Utwory, które zdecydowanie poleca się do testów konkretnych parametrów systemu

Zaczęty przez zalun, Wrzesień 22, 2016, 11:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

zalun

Chcę zrobić sobie taką definitywną listę utworów do testowania.
Dodatkowo opisałbym (dla pamięci, nie będzie się tego ciągle słuchać w końcu) co konkretnie można wydobyć z danego utworu. Proponuję też, by podawać własne przykłady tego samego efektu, tak by większość przypadków była omówiona

Kategorie na początek:


  • efekty 3D
  • naturalnie brzmiący instrument
  • perfekcyjne umieszczenie na scenie (z opisem co gdzie powinno być)
  • szeroka scena
  • wokal żeński/męski wysoki/niski ew. określenie tembru

Dla przykładu:

3D: Grzech Piotrowski - Sin - Neverland [CD zgrane do FLAC]
w połowie utworu pojawia się dźwięk, który wybrzmiewa z boku, tyłu.


malg

W kategorii: perfekcyjne umieszczenie na scenie

Propnuję na początek:
    Friday Night in San Francisco - AL Di Meola, Jonh McLaughlin, Paco de Lucia,
Ja mam wersje:
  CD Phonogram International 800 047-2, 1981  - West Germany
  LP Philips 6302 137, Nederlands
  LP AMIGA 8 55 947, 1982, GDR,

Wiem ze jest wydanie vinyl 45 rpm 2LP
Wersji tego nagrania jest dużo - nie słuchałem wszystkich.

W utworze 2 i 3 na stronie 2 trzej gitarzysci grają
   na lewym skraju sceny - Paco
   srodek - John
   na prawym skraju sceny - Al
W/g zdjęcia załączonego we wkładce do CD i na okładce wydania AMIGI
rzeczywista odległość miedzy mini na scenie to około 1.2  - 2m
Opis który gdzie gra, jest też w podpisie utworów


vasa

Efekty 3d - Vollenveider Caverna Magica.
Na początku płyty słychać ptaka który zrywa się do lotu. Leci po skosie w górę :)
Dalej słychać dużo dzwoneczków, na świetnym sprzęcie jest wrażenie jakby były zawieszone na sieci rozpiętej w poprzek sceny na różnej wysokości.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

Cytat: malg w Wrzesień 22, 2016, 13:52W kategorii: perfekcyjne umieszczenie na scenie

polecam tę płytę, rozmieszczenie instrumentów w każdym utworze rozrysowane na okładce

https://www.discogs.com/Takeshi-Inomata-The-Dialogue/release/4523582
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

zalun

Cytat: elem w Wrzesień 22, 2016, 18:04polecam tę płytę
Każda płyta powinna mieć taką wkładkę (jeśli to tylko możliwe).
Szkoda, że tanio nie jest :(  2 For Sale from €71.42

zalun

Na AS w artykule o głębi sceny (z którą sam mam kłopot, który rozwiążę dopiero po przeprowadzce) ten utwór został podany jako "efektowny".

3D: Laurie Anderson - Compensation
https://www.youtube.com/watch?v=-Jy3Dj5WR6c

miniabyr

Ja myślę ,że takich nagrań dobrze brzmiących jest sporo.Jak coś jest dobrze zrealizowane i wyprodukowane to nawet na przysłowiowych Altusach pokaże klasę.Ja osłuchując "coś" zabieram ze sobą również nagrania  które brzmią problematycznie .Duże składy orkiestrowe ,niszowe nagrania  gdzie nie było budżetu na dobre studio etc. To też doskonale pokazuje "prawdę" o systemie.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

zalun

Tak, jest. Mi chodzi o zebranie utworów, które są oczywiste, w które nie trzeba się specjalnie wsłuchiwać.
Warto mieć kilka utworów, które "na pewno" pokażą parę konkretnych rzeczy. Przydaje się to zwłaszcza dla początkujących - dajesz mu link i mówisz "powinieneś usłyszeć to i to", albo gdy idziesz do kolegi, który nie zamierza angażować się w hobby, ale chciałby mieć to minimum.


pmcomp


zalun

3D: Kult - Posłuchaj To Do Ciebie - Babilon

1m21s do końca utworu i później - jakiś instrument perkusyjny mocno z prawej strony
Miałem wrażenie, że ktoś kijem w okno puka :)

kefas

Jeden z kolegów tego forum  polecił kiedyś utwór Allan'a Taylor'a - The Beat Hotel. Tak mi się spodobał, że chciałem posłuchać całej płyty ale nigdzie nie mogłem znaleźć całego albumu. Na Youtube są pojedyńcze utwory. Aż natrafiłem na to:http://conmatviet.com/nhac-chon-loc/album-allan-taylor-hotels-and-dreamers.html/

Może komuś się spodoba.

Therion

Nie zapominajcie o tej pani. Np utwór rozpoczynający to video, ma w sobie wszystko co potrzeba do testu: potężny bas (ale jak potężny!) , scenę amfiteatru, dzwoneczki i inne dookoła głowy latające cuda.


<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/gJyqg8DEzjc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

zalun

Cytat: elem w Wrzesień 22, 2016, 18:04polecam tę płytę, rozmieszczenie instrumentów w każdym utworze rozrysowane na okładce

https://www.discogs.com/Takeshi-Inomata-The-Dialogue/release/4523582

Byłaby szansa na digitalizację w celu przetestowania?

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

zalun

Cytat: elem w Grudzień 13, 2017, 10:16Wersje CD też można kupić
Nie zauważyłem (idiota), że linkowałeś do konkretnego wydania...

jarojaw

Amused To Death , Watersa. Cała płyta. Wersja pierwsza, aczkolwiek ta z 2015 r. również tylko trochę inaczej efekty już "umieścili" [emoji6]

Wysłane z tapciocha

Analog:Dual CS-5000 z AT440MLb / Goldring 2100, pre Haiku-Audio SOL MM , AKAI GX636D,Kenwood KX-1100HX
Atoll IN200SE , streamer NovaFidelity X40 ,
Kolumny - Tannoy Revolution XT8F


jarojaw

Cytat: rudy-102 w Grudzień 13, 2017, 21:15
Cytat: jarojaw w Grudzień 13, 2017, 20:56Amused To Death
CD, czy LP?
Mam tylko CD i pliki z Tidala. Z CD ideał, ale z Tidala też się da posłuchać. Tyle, że to wersja z 2015r.

Wysłane z tapciocha

Analog:Dual CS-5000 z AT440MLb / Goldring 2100, pre Haiku-Audio SOL MM , AKAI GX636D,Kenwood KX-1100HX
Atoll IN200SE , streamer NovaFidelity X40 ,
Kolumny - Tannoy Revolution XT8F

malg

Cytat: vasa w Wrzesień 22, 2016, 17:46
Efekty 3d - Vollenveider Caverna Magica.
Na początku płyty słychać ptaka który zrywa się do lotu. Leci po skosie w górę :)
Dalej słychać dużo dzwoneczków, na świetnym sprzęcie jest wrażenie jakby były zawieszone na sieci rozpiętej w poprzek sceny na różnej wysokości.
W odniesieniu do tego wpisu Vasy oraz obecnych testów Piterskiego z Rohmanem i Cadencą,
przełuchałem wczoraj i dzisiaj dokładnie Caverna Magica i White Winds Vollenwaidera
Dokonałem dokładnej analizy i moje wnioski są takie:

Caverna Magica:
1. dojście do jaskini -
      ja bym podłoże raczej zakwalifikował jako drobny grysik kamienny, ale z miekkiego kamienia typu piaskowiec, taki prawie piasek jednak grubszy albo mokry
2. dzwoneczki  - czy potraficie rozróżnić ile ich jest konkretnie,  czy "zawieszone na sieci" (piterski tez o tym wspominał) to multum czy konkretna ilość ?
      w/g mnie jest tych punktów/ dzwonków 5
3. ptak - w/g mnie ptak w środku tego  lotu obniża trochę lot , czyli leci do góry potem trochę spada i znów do góry oczywiście, tak jak pisał Vasa i Piterski również, po skosie

White Winds
1. łódka na początku -  powstają dwa pytania:
   -   w którą stroną płynie w odniesieniu do słuchacza ?
        w/g mnie stoi w miejcu (bo mikrofon nagrywający płyną razem z nią lub w niej,więc względem mikrofonu,
        a także słuchacza jest w tym samym miejscu,
        natomiast względem wody płynie w lewo, co można usłyszeć na podstawie miejsca zanurzania wiosła (w srodku sceny)
        i jego wyciągania z wody (lekko na prawo od środka)
     czy coś się przydarza podczas płynięcia ?
       do wczoraj myslałem ze łódka raz napływa na kłodę (to dziwięk przed wejsciem harfy - takie "pyknięcie, stuknięcie), kiedyś bedąc u Piterskiego mówiłem mu o tym, może pamięta
       wczoraj usłyszałem jeszcze jeden podobny dźwiek po wejściu harfy, przed zanurzeniem wiosła, troche słabszy,
        mozna by podejrzewać dwie rzeczy, albo ta sama kłoda jest uderzona przez koniec łódki, albo to druga "kłoda" lub inna przeszkoda typu gałąź, mniejsza od pierwszej
        stawiam na to drugie, bo dźwięk jest trochę na lewo od środka sceny więc z przodu łódki


vasa

Cytat: malg w Czerwiec 27, 2018, 12:33w/g mnie ptak w środku tego  lotu obniża trochę lot
Kurcze. Jak dostałem moje pierwsze przyzwoite stereo to zachwycaliśmy się tym że perkusja jest z prawej, wokal w środku a gitara z lewej.
Jednak technika stereo poszła trochę do przodu przez ostatnie kilkadziesiąt lat :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Czy on obniża lot to nie wiem bo go nie widać to tylko imaginacja mózgu, na pewno ma taka nierówna prace skrzydeł, a na koniec wlatuje w jakieś listowie .... to też imaginacja tym razem mojego mózgu bo też tego nie widzę  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102


Melepeta

A Parostatek Krawczyka, to be? Tam też się wiele dzieje w przestrzeni.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Old Man Kensey

Może to trochę dziwne, ale ja np. włączam często "Krzesło Łaski" z płyty K. Staszewskiego "Melodie Kurta Weilla". Spróbujcie określić, ile tam pod koniec utworu, nakłada się na siebie głosów? To dobry wyznacznik przejrzystości i dynamiki.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen