Micro Seiki DD-40

Zaczęty przez kangie, Maj 08, 2015, 12:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

christo

Na allegro jest do wzięcia dd-35 z ma 505 za niespełna 2500. Samo ramie chodzi drożej.


Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910



GregWatson

Cytat: christo w Czerwiec 04, 2017, 13:43Na allegro jest do wzięcia dd-35 z ma 505 za niespełna 2500. Samo ramie chodzi drożej.

Piszę o tym tu:

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1896.msg147878#msg147878

Mam kilka uwag:

- guma na talerzu nie jest oryginalna,
- ramię to nie jest takie jak w DD-40 - różnica jest dosyć spora - to nie jest ramię MA-505 no i przez co wartość jest niższa.

https://www.vinylengine.com/library/micro-seiki/dd-35.shtml

W niższych modelach Micro Seiki stosowało ramiona zbliżone wyglądem do MA-505 ale nie są to dokładnie te modele. Ale nie ulega wątpliwości że wyglądają bajerancko.

Kilkanaście miesięcy temu na alle... był wystawiony ten model (DD-35) za 1200 zł
Trochę tego i trochę tamtego też.

christo

Cytat: GregWatson w Czerwiec 04, 2017, 14:07to nie jest ramię MA-505 no i przez co wartość jest niższa
Faktycznie, ramię podobne ale to nie to samo co MA 505 - taka uboższa wersja.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

GregWatson

Mam pytanko do naszych majsterkowiczów - utalentowanych zresztą, czy odtworzenie takiego modułu wraz z szyną prowadzącą na wzór załączonego rysunku byłoby trudne do zrobienia ? Powiedzmy, że udało by mi się zwymiarować taki moduł wraz z szyną - prowadnicą. Wolę zaproponować wykonanie komuś z naszej branży niż zlecić to osobą z zewnątrz ze zrozumiałych powodów.



Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Podróbki już ktoś robił ale wyglądają niezbyt.

Trochę tego i trochę tamtego też.

christo

#108
Cytat: GregWatson w Czerwiec 25, 2017, 16:38Mam pytanko do naszych majsterkowiczów - utalentowanych zresztą, czy odtworzenie takiego modułu wraz z szyną prowadzącą na wzór załączonego rysunku byłoby trudne do zrobienia ? Powiedzmy, że udało by mi się zwymiarować taki moduł wraz z szyną - prowadnicą. Wolę zaproponować wykonanie komuś z naszej branży niż zlecić to osobą z zewnątrz ze zrozumiałych powodów.
Może wystarczy cofnąć się na początek tego wątku. :)
Aaa... Chyba że to ten "zrozumiały powód". Wiesz co? Poszukam - miałem kiedyś namiary na fachowca, który robił takie precyzyjne rzeczy. Mam od niego dociski i śrubki do mocowania wkładki o zwiększonej masie. Jak znajdę to podeślę na priv.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

GregWatson

Wiem - tam jest zupełnie inna wersja (wg własnego pomysłu), która mnie nie interesuje a po za tym znajomość się już raczej skończyła.
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

Ta podróbka na ostatnich zdjęciach. Widzę jak się przesuwa podstawa. Luzuje się dwie śrubki i jazda. Ale jak jest realizowana regulacja i blokowanie podstawy w oryginale?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Chyba tak samo jak w tej czarnej podróbie. Mam e domu gdzieś fotki. Wrócę to poszukam i wrzucę.
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

W Micro A-1 nie widzę śrub od zewnątrz. Kangiego ustrojstwo też ma śruby na zewnątrz. To pozwala na wygodne przesuwanie i stabilizowanie podstawy.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Pierwsza fotka tej podróby czarnej sugeruje trzecią śrubę właśnie do ostatecznego umocowania na stałe tego modułu - to ta śruba po środku.
Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

Czarna podróbka i kangie. Najpierw trzy montują suwnicę do plinty, później dwie służą do zblokowania podstawy z ramieniem w wybranym miejscu na suwnicy. Nie widzę tych dwóch w oryginale. Stąd pytanie- jak odbywa się regulacja i stabilizacja podstawy z ramieniem na suwnicy w oryginale?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Podróba czarna różni się od oryginału tym iż w podróbie zamocowanie jest na stałe (trzecia śruba oraz dwie skrajne). W przypadku oryginału dwie skrajne śruby służą jako płozy do poruszania się wzdłuż a trzecia dolna do blokady modułu na którym osadzone jest ramie. Trzecia śruba po dokręceniu w zestawie oryginalnym powoduje zablokowanie przez dociśnięcie do dolnej części płozy w oryginale. Trochę zamotane.   :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Pewien pomysł podsunął mi kolega juter22. Piękna podstawka drewniana wykonana z hebanu nie ingerująca w obudowę gramofonu za pomocą, której możemy przymocować drugie ramię.



Pomysł wart rozważenia.  :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Małe pytanko do posiadaczy tego sprzętu. Po ustawieniu ramienia ile Wam jeszcze zostaje wolnego miejsca (w mm) między płytą a igłą. Oczywiście w pozycji ramienia kiedy jest podniesione przez windę do góry.
I drugie pytanie: jakich wkładek używaliście?.

Pytania te nasunęły mi się na podstawie własnych doświadczeń, które wskazują na to że zbytnio tej przestrzeni nie ma głównie dla wkładek wysokich.
Trochę tego i trochę tamtego też.

tatachabera

Około 1cm.  Jak u Ciebie jest zbyt nisko to może podnieś windę trochę do góry.
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

GregWatson

No właśnie też tym eksperymentuję.
Trochę tego i trochę tamtego też.

tatachabera

VTA masz dobrze ustawione? tak się dzieje jak dupa jest za wysoko.
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

GregWatson

Jak wrócę to porobię fotki.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

No i wszystko się wyjaśniło. Problem polega w budowie oryginalnego headshella Micro Seiki H-202 czy H-303 oraz  w wysokości wkładki Ortofon Quintet Black. Wkładka ta jest po prostu bardzo wysoka.
Mimo wielu prób regulacji ramienia nie udało się prawidłowo ustawić tej wkładki. Nie można ustawić ramienia na odpowiedniej wysokości tak by wkładka była równolegle do płyty.
Rozwiązanie jest tylko jedno a no mianowicie konieczna jest wymiana tego headshella na headshell o innej budowie np. Ortofona lub Technicsa czy Reloopa. Póki co wypróbowałem to na hedshellu Reloopa i jest OK.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

I chyba najodpowiedniejszym headshellem będzie ten dedykowany do serii Ortofon Quintet:

LH-4000

https://www.ortofon.com/hifi/products/headshells
http://www.ortofon.info/lh-4000-headshell,2231,127,produkt,21.html



U nas najtaniej znalazłem tu:

https://www.audioneo.pl/pl/p/Ortofon-LH-4000-headshell-Gwarancja-Mediam-Autoryzowany-Salon-Audio-Tczew-/723

Ciekaw jestem jak będzie się zgrywał z ramieniem MA-505

Headshell bez śrubek waży 14,3 g plus śrubki tj ponad 5 g więcej niż headshell Micro Seiki.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

No i tymczasowo wróciłem do wkładki DL-103R. Trochę spędziłem czasu na dokładnym ustawieniu i jest dobrze. Ale właściwą wkładką będzie Quintet Black z nowym headshellem.

Ciekawe bo w Micro Seiki MR-711 Quintet Black układa się bez żadnych problemów. Regulacja wysokości ramienia posiada większy zakres.

Jednak Verto w torze z LAR-em daje dużo.
Trochę tego i trochę tamtego też.