NAD C356BEE i modyfikacja a'la muda44

Zaczęty przez GregWatson, Wrzesień 09, 2016, 12:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

marekw 76

Dodam jeszcze tylko, że przy okazji zabaw z kablami zamieniłem na chwilę również wzmacniacze i Marantz bardzo szybko wrócił do drugiego pokoju...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

muda44

Supra jaśniejsza od Stratusa ?
A jak z równowagą tonalną Supra VS Stratus ?

Na forum podałem przepis na tanią i skuteczną platformę DIY . Spróbuj , warto .

marekw 76

Oj nie napisałem tak, że supra jaśniejsza.
Tak czytam i widzę, że wyraziłem się mało precyzyjnie.
Supra jest zdecydowanie ciemniejsza (znalazła się w moim starym systemie aby dociążyć niższy bas w marantzu).
Na WW miałem wrażenie bardziej uporządkowanego basu ale to wrażenie minęło po kilku dniach gdy wróciłem do Supry. To co wydawało mi się bardziej kolorowym basem w rzeczywistości wynikało chyba z przesunięcia dźwięku bardziej w kierunku średnicy a to zaczęło mnie męczyć po kilku dniach. Brakowało mi walnięcia w dole...
Mam wrażenie, że Nad w parze z WW Stratus bardziej przypominał mi Marantza a tego mi jeszcze kilka tygodni temu brakowało.
Teraz już przyzwyczaiłem się do nowego dźwięku.
Równowaga tonalna jest według mnie przesunięta w kierunku wyższej średnicy w WW Stratus ku dołowi natomiast w Suprze.
W moim mniemaniu WW gra delikatnie jaśniej Supra jednak bardziej pasuje mi do wzmacniacza.
Mam nadzieję, że teraz moje wypociny stały się bardziej zrozumiałe.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

muda44

Którą dokładnie Suprę masz ?
Jakie wtyki ?

bum1234

Wtyki sa najważniejsze jak twierdzi ekspert :D

marekw 76

#130
Mam taką Suprę:
https://www.futureshop.co.uk/supra-lorad-mkii-2-5-cs-bs-13-amp-mains-cable

bum1234 ugryź się czasem w język, proszę.
Macie z Marcinem jakiś konflikt? Rozumiem - ale po co za każdym razem te docinki? Tego nie rozumiem...


stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

muda44

#131
Dziękuję .

Wiele osób które testuje sieciówki twierdzi że różne wtyczki w kablach zasilających wpływają na brzmienie , stąd pytanie .
Osobiście tego nie sprawdzałem ale są to osoby godne zaufania .
Niedawno zmieniłem wzmacniacz , odtwarzacz CD i od nowa zabawa z kablami  ;D


A tak przy okazji .
Jakiś czas temu zrobiłem według nowego pomysłu model C350 i chociaż nawet mi ciężko w to uwierzyć grał lepiej od mojego Gryphona Atilli .
Lepiej oznacza naturalne barwy , plastyczność , odrywanie się dźwięków od kolumn w każdą stronę i perfekcyjną lokalizację .
Do tego naturalność wokali , instrumentów czy nawet oklasków jeżeli takie są na nagraniach . Rozdzielczość na poziomie Atilli .
Atillę sprzedałem .

W tym momencie mam Accuphase E-408 i DP-65 ( miałem niedawno DP-400,510,75 ) .
Patrząc na budowę Atilla ma bardziej nazwijmy to bezkompromisowe podejście do budowy wzmacniaczy ale mimo krótkiej ścieżki sygnału , regulacji głośności na przekaźnikach , brakiem globalnej pętli sprzężenia itd E-408 ma znacznie lepszą rozdzielczość . Ciut potężniejszy bas , bardziej gładkie brzmienie ( tu wiele zależy od kolumn , akustyki itd ) Ale ta rozdzielczość najbardziej mnie zdziwiła i dlatego został i chyba na długo zostanie . Jest tak zrobiony że będzie grał latami .
Zawsze chciałem mieć coś ładnego i najwyższej jakości ( elementy , budowa , wygląd , brzmienie ) .
I tak było trochę klocków SONY ale Sony to nie poziom brzmienia Accuphase ...
Mam nadzieję że innymi kablami uda mi się uzyskać chociaż trochę z tej plastyczności i naturalności wspomnianego wyżej C350

DP-65 to też PRAWDZIWY Hi End . Coś co było i nie wróci .

Tak kiedyś budowano Hi End .


marekw 76

Cytat: muda44 w Wrzesień 30, 2017, 09:13chyba na długo zostanie
Zobaczymy :)
Fajny ten Accuphase E-408...
Musisz zmienic opis sprzetu.
Kolumny zostawiles?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

muda44

#133
Cytat: marekw 76 w Wrzesień 30, 2017, 09:35
Cytat: muda44 w Wrzesień 30, 2017, 09:13chyba na długo zostanie
Zobaczymy :)
Fajny ten Accuphase E-408...
Musisz zmienic opis sprzetu.
Kolumny zostawiles?


Kolumny zostawiłem .
Była opcja zmiany na jakieś topowe Vienny pod Atillę ale po zabawie z C350 Kefy zostały .

GregWatson

Indywidualne wycieczki, które się pojawiają proszę walić na priva bo sama negacja osoby niczego nie wnosi.
Trochę tego i trochę tamtego też.

bum1234

Reklamowanie swojej wątpliwej jakości usług też.

marekw 76

Nie znam Marcina osobiscie wiec nie bede komentowal jego dzialalnosci.
Nie bede rowniez zabieral glosu na temat jego tzw reklamy.
Znam natomiast jego mozliwosci "modyfikacyjne" i tutaj zabiore glos.
NAD 356 po jego modyfikacji gra na zupelnie innym poziomie niz przed.
Wedlug mnie wzmacniacz gra na duzo wyzszym poziomie.
Dodatkowo nikt nie namowil mnie na modyfikacje a zdecydowalem sie na nia sam, z ciekawosci  a teraz wcale nie zaluje.
Za smieszne pieniadze mam jakosc dzwieku niespotykana w tych pieniadzach WEDLUG MNIE.

tradycyjnie przepraszam za brak polskich znakow

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

GregWatson

A ja znam Marcina. Byłem u niego. Słyszałem i widziałem urządzenia modyfikowane przez niego, mało tego mam wzmacniacz modyfikowany przez niego i jestem z tego zadowolony. Gra zupełnie inaczej - zdecydowanie neutralnie niż było co niejednokrotnie pisałem na forum.

Jeśli ktoś ma osobiste zatarczki to już o tym pisałem proszę na priva walić.
Trochę tego i trochę tamtego też.

marekw 76

Cytat: GregWatson w Październik 03, 2017, 16:14Jeśli ktoś ma osobiste zatarczki to już o tym pisałem proszę na priva walić.
Dokładnie o to mi chodziło tylko w takim niedopowiedzeniu zostawiłem...
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

muda44

#139
Bum1234 to jedna z kilku osób z forum audiostereo która bezpodstawnie , świadomie i celowo stara się popsuć mi reputację .
Jako jedna z tych osób nigdy nie miała , nie słuchała ani nie widziała sprzętu po moich modyfikacjach a na każdym kroku próbuje zepsuć mi opinię .
Tak było przez lata na tamtym forum co było tolerowane przez moderatorów a przez co nigdy więcej nie powstanie tam mój wpis .

Co się tyczy opisanego tu przypadku gdzie NAD C350 w moim systemie okazał się lepszy od Gryphona Atilli to jest to przypadek w który nawet mi jest ciężko uwierzyć . Modyfikacje poprawiają brzmienie ale przy takiej różnicy cen nie powinno mieć to miejsca , a jednak ...
OK , NAD barwą bardziej pasuje do mojego systemu ale nie zmienia to faktu że rozdzielczość jest na takim samym poziomie a separacja na jeszcze lepszym .
Nie jest to reklama bo nią nie będzie . To proste .
Ktoś , kogo stać na klocki w cenie Atilli nie wstawi do systemu takiego NADa nawet jakby i u niego lepiej grał .
Sam to na sobie potwierdzam . W obecnym układzie C350 gra lepiej i jak pisałem mam nadzieję całość dopasować kablami do E-408 co powinno się udać .
Na plus Accuphase E-408 jest jego nieco większa rozdzielczość ( ale rozdzielczość to nie wszytko ) od C350 , o ładnym wyglądzie , budowie już pisałem .
Dodam jeszcze że ma mało psującą brzmienie regulację barwy i przycisk COMP którym można podbić bas co się przydaje w starych nagraniach w którym basu jest mniej niż we współczesnych realizacjach .
Jak już jesteśmy przy Accuphase to warto dodać że klocki tej firmy które miałem i mam mają tą samą wadę konstrukcyjną . Chodzi o " szybki " wyświetlaczy . Szybki te są niezabezpieczone przed kurzem a z czasem pokrywają się drobnym pyłkiem .
Przy sprzęcie tej klasy i w takie cenie takie coś nie powinno mieć miejsca .

Jak się przyjrzycie lewej " wycieraczce " to widać takie jakby plamy . Są od środka . I o ile we wzmacniaczu da się to wyczyścić to w przypadku odtwarzacza gdzie są 3 warstwy " szybek " to złożenie tego bez jednego pyłka w warunkach domowych graniczy wręcz z cudem ;)

Tak więc nie jest tak że Accuphase czy inne firmy do których " wzdychamy " wszytko robią bezbłędnie .
Najlepszą znaną mi firmą jeżeli chodzi o bezkompromisową budowę sprzętu jest Sony , wspominałem o niej wyżej .

rikus

Witam, mam wzmacniacz Nad c320 ponoć robiony przez szanownego Mude-widzę przez obudowę mundorfa, nie działa barwa itp.  do tego zakupiłem AE evo one po modyfikacji neel audio i marantza 63se (na razie bez, ale pewnie oddam do powyższego pana;) gra to świetnie, także każdemu polecam. W sumie Muda44 i MGaver czy też Gregaudio-ich rady łykam w ciemno jak wyborca PO i nowoczesnej tvn24;) PS w niedługim czasie porównam Nada z moim grundig fine arts 903-podepnę też Ca d500se i zobaczymy, bo ten wzmacniacz grundiga naprawdę jest zacny. PS przy okazji-co łatwiej zmodyfikować CA d500 se (słabo czyta niektóre płyty mimo wymiany-ponoć - lasera) czy marantza 63se. Dzięki za świetny efekt raz jeszcze.

McGyver

Cytat: rikus w Listopad 11, 2017, 01:04PS przy okazji-co łatwiej zmodyfikować CA d500 se (słabo czyta niektóre płyty mimo wymiany-ponoć - lasera) czy marantza 63se. Dzięki za świetny efekt raz jeszcze.

Zależy na czym Ci  zależy. Jeżeli przede wszystkim na "łatwości" modyfikacji, to się nie wypowiem.
Jeżeli natomiast na maksymalizacji jakości w ramach określonego budżetu, to ja bym się rozglądał za Denonem DCD685 pod lampizację, lub za innym modelem dobrze się do lampizacji nadającym.

muda44

Najtańszy CD jaki polecam do modyfikacji to CA 640C V2 .
Gra po tej jaśniejszej stronie mocy ale po modzie to poziom powiedzmy używanych odtwarzaczy sprzedawanych za około 3000zł .
Przykładowo Arcam CD23T , Primare D30.2MKII .

Masz jedną z pierwszych wersji modyfikacji .

rikus

Dzięki śliczne, tym bardziej że rzadko się widzi Panów wpisy w jednym temacie;) Czyli sprzedawać te moje dwa i brać coś przez Was wskazanego? No i który z Was by się podjął;) Pozdrawiam serdecznie

McGyver

Cytat: rikus w Listopad 12, 2017, 15:37No i który z Was by się podjął;)
Ja się nie podejmę CA640, ale podejmę się Denonów, Luxmanów (niektórych), Kenwoodów (niektórych), i większości cedeków mających na pokładzie konwertery z wyjściami prądowymi.

rikus

Widzę, że ciężko będzie o CA wskazanego przez Mude, a Denon jak najbardziej dostępny w fajnych pieniądzach. Proszę o odpowiedź w wolnej chwili dot. denona, jak już napisałem - połączenie zdolności powyższych Panów z neel audio mocno ciekawi i nie jest chyba często spotykane;)


rikus

Fakt drogi, ale ja kupiłem już takie za 750, także uważam, że przyzwoicie, bo sama modyfikacja po znajomości, to był dawniej koszt 450. Gra ładnie.

muda44

Cytat: rikus w Listopad 12, 2017, 15:54
Widzę, że ciężko będzie o CA wskazanego przez Mude, a Denon jak najbardziej dostępny w fajnych pieniądzach. Proszę o odpowiedź w wolnej chwili dot. denona, jak już napisałem - połączenie zdolności powyższych Panów z neel audio mocno ciekawi i nie jest chyba często spotykane;)
W tej chwili na aukcji jest 5 sztuk 640C i 2 - 540C.
Na OLX 2 sztuki 640C V2
Tyle że jak 540C to V2 a 640C V1 - gra łagodniej od 640C V2 .
Ogólnie 640C V2 jest najlepszy ale nie są to duże różnice do pozostałych wersji z uwagą że gra jaśniej więc dopasowujemy to do swoich potrzeb .

rikus

Dziękuję..nie wiem dlaczego wcześniej mi nic nie wyszukało.Ten mój marantz też gra jasno. W sumie bardziej lubię taki dźwięk-z jakby efekciarską ostrą górą. Na początku mojej drogi zakupiłem tannoy m2,5, porównałem z moimi tymczasowymi goldstar gls200s (za 80 zł!) i wystawiłem tannoye na aukcję, a goldstary grały do teraz.