Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Bartolo

Cytat: Old Man Kensey w Październik 04, 2018, 21:31
Karwa twarz, różowy Ad Fontes - to musi być mocny widok... nie chcę już nawet myśleć, co ten ksiądz z organistą tam robią przy takiej landrynce  :alc:
słuchają ItaloDisco...;)
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

gratefullde

Klererują się  ;D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Old Man Kensey

No tak, przynajmniej mają porządny sprzęt!

>:D >:D >:D
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

malg

a może puszczają sobie Papieża JPII z krakowa z vinyla (foto)

albo mają całą vinylografię JPII i sobie słuchają:
https://www.discogs.com/artist/710815-His-Holiness-Pope-John-Paul-II

Skad wiecie ?

Piterski

Jeśli dobrze pamiętam i to był ten to on był perłowy i wyglądał zajebiście z całym czarnym ramieniem.
Wpadał właśnie w taki fiolet zależy pod jakim kątem się spojrzało.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Old Man Kensey

To może taki lakier zwany "kameleon", kiedyś tym malowali samochody. Niesamowity efekt, kolor zmienia się we wszystkich odcieniach, zależnie od kąta patrzenia. Jeśli to takie coś, no to rozumiem, może być pięknie :)
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Piterski

To było właśnie coś takiego, nie wiem czy to było dla księdza o którym wspomniał pan Andrzej ale taki egzemplarz u niego widziałem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

il cattivo

AdFontes w barwach biskupich... Mają rozmach sk...syny ;)

andrzej analogowy

Nie demonizujmy..Robiłem także dla "normalnych" księży a rozmowy przy odbiorze były bardzo inspirujące.Zazdrościłem im,że moja wiara nie jest choćby w części tak mocna.A po seansie w kinie było mi zwyczajnie żal.....To bardzo przygnębiający film..Choć zrobiony znakomicie.

Bartolo

#3909
Dr. Piterski z domową wizytą... Diagnozuje 18dB..  >:D
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

Piterski

Bartek potrafi człowieka ustrzelić wtedy kiedy się tego można najmniej spodziewać. Normalnie się zaczaił jak myśliwy na niczego się nie spodziewającą zwierzynę  ;D

Zaczęło się od tego, że zauważył powstawanie zakłóceń w dźwięku przy wysokich rejestrach i dynamicznym wejściu.
Pojechałem więc do niego by obadać całą sprawę i faktycznie w na płycie Modern Cool Patrici Barber dało się miejscami zaobserwować występowanie zakłóceń i podbarwień dzwięku.
Wziąłem więc pod lupę wkładkę i geometrię i skorygowałem pewne błędy w ustawieniu.

Muszę tu napisać, że najpierw posłuchaliśmy płyty czy już wszystko jest ok. Byliśmy zadowoleni z uzyskanego efektu, AT-OC9 zagrała pierwszorzędnie.
Zaproponowałem więc by na koniec puścić płytę testową z ścieżkami Bias setting 300Hz +12dB, +14dB, +16dB, i +18dB..
Muszę przyznać, że egzemplarz Bartka przeszedł wszystkie cztery ścieżki bezbłędnie.
Nie żebym się chwalił jak Zagłoba ale byłem tym faktem bardzo mile zaskoczony, bo niestety nie zawsze udaje się uzyskać taki rezultat.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102

Jakiej płyty testowej używaliście?

malg

takie ścieżki to tylko na "HIFI news"

j-a-r-e-k

Panowie,

1. Mam Fontka z głowką na stałe na ramieniu.
Czy modyfikacja na ruchomą główkę (ach te ustawianie wkładki) wymaga wizyty u Konstruktora?

2. Jaki protractor polecacie? Geo Disc może być?

3. Z ciekawości, czy ktoś miał Fontka z Decca London?

jarek
ad fontes, goldring, croft, tannoy, hitachi

frywolny trucht

Ad.1. Poproszę o zdjęcie bo nie rozumiem.
Ad. 2. Jaka wkładka gramofonowa?
Ad. 3. Decca London produkuje Fontki???  :o :o
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

andrzej analogowy

Co do pytania nr .1.Główka bez regulacji,starego typu była wklejana na rurkę.Aby uczynić ją ruchomą należy:1.Wylutować przewody ramienia z płytki z gniazdami i wyciągnąć je z rurki lub sprężynki.2.Odkręcić dwie śrubki z kardana i wysunąć całkowicie rurkę ramienia z główką.3.Wyciągnąć przewody z rurki od strony pinów/ wkładki/.Przy okazji nastąpi zerwanie przewodu doprowadzającego masę do elementów metalowych ramienia.4.Zdjąć główkę- czasem wystarczy zamontowanie w imadle i lekkie przekręcenie rurki w lewo-praw.W skrajnych przypadkach trzeba podgrzać główkę aby uplastycznić klej .5.Rozwiercić główkę z 8 mm na 8,2 mm oraz wykonać otwór 2,5mm  w kołnierzu główki/od spodu/ a potem go nagwintować gwintownikiem M3.5.......6.Do przewodu masy w pęczku drucików wywleczonych uprzednio z ramienia/ten masowy ma kolor czarny/ dolutować  drucik miedziany srebrzony o średnicy 0,2 mm.Przy montażu ramienia w kolejności odwrotnej niż poprzednio te druciki wkładamy pomiędzy główkę a rurkę ramienia. Zapewnia to dobry styk i "pewną masę'.Montujemy wszystko i ustawiamy na nowo już z ruchomą główką.UWAGA: Po rozbiórce najczęściej trzeba wypolerować elementy na nowo,bo ryzyko uszkodzenia jest duże i najczęściej się przytrafia.Jednym słowem sprawa jest dość pracochłonna i upierdliwość znaczna.Dla zdeterminowanych oferuję pomoc, jeśli trafi do mnie kawałek ramienia zdemontowany jak w punkcie 2 zrobię co trzeba.W razie pytań- jestem do dyspozycji.

Piterski

Ad.1 chodzi Ci zapewne o regulacje azymutu. Tak ramię wymaga wizyty u konstruktora.

PS.Pan Andrzej mnie ubiegł  ;D


Ad. Zapytaj Bartolo od nas z forum ma go na zbyciu.
Ad. Nasz kolega Malg opisywał swoje eksperymenty z tą wkładką na Fonteście w tym wątku
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

andrzej analogowy

Gwintownik M3 nie M3.5

EmilioE

Piterski,
Genialny awatar!
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

frywolny trucht

Jasne. Wkładka Decca London  ;D Jeśli to sferyk lub eliptyk- Geo Disc jest spoko, bo ustawiasz w jednym punkcie. Przy czym jeśli planujesz trwać przy tej wkładce, aż do jej ostatniego tchnienia, zakup papierowej wersji powinien wystarczyć. Warto mieć też Geo Disc ze względu na wolnostojące drugie ramię. Gdyby się miało pojawić. Bardzo to ułatwia robotę po wytarciu kurzy.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

nie używałem nigdy geo disc więc nie umiem się odniesc do niego,
ale wiem ze kalibracja Decca London  jest trochę inna niż kazdej innej wkładki z conajmniej dwóch powodów:
po pierwsze to bardzo nisko siadająca wkładka, wiec punkt styku przeważnie jest zasłonięty przez czoło wkładki od przodu
po drugie cantliver jest prawie pionowy więc trakcji nie da się ustawić na cantliver

malg

jeszcze co od Decca London - sposób kalibracji zależy od oczekiwań użytkownika co do efektów kalibracji
wszystko opisywałem gdzieś w wątku DECCA LONDON SUEPER GOLD

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2522.0

a Ty masz którą wersję DECCI LONDON-a

j-a-r-e-k

Dzięki za odpowiedzi.

Na razie mam Goldringa 2100. No ale czas czegoś lepszego posłuchać. MC odpada. Mam już dosyć pudełek.
Po forach do mojego wzmacniacza (Croft) polecali właśnie London Decca.
Inne (tańsze) opcje to 2M Black czy Goldring 1040 (jest promocja).

jpt
ad fontes, goldring, croft, tannoy, hitachi

Bartolo

LD bardzo cieżko skalibrować... 1040 to w sumie legenda, a o 2M Black sporo dobrego piszą.. Jednak MC to inne granie... Moim zdaniem naprawdę warto... Możesz wpiąć trafa pomiędzy...
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

Piterski

Cytat: EmilioE w Październik 08, 2018, 20:24
Piterski,
Genialny awatar!
A nasz forumowy kolega mnie tak znienacka ustrzelił przy robocie ;D.
Jak by ostrzegł to bym kudły podciął i się ogolił  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.