Micro Seiki DD-40

Zaczęty przez kangie, Maj 08, 2015, 12:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

EmilioE

No i odpaliłem wczoraj Majkiego z Goldringiem 1012.
Jest nad wyraz dobrze, bardzo solidne granie, nie ma lipy!   :D
Jeju, od marca byłem bez drapaka, nie wiem jak to wytrzymałem, ale teraz cieszy wielce, drapię, drapię, drapię...
Dobrze, że łaskawy władca dał nam długi weekend, wiem co będę robił.  ;)

Ale o jednym chciałem: to ramię MA 505 to jest majstersztyk sztuki inżynierskiej!
Jak to chodzi to głowa mała, a spasowanie, a wykonanie - cudeńko. A jakie przemyślane wszystko!
Ustawia się wręcz intuicyjnie, a wszystko samo układa się w rękach. Jelco, skądinąd bardzo porządne ramię, a przy 505 sprawia wrażenie topornego.
Jeden zonk znalazłem w headshellu: śrubki dokręca się od spodu, od strony wkładki.
Szlag mnie trafiał przy ustawieniu styczności, musiałem znaleźć taką się dokręcenia, aby przesuwać wkładkę, ale tak żeby przewody jej nie wypychały.
Po ustawieniu, trzeba zdjąć headshell, odwrócić i ostrożnie dokręcić, aby nic się nie przestawiło - masakra   :censored:
Muszę pomyśleć o jakimś innym lekkim normalnym hedshellu, bo ta wkładka jest mięciutka.
Macie jakieś typy?
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500


Piterski

Cytat: EmilioE w Listopad 10, 2018, 17:06Ale o jednym chciałem: to ramię MA 505 to jest majstersztyk sztuki inżynierskiej!
Bo ten gramofon tylko tak niepozornie wygląda, wyobraź sobie jak się czułem po przesiadce z AdFontesa  :)


Cytat: EmilioE w Listopad 10, 2018, 17:06Jeden zonk znalazłem w headshellu: śrubki dokręca się od spodu, od strony wkładki.
To jest raczej taki patent związany z uchwytem dlatego ja mając gwintowane body wkładki użyłem tego headshella z śrubkami i uchwytem SME.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

EmilioE

Dzięki Greg!
Widzę, że jest spory wybór.

No tak Piotrze, po Kredensie można zwątpić   :)
Robi wrażenie ta stara japońska szkoła inżynierii.
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

cdt

To mając Lara i MA 505 słuchasz na MM zamiast zanabyć moją AT  :P za 400 zeta  :P

EmilioE

No dobra, zanabyłem Twoją AT.
Zobaczymy jak zagra na Majku.
Jak widać, wszystko na Forum zostaje w Rodzinie   :D
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

cdt

Zagra fajnie bo to przyzwoity  przetwornik za rozsądne pieniądze . I tak jak pisałem jej słabość jest jej plusem . Aluminiowy wspornik pozbawia ją sybilantów i daje fajne dociążenie . Eliptyk też działa na plus . 

McGyver

Cytat: cdt w Listopad 10, 2018, 18:07
To mając Lara i MA 505 słuchasz na MM zamiast zanabyć moją AT  :P za 400 zeta  :P
Wystawiałeś ją gdzieś? Przegapiłem? Czy teraz tak spontanicznie ją puściłeś? Przyznam, że za taką cenę sam bym kupił, potrzebna mi wkładka o takich parametrów do testów SUT.

EmilioE

Przepraszam McGyver, ja też jej potrzebowałem...
Ale jest jeszcze Ortofon MC20
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

McGyver

Ależ nie masz za co przepraszać. Byłeś pierwszy i już.
A Ortofon MC20 ze swoim poziomem sygnału 0,07mV nie pasuje do SUT które będę testował. Zresztą mam już MC10.

dede

Powiedzcież Koledzy, czy jest jakaś różnica pomiędzy DD-7 a DD-40 oprócz napięcia 110V? Wizualnie to chyba prawie to samo? Zanabyłem DD-7 aby wejść na wyższy poziom  :) ale idzie z Japanu, więc jeszcze trochę to potrwa. Na razie ogarniam instrukcje, papiren i wiele wyczytałem o ramieniu MA-505, w które wyposażony jest mój DD-7, oczywiście na tym forum, za co wielkie dzięki  :np:
Pro-Ject RPM 3, Ortofon 2M Bronze, Atoll P200 SE, Atoll IN-100 SE, Atoll CD-100, Dali Zensor 7, DNM Reson

GregWatson

#236
Zacytuję:

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=32.msg200592#msg200592

i kilka postów dalej.

A wszystko pozostałe bez zmian.
Trochę tego i trochę tamtego też.

dede

Dzięki serdeczne, coś mi szukajka nie chciała nic znaleźć.
Pro-Ject RPM 3, Ortofon 2M Bronze, Atoll P200 SE, Atoll IN-100 SE, Atoll CD-100, Dali Zensor 7, DNM Reson

Azur

Jako szczęśliwy posiadacz DD-7 mogę powiedzieć, że prądy nie stanowią problemu
Dzisiaj w ramach wysiłku intelektualnego przekładałem wkładkę (Nagaoka MP-110) pomiędzy DD7 a Technicsem 1710 Mk2. Niestety Technics zagrał ciut lepiej. Ale jest nieporównywalnie brzydszy  ;D
Może to wynika z mojego toru ( taki współczesny Marantz PM i SA 8005 i Tannoye XT8F) i braku preampa - używam wejścia w Marantzu.
Rozglądałem się i sposobał mi się taki MF M1ViNL. Ktoś go ma i może coś napisać. Założyłbym docelowo MC w Mikrusie i MM w technicsie, na jednym bym słuchał Beethovena i Jazzu, na drugim Hendrixa i Claptona. Czy to dobra droga do szczęścia, czy wywalić wzmacniacz i zacząć od nowa?

Piterski

Przełożyłeś tylko wkładkę z headshelem czy zrobiłeś pełną kalibrację?
Sprawdzałeś jaki rezonans masz na DD7, a jaki na Tehnicsie?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

Cytat: Azur w Marzec 12, 2019, 21:55Niestety Technics zagrał ciut lepiej
Teraz Cie rozstrzelają ;D ;) .
To bardzo dobre i ładne ramię :)


cdt

Cytat: McGyver w Marzec 12, 2019, 23:09Ramię ładne. Plinta brzydka.
Za to super napęd :)

McGyver

Mam taki napęd wydłubany z gramofonu z połamanym ramieniem, rozmyślam czasem nad wprawieniem go w plinte z litej akacji, ale przeszkadza mi chroniczny czasu brak  :-\

cdt


Azur

Przekładałem wkładkę i kalibrowałem. Mam wrażenie, że napęd ma znaczenie, na sonatach Beethovena technics gra jakby dokładniej, bez zakłóceń w tle. Jeszcze popracuję nad tym. Nie to, żebym krytykował DD7 - ramię jest bajeczne, nie linczujcie mnie.
Generalnie na moim sprzęcie jest tak mało analogowo, bardziej detalicznie (nie wiem jak to opisać obrazowo). Choroba nie wybiera, zacząłem się rozglądać za takim cacuszkiem jak to ze zdjęcia. Nie wiem, czy to objawy prodromalne czy już rozwinięte uzależnienie :o. A może lampowy preamp na wejściu dałby trochę ciepełka?

LampowY

Cytat: cdt w Marzec 13, 2019, 00:00To masz Adam pole do popisu
I to jest bardzo słuszna koncepcja.
Jeden z najlepszych napędów + jedno z najlepszych ramion.

Kangie

Cytat: Azur w Marzec 13, 2019, 07:16Mam wrażenie, że napęd ma znaczenie, na sonatach Beethovena technics gra jakby dokładniej, bez zakłóceń w tle.

Zakłócenia w tle nie są cechą napędu MS DD-40. Pomimo podanej w dokumentacji wartości bodajże 62 dB (ważna jest metoda pomiaru i nie wszystkie gramofony mierzone są tą samą metodą pomiarową) jest to bardzo cichy napęd. Sprawdziłem na wielu wkładkach (kilku bardzo wymagających MC LO, które wybierają wszystko z rowka), kilku preampach phono. Oprócz mojego słuchałem jeszcze dwóch innych DD-40. Gdyby zakłócenia  były normą w tym modelu – nikt o zdrowych zmysłach nie wieszałby w tym gramofonie drogich wkładek, tylko jechałby na mniej wymagających MM-kach.
DD-7 przyznam, że nigdy nie słuchałem i ciężko mi powiedzieć czy można między tymi modelami postawić znak równości. Być może ten konkretny egzemplarz miał jakieś ,,przygody". Zdarzają się ,,grzebane" wnętrza, ,,walnięte / krzywe" ramiona z luzami lub nadmierne skręcone. Tak bywa ze sprzętem używanym z kolejnej ręki. Jest ryzyko i zawsze trzeba się z tym liczyć że kupiony sprzęt nie zagra jak niegrzebany z pierwszej ręki lub salonu.

Natomiast faktem jest, że DD-40 nie jest wysoką półką jeśli chodzi o napęd. Moment obrotowy nie jest duży, talerz ma masę tylko 1,5kg, ale kontrola obrotów ich płynność są lepiej niż dobre, rzekłbym, że wystarczające. Istnieją zdecydowanie lepsze napędy z bardziej energetyczną motoryką linii basu i niższej średnicy. Technics należy właśnie do producentów, którzy bardzo prężnie rozwijali konstrukcję i technologię napędu bezpośredniego.  Wdrożył setki patentów gramofonowych, głównie w zakresie silników Direct Drive. Wysokie modele Technicsa dysponują przeogromnym momentem obrotowym, że palcem nie da się mocno spowolnić obrotów, a tym bardziej w miejscu zatrzymać talerza. Niektóre nawet mają przycisk STOP z hamulcem ciernym, żeby móc błyskawicznie zatrzymać talerz, zdjąć płytę i włożyć kolejną. Motoryka basu i cisza pracy łożyska są w wielu Technicsach na bardzo wysokim poziomie.
Kluczem do sukcesu modelu DD-40 jest świetne ramię, precyzja wykonania przycisków, regulatorów obrotów, obwódki talerza, podświetlenia wskaźnika obrotów oraz ogólny wygląd gramofonu. Można to pokochać. Ale to klasa średnia – jeśli chodzi o gramofony z epoki.

Piterski

Byłem właśnie ciekaw jak kolega się zabrał za te porównania. Widzę, że chyba odpowiednio.
Nie miałem u siebie Tehnicsa ale DD40 grał mi bardzo dobrze i z pewnymi wkładkami to była bajka.
Ciekawe co za zakłócenia się pojawiły bo tak jak pisze Kangie byłem bardzo zadowolony z tego gramofonu i cały czas mi szkoda że już go nie mam. Tylko pogoń za dłuższym ramieniem pchneła mnie w stronę Pioniera.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Azur

Dzięki Panowie. Kangie i Piterski - ja też go pokochałem, dlatego zmartwił mnie mój mały test. Może pora na mały serwis DD7, gram na nim częściej niż na technicsie. Sprawdzę łożysko, smary i co tam jeszcze będę umiał. Obroty trzyma dobrze, ramię bez problemów, więc jeśli piszecie, że nawet na lepszych wkładkach nie słychać silnika to muszę się nad tym skupić. Jesteście bardzo pomocni i kompetentni :np: Powtórzę test po serwisie to dam znać