przejdzie i będziesz się męczyć z suchotniczym dźwiękiem . Zerknij do moich bojów z gramofonem Celaraudio -to gramofon "twardzioch "
Szkoda życia na chujowy dźwięk !