Thorens td 160mk2

Zaczęty przez amati74, Styczeń 21, 2018, 13:12

Poprzedni wątek - Następny wątek

gratefullde

Cytat: bat73 w Październik 19, 2018, 23:24
Napis 2.0 na "podkładce" na zdjęciach sugeruje że może ona mieć na celu również dociążenie wkładki w celu korekcji częstotliwości rezonansu. Takie usuwalne obciążniki były dołączane do wkładek Ortofona serii OM. Można je również kupić do ramion SME

Tak, dlatego można to stosować na górze headshella jak i pod spodem by wyrównać VTA, przy niższych wkładkach. Zastosowanie może być różne ale w tym przypadku chodzi o wysokość wkładki.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

cdt

Cytat: bat73 w Październik 19, 2018, 23:24Można je również kupić do ramion SME
Jak również do ramion technicsa .

amati74

Cytat: gratefullde w Październik 19, 2018, 23:29
Cytat: bat73 w Październik 19, 2018, 23:24
Napis 2.0 na "podkładce" na zdjęciach sugeruje że może ona mieć na celu również dociążenie wkładki w celu korekcji częstotliwości rezonansu. Takie usuwalne obciążniki były dołączane do wkładek Ortofona serii OM. Można je również kupić do ramion SME

Tak, dlatego można to stosować na górze headshella jak i pod spodem by wyrównać VTA, przy niższych wkładkach. Zastosowanie może być różne ale w tym przypadku chodzi o wysokość wkładki.
W moim ramieniu na górze się nie da bo nie ma otworów montażowych na przelot w headshelu, ale można od spodu bądź mieści się jak już pisałem we wnece w środku headshela. Ta druga plastikowa wkładka nie wiem do czego służy ale pewnie też ma jakieś konkretne zastosowanie.
Jesli koledzy wiedzą do czego jest z chęcią się dowiem

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


amati74

#803
Ok zamontowałem ta cieniutka podkładkę między wkładka a headshelem i jest ok, to zawsze lepsza izolacja i waga wkładki jest ok, dzięki koledzy za pomoc, mam nadzieję że będzie wkladeczka dobrze hulała z dobrym VTA [emoji4]
PS ta cienka podkładka jest tak cienka że nawet na zdjęciu ledwo ja widać, to jest chyba podkładka stabillizujaca tak mi się zdaje



amati74

I znów czeka mnie kalibracja wkładki, masakra [emoji849]

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


McGyver

#805
Cytat: bat73 w Październik 19, 2018, 23:24
Napis 2.0 na "podkładce" na zdjęciach sugeruje że może ona mieć na celu również dociążenie wkładki w celu korekcji częstotliwości rezonansu. Takie usuwalne obciążniki były dołączane do wkładek Ortofona serii OM. Można je również kupić do ramion SME
Ona jest plasticzana. Waży tyle co nic. Napis 2.0 sugeruje że ma 2mm grubości. Do tychThorensów dołączano zestaw podkładek dystansowych o różnych grubościach:




frywolny trucht

Takie trochę dziadostwo. Filipek się nie obrazi, ale weź tu precyzyjnie kalibruj jaką Shibatę na takich plasticzanych wytłoczkach jak z modelu do sklejania :o ::)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93


amati74

Cytat: McGyver w Październik 20, 2018, 11:55
Miej pretensje do Thorensa. Ja mówię jak jest.
No stress koledzy jest ok

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


amati74

Koledzy! Może już o tym pisałem ale ponawiam apel o pomoc. Mam wielki problem i unieruchomiony gramofon. Bez pomocy nie wiem czy uda mi się go uruchomić.
Prawdopodobnie ze starości obrobila się główka od śrubki ustawiającej azymuth silnika, pasek spada z puleja i z podtalezyka. Nie mam pojęcia jak mogę awaryjnie wykręcić zniszczona srubke, co powinienem zrobić. Może odkręcić cały silnik, ale czy potem będą problemy z jego ustawieniem? Nie mam pojęcia w tym temacie, pisałem do Tomasza Pianisty ale chyba  jest bardzo zajęty.
Bardzo proszę o pomoc.

cdt

Tzn ułamała się i końcówka siedzi w gwincie ? i chcesz ją wykręcić . Dobrze rozumiem .

bat73

Spokojnie.
To nic szczególnie skomplikowanego.
Silnik jest przykręcony 3 śrubami M3.
Jedna zwykła, Jedna długa ok 25 mm do ochrony pulleya i jedna zwykła dociskana spężyną do regulacji pochylenia pulleya.
Nie bardzo rozumiem co się stało i z którą śrubą. Zdjęcie byłoby pomocne.
Co by nie było każdą śrubę możesz wymienić na inną byle sprawną. Kłopotem może być wykręcenie zużytej śruby ale i to da się zrobić nawet gdy całkiem urwałeś główkę.

amati74

Cytat: cdt w Listopad 21, 2018, 23:04
Tzn ułamała się i końcówka siedzi w gwincie ? i chcesz ją wykręcić . Dobrze rozumiem .
Nie, w głowce był krzyżak na śrubokręt gwiazdkowy ale z krzyżaka zrobiło się kółko i żaden śrubokręt/klucz nie chce tego ruszyć

amati74

Cytat: bat73 w Listopad 22, 2018, 12:41
Spokojnie.
To nic szczególnie skomplikowanego.
Silnik jest przykręcony 3 śrubami M3.
Jedna zwykła, Jedna długa ok 25 mm do ochrony pulleya i jedna zwykła dociskana spężyną do regulacji pochylenia pulleya.
Nie bardzo rozumiem co się stało i z którą śrubą. Zdjęcie byłoby pomocne.
Co by nie było każdą śrubę możesz wymienić na inną byle sprawną. Kłopotem może być wykręcenie zużytej śruby ale i to da się zrobić nawet gdy całkiem urwałeś główkę.
Chodzi o śrube do regulacji pochylenia puleja myślałem żeby do główki śruby przykleić małą nakrętke i odkręcić to kluczykiem nasadowym
Zdjęcie podeślę jak wrócę z pracy

cdt

Cytat: amati74 w Listopad 22, 2018, 23:07Nie, w głowce był krzyżak na śrubokręt gwiazdkowy ale z krzyżaka zrobiło się kółko i żaden śrubokręt/klucz nie chce tego ruszyć

Skoro śruba i tak już jest do bani to spróbuj wywiercić w niej otwór mniejszy niż masz kluczyk imbusowy . Na siłę wciśnij klucz i wykręć trupka

McGyver

Cytat: amati74 w Listopad 22, 2018, 23:07
Cytat: cdt w Listopad 21, 2018, 23:04
Tzn ułamała się i końcówka siedzi w gwincie ? i chcesz ją wykręcić . Dobrze rozumiem .
Nie, w głowce był krzyżak na śrubokręt gwiazdkowy ale z krzyżaka zrobiło się kółko i żaden śrubokręt/klucz nie chce tego ruszyć
Jeżeli jest dostęp do łba śruby, to należy go (łba) przeciąć dremelem  z założoną tarczą tnącą (nie za głęboko przeciąć) po czym wykręcić płaskim siukrobentem i wkręcić wzamian śrubkę z łbem na imbus (b takie są mniej podatne na obrobienie niż philipsowskie).

amati74

Jutro albo w sobotę podziałam i zobaczymy jak zdolny jestem [emoji4]albo się uda albo będzie [emoji372]

amati74

Dostałem od kolegi bardzi wąski pilniczek modelarski może dam radę naciac szczelinke na płaski śrubokręt. Jutro zacznę się z tym bawić dziś ostatnia nocka 

amati74

Wreszcie udało mi się w  wykręcić felerną śrube regulującą wychulenie puleya, wypilowalem pilniczkiem modelarskim szczelinke pod płaski śrubokręt i udało się .  Jest jednak gorzej nisz myślałem, miałem nadzieję że zepsuta główka śrubki  to będzie jedyny problem, okazało się jednak że trzpień w który wkreca się srubke ze sprężyną kręci się w koło, musiałem więc użyć malutkiego śrubokręt by zablokować obracanie się trzpienia podczas wykrecania srubki . Macie może jakiś pomysł jak to naprawić (unieruchomic) . Bez zablokowania  tego trzpienia nie da się regulować wychulenia puleja, oraz dobrze dokrecic silnika. Jeśli nie da się tego naprawić, czeka mnie zakup  innego silniczka, a to nie mały koszt


Fotki :
1 trzpień
2 uszkodzone gniazdo czpienia
3 dobre gniazdo czpienia


cdt

A dobry klej dwuskładnikowy do metalu sobie nie poradzi ?

McGyver

1. Roznitować. Mocny, twardy punktak, i solidnie, acz precyzyjnie przypieprzyć młotkiem. Uważać żeby czegoś nie rozwalić.
2. Zalutować. Mocna lutownica transformatorowa lub duża grzałkowa, salmiak (śmierdzi okrutnie, ale jest skuteczny) i cyna ołowiowa.
3. Zakleić. Klej dwuskładnikowy typu Distal lub podobny, najpierw dokładnie odtłuścić obszar przeznaczony do zaklejenia (aceton, czysta benzyna ekstrakcyjna, alkohol izopropylowy itp.), później wysuszyć, odczekać, rozrobic klej, zapaćkać, ułożyć tak żeby nie spłynęło, czekać do skrzepnięcia, a potem jeszcze z dobę.

amati74

Cytat: McGyver w Listopad 27, 2018, 12:55
1. Roznitować. Mocny, twardy punktak, i solidnie, acz precyzyjnie przypieprzyć młotkiem. Uważać żeby czegoś nie rozwalić.
2. Zalutować. Mocna lutownica transformatorowa lub duża grzałkowa, salmiak (śmierdzi okrutnie, ale jest skuteczny) i cyna ołowiowa.
3. Zakleić. Klej dwuskładnikowy typu Distal lub podobny, najpierw dokładnie odtłuścić obszar przeznaczony do zaklejenia (aceton, czysta benzyna ekstrakcyjna, alkohol izopropylowy itp.), później wysuszyć, odczekać, rozrobic klej, zapaćkać, ułożyć tak żeby nie spłynęło, czekać do skrzepnięcia, a potem jeszcze z dobę.
Dzięki McG będę walczył [emoji846] parę pomysłów jest.

malg

można też od spodu wywiercić otwór
o srednicy mniejszej niż ten trzpień, nagwintować
i od spodu zakontrować śrubką (pewnie M2,5 albo M3) z podkładką spręzynową lub dwoma

McGyver

Cytat: malg w Listopad 27, 2018, 16:20
można też od spodu wywiercić otwór
o srednicy mniejszej niż ten trzpień, nagwintować
i od spodu zakontrować śrubką (pewnie M2,5 albo M3) z podkładką spręzynową lub dwoma
Owszem, ale tym sposobem skrócisz trzpień.

malg

nie skrócę,
bo otwór powinno sie wywiercić bez odłaczania czpienia od podstawy (bez walenia młotnie)
a  srednica otwóru musi być taka zeby jeszcze nagwintować i srubke wkręcić

poza tym chyba od drugiej strony ten trzpień ma kołnierz który styka się z podstawą i nie wejdzie glębiej