Magnetofony kasetowe

Zaczęty przez Yacek, Maj 27, 2014, 22:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

cdt

Chyba jednak czas na odwyk  :o 3 kaseciaki a 4 w serwisie  :o . A gdzie postawie pre phono  :o . Masakra

McGyver

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 17, 2019, 19:51gdyby nagrywali na chromie musieliby przekładać obudowy 
Nieprawda. Wystarczy nagrywać na decku z manualnym selektorem rodzaju taśmy (jak np. polska "szuflada" MDS442).

LampowY

Bias tune.
Rozumiem, że działa tylko podczas nagrywania?
Jak podkręcę na + podczas nagrywania to zwiększę ilość wysokich tonów a na - zmniejszę?

LampowY

I dzisiaj doprowadzę do końca projekt dyskografii Talk Talk na kasetach  8)

merlin1973

Modern Talking też na kasetach nagrywasz?
Taką dokładnie miałem w tamtych czasach  :o kosztowała dużo  :o
Pozdrawiam S.CH.

ahaja

- zmniejsza prąd podkładu, więcej wysokich tonów
+ zwiększa prąd podkładu, mniej wysokich tonów.

LampowY

Cytat: ahaja w Styczeń 20, 2019, 15:41
- zmniejsza prąd podkładu, więcej wysokich tonów
+ zwiększa prąd podkładu, mniej wysokich tonów.


LampowY

Cytat: merlin1973 w Styczeń 20, 2019, 15:30Modern Talking też na kasetach nagrywasz?
Jeszcze ich nie słucham ale jestem na dobrej drodze powrotu do przeszłości   :)

gratefullde

Modern Talking to coś czego unikałem w przeszłości jak diabeł święconej wody ;D

Ciekawe czy przy dzisiejszych produkcjach to cudo przetrwało próbę czasu? ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

LampowY

Cytat: gratefullde w Styczeń 20, 2019, 15:56
Modern Talking to coś czego unikałem w przeszłości jak diabeł święconej wody ;D

Ciekawe czy przy dzisiejszych produkcjach to cudo przetrwało próbę czasu? ;)

Na sylwestrach dla lepszego sortu od lat przeplata się między Marylą a Zenkiem Martyniukiem  ;D


gratefullde

Cytat: LampowY w Styczeń 20, 2019, 15:59
Cytat: gratefullde w Styczeń 20, 2019, 15:56
Modern Talking to coś czego unikałem w przeszłości jak diabeł święconej wody ;D

Ciekawe czy przy dzisiejszych produkcjach to cudo przetrwało próbę czasu? ;)

Na sylwestrach dla lepszego sortu od lat przeplata się między Marylą a Zenkiem Martyniukiem  ;D



A w normalnym sorcie podłych świń i zdradzieckich lewaków jak się przedstawia pozycja MT?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Chyba sam siebie zaraz zbanuję za te wpisy, Maciek nie zaczynaj  :np:
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

LampowY


Alexander

Cytat: LampowY w Styczeń 20, 2019, 12:27Bias tune.
Rozumiem, że działa tylko podczas nagrywania?
Jak podkręcę na + podczas nagrywania to zwiększę ilość wysokich tonów a na - zmniejszę?
Istnieje coś takiego jak punkt pracy taśmy - określony jest optymalną wartością prądu podkładu. Czasem na obwolucie nowych kaset są zamieszczane charakterystyki  czułości taśmy w funkcji prądu podkładu. Jak zerkniesz na taką charakterystykę, to zobaczysz, że dla średnich i małych częstotliwości ze wzrostem prądu podkładu rośnie dynamika, aż do punktu pracy taśmy, a następne powoli spada. W przypadku krzywej dla częstotliwości wysokich wraz ze wzrostem prądu podkładu ich dynamika spada. Punkt pracy taśmy to punkt przecięcia krzywych dla różnych częstotliwości.
Czyli - jak napisał już wcześniej ahaja - zmniejszając "bias" dodasz wysokich, ale pogorszysz dynamikę niskich i średnich

LampowY

Krótko mówiąc - jak jest dobrze to nie kręcić  :)

frywolny trucht

A cio to ten MOL i jak rozumieć ów wykres?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

ahaja

Ano, zawsze kompromis. Jak nie pokręcisz, kiedy masz tylko ręczną kalibrację to w ogóle nie dopasujesz parametrów do taśmy.

Ręcznie należy skalibrować taśmę na wskaźnikach. Mniej więcej wtedy wstrzelisz się w optymalne parametry taśmy.

Najlepsze efekty kiedyś uzyskiwałem z Pioneer'a CT-777 i Onkyo TA-2570 z automatycznymi kalibracjami parametrów.

---------------------
Pamiętam, dziecięciem będąc jak smarowałem do 'przegrywalni' to wszystkie Technicsy czy Akai'e miały bias skręcony na max'a ... ;-)

merlin1973

Cytat: gratefullde w Styczeń 20, 2019, 15:56
Modern Talking to coś czego unikałem w przeszłości jak diabeł święconej wody ;D

Ciekawe czy przy dzisiejszych produkcjach to cudo przetrwało próbę czasu? ;)
Dzisiejsze Modern Talking i ich obecne nowoczesne wersje są nie do strawienia , kiła i mogiła :(
Pierwsze 6 płyt z 80 lat w oryginalnych wersjach tylko :)
Dziś na CD ,winylu w necie a kiedyś na kasecie z radia nagrane  :'(
Pozdrawiam S.CH.

Alexander

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 20, 2019, 16:37A cio to ten MOL i jak rozumieć ów wykres?
Maximum Output Level - a na rysuneczku widać z jaką dynamiką możesz zapisać na tej taśmie częstotliwości 315Hz i 10kHz dla poprawnie ustawionego punktu pracy taśmy - prądu podkładu. Jak widać wysokie częstotliwości da się zapisać z maksymalnym poziomem (bez zniekształceń) na poziomie niższym o 8,5dB niż 315Hz.

frywolny trucht

#2069
Podziękował.

Cytat: gratefullde w Styczeń 20, 2019, 16:02A w normalnym sorcie podłych świń i zdradzieckich lewaków jak się przedstawia pozycja MT?

W tamtym czasie starzy mnie wysyłali na kolonie, a na koloniach organizowano dyskoteki. Więc siłą rzeczy... podpierało się ścianę ( śmiałości brak) przy MT  ;D ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

LampowY

Odtwarzam to co nagrałem z TIDALa na kasety.
Dobrze brzmi. Nawet bardzo dobrze  :gn:

merlin1973

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 20, 2019, 17:17
Podziękował.

Cytat: gratefullde w Styczeń 20, 2019, 16:02A w normalnym sorcie podłych świń i zdradzieckich lewaków jak się przedstawia pozycja MT?

W tamtym czasie starzy mnie wysyłali na kolonie, a na koloniach organizowano dyskoteki. Więc siłą rzeczy... podpierało się ścianę ( śmiałości brak) przy MT  ;D ;D
Nigdy nie byłem na kolonii :( ale ,że u nas było technikum rolnicze na wsi :) to był internat :) kolonie z DDR i z Czechosłowacji przybywały do nas co roku. :) i były dyskoteki i MT leciało. Kolega miał Finezje , diorowską wieżę i Altony jakiś wielki model :( bo ciężkie były,że wózkiem się woziło :)
Pozdrawiam S.CH.

GB

Jak to jest z nagrywaniem kaset? Wykorzystywać dolby? Rozumiem, że będzie mniej szumów, ale też więcej basu?

Dzięki za info.

Pozdrawiam.

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Alexander

Cytat: GB w Styczeń 21, 2019, 07:19Jak to jest z nagrywaniem kaset? Wykorzystywać dolby? Rozumiem, że będzie mniej szumów, ale też więcej basu?
No nie zupełnie. Szumów będzie mniej jeśli kasetę nagraną z systemem Dolby B odtwarzać będziesz również z Dolby B, ale basów ten system nie tyka. To system, który w procesie zapisu zwiększa składowe o wysokich częstotliwościach i małym poziomie i tak sygnał jest zapisywany na taśmę (dlatego odtwarzanie taśm nagranych w systemie bez użycia systemu daje efekt nienaturalnie "podbitych" wysokich tonów), a z kolei przy odtwarzaniu z Dolby B następuje (pisząc w dużym uproszczeniu!) proces odwrotny niż podczas zapisu, co skutkuje obniżeniem poziomu szumów. To tzw system kompadorowy kompresja przy zapisie, ekspansja przy odczycie, efekty działania są poprawne, jeśli te dwa tory kompresji i ekspansji są idealnie zestrojone. Czy nagrywać z dolby? Jeśli masz dobry magnetofon o niskim poziomie szumów toru i bardzo dobre taśmy, których wysterowania nie trzeba korygować takimi procesorami, to będąc purystą nie przepuszczaj dźwięku przez "poprawiacze", jeśli nie masz, to spróbuj i sam oceń, czy taki dźwięk via Dolby Tobie odpowiada.
A to tylko Dolby B, można spotkać jeszcze C, Telefuknen miał High-Com, JVC anrs, są też zewnętrzne moduły Dolby A....można się bawić, można próbować  :)

Alexander

Cytat: ahaja w Styczeń 20, 2019, 16:44Pamiętam, dziecięciem będąc jak smarowałem do 'przegrywalni' to wszystkie Technicsy czy Akai'e miały bias skręcony na max'a ... ;-)
Gdzie biegałeś? Na Zwycięstwa, Głogowską, czy na Gołębią?  ;D