Przedwzmacniacz gramofonowy- jaki?

Zaczęty przez wojtek41, Lipiec 01, 2014, 17:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Luty 24, 2015, 09:18
A to będzie protoplasta. Ojciec ojców.

Hagerman zrobił jeszcze wersję lampową tego "pudełka".

stary audiofil

Vasa
Twoje pre phono robił Pan Kulesza ten lemur?

vasa

Cytat: stary audiofil w Luty 28, 2015, 10:26Twoje pre phono robił Pan Kulesza ten lemur?
Od Kuleszy miałem dwa phono; jeden bateryjny, drugi normalny na kościach. Teraz używam lampowego phono Borbely i kombinuję nad nowym w technologii hybrydowej.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Cytat: qqrydza w Luty 28, 2015, 10:43A ma ktoś to pre od lemura? Czytałem, że na tym polu akurat się sprawdzał.

Ja mam. Zachwyt był i owszem. Do czasu gdy nie następowało bezpośrednie porównanie czy to z LAR'em czy Nudą... Lezy teraz w kącie i zdycha, żal kasy wywalonej i tyle. Inne klocki Darka też miałem. Nie moja bajka.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

masza

#204

Cytat: gratefullde w Luty 28, 2015, 10:46Ja mam. Zachwyt był i owszem. Do czasu gdy nie następowało bezpośrednie porównanie czy to z LAR'em czy Nudą... Lezy teraz w kącie i zdycha, żal kasy wywalonej i tyle. Inne klocki Darka też miałem. Nie moja bajka.

A to nie ten słynny przepakowany Pro Ject czy coś w tym stylu?



[wątek poczyszczony z prywatnych wtrętów]

vasa

Cytat: masza w Luty 28, 2015, 11:30A to nie ten słynny przepakowany Pro Ject czy coś w tym stylu?
Podobieństwo do Pro-Jecta niewielkie.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Nie ma takiego Pro-Ject'a. Tu są trzy zdjątka dzielonego Lemura ( te największe paczki
): http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=411.msg11489#msg11489
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

masza

Cytat: masza w Luty 28, 2015, 11:30[wątek poczyszczony z prywatnych wtrętów]

??? ??


Cytat: vasa w Luty 28, 2015, 11:36Podobieństwo do Pro-Jecta niewielkie.

Nie jestem pewny na 100% czy to był PJ ale była swego czasu afera, że Kulesza został przyłapany na przepakowaniu tanich gotowców z kilkukrotną przebitką. I to właśnie było jakieś phonopre.

plastik1989

#208
Cytat: vasa w Luty 28, 2015, 11:36
Cytat: masza w Luty 28, 2015, 11:30A to nie ten słynny przepakowany Pro Ject czy coś w tym stylu?
Podobieństwo do Pro-Jecta niewielkie.
Wg mnie jest to klon, albo bardziej wariacja na temat Hagerman PRE, CS Blue - czyli trzy opamapy szeregowo, a pomiędzy nimi korekcja RIAA. Płytka Hagermana to był koszt coś koło 20$, gotowe CS Blue z obudową i zasilaczem koło 500zł - w tej cenie gra to OK.

PRE hagermana z bateryjkami:


Pre CS blue - czyli to samo tylko zamknięte w obudowie i zasilane zewnętrznym zasilaczem.


Kulesza pewnie zastosował opampy pojedyncze zamiast podwójnych - dlatego ma ich 6, a nie trzy i pomiędzy nimi dał pewnie przełączniki do ingerencji w korekcję RIAA,odpowieniego obciążenia wkładki Rezystancją i pojemnością - takie rozwiązanie jest może wygodne ale tylko styków po drodze w PRE gramofonowym to dla mnie nieporozumienie - zbyt niskie sygnały tam są by się bawić w takie rzeczy. Z tego co orientuję się w temacie ZAGRA Corporation wypuściła kilka róznych pre - jeden z nich faktycznie był klonem jakiegoś projecta za kilka stów, Zagra sam się do tego w końcu przyznał.

Tak czy siak wątpię, by takie pre mogło zagrać wybitnie - przerobiłem kilka takich układów i w żadnym nie usłyszałem niczego nadzwyczajnego - a PRE RIAA zrobione wg pomysłu Mamela (2xecc83+ 1xecc81 wtórnik) wprowadziło taką przepaść między układami tego typu, że już nigdy się opampami nie bawiłem :-)
.

kangie

Bateryjki takie jak w podlogowych kostkach - efektach gitarowych.

Mialem kiedys dwa pre lampowe w swoim systemie. Jeden gral ladnie, jednak na dzien dzisiejszy nie wchodze w pre lampowe.

gratefullde

Ja mam lampową Hiragę i chyba kiedyś ją z trafami reaktywuję, zobaczymy co będzie.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

Jesli to pre jest dobre i madrze zgrasz wyjscie z traf z wejsciem pre, to zagra ze mucha nie siada. Choc wg mojego ucha najpiekniej gra kolegi Treshold FET9 - tranzystor oczywiscie wspomagany trafami. Gdybym mial takiego Tresholda, zapomnialbym o preampach ;-)

masza

#212
Próbowałem kilka razy i niestety krzem nie dla mnie, tylko pre lampowe.
Muzyka, którą słucham była nagrywana i odtwarzana w momencie jej powstawania na sprzęcie lampowym. Nie widzę najmniejszego powodu aby to teraz zmieniać.

Nigdy takich wybrzmień instrumentów jak na lampie nie słyszałem na tranzystorowym phono pre. Nawet tym za 40k RCMu.

gratefullde

Cytat: masza w Luty 28, 2015, 14:08Próbowałem kilka razy i niestety krzem nie dla mnie, tylko pre lampowe.
Muzyka, którą słucham była nagrywana i odtwarzana w momencie jej powstawania na sprzęcie lampowym. Nie widzę najmniejszego powodu aby to teraz zmieniać.

I zapewne masz rację ale... dobre pre lampowe to spory wydatek, łatwiej i za mniejszą kasę można osiągnąć dobry efekt z piasku.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

masza

Cytat: gratefullde w Luty 28, 2015, 14:11dobre pre lampowe to spory wydatek, łatwiej i za mniejszą kasę można osiągnąć dobry efekt z piasku
Oczywiście to prawda.
Pisałem w kategoriach bezwzględnych. Niestety ze względu na kasę a w zasadzie jej brak wybieramy kompromisy.

plastik1989

Cytat: kangie w Luty 28, 2015, 13:50
Bateryjki takie jak w podlogowych kostkach - efektach gitarowych.

Mialem kiedys dwa pre lampowe w swoim systemie. Jeden gral ladnie, jednak na dzien dzisiejszy nie wchodze w pre lampowe.
A do czego służyły te przełączniki w pre Kuleszy?

Ja nie wiem czemu ludzie boją pre lampowych - przecież to naturalne rozwiązanie tym miejscu - tylko w ten sposób uzyskujemy 100% analog - wtedy od samej wkładki do głośników nie mamy ani jednego elementu półprzewodnikowego, żaden opamp, tranzystor..
Ponoć lampa w pre phono jest zła bo małe sygnały i będzie brumić. Ale jak się trochę pobawi to można tak dopracować układ że brumu nie będzie, żadnego - mój pre lampowy na pełni odkręconej gałce jest cichszy niż pre na opapmapch i jakikolwiek wbudowany pre w integrach które mam w domu.
Lampa czaruje i dodaje od siebie - z tym się nigdy nie zgodzę - dobrze zaaplikowana lampa gra neutralnie i nie dodaje od siebie żadnego "lampowego ciepła" - że zacytuje Redaktora Paltona.
.

plastik1989

Cytat: gratefullde w Luty 28, 2015, 14:11I zapewne masz rację ale... dobre pre lampowe to spory wydatek, łatwiej i za mniejszą kasę można osiągnąć dobry efekt z piasku.
Tyż prawda...
.

gratefullde

Musiał bym w Hiradze dać lepsze lampki, to układ na ECC83, to może coś z tego będzie bo na razie siedzą tam dżej dżeje i jest tak sobie. Ale czuć potencjał.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

masza

Wsadź Raytheon Baldwin a pre nie poznasz.
Jak miałem phonopre na ECC83 to przerobiłem większość dostępnych lamp na rynku i nic tak nie zagrało jak te Baldwiny. A lampa jedna z tańszych.

http://www.ebay.pl/itm/2-Vintage-Baldwin-Raytheon-12AX7-ECC83-Long-Pl-Stereo-Tubes-1962-1200-1120-1190-/181657613538?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a4ba334e2

gratefullde

Cytat: masza w Luty 28, 2015, 14:33
Wsadź Raytheon Baldwin a pre nie poznasz.
Jak miałem phonopre na ECC83 to przerobiłem większość dostępnych lamp na rynku i nic tak nie zagrało jak te Baldwiny. A lampa jedna z tańszych.

http://www.ebay.pl/itm/2-Vintage-Baldwin-Raytheon-12AX7-ECC83-Long-Pl-Stereo-Tubes-1962-1200-1120-1190-/181657613538?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a4ba334e2

O, dzięki za podpowiedź. Najpierw sprawdzę jak to w ogóle z trafami zagra. Tam są 4 x ECC83 oraz EZ50 zdaje się, jej chyba nie ma co na razie ruszać.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

masza

Cytat: gratefullde w Luty 28, 2015, 14:39EZ50 zdaje się, jej chyba nie ma co na razie ruszać.
Ona tam robi za prostownik. Sa praktycznie nieśmiertelne, nie ma co jej na siłę ruszać.

gratefullde

Cytat: masza w Luty 28, 2015, 14:45Ona tam robi za prostownik. Sa praktycznie nieśmiertelne, nie ma co jej na siłę ruszać.

No to jutro wyciągnę tego klamota - ciężkie to i masywne, podłączę z trafami zobaczymy czy coś z tego będzie. Ale to już opiszemy w wątku o trafach.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

plastik1989

Cytat: gratefullde w Luty 28, 2015, 14:25
Musiał bym w Hiradze dać lepsze lampki, to układ na ECC83, to może coś z tego będzie bo na razie siedzą tam dżej dżeje i jest tak sobie. Ale czuć potencjał.
JJ to chyba najgorsze co ludzkość stworzyła... :D Z tanich fajne też są Tungsramy ecc83. Ja zatrzymałem się na Telfunkenach, choć to takie mało "lampowe" granie.
.

kangie

Cytat: masza w Luty 28, 2015, 14:14
Cytat: gratefullde w Luty 28, 2015, 14:11dobre pre lampowe to spory wydatek, łatwiej i za mniejszą kasę można osiągnąć dobry efekt z piasku
Oczywiście to prawda.
Pisałem w kategoriach bezwzględnych. Niestety ze względu na kasę a w zasadzie jej brak wybieramy kompromisy.

Nie jest to do konca prawda. Znajomy przerobil w swoim dosc dlugim zyciu wiele lamp i pozostal przy Tresholdzie. Jemu gra. Mi tez gra. Obaj wolimy trany. Nie zawsze jest to kwestia kasy.

gratefullde

Cytat: kangie w Luty 28, 2015, 15:20Obaj wolimy trany.

Wolimy jest tu kluczem :) Każdy z nas ma swoje upodobania.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9