Menu główne

Micro Seiki DD-40

Zaczęty przez kangie, Maj 08, 2015, 12:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Nie jest to może najlepszy wybór 😀 ale najgorzej też nie jest. Tam będzie wisiała MC SLC-80WX a na drugim ramieniu MM AT-95E która już wisi.
Mam trochę wkładek więc jest czym żonglować. Staram się bardziej eksperymentować w zależności od rodzaju muzyki niż podchodzić do tego wybitnie czysto technicznie.  Jest muzyka jest zabawa. 😆
Trochę tego i trochę tamtego też.

Bacek

Fajna maszyna. To drugie ramię ma na stałe/sztywno przymocowaną podstawę do podstawy gramofonu? Też myślałem o podobnym patencie na drugą wajchę.

GregWatson

Tak to wygląda.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GP412

Cytati jak działa owa sprężyna co to ma tłumić rezonans
Bzdura do kwadratu-sprężyna służy czemuś innemu  facepalm facepalm facepalm facepalm
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

virtualfan

Cytat: GregWatson w Październik 04, 2020, 13:14
I tak to wygląda.

Musze przyznać, że - nie ujmując niczego Twojemu DD 40 - bardzo fascynują mnie Twoje podstawki pod gramofon  :D
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

GregWatson

Też mi się oodobają. Ten magnetowid waży ponad 20 kg. Więc pidstawka soludna. A ta druga fotka to przedstawia jak było kiedyś. 😀
Trochę tego i trochę tamtego też.

virtualfan

Cytat: virtualfan w Wrzesień 11, 2020, 22:09Jakby co, podzielę się efektem mych działań.

I włala, gotowe  :)

Chyba wyszło dokładnie, patrząc na odległość punktu montażu ramienia wg protraktora.
Teraz można ustawiać wkładki. Zobaczę, jak to się ma do producenckich 52 mm.
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

Kangie

No proszę! Fachura!  8)

virtualfan

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=3665.msg287650#msg287650

Nabyłem i mam  :) Bardzo dobrze wykonane.
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

Piterski

Wydaje mi się, z tego co sam pamiętam, że się wstrzeliłeś z szablonem pod protractor  :np:

Cytat: virtualfan w Październik 08, 2020, 18:47
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=3665.msg287650#msg287650

Nabyłem i mam  :) Bardzo dobrze wykonane.

Spróbuj czy zdołasz wyważyć wkładkę z obiema przeciwwagami, jak Ci się uda ciężar wypadnie bliżej osi.
Ciekawe co wtedy usłyszysz.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bacek

#410
Cytat: virtualfan w Październik 08, 2020, 18:41Chyba wyszło dokładnie, patrząc na odległość punktu montażu ramienia wg protraktora.

Super idea.

Ale trochę posieję defetyzmu może nie potrzebnie, ale nie widzę tak dokładnie budowy.
W jakiś sposób kalibrowałeś prostopadłość wiązki lasera do powierzchni z dziurką? Bo jak nie to im dalej od punktu wyjścia do ramienia tym większy błąd. Można by to w miarę prosto obejść dając zamiast jednej powierzchni z dziurką dwie. Jeżeli po przejściu przez jedną nie pada dokładnie w środek otworu na drugiej to trzeba przestawić odpowiednio laser.
Ew grubszy element z dziurą bez lejka, ale nie wiem jak to na dobiciach będzie wyglądało.
Ale ogólnie super patent.

A ok już łapię na dziurkę nastawiany jest najpierw laser żeby trafić a potem protraktor.

HMVictor

Przepraszam że zaśmiecam wątek, ale nie potrafię wkleić fotki do wątku. Jak to się robi?

Kangie

Po prostu klikasz.
I na koniec "Wyślij".

Bacek

Przy odpowiedzi typu Cytuj tego nie ma. Trzeba najpierw nacisnąć Podgląd.

Kangie

Ewentualnie włączyć "Edytuj" i dołączyć zdjęcia.

virtualfan

Cytat: Bacek w Październik 09, 2020, 10:30
W jakiś sposób kalibrowałeś prostopadłość wiązki lasera do powierzchni z dziurką?

Z laserem tylko na próbę było, żeby mniej więcej sprawdzić wykonanie. Od spodu miałem przyklejony papier z niewielką dziurką i świecąc od góry szukałem najjaśniejszego punktu. Prymitywne, ale wystarczyło. Ale spróbuję jeszcze papier z góry i z dołu  :)

Sprawdziłem dziś na szybko zalecane przez MS 52 mm, czyli tip igły do miejsca styku headshella z nakrętką-tulejką ramienia. Pewnie Ameryki nie odkryłem, ale protkaktor Feickerta zeznaje, że to ustawienie wg Stevensona.
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

virtualfan

Cytat: ziko369 w Czerwiec 07, 2020, 15:08Tylko jak dolać? Wymienić...podobno nie tak siup

Jakby co, to mam to już opanowane, służę pomocą.

Cytat: Kangie w Czerwiec 07, 2020, 15:06Pewnie są lepsze smarowidła, ale na szybko znalazłem to:
https://allegro.pl/oferta/smar-windy-podnosnika-ramienia-gramofonu-analogis-8478556565

U mnie ten się nie sprawdził, nikt nie wie jaką to ma lepkość, ale dość rzadki jest. Po konsultacji z kolegą Przemkiem z Przemyśla, który serwisuje i sprzedaje gramofony, kupiłem inny olej silikonowy o lepkości 100 tys CST i ten się sprawdził idealnie (gęsty i lepki jak miód). Jakby ktoś potrzebował, to mam całe opakowanie 50 ml - info na priva.
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

virtualfan

Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

ziko369

Cytat: virtualfan w Październik 09, 2020, 20:56Jakby co, to mam to już opanowane, służę pomocą
Opowiadaj proszę...
Pięknie to działa...💪🏼

virtualfan

Cytat: ziko369 w Październik 10, 2020, 19:40
Opowiadaj proszę...

Narzędzia (rozmiar odpowiedni do wkrętów):
1. śrubokręt krzyżakowy
2. śrubokręt płaski
3. pinceta
4. wykałaczka, zapałka lub tp.

Materiały:
1. Olej silikonowy (np. do dyferencjałów) o odpowiedniej lepkości
2. Ręczniki papierowe
3. Benzyna ekstrakcyjna lub aceton
4. Alkohol izopropylowy
5. Miękka ściereczka lub tp.
6. Taśma malarska
7. Ołówek lub marker wodoodporny

Podczas pracy często myjemy ręce :)

Kolejność:
1. Odłączamy gramofon od zasilania, zdejmujemy pokrywę, blokujemy ramię, zdejmujemy talerz,
2. Zaznaczamy na plincie miejsce zamocowania ramienia (ja tego nie zrobiłem, na szczęście miałem zrobiony wcześniej wichajster) - frezowanie w plincie nie jest na pasówkę, ma luzy ok. 1,5 mm. Zaznaczenie najlepiej taśmą malarską,
3. Na podstawie ramienia / taśmie ołówkiem (lub markerem - potem się zmyje) robimy znaczniki, żeby potem łatwiej było to złożyć,
4. Na wszelki wypadek mierzmy równoległość szczeliny dźwigni ramienia względem brzegu plinty,
5. Obracamy gramofon, stawiamy do pionu na przedniej krawędzi,
6. Odkręcamy ramię (trzy śruby), przytrzymując je, żeby nie wypadło,
7. Wyjmujemy ramię, stawiamy gramofon na nogi,
8. Luzujemy wkręt (5) mocujący płytę podnoszącą windy, wyjmujemy ją,
9. Ostrożnie kładziemy ramię na boku (na miękkiej ściereczce),
10. Wykręcamy cztery wkręty (12) mocujące pokrywę (13), ostrożnie zdejmujemy pokrywę,
11. Wykręcamy śrubę (9), uważając na mocowanie windy ( 8 ),
12. Wyjmujemy mocowanie windy, sprężynę (7) i tłok windy (6)
13. Czyścimy ręcznikiem papierowym i benzyną (lub acetonem) ze starego smaru: mocowanie windy, sprężynę, tłok windy oraz gniazdo, w którym porusza się tłok (ten ostatni ręcznik przytrzymujemy pincetą lub nawijamy na wykałaczkę). Potem wszystko odtłuszczamy jeszcze alkoholem izopropylowym,
14. Zapałką lub wykałaczką nakładamy trochę smaru (na wyczucie) do gniazda tłoka windy i na tłok windy (szczególnie w oba nacięcia tłoka),
15. Wkładamy tłok do gniazda, wsuwamy aż wysunie się z drugiej strony. Kilka razy przepychamy tłok tam i spowrotem, obracamy w lewo i prawo żeby rozprowadzić smar, usuwamy nadmiar smaru od góry,
16. Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności: (7), ( 8 ) - tutaj uważamy na pasowanie wg kształtu, (9). Przykręcamy osłonę (13),
17. Mocujemy płytę podnoszącą windy. Wstępnie sprawdzamy, czy winda działa,
18. Przykręcamy ramię do plinty, pozycjonując wg wcześniej zrobionych znaczników i pomiarów,
19. Regulujemy wysokość windy, sprawdzamy działanie,
20. Usuwamy ślady ołówka (markera), taśmy itd.
21. Nakładamy talerz, osłonę, podłączamy zasilanie,

... i cieszymy się z efektu :D

Od kolegi Przemka1986_ z Allegro wiem, że podobno tych samych modelach gramofonów czasami trzeba używać smarów o różnych lepkościach (w jednym egzemplarzu winda działa na smarze 80 tys CST, a w innym na 150 tys). U mnie przypasowało 100 tys.
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

virtualfan

Zapomniałem o rysunkach
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

virtualfan

Powiesiłem dzisiaj nową wkładkę Ortofona Quintet Black S. A co się namęczyłem...

Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

virtualfan

Wyszło nieźle, chociaż mam dylemat - opiszę i poproszę o radę później.
Dobrze, że kupiłem ten dodatkowy ciężarek, bez niego nie zamocowałbym tej wkładki - z hedshelem Jelco HS-25BR ważyło to prawie 22 g.

Rezonans boczny
Micro Seiki DD-7 >> Gold Note PH-10, Marantz CD 6005, Marantz NA 7004 >> Musical Fidelity A2 >> Tellurium Q Black II, Wireworld Equinox 8 >> B&W 603

vasa

Cytat: virtualfan w Październik 11, 2020, 00:37Rezonans boczny
To chyba z płyty testowej?
Powinien na niej być biały szum.
Możesz pokazać analizę częstotliwości tegoż szumu?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.