Parę pytań o Duelund DCA16GA (lub alternatywy)

Zaczęty przez Moriarty, Listopad 03, 2018, 16:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

McGyver

Cytat: Jakub w Listopad 07, 2018, 16:54,,Kable grają tylko po kilku głębszych", czy jakieś inne kuriozum? Domek z kart się rozsypał.

Żródło czy wzmacniacz, to nie ma znaczenia, prawa fizyki są niezmienne. (W znanym nam wszechświecie).

Jak już pisałem, zapraszam do mnie. Zademonstruję Ci wpływ sieciówki na brzmienie, a wtedy Twój domek z kart się rozsypie.

Bartolo

Cytat: Jakub w Listopad 07, 2018, 16:35Nie chce mi się wchodzić w zagadnienia fizyczne, bo grające kable to kwestia wiary, a nie faktów naukowych.
Ciekawe, bo IC i głośnikowe zapewne też nic nie "pokażą", a jedak różnicę słychać... Temat wałkowany i rozdrabniany od wieków. Są tacy ktorzy słyszą, i tacy którzy nie słyszą.. I tyle... To tak jak np. z kondensatroami.. Przecież wartość jest ta sama... A jednak dzwięk już nie.. I tego nikt nie neguje....
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

vasa



Cytat: McGyver w Listopad 07, 2018, 16:58
Jak już pisałem, zapraszam do mnie. Zademonstruję Ci wpływ sieciówki na brzmienie, a wtedy Twój domek z kart się rozsypie.

McGyver. A co myślisz o eksperymencie odwrotnym - weź te kable, przyjedź do mnie, ja je będę przełączał w moim źródle a Ty rozpoznasz który "gra"?

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

McGyver

Można, ale jeżeli zabiorę również swoje źródło. Bo skąd mam wiedzieć czy Twoje źródło nie jest "głuche" na sieciówki?  ;) 
No a poza tym 400km tylko po to nie będę jeździł.

vasa



Cytat: McGyver w Listopad 07, 2018, 17:57
Można, ale jeżeli zabiorę również swoje źródło. Bo skąd mam wiedzieć czy Twoje źródło nie jest "głuche" na sieciówki?  ;) 
Dlaczego u mnie ma być głuche?
A może to u Ciebie jest jakaś szczególna zależność?


[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

McGyver

Cytat: vasa w Listopad 07, 2018, 18:12Dlaczego u mnie ma być głuche?
Nie wiem czy "ma być", wiem że istnieje taka ewentualność. Niektóre klocki po prostu nie reagują na sieciówki i już.

muda44

Cytat: Moriarty w Listopad 03, 2018, 16:58
Przymierzam się do wymiany moich leciwych i, oględnie rzecz ujmując, niezbyt porywających kabli Kimber 4PR, które zostały mi po moim pierwszym "wanna-be "systemie audiofilskim sprzed parunastu lat, i rozważam kupno zachwalanej tu przez wielu wariacji Duelunda na temat kabli Western Electric, czyli DCA16GA. W związku z tym mam parę pytań do osób, które zdążyły już te kable dobrze poznać.

1. Czy DCA16GA wytrzymują próbę czasu? Rzeczywiście brzmią jak WE16GA, tylko lepiej?

2. Czy ten nieprzyjemny zapach oleju, jakim nasączana jest bawełna, ulatnia się z czasem? Krótko mówiąc, chodzi mi o parametr WAF, czyli czy po kupnie tych kabli grozi mi rozwód/separacja i eksmisja z domu? >:D (a może rozwiązaniem byłby oplot - ktoś próbował?)

3. Czy w tej cenie jest jakaś godna uwagi konkurencja? Słucham głównie klasyki i akustycznego jazzu, mam wzmacniacz na lampach L34.

Upewnię się jeszcze - na parę kolumn potrzebne są cztery odcinki kabla, nie dwa, a przy bi-wire aż osiem, bo DCA16GA jest "jednokanałowy"?


Chord Clearway bez wtyczek .
Kabel ten zastąpił u mnie kosztujące 14800zł Cardasy Clear Reflection .
Podobny wpływ na brzmienie . Jest barwa ale i też naturalność z rozdzielczością .


malg

Cytat: Bartolo w Listopad 07, 2018, 17:49
To tak jak np. z kondensatroami.. Przecież wartość jest ta sama... A jednak dzwięk już nie.. I tego nikt nie neguje....
z tym to bym się tak nie ropędzał
wartosc napisana na obudowie taka sama,
ale tolerancja wartosci (2%, 5%, 10%, 20% )powoduje ze rzeczywista warotość może być inna ;D
a nawet w 99 procenatch przypadków jest inna (zaryzykuję ze nawet w 100 procentach)

malg

Cytat: Moriarty w Listopad 07, 2018, 12:32
Ten Belden - pomijając nadzieję, jaką mają uszy - ma w moich oczach tę bezsprzeczną zaletę, że nie śmierdzi olejem i nie plami na tłusto, ergo: nie grozi eksmitowaniem z chałupy przez koleżankę małżonkę :).



mam i IC i głosnikowy, więc możesz posłuchac u mnie tak jak się umówiliśmy po AVS

Moriarty

Cytat: muda44 w Listopad 07, 2018, 21:05
Chord Clearway bez wtyczek .
Kabel ten zastąpił u mnie kosztujące 14800zł Cardasy Clear Reflection .

Łał! Dzięki, wezmę pod rozwagę.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Moriarty

Cytat: malg w Listopad 07, 2018, 21:37
mam i IC i głosnikowy, więc możesz posłuchac u mnie tak jak się umówiliśmy po AVS

Fajnie, jestem ciekaw!
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Stefan2s

Cytat: McGyver w Listopad 07, 2018, 18:39Niektóre klocki po prostu nie reagują na sieciówki i już.
A propos kabli. Gdzieś spotkałem się z takim oto wyjaśnieniem fenomenu wpływu interkonektów na dźwięk.
- W odtwarzaczu mamy płytę na której jest zarejestrowany dźwięk w postaci 16 bitowej. 2 do potęgi 16 daje 65 536 wartości w ujęciu dziesiętnym. Te 65 536 wartości płyną sobie w interkonekcie do wzmacniacza w postaci impulsów napięć. Owe napięcia zazwyczaj zawierają się w przedziale od 0 do 2 Voltów. Podzielmy te 2 Volty na 65 636 części. Otrzymamy 30.5175 micro Volta - 0.0000305175V.
Widać z jak niewielkimi wartościami mamy do czynienia w przesyłanym sygnale i jak niewiele trzeba żeby ten przesył zaburzyć - choćby przez zewnętrzne zmienne pola magnetyczne... A tych w pobliżu sprzętu audio nie brakuje.
- W wypadku sygnału 24 bitowego mamy 16 777 216 wartości i napięcia 0.12 piko Volta - 0.0000001192V
Disclaimer... :-) Nie jestem elektronikiem. Zakładam, że przedstawiony mechanizm jest mocno uproszczony i nie jedyny, no ale może coś w tym jest... Jakiś fachowiec się wypowie?
Mac Mini MOD,ToppingE30, Leben 300F, JBL Studio Monitor 4307, Sennheiser HD 600, Denon 3910, Tomanek, Bada 5600, Belden 9497, Belden 8402, Wireworld, Elecaudio

Jakub

Jak przesyłasz sygnał cyfrowy (np. do DAC) to przesyłasz tylko dwa stany, 0 i 1, nie ma znaczenia, czy sygnał jest 8bit, 16bit, itd.
W sygnale analogowym nie ma żadnych bitów, bo jak sama nazwa wskazuje, jest on analogowy.

PS Dobrej klasy oscyloskop będzie miał minimalną czułość na poziomie 500uV :) Także cały wywód o pikowoltach należy umieścić w koszu.

Stefan2s

Cytat: Jakub w Listopad 08, 2018, 10:12Także cały wywód o pikowoltach należy umieścić w koszu.
Są tacy co to jak kogoś z rana nie obrażą to czują dziwny egzystencjonalny niepokój... - Nie piszę o Dacu, tylko o sygnale analogowym przesyłanym z odtwarzacza do wzmacniacza...
- Nota bene, nie ma czegoś takiego jak zera o jedynki /płynące może na żagłówkach lub w kajakach/ w przewodach elektrycznych. W tych przewodach zawsze mamy do czynienia z prądami i napięciami... Jak dla mnie to wszystko co chciałem Ci powiedzieć.
Mac Mini MOD,ToppingE30, Leben 300F, JBL Studio Monitor 4307, Sennheiser HD 600, Denon 3910, Tomanek, Bada 5600, Belden 9497, Belden 8402, Wireworld, Elecaudio

Jakub

Cytat: Stefan2s w Listopad 08, 2018, 10:28
Są tacy co to jak kogoś z rana nie obrażą to czują dziwny egzystencjonalny niepokój...
W którym miejscu Cię obraziłem?

Cytat: Stefan2s w Listopad 08, 2018, 10:28
- Nie piszę o Dacu, tylko o sygnale analogowym przesyłanym z odtwarzacza do wzmacniacza...

W takim sygnale nie ma żadnych bitów, ergo, Twoje wyliczenia odnośnie ilości poziomów napięcia są najzwyczajniej w świecie nieprawdziwe.

Moriarty

@Jakub

Circa dwie dekady temu miałem okazję na własne uszy przekonać się, za jak dużą różnicę w brzmieniu mogą odpowiadać kable głośnikowe. Ktoś chciał mi sprzedać jakieś węże boa, bodaj van den Hule, już nie pamiętam dokładnie. Pamiętam, że były bardzo grube (i bardzo drogie).

Łączyłem wtedy kolumny ESA Ostinato^2 z dość słabowitym wzmacniaczem Creek 4330 za pomocą kabli Kimber 4PR w konfiguracji bi-wire. Po zmianie kabli na boa dźwięk bardzo się zmienił. Bas stał się po prostu koszmarny - było go dużo i dudnił, bez konturu, kompletnie niekontrolowany. Wysokie tony natomiast stały się wyraźnie gładsze, słodsze - akurat ta zmiana mi się podobała. Ale całokształt niestety nie. Nawet gdyby mi dawano te monstra za darmo, to bym ich w swoim systemie nie wykorzystywał.

Nie jestem elektronikiem. Podejrzewam - może błędnie - że powodem fatalnej zmiany w dolnych rejestrach była duża pojemność kabla i mój słabowity wzmacniacz jej po prostu nie sprostał, łapiąc zadyszkę.

W każdym razie różnica w brzmieniu po zmianie kabli nie była dyskusyjna, dotycząca niuansów - była znacząca, wręcz spektakularna.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

malg

DAC przetwarza wartosci cyfrowe składające sie z jedynek i zero na sygnał ciagły i rzeczywiście nie ma tam mowy o jakichs poziomach napięc
oczywiscie trzeba wspomnieć ze wynika to z tego ze syganał jest szybkozmienny, w zakresie  częstotliwości do 20KHz
(może jakby był wolnozmienny,np do 5 Hz to te poziomy były by uwidocznione)

Stefan2:
Jakby DAC przetwarzał sygnał tak jak opisujesz - to byłby do wyrzucenia, a przynajmnej, nie do zaakceptowania w zastosowaniu audio

hasos

Cytat: Moriarty w Listopad 03, 2018, 16:58
Przymierzam się do wymiany moich leciwych i, oględnie rzecz ujmując, niezbyt porywających kabli Kimber 4PR, które zostały mi po moim pierwszym "wanna-be "systemie audiofilskim sprzed parunastu lat, i rozważam kupno zachwalanej tu przez wielu wariacji Duelunda na temat kabli Western Electric, czyli DCA16GA. W związku z tym mam parę pytań do osób, które zdążyły już te kable dobrze poznać.

1. Czy DCA16GA wytrzymują próbę czasu? Rzeczywiście brzmią jak WE16GA, tylko lepiej?

2. Czy ten nieprzyjemny zapach oleju, jakim nasączana jest bawełna, ulatnia się z czasem? Krótko mówiąc, chodzi mi o parametr WAF, czyli czy po kupnie tych kabli grozi mi rozwód/separacja i eksmisja z domu? >:D (a może rozwiązaniem byłby oplot - ktoś próbował?)

3. Czy w tej cenie jest jakaś godna uwagi konkurencja? Słucham głównie klasyki i akustycznego jazzu, mam wzmacniacz na lampach L34.

Upewnię się jeszcze - na parę kolumn potrzebne są cztery odcinki kabla, nie dwa, a przy bi-wire aż osiem, bo DCA16GA jest "jednokanałowy"?



Odkopuję temat, by zapytać, czy ostatecznie kabel nabyłeś i czy się sprawdził.


Moriarty

Nie, nie sprawdziłem Duelunda. Przez pewien czas grał Chord Clearway, którego finalnie zamieniłem na Neotecha Nemos 3080. Do teraz się zastanawiam, czy to był optymalny ruch. Nemos ma lepsze wypełnienie, dobrze sobie radzi na dole, ale za to Clearway miał jasną, świetlistą górę, i trochę mi brakuje tego blasku.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

hasos

Cytat: Moriarty w Luty 05, 2020, 23:08
Nie, nie sprawdziłem Duelunda. Przez pewien czas grał Chord Clearway, którego finalnie zamieniłem na Neotecha Nemos 3080. Do teraz się zastanawiam, czy to był optymalny ruch. Nemos ma lepsze wypełnienie, dobrze sobie radzi na dole, ale za to Clearway miał jasną, świetlistą górę, i trochę mi brakuje tego blasku.

Ja się jeszcze zastanawiam. Najpierw może spróbuję Belden 9497.

Old Man Kensey

Sugeruję jeszcze sprawdzić Duelunda DCA20GA - jest bardziej wyrównany i neutralny względem "16". Choć i tak, oba te kabelki grają bardziej środkiem pasma, jednak dźwięk jest płynny, gładki i aksamitny.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

wiki

Cytat: Moriarty w Luty 05, 2020, 23:08na Neotecha Nemos 3080. Do teraz się zastanawiam, czy to był optymalny ruch. Nemos ma lepsze wypełnienie, dobrze sobie radzi na dole, ale za to Clearway miał jasną, świetlistą górę, i trochę mi brakuje tego blasku.
Moriarty, a jak podłączyłeś tego Neotecha?
Czerwone na plus, czarne na minus? Czy w przeplocie?
Bo w przeplocie gra jak całkiem lepszy kabel.
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Piterski

Cytat: wiki w Luty 06, 2020, 09:40Czy w przeplocie?
Wiki wyjaśnij to może mi łopatologicznie bo nie rozumiem. Jak ma wyglądać w tym przypadku połączenie w przeplocie?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

wiki

Cytat: Piterski w Luty 06, 2020, 09:51
Cytat: wiki w Luty 06, 2020, 09:40Czy w przeplocie?
Wiki wyjaśnij to może mi łopatologicznie bo nie rozumiem. Jak ma wyglądać w tym przypadku połączenie w przeplocie?
Piterski, wszystko zostało opisane tutaj:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2301.0

Jak ja zrobiłem opisałem to w poście nr 81.
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Piterski

Ok. Myślałem ze chodzi o Beldena :). I się zastanawiałem jak z dwóch kabli zrobiłeś przeplot.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.