Teraz słucham

Zaczęty przez gratefullde, Maj 30, 2014, 12:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

moon

Cytat: amati74 w Listopad 02, 2017, 21:00A Garbarek mistrz jak wiadomo.

malo nie usnalem, jak ostatnio gral w Wawie;) pare plyt trawie
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Jakub

Przypomniało mi się, że mam na półce taki czteropłytowy box. A że małżonki chwilowo nie ma to...


fotobia

A ja dziś metalowo,
Luxman PD 284, Advance Acoustic EZY-80, Art DJ Pre II, JMLAB Cobalt 816S

gratefullde

No to jest, raz nieuważnie przesłuchana. Klimat ECM, jak najbardziej. Kilka fragmentów wpadło mi w ucho. Fajnie gdy się tak rozkręcają, nabiera to tempa, barw, rumieńców, gdzieś zatraca tę nutę smutku i liryki na rzecz soczystego i ciut bardziej entuzjastycznego grania [emoji6]
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Koncert marzenie :) przynajmniej moje :) Ten repertuar i skład zespołu. I tak sobie słucham po raz enty...

https://www.youtube.com/watch?v=UVw7KgmD3Gs
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

magus

Sting - The Best Of 25 Years
Winylowa wersja wydania jednopłytowego - 2 winylyowe płyty, 13 utworów.

Trochę się obawiałem o jakość - płyty lekkie (~125g) i strasznie giętkie. Na powierzchni widać jakby dziurki czy wgniecenia... ale jakość nagrania jest zadziwiająco dobra (jak na moje obiekcje po optycznej inspekcji)

Choć nie poleciłbym tego wydania melomanom.

Jakub

Ten ECM w Tidalu to jak wczesny prezent od Mikołaja :)

Teraz leci to:


amati74

Cytat: Jakub w Listopad 12, 2017, 18:44
Ten ECM w Tidalu to jak wczesny prezent od Mikołaja :)

Teraz leci to:


Film w UK nie dostępny albo poprostu nie dostepny



Jakub

Nielegalne umieszczanie muzyki przez użytkowników serwisu.  ;)

Jakub


Piterski

Cytat: Jakub w Listopad 12, 2017, 19:04
Nielegalne umieszczanie muzyki przez użytkowników serwisu.  ;)
Przecież to tylko nakręca sprzedaż.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Cytat: Piterski w Listopad 12, 2017, 21:21
Cytat: Jakub w Listopad 12, 2017, 19:04
Nielegalne umieszczanie muzyki przez użytkowników serwisu.  ;)
Przecież to tylko nakręca sprzedaż.
może i nakręca, ale jest nielegalne

vasa

Cytat: malg w Listopad 12, 2017, 22:51
Cytat: Piterski w Listopad 12, 2017, 21:21
Cytat: Jakub w Listopad 12, 2017, 19:04
Nielegalne umieszczanie muzyki przez użytkowników serwisu.  ;)
Przecież to tylko nakręca sprzedaż.
może i nakręca, ale jest nielegalne
Panowie.
Czy jest na sali ktoś kto mi wytłumaczy dlaczego muzyk za swoje pitolenie ma dostawać kasę do końca życia a potem jeszcze dwa pokolenia a gość co zaprojektował most to żadnego myta nie pobiera?
Takie wybiórcze traktowanie tfurcuf jakieś takie mało poprawne się wydaje [emoji849]

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

mnie sie wydaje, że pomiędzy tymi dwoma tfurcami jest pewna drobna, choć zasadnicza róznica:
most to projekt inżynierski, i do jego zaprojektowanie to trzeba miec umiejętnosci (np studia inzynierskie lub opanowaną wiedzę o konstrukcjach i wytrzymałosci materiałów)
natomiast do muzyki to trzeba mieć nie tylko umięjetności ale i talent - to to włsnie ta różnica

Ten sposób myślenia doprowadził by nas do tego,
że np piekarz mógłby pobierać tantiemy za wymyślny kształt chleba
no może trochę pojechałem po bandzie w tym przykładzie.


magus

Ale żeś pojechał!

Inżynier bez talentu wyliczy most, ale go nie zaprojektuje prawidłowo - tu też trzeba mieć dar!

W każdej dziedzinie są rzemieślnicy i artyści.

Nie każdy muzyk ma talent, nie każdy ma umiejętności. Znane są historie o "boysbandach" z lat 50 i 60 złożone z ludzi nawet nie umiejących grać!

A to, że muzyk dostraje kase non stop to też nie zawsze jest prawda bo prawa do utworów mają wytwórnie i to one zdzierają haracz przez dziesiątki lat.

Piterski

Mylicie pojęcia zasadnicze.
Przy budowie mostu projektant dostaje umówiona kasę za projekt w całości.
Wykonawca tegoż mostu też, a inwestor już sam może sobie naliczać za niego opłaty.

Przy muzyce to Wytwórnia inwestuje i zarabia na sprzedaży płyt, a muzycy zazwyczaj maja płacona jakaś tam stawkę + prowizję od sprzedaży produktu. To tylko kwestia umowy.

Zaprojektujcie most unikatowy i innowacyjny opatentujcie i będzie prowizja od tych co będą chcieli projekt wykorzystać w przyszłości.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elem


Cytat: magus w Listopad 13, 2017, 08:54Znane są historie o "boysbandach" z lat 50 i 60 złożone z ludzi nawet nie umiejących grać!

A to, że muzyk dostraje kase non stop to też nie zawsze jest prawda bo prawa do utworów mają wytwórnie i to one zdzierają haracz przez dziesiątki lat.

Autor (muzyka czy tekst), to co innego niż muzyk - wykonawca. Prawa autorskie, prawa producenckie, licencje itp, to nie jest taka prosta sprawa.  Utwór to coś jak pojedyńczy patent. Jesli inzynier opatentuje jakies rozwiązanie, to zapewne będzie pobierał opłaty za wykorzystanie jego patentu do końca swoich dni.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

tatachabera


Cytat: elem w Listopad 13, 2017, 14:24Jesli inzynier opatentuje jakies rozwiązanie,  to zapewne będzie pobierał opłaty za wykorzystanie jego patentu do końca swoich dni.

co uczynili projektanci wieży Eiffla ( w póżniejszym czasie prawa te wykupił od nich Gustav Eiffel )
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

Cytat: magus w Listopad 13, 2017, 08:54
A to, że muzyk dostraje kase non stop to też nie zawsze jest prawda bo prawa do utworów mają wytwórnie i to one zdzierają haracz przez dziesiątki lat.
I tu jest chyba hund begraben. Amerykańskie wytwórnie muzyczne były na tyle silne że przeforsowały korzystne dla siebie zmiany w prawie o własności intelektualnej.
Jest kolosalna różnica pomiędzy prawem autorskim do muzyki a uzyskaniem patentu. Gdyby całą tfurczość traktować tak samo to płacilibyśmy za patrzenie na budynek, chodzenie chodnikiem i używanie sztućców.


Cytat: malg w Listopad 13, 2017, 00:37
mnie sie wydaje, że pomiędzy tymi dwoma tfurcami jest pewna drobna, choć zasadnicza róznica:
most to projekt inżynierski, i do jego zaprojektowanie to trzeba miec umiejętnosci (np studia inzynierskie lub opanowaną wiedzę o konstrukcjach i wytrzymałosci materiałów)
natomiast do muzyki to trzeba mieć nie tylko umięjetności ale i talent - to to włsnie ta różnica
Sorry Ciebie, ale chyba warto to jeszcze raz przemyśleć [emoji52]


[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Nie ma porównania pomiędzy budowniczym mostu, jego architektem a twórca Muzyki, obrazów (malarstwo/foto) . To są różne tematy. Kwestią jest dystrybucja geniuszu ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

bum1234

Prawo autorskie to wymysł prawników, którzy niczego innego nie potrafiac robić musieli wymyślić metodę na ściaganie haraczu w majestacie prawa :)

W Stanach sa firmy wykupujace patenty, które potem sprzedaja pod groźba zaoferowania takiego patentu konkurencji. Proceder kwitnie. Autor pomysłu dostaje zaledwie kieszonkowe i to jednorazowo. Z muzykami nie jest lepiej.

gratefullde

Cytat: bum1234 w Listopad 15, 2017, 18:31
Prawo autorskie to wymysł prawników, którzy niczego innego nie potrafiac robić musieli wymyślić metodę na ściaganie haraczu w majestacie prawa :)

W Stanach sa firmy wykupujace patenty, które potem sprzedaja pod groźba zaoferowania takiego patentu konkurencji. Proceder kwitnie. Autor pomysłu dostaje zaledwie kieszonkowe i to jednorazowo. Z muzykami nie jest lepiej.
To jak z kablami i z lampami, są siły nieczyste, które negują zasadność ich stosowania ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9