Micro Seiki DD-40

Zaczęty przez kangie, Maj 08, 2015, 12:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Sprawdzałem go i może w środku nocy jak zbliżyłem ucho w okolice transformatora to go delikatnie było słychać.
No ale to już jest ekstremalne wsłuchiwanie się w gramofon.
Przesuwałem też wkładką nad kręcącym się talerzem, przy bardzo mocno rozkręconym wzmocnieniu i cisza totalna.
Żadnego wzbudzania wkładki od silnika napędu. Jeśli u ciebie słychać silnik no to coś nie do końca jest oki.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

dino

W DD40 najniższy poziom szumów realnie (rozbiegówka płyty nagrana na 24/192) jaki udało mi się uzyskać to:
W pasmie 10 -100Hz  -55dB.
Od 100 do 500Hz spada do -90dB, potem łagodniej spada od 500Hz do 22Khz do poziomu -110dB

vasa

Cytat: dino w Marzec 13, 2019, 22:28
W DD40 najniższy poziom szumów realnie (rozbiegówka płyty nagrana na 24/192) jaki udało mi się uzyskać to:
W pasmie 10 -100Hz  -55dB.
Od 100 do 500Hz spada do -90dB, potem łagodniej spada od 500Hz do 22Khz do poziomu -110dB
Katalogowo ten model ma rumble na poziomie -62 dB więc Twoje -55 to pewnie silnik plus szumy tarcia igły o płytę.
Nie wyobrażam sobie żeby to można było usłyszeć.
Musi być jakiś problem z napędem albo szum ma źródło elektryczne [emoji849]

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dino

Cytat: vasa w Marzec 13, 2019, 22:38to pewnie silnik plus szumy tarcia igły o płytę
Dokładnie a bardziej łożysko plus płyta.
Wolę taką metodę pomiaru bo pokazuje realny poziom zakłóceń przy słuchaniu.

Azur

No więc zdjąłem tą czarną osłonę, przedmuchałem sprężonym powietrzem i nasmarowałem łożysko. Nie miałem audiofilskiego smaru, ale ponieważ czasami bawię się modelami kolejek to użyłem smaru do łożysk mikro lokomotyw (N, 1:160), myślę że dostatecznie drogiego żeby był dobry  ;)
I jest... dobrze. Bardzo Wam dziękuję. Słucham sobie rozmarzony... Nic nie brumi

Azur

Przepraszam, widzę, że stoi na głowie. Nowicjusz. To pewnie nie jest wina Martineza...

dino

No i pięknie  ;)
A tam przypadkiem nie ma łożyska z brązu  ? - muszę popaczeć na swój.

Piterski

Cytat: Azur w Marzec 16, 2019, 23:42Słucham sobie rozmarzony... Nic nie brumi
I jak zbliżył się poziomem grania do Technicsa?

Przy okazji masz do niego dodatkowy krążek przeciw wagi?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Żeby głowa nie bolała.   :)

Trochę tego i trochę tamtego też.

dino

Cytat: Piterski w Marzec 17, 2019, 08:54I jak zbliżył się poziomem grania do Technicsa?
Którego ?

Azur

O tak, wprawdzie już mi się nie chce przekładać wkładki i na Technicsie jest M97xE, ale obydwa grają ładnie, ale różnie Niestety nie mam tego dodatkowego krążka. Przy okazji zrobiłem przemeblowanie i teraz mogą rywalizować ze sobą urodą w starciu bezpośrednim  (mam nadzieję, że nie będzie znowu na głowie);) Na Technicsie Klaus Mittfoh na Mikro Jarrett i jest dobrze, odwrotnie gorzej. Jutro dotrze Yamaha C-70 która będzie na razie ubsługiwać oba i zwolni mnie od machania kabelkami.

frywolny trucht

"Na głowie" jest gdy puszczasz zdjęcie wprost z komórki. Z lapka czy PC takich jajków nie ma. Jakaś dziwna niezgodność.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Azur

Dzięki, będę pamiętał
Dino - Technics 1710mk2, nie jest może najfajniejszy ale gra i nic mu nie dolega.

Kangie

Cytat: Azur w Marzec 17, 2019, 16:46Technics 1710mk2
Jakoś w 2013 roku ten gramofon uzbrojony we wkładkę Denon DL-110 rozwalcował mojego Pro-Ject 6 PerspeX z wkładką Sumiko Blue Point No. 2. Przyjechał do mnie Sławek (4321), zrobiliśmy porównanie i wtedy po raz pierwszy dotarło do mnie co to znaczy dobry gramofon z epoki.

GregWatson

Tu Pro-Jecta pewnie rozłożyła wkładka. Ja ją (Sumiko Blue Point No. 2) nie mogłem wpasować do żadnego systemu zarówno na krótkie lekkie ramię (Pro-Ject Debiut III Phono SB) jak i na dłuższe cięższe (Micro Seiki MR-711). Zmieniłem zawieszenie jak i talerz na akryl w Pro-Jacte i dalej nic nie dało. Żonglowałem pre i nic. W końcu się poddałem i w to miejsce wstawiłem Denona DL-103 które wówczas kupiłem i wszystko się zmieniło od razu. Zresztą jakoś Sumiko Blue Point No. 2 furory nie zrobiło i słuch po niej raczej zaginął w mediach. A Pro-Ject 6 PerspeX całkiem fajny gramofon i z dobrą wkładką pewnie zagrałby na wysokim poziomie. W każdym razie wizualnie wrażenie robił. To tak z mojego punktu widzenia ale może wszystkiego nie wiem czego Łukasz próbował.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Kangie

#265
Grzesiek, po latach widzę to tak, w punktach:
- Sumiko Blue Point No. 2 dał mi Fusic w gratisie. Wkładka wtedy kosztowała 1300zł
- Ta wkładka BDB spisywała się rezonansowo i podatnościowo z ramieniem 9CC Evolution
- W/w ramię nadaje się wg mnie do niedrogich MMek. Podwieszanie MC nie ma sensu. Układ antyskatingu źle zaprojektowany, błędy w zaproponowanych fabrycznie ciężarkach. Błędy i niedopatrzenia w konstrukcji i wykonaniu kompletu pierścieni regulacyjnych przeciwwagi. Po kilku godzinach słuchania pierścień samoczynnie się obracał. Początkowo dla przykładu mieliśmy 1,7g. Po 3h słuchania pierścień obracał się do wartości 0,8g. Siła nacisku nie zmieniła się. Pod pierścień dałem taśmę teflonową, która przyblokowała ruch pierścienia zwiększając tarcie i samohamowność.
- Napęd Technicsa SL-1700MKII wg mnie bije na głowę napęd PJ 6 PerspeX. To inna liga jeśli chodzi o moment obrotowy, łożysko, stabilność i równomierność obrotów
- Ramię Technicsa daje wg mnie więcej możliwości przy wyborze wkładek. Jest również lepiej łożyskowane.

Oczywiście wkładka Denona p
W
w tamtym sparingu postawiła przysłowiową kropkę nad "i".

Sumiko to dziwna marka. Po czasie rozumiem dlaczego sklepy proponowały ją za darmo klientom wydającym 6500zł za gramofon.

Oczywiście można było powalczyć ustawieniami preampów phono, ale myślę, że Sumiko nie miało szans z Denonem.

Piterski

Cytat: Azur w Marzec 17, 2019, 16:24Na Technicsie Klaus Mittfoh na Mikro Jarrett i jest dobrze, odwrotnie gorzej.
Z tego co widzę jednak masz dwie różne wkładki więc różnice są moim zdaniem zasadne. Z moich krótkich doświadczeń to większe zmiany wnosił przetwornik niż napęd aczkolwiek nie zawsze ta sama wkładka grała tak samo dobrze z każdym ramieniem.
Możesz napisać jaką masz założoną na Technicsie?

Ja stosowałem dodatkowa przeciwwagę tak by nie odjeżdżać tak daleko cięzarkiem od osi obrotu ramienia. Obie przeciw wagi były maksymalnie blisko osi i siebie nawzajem. Moim subiektywnym zdaniem grało to lepiej niż z jedną ale daleko od osi.

Spróbuj jak będziesz miał okazje założyć lepszą wkładkę MC tylko koniecznie preamp musi być już mocno przyzwoity.

Swoją drogą ciekawe jaką byś miał minę wieszając na DD7 Candena Black .... wiem wydaje się to abstrakcyjne ale mnie po tym wyrwało z butów ;D

Piszę to bo bardzo jestem ciekaw Twoich odczuć jeśli chodzi o oba te gramofony. Ja już pewnie sobie drugi raz DD40 nie kupię ale nie dlatego, że nie grał bardzo dobrze, bo na Candenzie po prostu to było zjawiskowe granie. Tylko generalnie zamierzam ograniczyć się sprzętowo do tego co mam i szlus.
Mój kolega zaś mimo moich przestróg wpakował się w winyl i ciekaw jestem co mu ewentualnie warto doradzić z tych tańszych urządzeń.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Azur

Tak jak pisałem poprzednio przekładałem między nimi wkładkę i wtedy zapanował niepokój. Teraz na Technicsie zostawiłem Shure M97xE i mam do niego jeszcze Technicsa 207C do której założyłem igłę od Jico, a na Mikro Nagaoka 110. Technicsa mam od 5 lat, Mikro kupiłem niedawno, po lekturze forum, właśnie z myślą o przejściu na MC. Nie mam preampa, gram na wejściu Marantza PM8005. Jutro dojdzie preamp Yamahy c-70, ale traktuję to jako substytut (ma kilka wejść gramofonowych). Docelowo powoli chcę zmierzać w stronę MC i dobrego pre. Ale muszę małymi kroczkami - z wiadomych względów. W "dobrych latach" kiedy wszystko było tańsze, kupowałem raczej płyty, i grałem też na Technicsie (Q2). Generalnie lubię Technicsa, jest niezawodny, wygodny (półautomat). W obu nie miałem problemów z kalibracją. Dźwięk trudno mi porównywać - wkładki i reszta toru jest raczej budżetowa. Ale myślę, że gdybym musiał zostawić jeden, zostałby Mikro.

Piterski

Która z tych wkładek bardziej Ci się podoba? Jakie między nimi mógłbyś wskazać różnice?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Azur

Dla mnie najlepiej gra 207C potem Nagaoka. Więcej słyszę, dźwięk jest taki łagodniejszy, przyjemniejszy, Shure ma więcej niskich tonów, jest ostrzejszy, ale np. klasyki nie mogę na nim słuchać. Najlepiej się sprawdza przy Hendrixie i Led Zeppelin. Przy Coltrainie już zdecydowanie gorzej. Jeśli chodzi o przestrzeń to chyba najlepiej Nagaoka.
Mam tego Marantza i Tannoye XT8F - razem daje to raczej więcej wysokich dźwięków niż basu. Dlatego kiedyś pomyślałem o Shure - ale to nie jest ten bas którego szukałem. Powoli zapadam na znaną Ci chorobę i myślę żeby wszystko zmienić, na szczęści obecnie mam mnóstwo innych wydatków i żonę księgową ;).
Dzięki za radę o przeciwwadze, poszukam. Może zrobić pół kroku  i kupić denona 103R?

Piterski

Cytat: Azur w Marzec 17, 2019, 22:56Może zrobić pół kroku  i kupić denona 103R?
Słuchałem go na DD40 ale z ciężkim magnezowym headschelem Nagaoka. Niestety bez dodatkowego pierścienia jej na MA505 nie wyważysz.
Myślę, że ten wybór by Cię bardzo zadowolił. Są lepsze wkładki ale i też sporo droższe od Denona 103R.
Ja kiedy go posłuchałem pomyślałem, że szkoda że z nim nie spróbowałem przed zakupem Dynavectora.
Nie brałbym jej na kredyt i była by to dobra baza wyjściowa po MM jaką posiadałem, a przesiadłem się z moim zdaniem bardzo dobrego Ortofona 540.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

Ramię MA-505 pociągnie bardzo dużo wkładek. Można wieszać bardzo miękkie MMki (na bardzo lekkim headshellu), wręcz wszystko ze ,,środka" stawki oraz można wieszać twarde MC LO (na ciężkim headshellu). Jednak jeśli chodzi o te skrajne przypadki, to nie jest to granie na wysokim poziomie. Jest poprawnie, ale większość z nas szuka czegoś więcej niż ,,poprawnie". 16,5g masy efektywnej przy tej konstrukcji z kompensacją dynamiczną na wolframowej lince ze sprężyną daje ciekawy kompromis, jednak lepiej jest użyć innego ramienia do miękkich MMek i innego do Denonów serii 103/SPU/Koetsu. Co do Denonów z rodziny DL-103 ze wględu na szlif sferyczny i sporą siłę nacisku wyśmienicie sprawdzają się ramiona długie, raczej statyczne, chociaż słyszałem Denona na doskonałym ramieniu Acos Lustre z kompensacja dynamiczną bodajże magnetyczną i też grało to wspaniale. Przy 12 calach i statycznym ramieniu Denon daje ten słynny zryw, rozmach czy zaśpiew. Jest dużo muzyki w muzyce. Szczegółów jest mało, ale jest to mięso i zryw – tak jakby psa spuścić nagle ze smyczy. W przeciwnym razie moim zdaniem sporo traci się z uroku tych wkładek. Podwieszałem Denona 103SA pod MA505. Było poprawnie. Wielu osobom pewnie taki dźwięk w zupełności by wystarczył. Mnie czegoś brakowało. Jednak wieszając ją pod Audio – Technikę ATP-16T pojawił się drajw i to coś, co trudno opisać słowami. To ramię studyjne/broadcastowe o długości niespełna 12 cali, pozbawione układu antyskatingu, statyczne. Niestety nie ma tutaj fabrycznej windy i łatwo uwalić igłę. Windę zawsze można dokupić, chociażby ze stajni Ortofona.

Denona 103R na MA-505 raczej odradzałbym, bo nie wyciśnie się wszystkich soków z tej wkładki . Można spróbować z ciężkim headshellem, można próbować dokładać między wkładkę i headshell płytki zwiększające masę. Trzeba mieć na uwadze czy przeciwwaga wyrobi, bo taki ciężar trzeba czymś zrównoważyć.Szlifowi sferycznemu przydaje się większa długość ramienia. Z drugiej strony może jednak warto popróbować? W końcu Denony nie są bardzo drogie.

Piterski

Cytat: Kangie w Marzec 18, 2019, 07:34Denona 103R na MA-505 raczej odradzałbym, bo nie wyciśnie się wszystkich soków z tej wkładki . Można spróbować z ciężkim headshellem, można próbować dokładać między wkładkę i headshell płytki zwiększające masę. Trzeba mieć na uwadze czy przeciwwaga wyrobi, bo taki ciężar trzeba czymś zrównoważyć.Szlifowi sferycznemu przydaje się większa długość ramienia. Z drugiej strony może jednak warto popróbować? W końcu Denony nie są bardzo drogie.

Słuchałem jej po doświadczeniach z innymi wkładkami lepiej zestrojonymi z tym ramieniem i pewnie lepiej mogła by wypaść na moim Pionierze ale i na MA505 zagrała bardzo dobrze. Przypuszczam, że nasz kolega byłby z tego grania zadowolony. To taki bardzo solidny koń roboczy i dawał dobre dociążenie dźwięku. Darek "CDT" ma ramię MA505 i 12" SME przy okazji wieszał już na nich różne wkładki w tym 103R, więc może coś doradzi. Może jakiś inny model Denona sprawdzi się tu lepiej.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Azur

Ten Denon przyszedł mi do głowy ze względu na liczne opinie i (nie da się ukryć) niezłą cenę. Nie mam wielkiego doświadczenia z wkładkami, a już zupełnie w dobraniu do ramienia, miałem tylko kilka MM. Jak trafi się okazja to może jednak spróbuję.