Witajcie w "małpiarni" czyli znów strugamy "wariata". Klon EAR834.

Zaczęty przez McGyver, Czerwiec 18, 2018, 13:44

Poprzedni wątek - Następny wątek

McGyver

Cytat: nosferartur w Październik 10, 2018, 22:13
Cytat: McGyver w Październik 10, 2018, 22:03Skoro tak, to zapraszam do mnie razem z preampem. Posłuchamy, poprzełączamy, a później szczerze napiszesz tutaj co usłyszałeś.
I jeszcze jedno. Nikt oprócz Ciebie nie sugerował że Tim deParavicini (bo tak się to prawidłowo pisze) to niedołęga.

Wybacz Mac nie mam takich możliwości by Cię odwiedzić, choć nie przeczę, bardzo bym chciał. Nie chodzi mi też o jakąś rywalizację, ale o jakiś rodzaj szacunku dla czyjegoś wysiłku. Twojego również, ale moim zdaniem powinieneś znać to od czego się odbijasz.

A jak myślisz, dlaczego wybrałem taki, a nie inny projekt? Mogłem przecież sobie umyślić składanie czegokolwiek innego.
Geneza jest taka, że EAR834 (oryginał) IMHO brzmieniowo jest obiecujący. Dlaczego natomiast nie wziąłem na warsztat oryginału i nie poddałem go upgradowi, to już wyłuszczyłem parę postów wyżej. Ponadto, poza gabarytami obudowy, jej design mi kompletnie nie pasuje do niczego.

Hubertrs

Przedewszystkim barwa, nastepnie dynamika, rozdzielczosc tez jest lepsza aczkolwiek nie tak wyraznie jak barwa i dynamika

nosferartur

Cytat: McGyver w Październik 10, 2018, 22:23A jak myślisz, dlaczego wybrałem taki, a nie inny projekt? Mogłem przecież sobie umyślić składanie czegokolwiek innego.
Geneza jest taka, że EAR834 (oryginał) IMHO brzmieniowo jest obiecujący. Dlaczego natomiast nie wziąłem na warsztat oryginału i nie poddałem go upgradowi, to już wyłuszczyłem parę postów wyżej. Ponadto, poza gabarytami obudowy, jej design mi kompletnie nie pasuje do niczego.

Ja się zastanawiam dlaczego Ty nie wziąłeś na warsztat  układu 2Xmono bez sprzężenia zwrotnego, tylko coś, co po apgrejdzie gra tak samo.
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

Hubertrs

W moim przypadku to wygladalo tak iz podobalo mi sie jak gra oryginal ale nie podobal mi sie wyglad, postanowilem zrobic piano black obudowe i dla zabawy kupilem kit, wyszlo na to ze zagral lepiej niz oryginalny i wtedy postanowilem zrobic go najlepiej jak potrafie

McGyver

Warunki pracy lamp w "wariacie" też są lepsze. W oryginale wszystkie lampy mają żarniki połączone szeregowo, co sprawia, że z powodu rozrzutu pomiędzy lampami będą się na nich odkładać różne napięcia. Zwłaszcza gdy ktoś pomiesza lampy różnych producentów i z różnych okresów produkcji. Ponadto żarzenie jest tam niestabilizowane, a więc zależne od napięcia panującego w lokalnej sieci energetycznej, a to jak wiadomo nie jest szczególnie stabilne i w różnych miejscowościach, dzielnicach, a nawet w sąsiednich budynkach może się zauważalnie różnić. Ba, o różnych porach dnia jest różne, w różnych dniach tygodnia jest różne, w różnych porach roku jest różne. Może też zależeć od tego czy sąsiad czegoś nie włączył. Tymczasem u "wariata" lampy żarzone są równolegle, a więc każda takim samym napięciem, a napięcie to jest stabilizowane i nie zależy od napięcia w sieci energetycznej.
Dla kogoś, kto tak jak Hubert obsadza preamp drogimi NOSami Telefunkena takie coś będzie miało bardzo istotne znaczenie bo wpływa na żywotność lamp.

McGyver

Cytat: nosferartur w Październik 10, 2018, 22:28Ja się zastanawiam dlaczego Ty nie wziąłeś na warsztat  układu 2Xmono bez sprzężenia zwrotnego
Czyli z pasywną korekcją? Pasywna korekcja jest sporo trudniejsza w realizacji i nie nadaje się do tego, by wykonywali go ludzie z niewielkim bądź żadnym doświadczeniem, a temu przecież z założenia służy ten wątek. Dlatego wybrałem projekt stosunkowo łatwy do wykonania, oraz dobrze udokumentowany w sieci.
Cytat, tylko coś, co po apgrejdzie gra tak samo.
Ludzie Ci tłumaczą, że właśnie nie gra tak samo, a Ty wciąż swoje. I nawet porównać nie chcesz, ech...

nosferartur

#456
Cytat: McGyver w Październik 10, 2018, 22:40Ludzie Ci tłumaczą, że właśnie nie gra tak samo, a Ty wciąż swoje.

Ludzie różne rzeczy gadają, a ja mam własne doświadczenia.


Cytat: McGyver w Październik 10, 2018, 22:40I nawet porównać nie chcesz, ech...


Wybacz mój brak entuzjazmu, ale gdybym teraz włożył Eara pod pachę i wyszedł z domu, to idąc non stop byłbym u Ciebie za jakieś 10 dób. Doliczając powrót, no cóż, mógłbym zapomnieć o wakacjach pod palmami, mam limit urlopowy, ale do rzeczy.  :) Niewątpliwie wasze klony, czy może raczej wariacje, to kawał dobrej i przemyślanej, i szlachetnej roboty, i być może są ,,lepsze od Eara"... Być może jedynie inne.
Ale Mac, Ty nie słyszałeś oryginału, nie miałeś go do bezpośrednich porównań, a mówisz o jakościowych różnicach. To tak jakbyś chciał wypowiadać się o smaku bardzo złożonej i wymagającej skomplikowanej obróbki potrawy na podstawie przepisu, ale bez wcześniejszego jej spróbowania.
Tak mnie jedynie zastanawia, dlaczego Paravicini sprzedaje to ,,kultowe" urządzenie od wielu lat w niezmienionej postaci, bez żadnych apgrejdów, ulepszeń, stabilizacji? Przecież nie chodzi mu o skracanie żywota drogocennych NOS-ów.  W moim urządzeniu też grają Telefunkeny, a będzie już z osiem lat. To chyba przyzwoity rezultat jak na takiego destrojera, co?

Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

McGyver

Cytat: nosferartur w Październik 11, 2018, 18:32Ludzie różne rzeczy gadają, a ja mam własne doświadczenia.
Nie, nie masz, bo nie słuchałeś zmodyfikowanego klona.
Cytat: nosferartur w Październik 11, 2018, 18:32gdybym teraz włożył Eara pod pachę i wyszedł z domu to idąc non stop byłbym u Ciebie za jakieś 10 dób. Doliczając powrót, no cóż, mógłbym zapomnieć o wakacjach pod palmami, mam limit urlopowy
Nikt nie wymaga byś szedł pieszo. Bądźmy poważni.
Cytat: nosferartur w Październik 11, 2018, 18:32Mac, Ty nie słyszałeś oryginału, nie miałeś go do bezpośrednich porównań, a mówisz o jakościowych różnicach. To tak jakbyś chciał wypowiadać się o smaku bardzo złożonej i wymagającej skomplikowanej obróbki potrawy na podstawie przepisu, ale bez wcześniejszego jej spróbowania.
Zarzucasz ludziom coś, co sam robisz. Dopiero co stwierdziłeś że modyfikowany klon gra tak samo jak oryginał, podczas gdy wcale nie porównywałeś. W dodatku nie czytasz co do Ciebie piszą. Gdzie ja napisałem że nie znam oryginału? Nie trzeba kupować żeby przetestować.
Cytat: nosferartur w Październik 11, 2018, 18:32grają Telefunkeny, a będzie już z osiem lat.
Miałem kiedyś wzmacniacz Braun CSV13 gdzie sześć sztuk Telefunkenów ECC83 pracowało przez pięćdziesiąt lat. Gdy je wyjąłem i pomierzyłem, wykazywały parametry powyżej 100% normy dla lamp fabrycznie nowych. To są znakomite lampy, jedne z moich ulubionych. Co nie znaczy że można je traktować byle jak.

nosferartur

Cytat: McGyver w Październik 11, 2018, 19:08Nikt nie wymaga byś szedł pieszo. Bądźmy poważni.

Na poważnie, nie mam samochodu, ani prawa jazdy, a przemieszczanie się jakimś innym badziewiem z przystankami, czy przesiadkami odebrałaby mi frajdę słuchania. Wolę siedzieć na dupie.


Cytat: McGyver w Październik 11, 2018, 19:08Miałem kiedyś wzmacniacz Braun CSV13 gdzie sześć sztuk Telefunkenów ECC83 pracowało przez pięćdziesiąt lat. Gdy je wyjąłem i pomierzyłem, wykazywały parametry powyżej 100% normy dla lamp fabrycznie nowych. To są znakomite lampy, jedne z moich ulubionych. Co nie znaczy że można je traktować byle jak.

Moje jeszcze nie padły. Żadna lampa, pracująca kilka do kilkunastu godzin dziennie, nie przetrwa 8 lat w nieprzyjaznym jej układzie. Nawet Telefunken. Więc może ten Parawicin nie jest aż takim osłem, po którym wszystko należy poprawiać.
Nie jesteś jedynym, który dopuścił się klonowania, czy modyfikowania, choć możliwe, że najlepszym ze wszystkich i pewnie stracę nie poznawszy Twojego zmodyfikowanego klona, jednak z mojego doświadczenia (będę się przy tym upierał) wiem i cytując mojego dziada, ,,z gówna bata nie ukręcisz". Na tyle ten klon jest dobry, na ile schemat pozwala i nie załatwi tego utykanie w nim żadnej drogocennej biżuterii, czy krycie płatkami złota.
Lampowy podał cenę 400E za ,,legendarny" oryginał i jest to cena bardzo atrakcyjna. Ktoś, kto te pieniądze wyda na pewno się nie rozczaruje. Nie musi się też przejmować Telefunkenami, bo jeśli cena pre jest barierą, to lampy może sobie wpisać na listę nieosiągalnych.
Super jest zrobić coś samodzielnie to wartość sama w sobie, a jeśli jeszcze super gra i wyjdzie poniżej tych 400, to już nie ma o czym mówić.

Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

McGyver

Cytat: nosferartur w Październik 11, 2018, 20:38Na tyle ten klon jest dobry, na ile schemat pozwala i nie załatwi tego utykanie w nim żadnej drogocennej biżuterii, czy krycie płatkami złota.
Z tego wynika że postrzegasz upgradowanie jako li tylko podmianę elementów na jakieś "butikowe". Ale tak nie jest. W środowisku DIY takie praktyki są zwane "tuningiem na małpę". Pogardliwie, jakby kto nie zauważył.
W tym wątku robimy coś innego. Poza zmianami w schemacie części sygnałowej (co skutkuje zmianą układu pracy lamp oraz zmianą punktów pracy), zmianą jednej z lamp na inny model wraz ze zmianą elementów biernych by ustawić jej prawidłowe punkty pracy, budujemy także całkiem inny, bardziej zaawansowany zasilacz od tego który jest w oryginale.

No, to wytłumaczyłem łopatologicznie, bo widać wyraźnie że masz mgliste pojęcie o DIY.
W związku z tym nie widzę żadnego sensu kontynuowania tej jałowej dyskusji. Szkoda czasu i energii.

jimmi

Cytat: McGyver w Październik 11, 2018, 20:47W tym wątku robimy coś innego. Poza zmianami w schemacie części sygnałowej (co skutkuje zmianą układu pracy lamp oraz zmianą punktów pracy), zmianą jednej z lamp na inny model wraz ze zmianą elementów biernych by ustawić jej prawidłowe punkty pracy, budujemy także całkiem inny, bardziej zaawansowany zasilacz od tego który jest w oryginale.

No, to wytłumaczyłem łopatologicznie, bo widać wyraźnie że masz mgliste pojęcie o DIY.
W związku z tym nie widzę żadnego sensu kontynuowania tej jałowej dyskusji. Szkoda czasu i energii.

Dyskusja moze wydawac Ci sie jalowa McGyver, ale przypadkiem tak nie jest. Wlasnie opisales kwintesencje sensu i powody dla jakich warto zrobic sobie klona. Oczywiscie jest to w watku, ale czasem warto to przypomniec. To nie zaszkodzi :)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Piterski

Takie zmiany to już nie klon tylko wariacje na temat EAR834.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

axolotl

A ze sie tak zapytam. Czy klon u kogos juz gra? Prosilbym o jakies male porownanie do najpopularnijszych preampow. Nudy czy tym podobnych.

Troche stron sie juz nazbieralo w temacie ....

Hubertrs


marwis73

McG trochę części przyszło i już coś mogę działać ale, zawsze te ale, czy R13 w sygnałówce musi być 100ohm 1/2W czy mogę dać 2W?


McGyver

Sorry, ale właśnie opróżniam butelczynę Ardbega, to ma 46 % więc na pytanie odpowiedzieć jeszcze mogę, ale nie oczekuj żebym miał siłę przekopywać cały wątek za schematem  ;)



marwis73

Zmieścić się zmieści tylko ja przez pomyłkę zamówiłem zamiast 1/2W zamówiłem 2W.
Dzięki bardzo

malg

Pytanie (w związku z chęcią ulepszenia KONDO i EAR-a)
czy  moge zastosowac 0.22 Audyn true copper,  a 0.47 Aleksandry
czy oba powinny być tego samego producenta

rudy-102

Na moje można po każdy obsługuję inną lampę, ale ja się mało znam.   :-\

McGyver

Cytat: malg w Październik 28, 2018, 16:44
Pytanie (w związku z chęcią ulepszenia KONDO i EAR-a)
czy  moge zastosowac 0.22 Audyn true copper,  a 0.47 Aleksandry
czy oba powinny być tego samego producenta
Istnieją teorie, że wszystkie kondensatory sygnałowe powinny być tego samego producenta. Ja jednak uważam inaczej. Ponieważ nie ma elementów doskonałych w ogóle nie wpływających na sygnał, to również każdy kondensator ma swój własny charakter brzmienia rozumiany jako zestaw zalet oraz wad, zatem obsadzenie całego urządzenia tego samego typu kondensatorami spowoduje uwydatnienie tego charakteru. Czyli spotęgowanie zalet, ale także uwydatnienie wad. Warto więc pomieszać. Ważne by robić to świadomie.
Alexandry to kondensatory brzmiące przejrzyście, gładko, dźwięcznie i bardzo dynamicznie. Są bliskie neutralności, nic nie docieplają.
Audyny True Copper są mniej dynamiczne, mniej przejrzyste, lekko docieplone. Połączenie True Coppera z Alexandrem powinno wypaść korzystnie. A jeszcze lepiej IMHO wypadłoby połączenie Jupitera Cu-Wax z Alexandrem.

malg


malg