Wkładki quadro

Zaczęty przez vasa, Sierpień 28, 2017, 22:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Tu też taki wątek o tym częściowo:

JVC 4MD-20X i kwadrofonia

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1412.0
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Pograłem, pograłem i sprzedałem bo sprzętu nie było odpowiedniego.  :'(
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

W stereo nie zachwyciła? Powiem ci, że Empire zerwało i ciągle zrywa mi gacie. Podnoszę, żeby głupio nie wyglądać, opuszczam ramię i gacie znowu zerwane :) Jak pisałem o Filipku, że to świetna wkładka MM-bo najmniej nudna- jaką znam, tak obiektywnie ta Empire, oprócz skrajów Filipka, ma bogatą średnicę. Te dwa przypadki powodują, że nie kupię już współczesnej wkładki. Szkoda kasy.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Marek20

#29
Cytat: frywolny trucht w Sierpień 29, 2017, 20:59
W stereo nie zachwyciła? Powiem ci, że Empire zerwało i ciągle zrywa mi gacie. Podnoszę, żeby głupio nie wyglądać, opuszczam ramię i gacie znowu zerwane :) Jak pisałem o Filipku, że to świetna wkładka MM-bo najmniej nudna- jaką znam, tak obiektywnie ta Empire, oprócz skrajów Filipka, ma bogatą średnicę. Te dwa przypadki powodują, że nie kupię już współczesnej wkładki. Szkoda kasy.

Miałem kiedyś Empire 2000E III, tam jest dużo gorsza igła niż w wyższych modelach, nie mniej jednak, też byłem pod wrażeniem.
Było zabawnie na początku bo nie wiedziałem, co kupiłem, a nie sprawdziłem, przed zamontowaniem. Ustawiam nacisk, tradycyjnie na początek 1, 5 grama, a wkładka prawie szoruje po płycie, myślę sobie zawieszenie igły uwalone, ale ustawiam na 1 gram i nie szoruje, ale prześwit malusi, więc już byłem przekonany, ze zawieszenie na pewno popsute.
Ale o dziwo przegrała płytę i grało bardzo ładnie, więc ustawiłem z ciekawości na 0.75 g i słucham, igła ładnie siedzi w rowku, większych zniekształceń nie słyszę
Bardzo miękkie zawieszenie igły i bardzo niskie, duże problemy z płytami które mają rozbiegówkę z wysokim rantem.


     

malg

Cytat: vasa w Sierpień 28, 2017, 23:17
A tak swoją drogą to nie masz wrażenia że fizyka poszła się paść? Wkładka o jednej z najniższych mas drgających z dostępnych na rynku, o najbardziej zaawansowanym szlifie musi oddać pole wkładce MM o masie drgającej kilkanaście (o ile nie więcej) razy wyższej, odtwarzającej częstotliwości 60kHz.
W/g mnie to nie sprawa fizyki. Fizyka pozostaje taka sama, ale do gry weszła księgowość i ona głównie psuje. Wpływa przecież na:
   jakość materiałów
   jakość wykonania
   ilość testów
   badania laboratoryjne
   ...
   itd
Wiec nie ma się co dziwić, że może zaistnieć powyższa sytuacja
Ala masz racje w pewnym sensie fizyka poszła sie paść
   

malg

Cytat: vasa w Sierpień 29, 2017, 16:25
Arek.
Czy Twoim zdaniem igłę wprawia w ruch drgający siła nacisku?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_harmoniczny
Igła ryjąca w rowku wprawia w ruch masę po drugiej stronie zawieszenia,
ale też pośrednio przez zawieszenie, cały układ wkładka / ramię, który ma swoją bezwładność i luzy w mocowaniu.
Co ma do tego ruch harmoniczny ?
To nie jest ruch harmoniczny, ta są drgania przypadkowe o zmiennej częstotliwości w czasie, a właściwie całym pasmie częstotliwości


Cytat: frywolny trucht w Sierpień 29, 2017, 16:54
a= F/m tak? F to siła, tak?
To nie jest takie proste, chyba że przeliczymy cały układ jako zastępczy, ale w dwóch osiach poziomej i pionowej

Cytat: vasa w Sierpień 29, 2017, 17:02
Np siła rośnie z kwadratem częstotliwości. I jest zależna od masy drgającej i jeszcze dużo innych przykrości 

Może ja niedouk jestem ,ale siła nacisku na ściankę rowka (o której chyba myśli Vasa) nie jest zależna od kwadratu częstotliwości drgań,
Powstaje dodatkowo pytanie, których drgań pionowych czy poziomych. Zwłaszcza, że częstotliwość pozioma nie jest taka sama jak pionowa.
Poza tym ruch nie jest harmoniczny, chwilowo zawiera się w jakiś paśmie, w każdej chwili innym. 

Siła nacisku na ściankę rowka składa się z dwóch niezależnych składowych (zmiennych w czasie):
- składowej związanej z siłą nacisku, zmieniającą się zgodnie z częstotliwością pionowego ruchu igły (dlatego badamy rezonans pionowy wkładki).
- składowej związanej z momentem bezwładności układu wkładki i ramienia przeliczonym do punktu styku igły z płytą związanym ze sztywnością
      zawieszenia + momentem masy drgajacej przeliczonym do punktu styku tipa z płytą, ale w ruchu liniowym 
      moment od masy drgającej zależy od masy drgającej i stosunku odległości tipa od zawieszenia i masy drgającej od zawieszenia
      (w uproszczeniu, bo jest to dużo bardziej skomplikowane) i jest przeliczany na siłę w punkcie styku a potem ja jej składowa ukośną
      lub dokładniej na ciśnienie na powierzchnię styku i wynikający z tego nacisk ukośny na ściankę rowka.
      Dlatego producenci dązą do minimalizowania masy drgającej (Axia Vasy) i długości cantliwera ( przykład: Decca London gold - cantliver prawie
      pionowy) aby zminimalizować tę składową
      Ta składowa zmienia się z częstotliwością drgań poprzecznych, czy zależy od kwadratu częstotliwości tych dragań ? chyba nie   
      (dlatego badamy rezonas poprzeczny)


Co innego, ze igła w rowku może wytopić winyl - to czasami widac jako pozostałości vinylu na zużytej igle.
Jest to wynik wytwarzającej się temperatury pod wpływem tarcia, które oczywiscie zależy od siły nacisku na ściankę rowka.

O qurna ,ale wykład,
po co ja to napisałem :o - jestem naładowany po koncercie  >:(- rozładowałem napiecie  ;D
Vasa co ty na to  ::)


vasa

Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 02:30Vasa co ty na to 
Przeczytałem Twój wykład w którym nie zgadzasz się z moimi tezami i doszedłem do wniosku że polemika ma następujący przebieg:
vasa - to jest zielone
malg - nieprawda to nie jest zielone, to jest mieszanina żółtego i czerwonego !
:)
Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 02:30To nie jest ruch harmoniczny, ta są drgania przypadkowe o zmiennej częstotliwości w czasie, a właściwie całym pasmie częstotliwości
Owszem, tyle że w każdej chwili ti można ten ruch rozłożyć na składowe ruchy harmoniczne i zsumować siły działające na igłę (oczywiście biorąc pod uwagę ich zwroty)
Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 02:30siła nacisku na ściankę rowka (o której chyba myśli Vasa) nie jest zależna od kwadratu częstotliwości drgań,
Upieram się przy swoim.

Twoim rozumowaniem starasz się ująć całość zagadnienia ruchu o zmiennych częstotliwościach, amplitudach oraz kierunkach działania. Ja uprościłem je do granic możliwości rozpatrując sygnał monofoniczny (drgania w poziomie) o częstości np 40kHz jako że tak jest łatwiej oszacować jakąś wartość dającą pogląd na sprawę.
Po podstawieniu wartości do wzorów wyszło mi że żeby nadać takie drgania igle MM trzeba przyłożyć siłę ok 36g !
Nie upieram się że jest to wynik prawdziwy bo poświęciłem temu 10 min i mogłem się walnąć zarówno w jednostkach jak i rachunkach ale nie jest to kilogram ani trzy tony więc może mieć sens.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

#33
Cytat: vasa w Sierpień 30, 2017, 17:32
Przeczytałem Twój wykład w którym nie zgadzasz się z moimi tezami i doszedłem do wniosku że polemika ma następujący przebieg:
vasa - to jest zielone
malg - nieprawda to nie jest zielone, to jest mieszanina żółtego i czerwonego !:)
z tym się zgadzam  ;D

Cytat: vasa w Sierpień 30, 2017, 17:32
Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 02:30To nie jest ruch harmoniczny, ta są drgania przypadkowe o zmiennej częstotliwości w czasie, a właściwie całym pasmie częstotliwości
Owszem, tyle że w każdej chwili ti można ten ruch rozłożyć na składowe ruchy harmoniczne i zsumować siły działające na igłę (oczywiście biorąc pod uwagę ich zwroty)
Dlaczego chcesz rozłożyć na składowe, przecież widmo tego sygnału jest ciągłe,
więc chyba scałkować i to w ciągłej dziedzinie a nie dyskretnej
dlatego upieram się, ze to nie jest ruch harmonivczny

Cytat: vasa w Sierpień 30, 2017, 17:32
Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 02:30siła nacisku na ściankę rowka (o której chyba myśli Vasa) nie jest zależna od kwadratu częstotliwości drgań,
Upieram się przy swoim.

Twoim rozumowaniem starasz się ująć całość zagadnienia ruchu o zmiennych częstotliwościach, amplitudach oraz kierunkach działania. Ja uprościłem je do granic możliwości rozpatrując sygnał monofoniczny (drgania w poziomie) o częstości np 40kHz jako że tak jest łatwiej oszacować jakąś wartość dającą pogląd na sprawę.
Po podstawieniu wartości do wzorów wyszło mi że żeby nadać takie drgania igle MM trzeba przyłożyć siłę ok 36g !
Nie upieram się że jest to wynik prawdziwy bo poświęciłem temu 10 min i mogłem się walnąć zarówno w jednostkach jak i rachunkach ale nie jest to kilogram ani trzy tony więc może mieć sens.
Może mieć sens, ale nie musi, bo bardzo uprościłeś. A mozesz przytoczyć całe obliczenie ?
Bo nie wiem jak mam się odnieść do tych 36g

Poniżej fragment High Fidelity may 1970, strona 38 (w PDF 40-a), artykuł o SHURE V-15 type II
(nie mogę zamieścić calego czasopisma bo jest za duży - prawie 10Mb, zamieściłęm jedną stronę )
zobacz na liczby
   60.000 funtów/cal kwadratowy przy nacisku 3/4 grama
   66.000 funtów/cal kwadratowy  przy nacisku 1 grama
   83.000 funtów/cal kwadratowy  przy nacisku 1,5 grama
 
przeliczone na kg/milimetr2  =  60000/2.2046 = 27215 kg/cal2 = 27215/25,4/25,4 = 42,1 kg/mm2  (dla 3/4grama nacisku)
to raczej 3 rzedy więcej niz wyszło Tobie ::) ::)
Poza tym przy siłach obliczonych przez Ciebie (36 g) to winyl raczej by sie nie wytapiał,
a jak wiadomo się wytapia i pozostaje na tipie

frywolny trucht

Obróbka skrawaniem. Widzieliście zdjęcie jakie zapodał Lyset po tygodniu ugrania wkładki non stop? Okolice cantilevera wyglądają jak pompejowy pumeks.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 21:47
Poniżej fragment High Fidelity may 1970, strona 38 (w PDF 40-a), artykuł o SHURE V-15 type II
(nie mogę zamieścić calego czasopisma bo jest za duży - prawie 10Mb, zamieściłęm jedną stronę )
zobacz na liczby
   60.000 funtów/cal kwadratowy przy nacisku 3/4 grama
   66.000 funtów/cal kwadratowy  przy nacisku 1 grama
   83.000 funtów/cal kwadratowy  przy nacisku 1,5 grama
 
przeliczone na kg/milimetr2  =  60000/2.2046 = 27215 kg/cal2 = 27215/25,4/25,4 = 42,1 kg/mm2  (dla 3/4grama nacisku)
to raczej 3 rzedy więcej niz wyszło Tobie ::) ::)
Poza tym przy siłach obliczonych przez Ciebie (36 g) to winyl raczej by sie nie wytapiał,
a jak wiadomo się wytapia i pozostaje na tipie

Jeszcze dodam, że to ciśnienie a nie siła skupiona w punkcie. Jakby wziąć pole powierzchni styku tipa z rowkiem to to ogramne ciśnienia wychodzą

No ale zawsze moża uprościc ;)

vasa

Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 21:47to raczej 3 rzedy więcej niz wyszło Tobie 
Poza tym przy siłach obliczonych przez Ciebie (36 g) to winyl raczej by sie nie wytapiał,
a jak wiadomo się wytapia i pozostaje na tipie
Moje 36g to jest nacisk. Teraz trzeba by podzielić to przez pole kontaktu igły z winylem żeby uzyskać ciśnienie.
Jeżeli 3/4 g daje ciśnienie 42,1kg/mm2 to 36g daje dwie tony na mm2 !
Nie tylko się topi, on się gotuje i sublimuje :o
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Mam kupować gaśnicę?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Po co gasnica ?
Spokojnie,
my z Vasą tylko sobie dyskutujemy


frywolny trucht

Rzeczone zdjęcie:


Szare powierzchnie wokół cantilevera na body igły. Temperatura jest na tyle niska, przy niewielkim postępie destrukcyjnym- że nie mówimy nawet o wiórach, a o pyle. Ewidetnie tarcie na sucho. Gdyby coś się topiło, wyglądałoby inaczej. Słabe zdjęcie? Można podciągnąć pod spaleniznę? Przecież każdy z was obserwuje jak się brudzi igła i jej najbliższe otoczenie na bieżąco  ::)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 30, 2017, 22:33Temperatura jest na tyle niska, że nie mówimy nawet o wiórach, a o pyle. Ewidetnie tarcie na sucho. Gdyby coś się topiło, wyglądałoby inaczej.
Arek, na miłość boską, przecież Ty jesteś inżynierem. :'(
My rozważamy jaką wartość musi mieć siła żeby wprawić w ruch igłę z częstotliwością 40kHz. Te gramy, kilogramy i tony dotyczą drgań. A rowek końcowy jest gładki, częstotliwość = ZERO i żadna siła nie występuje. Tam jest zwykłe tarcie pod naciskiem nominalnym.
Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 22:28Po co gasnica ?
Spokojnie,
my z Vasą tylko sobie dyskutujemy
Jutro postaram się wkleić rachunek. Kartka została w firmie a drugi raz rachować nie bede.
A teraz się napiję i poszukam jakiejś kołysanki :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Cytat: vasa w Sierpień 30, 2017, 22:40A rowek końcowy jest gładki,

Inżyniera kupiłem. Jestem artystą :) Doceniam więc tym bardziej zwrot piękny. Jak fragment z jakiegoś limeryka. Nic tylko układać rym ;) No ale dobra inżyniery. To gdzie Wam się topi? Zejdziecie poziom niżej i może dam radę?  ::)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

vasa

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 30, 2017, 23:19Zejdziecie poziom niżej i może dam radę?
OK.
Jak jest gładki rowek to działa siła nacisku i tyle. Jest np 1,5gr. Jest jakaś powierzchnia styku igły z płytą to rozkładamy te 1,5g na dwie składowe działające na ściany rowka dzielimy przez powierzchnię styku i mamy ciśnienie. To policzył Malg parę postów wyżej. Nic się nie gotuje, może się ścierać jak jedzie tydzień :)
Ale tą pieprzoną igłę trzeba wprawić w ruch. Do tego jest potrzebna jakaś siła (Newton).
No i jaka ona jest duża? Jakoś to trzeba policzyć :( A ponieważ to nie jest ruch liniowy tylko wymuszone przez rowek oscylacje to trzeba włączyć jakiś rachunek drgań. Najprostszy jest ruch harmoniczny o stałej częstotliwości.
Co mamy?
Powiedzmy że sprawdzamy dla częstotliwości 40kHz
Powiedzmy że znamy podatność dynamiczną przy tej częstotliwości (chociaż nie znamy bo mierzy się ją przy 10 i 100Hz)
Znamy masę drgającą (powiedzmy :( że znamy)
Możemy oszacować amplitudę drgań na płycie.

I zastanawiamy się jaka siła jest potrzebna do wprawienia tej cholernej igły w ruch.
Im większa masa tym większa siła jest potrzebna.
Im większa amplituda tym większa siła
Im większa częstotliwość tym większa siła, i to z kwadratem częstotliwości
No i jak to wszystko pomnożymy i doprowadzimy do porządku jednostki to wychodzi coś co morze mieć sens :D

Maryśka, Ty jesteś na bierząco. Może byś coś porachowała?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

Wcześniej nie mogłem odpowiedzieć  :-[


Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 21:47
Cytat: vasa w Sierpień 30, 2017, 17:32
Cytat: malg w Sierpień 30, 2017, 02:30siła nacisku na ściankę rowka (o której chyba myśli Vasa) nie jest zależna od kwadratu częstotliwości drgań,
Upieram się przy swoim.
Może mieć sens, ale nie musi, bo bardzo uprościłeś. A mozesz przytoczyć całe obliczenie ?
Bo nie wiem jak mam się odnieść do tych 36g

Nie napisałeś wzorów na te 36g  ::) ::) ::)

Moim zdaniem tu właśnie popełniasz błąd. Stosujesz wzór na wspak.
Ten wzór, który cytujesz z wiki, to jest wzór na częstość własną układu drgającego w ruchu harmonicznym, jak nazwa wskazuje harmonicznym czyli o jednej stałej częstotliwości (tu mam nadzieję się zgadzamy),
więc nie możesz używać tego wzoru tak jak go używasz i wstawiać omega = 40kHz, dlatego bo:

1. częstość drgań własnych zależy tylko i wyłącznie od właśnosci mechaniczych układu a nie od wymuszenia (w naszym przypadku jest to częstość rezonansowa bo układ nie jest prostym układem harmonicznym, jak na rysunku wiki) i jest stała dla tego układu
2. układ wkładka- igła - nie ma częstości własnej równej 40kHz, bo jest to skończony układ mechaniczny dla którego częstość własna (a właściwie rezonansowa) jest ściśle określona,
3. nawet jeśli przyjmiemy twoje założenie, że to ruch harmoniczny igły i wspornika w łożysku elastomerowym, to częstość własna takiego układu powinna być przybliżona przez częstość rezonansowa tegoż, a nie dowolną przez ciebie wybraną (40KHz),
4. dla naszego układu nie powinieneś zakładać uproszczenia, że to ruch harmoniczny, a raczej policzyć to z energii całkowitej rozłożonej na harmoniczne (jeśli przyjmiesz układ dyskretny w częstotliwości - to by było dobre przybliżenie) albo z całki pod krzywą pasma przenoszenia (to by było bardzo dobre przybliżenie)
5. jeżeli rowek wymusza ruch tipa, jako ruch złożony (poliharmoniczny), to częstotliwość np 40kHz jest tylko jego składową i nie możesz brać jej jako jedynej do obliczeń, bo przecież działają siły bezwładności związane z całym pasmem pozostałych częstotliwości a energia układu jest skończona i związana z tym pasmem.
Howk :)

malg

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 30, 2017, 22:33
Rzeczone zdjęcie:


Szare powierzchnie wokół cantilevera na body igły. Temperatura jest na tyle niska, przy niewielkim postępie destrukcyjnym- że nie mówimy nawet o wiórach, a o pyle. Ewidetnie tarcie na sucho. Gdyby coś się topiło, wyglądałoby inaczej. Słabe zdjęcie? Można podciągnąć pod spaleniznę? Przecież każdy z was obserwuje jak się brudzi igła i jej najbliższe otoczenie na bieżąco  ::)

Ten szary pył, to prawdopodobnie kurz ściągnięty elektrostatycznie a nie zadne wióry z winyla  :)
Pewnie nie oczyszczany przez wiele godzin grania.
Jak zauważyłem większość z nas i nie tylko, igłę czyści tylko w okolicy tipa, bo egzystuje pogląd żeby uważać i nie uszkodzić wspornika.


malg

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 30, 2017, 23:19
Cytat: vasa w Sierpień 30, 2017, 22:40A rowek końcowy jest gładki,
To gdzie Wam się topi? Zejdziecie poziom niżej i może dam radę?  ::)
@frywolny:  piszesz poważnie ?
Naprawdę nigdy nie widziałes w necie zdjęcia tipa z napawanym winylem  ?
My już jesteśmy na poziomi niżej, to Ty musisz tam zejść  ;D to skala mikro, a może nano ;)

vasa

Cytat: malg w Wrzesień 03, 2017, 21:38dla naszego układu nie powinieneś zakładać uproszczenia, że to ruch harmoniczny, a raczej policzyć to z energii całkowitej rozłożonej na harmoniczne
Co do zasady się zgadzam. Ruch nie jest harmoniczny, należałoby scałkować drgania (tylko nie wiem czy dla Mahlera czy discopolo :D ) Tyle że ja się tym bawiłem praktycznie 20 lat temu :o i już mi się nie chce siadać do książek :(
Natomiast każdy ruch drgający wymuszony, nieharmoniczny wymagał będzie więcej energii niż harmoniczny.
Ergo będą potrzebne większe siły. Poza tym żeby to policzyć w miarę dokładnie potrzebna będzie sztywność/podatność igły a ta jest nieliniowa i zależy od częstotliwości drgań. Skąd wziąć takie dane? A ich zmiana może być na tyle duża że zmieni wyniki o rząd wielkości.
Stąd maksymalne uproszczenie i próba oszacowania nacisków w oparciu o rachunki z piaskownicy :)
Ale być może masz całkowitą rację a ja się kompletnie mylę. Zaproponuj coś.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

Cytat: vasa w Wrzesień 03, 2017, 23:06
należałoby scałkować drgania (tylko nie wiem czy dla Mahlera czy discopolo :D )
całkuj dla kogo chcesz  ;)

Cytat: vasa w Wrzesień 03, 2017, 23:06
Tyle że ja się tym bawiłem praktycznie 20 lat temu :o i już mi się nie chce siadać do książek :(
to widac młody jesteś, skoro tylko 20  ;D

Cytat: vasa w Wrzesień 03, 2017, 23:06
Natomiast każdy ruch drgający wymuszony, nieharmoniczny wymagał będzie więcej energii niż harmoniczny.

i tu własnie popełniasz podstawowy błąd. Energia dostarczona do układu jest określona, stała dla konkretnego układu, jest wielkością wejściową. W naszym przypadku wynika z energii kręcącego się talerza, a nie z tego jakie pasmo chcemy osiągnąć.
Oczywiści jest pewna graniczna ilość przy której układ nie będzie zachowywał się poprawnie, ale nie o to chyba chodzi.
Odpowiedz mi/sobie na pytanie:
Skad niby miała by się wziąć dodatkowa energia na dodatkowe pasmo, skoro dostarczyliśmy tylko określoną ilość ?
W zwiazku z tym ta konkretna energia jest dzielona na całe pasmo (chwilowe widma mocy), która w każdej chwili jest taka sama, mimo że widmo w każdej chwili ma inny kształt.
Myślisz, że silnik dostarcza innej energii do talerza jak słuchamy sygnału 50Hz a innej jak słuchamy 10KHz ?

Cytat: vasa w Wrzesień 03, 2017, 23:06
Ale być może masz całkowitą rację a ja się kompletnie mylę.
No  ;D


vasa

Cytat: malg w Wrzesień 04, 2017, 21:43Skad niby miała by się wziąć dodatkowa energia na dodatkowe pasmo, skoro dostarczyliśmy tylko określoną ilość ?
Nie do końca rozumiem do czego dążysz. Czy chodzi Ci o to że tależ dostarcza jakieś kwantum energii i tyle? Że gdyby ilość energii nie była stała to obroty nie byłyby stałe? To po jaką cholerę te wszystkie ciężkie talerze? Układy korekcyjne i inne pierdoły stabilizujące?
Wróćmy jednak do arytmetyki i fizyki dla przedszkolaka. Z jednej strony masz rację bo teoria mówi że całkowita energia układu drgającego zalezy od kwadratu amplitudy i podatnosci sprężynki
Ec=1/2*k*A2
Tyle że nasze "k" nie jest stałe. Składa się z komponenty mechanicznej i elektrodynamicznej zależnej od częstości drgań cewki w polu magnetycznym (lub odwrotnie)
Podatność wkładek badane są dla częstotliwości 10 lub 100 Hz i metodologia badania daje wyniki znacznie różnące się od siebie. A jakie będą podatnosci dla 1, 10 czy 20 kHz. Wkładka bedzie sztywna jak pal Azji to i energia układu będzie inna.
Cytat: malg w Wrzesień 04, 2017, 21:43No ;D
Eee tam  :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.