Prośba o pomoc w doborze sprzętu

Zaczęty przez JANUSZ003, Luty 08, 2019, 15:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

JANUSZ003

Cześć

Za namową kolegów z Forum do których wcześniej napisałem zakładam ten temat.

Chciałbym prosić o pomoc , poradę czy sugestię . Jestem początkującym miłośnikiem muzyki jeśli chodzi o zagadnienia techniczne i odsłuchowe . Sama muzyka jest ze mną od zawsze głównie słucham rocka ( Dire Straits Pink Floyd itp. ) trochę pop tudzież inne gatunków które myślę odkryć słuchając go w lepszej jakości . Będąc już chłopakiem 20 letnim ciągnęło mnie w tym kierunku  za ciężko zarobione pieniążki (500$) poszedłem do Pewexu kupiłem dec Technicsa , amplituner i do tego Altusy . Miałem też magnetofon szpulową Ariea  . Niestety w późniejszym czasie gdzieś odszedłem od tego hobby ze względu na  rodzinę , dzieci , warunki mieszkaniowe nie sprzyjały choć zawsze mówiłem sobie że kiedyś do tego wrócę (na starość) . No i stało się całkowicie przypadkowo będąc u kuzyna pochwalił mi się nowo zakupionym gramofonem to była ta iskierka . Zacząłem przeglądać tak niby od niechcenia oferty na początku amplitunerów (teraz bym tak nie zrobił ) i trafiłem na ogłoszenie Arcam AVR 380 w dobrej cenie . Kupiłem go i lawina ruszyła zacząłem szukać kolumn byłem na odsłuchu w studiach . Słuchałem Fyne Audio F502 drugi raz Tannoy revolution xt 8f  . Przeglądałem też ogłoszenia na rynku wtórnym gdzie jest masa ofert . Zacząłem również czytać różne fora . No i powiem tak że im bardziej wchłaniam wiedzę w tej dziedzinie tym bardziej wiem że jestem jak dziecko we mgle . Zdaje sobie sprawę że nie uniknę błędów w doborze sprzętu ale chociaż spróbuje je zminimalizować radząc się ludzi z bogatym doświadczeniem . Generalnie moja wizja jeśli chodzi o kolumny jest taka . Głównie interesuje mnie stereo ale skoro przynajmniej na razie mam amplituner to w przyszłości może do kupię jakiś centralny boczne może subwoofer . Pomieszczenie w jakim będę słuchał muzyki to około 18 m2 . Ogólnie nie wie