Dobre nośniki CD pod audio

Zaczęty przez GregWatson, Luty 22, 2016, 21:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Czytałem tu i ówdzie na czym to (nośniki) ludzie wypalają czasem jak już muszą no i rozrzut jest dość spory w tym temacie. Pomijając wszelakie aspekty techniczne bo z tym bywa różnie - wczoraj był to dobry nośnik a dziś już normy spadły więc nie zawsze uda się coś tam wypalić. I co tam dziś mamy na topie?
Przeleciałem sobie tak na szybko alledrogo i w sumie jako jedne z tych polecanych znalazłem Verbatim Pro Audio.

Więc jak już musicie coś wypalić w audio to co najlepiej kupujecie? Jakie nośniki? Myślę iż to temat stary jak kaseciaki ale dalej aktualny i co jakiś czas coś nowego wchodzi na rynek a coś innego wypada.
Trochę tego i trochę tamtego też.


rudy-102

CD-R pro audio różnią siętylko tym, że w cenie płacisz dodatkowo jakąś część jako podatek (GEMA, ZAIKS, czy inny diabeł) do jakości dźwięku ma to się nijak. Jeśli chodzi natomiast o trwałość to ja jeśli muszę oddać dokumentację fotograficzną dodatkowo na CD to robię to na tym:


paul_67

Od dawna nic nie wypalam.To co wcześniej nagrałem rozdałem lub wyrzuciłem.Żałuję tylko straconych pieniędzy, które mogłem wydać na winyle...

muda44

Najważniejsze jest na czym wypalasz .
Ponoć Fuli Pro są bdb i jak dotąd żadna mi się nie wysypała .
Sony czy Maxell też trzymają ale to zależy  od wypalenia .

GregWatson

A czy "słyszycie" różnicę dźwięków po wypaleniu na różnych nośnikach (pomijam prędkość wypalania) i czy możecie stwierdzić jakim programem najlepiej jakościowo i efektywniej to robić ? czy specjalnie nie ma to większego znaczenia?
Trochę tego i trochę tamtego też.

paul_67

Jak napisałem kiedyś na AS, że słyszę różnice w brzmieniu nośników to mnie wyśmiano bo bit to bit i nie mam prawa tego usłyszeć.Miałem nagrywarkę audio, stacjonarną.

GregWatson

Aaaaaaa, tak oni wiedzą wszystko najlepiej. Nawet google jest onieśmielone.
Trochę tego i trochę tamtego też.

MAC

Ja rzuciłem palenie (cdrów) dawno temu :)

frywolny trucht

Ja też. Zanim zaryzykowałem kupno jakiejś mądrej wypalarki.
To zauważyłem na kompiutrowych nagrywarkach:
- im wyższa prędkość tym bardziej płaska brzmieniowo kopia,
- kolejne kopie grają coraz gorzej, bardziej płasko- a degradacja jest uzależniona od prędkości "wypalnia".
- CD-R lubią paść i w ogóle nie grać, a na pewno są bardziej męczące dla lasera jak fabryczna "tłoczona" płyta.
Czyli są destrukcyjne dla żywotności lasera w odtwarzaczu CD.

Źle pamiętam?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67


paul_67

Cytat: frywolny trucht w Luty 22, 2016, 22:40a też. Zanim zaryzykowałem kupno jakiejś mądrej wypalarki.
To zauważyłem na kompiutrowych nagrywarkach:
- im wyższa prędkość tym bardziej płaska brzmieniowo kopia,
- kolejne kopie grają coraz gorzej, bardziej płasko- a degradacja jest uzależniona od prędkości "wypalnia".
- CD-R lubią paść i w ogóle nie grać, a na pewno są bardziej męczące dla lasera jak fabryczna "tłoczona" płyta.
Czyli są destrukcyjne dla żywotności lasera w odtwarzaczu CD.

Źle pamiętam?
Dobrze!

muda44

Cytat: GregWatson w Luty 22, 2016, 22:21A czy "słyszycie" różnicę dźwięków po wypaleniu na różnych nośnikach (pomijam prędkość wypalania) i czy możecie stwierdzić jakim programem najlepiej jakościowo i efektywniej to robić ? czy specjalnie nie ma to większego znaczenia?
Jeden z najlepszych programów EAC ale nijak ma się do nagrywarki stacjonarnej .
Najlepsza jaką miałem to Pioneer PDR-05 ale nierealne dostać taką z dobrym laserem więc używam dwukieszeniowej Sony jak w podpisie i jest naprawdę OK .
Ostatnio trochę nagrywam na DATa , też fajna sprawa ale z zewnętrznym DACem

GregWatson

Ostatnio wypaliłem coś (muzyka) na SONY SUPREMAS i wyszła niesamowita kiszka. Pierwsze utwory całkowicie spitolone na ucho tak jakby kolumny raz kontaktowały a raz nie. Natomiast - dane bez problemów. Ale to najzwyklejsza płyta z kiosku (RUCHU). I tak kilka razy się zdarzyło w okresie kilku miesięcy. Mam znajomego, który swego czasu (kilka lat temu) się "doktoryzował" z jakości płyty (które do czego są najlepsze). Jutro do niego z ciekawości uderzę czy coś dalej pali czy już przestał testować.
Trochę tego i trochę tamtego też.

elem

Greg, co ty tam wypalasz?  Mam ze dwie taczki oryginałów do wywalenia na hasiok, może ci coś podpasuje?

wymienię za nalewkę :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Jakub

Cytat: elem w Luty 22, 2016, 23:08Mam ze dwie taczki oryginałów do wywalenia na hasiok

Jakieś dżezy? Ja przyjmę każdą ilość :)
(Daj znać na pw)

GregWatson

Cytat: elem w Luty 22, 2016, 23:08wymienię za nalewkę :)

OK.
Wrzuć jakieś fotki czy wykaz czy na kilogramy to opychasz? Na priva oczywiście.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Jakub

Ale ja się pierwszy wepchałem do kolejki  ;D

W temacie wypalania płyt się nie wypowiem, bo posiadam dwie sztuki, na które nagrałem jakieś wydawnictwa download only. Philips jakiś. Nie trawię nieoryginalnych płyt.

elem

nic nie opycham,  jazzu nie ma :)  dam znać na PW jak przejrzę kubły.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Stary Psuj

#19
Też już przestałem nagrywać, jak w MM większość płyt kosztuje 19,99zł. Co do płyt CD-R to niestety ale słychać różnice zarówno pomiędzy tymi dedykowanymi do audio oraz zwykłymi (dość istotną) jak i nawet pomiędzy poszczególnymi CD-R For Audio. Najlepsze i najbardziej neutralne są moim zdaniem TDK For Audio, a w następnej kolejności Fuji Pro. W trzeciej kolejności Sony, w czwartej Maxell, później Verbatim a na końcu BASF czyli od pewnego czasu EMTEC. Pamiętam tamtą dyskusję o której pisze Paul67, też brałem w niej udział. Dopadła nas tam sfora trolli, twierdząca to co zwykle, czyli że oryginał i kopia to same zera oraz jedynki, itp. Potwierdzam też to co mówi Muda, nagrywarki stacjonarne dużo lepsze niż komputerowe. Z tych ostatnich używałem Plextora oraz Teaca a program EAC z wszystkimi możliwymi korekcjami. Lepsze kopie wychodziły nie robiąc obraz płyty, tylko włączając opcje jitter killera. Ale i tak słychać że są dużo gorsze, bardziej szorstkie, mniej płynne niż oryginały. Cierpi dynamika, gładkość dźwięku. Kopia brzmi w sposób uproszczony, zgrubny. No i niestety szybko się starzeje, prawdopodobnie wskutek utleniania powierzchni.

GregWatson

Ooo, fajnie.

Zaczynam eksperymentować na różnych nośnikach i różnice są odczuwalne nawet przy rodzaju nagrywarki jak i przy szybkości nagrywania.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Stary Psuj

Zarówno Plextor jak i Teac miały opcje nagrywania w czasie rzeczywistym czyli 1:1. I to dawało najlepsze rezultaty dźwiękowe. Współczesne nagrywarki najczęściej takiej opcji nie mają.

Muzyczny32

Ja polecam nagrywarki Plextor - tylko trzeb pamiętać o kabelku. :)

GregWatson

Kupiłem Verbatim Audio ze trzy paczki. Teraz czekam na Pioneera PDR-555RW no i zobaczymy czy coś z tego będzie.
Trochę tego i trochę tamtego też.

mrB

Cytat: Stary Psuj w Luty 24, 2016, 22:41Najlepsze i najbardziej neutralne są moim zdaniem TDK For Audio

Podpisuję się pod opinią.
Z koei u mnie Verbatimy sprawują się lepiej niż Sony i Maxell