Let's do it together, czyli zróbmy to razem. Małpujemy preamp Kondo KSL-M7 Line.

Zaczęty przez McGyver, Maj 05, 2017, 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

malg

widziałem, mają też czarne

takie lepsiejsze to kupie do PRE PHONO - juz niebawem

malg


malg

pytanie mam o podłaczenie LED-a w wyłaczniku
znalazłem taki obrazek
ale nie wiem co mam do tych LED pinów podłaczyć ?

malg

mam nadzieje ze dobrze  wymyśliłem połączenie wyłacznika i leda
(na rysynku przełacznik w stanie wyłączony)


McGyver

Cytat: malg w Wrzesień 29, 2018, 23:01
mam nadzieje ze dobrze  wymyśliłem połączenie wyłacznika i leda
(na rysynku przełacznik w stanie wyłączony)

Po pierwsze, w ten sposób zrobisz ZWARCIE gdy tylko będziesz chciał włączyć urządzenie.
Po drugie, podświetlenie nalezy zasilać napięciem 12V (może być przemienne, bez znaczenia, z czego wynika że przy zasilaniu napięciem stałym biegunowość jest dowolna), jednak wtedy mocno jara po oczach. IMHO optymalne jest 5V.

Prawidłowy sposób podłączenia:

-przewód niebieski od gniazda IEC do C1.
-przewód brązowy od gniazda bezpiecznika na zadku do C2.
-Z NO1 na jeden koniec uzw. pierwotnego trafola.
-Z NO2 na drugi koniec uzw. pierwotnego trafola.
- do końcówek LED PIN podpiąć 12V z zasilania kręcioła. Trzeba w szereg wpiąć jakiś opornik, chyba z 10 kohm żeby zmniejszyć jasność świecenia.

Przed lutowaniem koniecznie na wszystkie kable nadziać z 1cm termokurcza, po zalutowaniu obkurczyć na pinach.


malg

ten opis "220V" na moim rysunku to oczywieście zbyt schematycznie  narysowałem ma być przez trafo i bezpiecznik
chodziło mi o sprawdzenie podłączenia LED-a bo zasilanie główne to wiem jak podłączyć (tak jak napisałes),
zresztę juz jakiś prosty wyłącznik podłączyLem i działa, więc tylko kabelki przelutuję

Czyli zasilanie LED-a mam  pobrac z zasilania selektora




malg

Cytat: McGyver w Wrzesień 30, 2018, 14:49

Prawidłowy sposób podłączenia:

-przewód niebieski od gniazda IEC do C1.
-przewód brązowy od gniazda bezpiecznika na zadku do C2.


chya jednak jest bląd w tym opisie, bo C1 i C2 nigdy nie będą połączne bo to są dwa niezaleznie wlączane obwody, więc wlącznik nie zadziala
gdy wciskam przycisk to połączenie pojawia się na dwóch parach styków:
    C1-NO1
    C2-NO2

powinno byc:

-przewód niebieski od gniazda IEC do C1.
-przewód brązowy od gniazda bezpiecznika na zadku do NO1.

McGyver

Cytat: malg w Wrzesień 30, 2018, 16:22
Cytat: McGyver w Wrzesień 30, 2018, 14:49

Prawidłowy sposób podłączenia:

-przewód niebieski od gniazda IEC do C1.
-przewód brązowy od gniazda bezpiecznika na zadku do C2.


chya jednak jest bląd w tym opisie, bo C1 i C2 nigdy nie będą połączne bo to są dwa niezaleznie wlączane obwody, więc wlącznik nie zadziala
gdy wciskam przycisk to połączenie pojawia się na dwóch parach styków:
    C1-NO1
    C2-NO2

powinno byc:

-przewód niebieski od gniazda IEC do C1.
-przewód brązowy od gniazda bezpiecznika na zadku do NO1.

Przeczytaj CAŁOŚĆ jeszcze raz uważnie i ze zrozumieniem. Nie ma błędu.

malg

rozumiem, zrobiłem sobie schemacik twojego połaczenia wyłacznik odcina trafo za i przed uzwojeniem

a nie może być tak jak na moim rysunku poniżej
oczywiscie kwestia czy wyłącznik powinien być bezposrednio za gniazdem czy na koncu czyli za TR
dlatego w gnieżdzie przewody oznaczyłem  B/N i N/B

napiszesz uzasadnienie które rozwiązanie jest lepsze i dlaczego ? pls

McGyver

Cytat: malg w Wrzesień 30, 2018, 21:24napiszesz uzasadnienie które rozwiązanie jest lepsze i dlaczego ? pls
Może bym i napisał, ale nie mogę. Bo ni cholery nie rozumiem z Twojego wpisu  :-\

malg

chodzi o to czy gorący przewód z IEC (brązowy) dać na wyłacznik, czy na uzwojenie pierwotne TR
i która wersja jest lepsza, jesli wogóle, a moze Twoja i oczywiści dlaczego

McGyver

Po gnieździe bezpiecznik, a po bezpieczniku wyłącznik. Chodzi o to by jak najwięcej "gratów" dało się odłączyć od przewodu "live". A jeszcze lepiej zastosować moją wersję, bo moja wersja odłącza zarówno live jak i neutral, jeżeli będziesz miał wtyczkę schuko odwróconą w gnieździe, to i tak nic za wyłącznikiem (wyłączonym) nie będzie połączone z tzw. "fazą".

malg


wolwi

Po grzecznym przywitaniu się we właściwym wątku, chciałem pochwalić się, że również zmałpowałem dzięki Wam  tytułowy przedwzmacniacz. Na razie zrobiony jest na najtańszych lampach i kondensatorach, ale działa. Gra na tyle zachęcająco, że postanowiłem go dokończyć w ładnej obudowie. Kroki kieruję więc do modushopu, ale mam prośbę o podpowiedź, czy zamówić ją z wewnętrzną płytą montażową. Bardzo pomocny byłby mi też zwymiarowany rysunek niezbędnych otworów do zlecenia ich wywiercenia.

McGyver

Cytat: wolwi w Październik 02, 2018, 16:09
Po grzecznym przywitaniu się we właściwym wątku, chciałem pochwalić się, że również zmałpowałem dzięki Wam  tytułowy przedwzmacniacz. Na razie zrobiony jest na najtańszych lampach i kondensatorach, ale działa. Gra na tyle zachęcająco, że postanowiłem go dokończyć w ładnej obudowie. Kroki kieruję więc do modushopu, ale mam prośbę o podpowiedź, czy zamówić ją z wewnętrzną płytą montażową. Bardzo pomocny byłby mi też zwymiarowany rysunek niezbędnych otworów do zlecenia ich wywiercenia.

Podeślij mi na PM Twoje dane, jutro zadzwonię do pana Roberta, i powiem mu że się zgłosisz żeby wykonał dla Ciebie nadruki i otworowanie obudowy według forumowego projektu. Potrzebne grafiki pan Robert ma u siebie.
Płyta montażowa nie jest w tym projekcie potrzebna. Zamów sobie w modushopie od razu wyłącznik z podświetlanym ringiem.

Descuberto

McGyver, czy porównywałeś polecany przez ciebie zasilacz tranzystorowy do wersji ze stabilizacją i prostownikiem na lampach, oferowaną do tego kitu?

McGyver

Cytat: Descuberto w Październik 06, 2018, 10:24
McGyver, czy porównywałeś polecany przez ciebie zasilacz tranzystorowy do wersji ze stabilizacją i prostownikiem na lampach, oferowaną do tego kitu?
Dokładnie z takim zasilaczem porównywałem. Nakombinowałem się, nawymieniałem lamp (mam kilkanaście sztuk 12B4A, garść 12AT7 i drugą garść prostowników), a zasilaczlampowy jak był nieprzeciętnym zamulaczem, tak zamulaczem pozostał. Dlatego wymieniłem zasilacz na tranzystorowy, i wszystko nagle nabrało życia.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Descuberto

Cytat: McGyver w Październik 06, 2018, 11:15
Cytat: Descuberto w Październik 06, 2018, 10:24
McGyver, czy porównywałeś polecany przez ciebie zasilacz tranzystorowy do wersji ze stabilizacją i prostownikiem na lampach, oferowaną do tego kitu?
Dokładnie z takim zasilaczem porównywałem. Nakombinowałem się, nawymieniałem lamp (mam kilkanaście sztuk 12B4A, garść 12AT7 i drugą garść prostowników), a zasilaczlampowy jak był nieprzeciętnym zamulaczem, tak zamulaczem pozostał. Dlatego wymieniłem zasilacz na tranzystorowy, i wszystko nagle nabrało życia.

No nie, takiego zamulacza bym nie chciał. Pytanie tylko czy to wina topologii tego zasilacza czy inny, na przykład zerżnięty żywcem z M7 Kondo nie zachowywał by się inaczej. Znam oryginalne  M7 i takie ospałe mimo zasilacza lampowego, nie jest.

McGyver

Miałem do niedawna w domu oryginalnego Kondo M7. Zasilacz tam jest inny niż chiński, nie ma lampowej stabilizacji tylko lampowy prostownik i pasywny filtr z dławikiem. Ten zasilacz nie zamula tak bardzo, ale w dźwięku oryginalnego M7 ciągle zauważalne było pewne spowolnienie, zaokrąglenie transjentów i złagodzenie ataku.
Wolę zasilacze półprzewodnikowe, dają lampowym konstrukcjom wyraźnie więcej dynamiki i energii.

Descuberto

Cytat: McGyver w Październik 06, 2018, 20:00
Miałem do niedawna w domu oryginalnego Kondo M7. Zasilacz tam jest inny niż chiński, nie ma lampowej stabilizacji tylko lampowy prostownik i pasywny filtr z dławikiem. Ten zasilacz nie zamula tak bardzo, ale w dźwięku oryginalnego M7 ciągle zauważalne było pewne spowolnienie, zaokrąglenie transjentów i złagodzenie ataku.
Wolę zasilacze półprzewodnikowe, dają lampowym konstrukcjom wyraźnie więcej dynamiki i energii.
Coś w tym jest, Kondziak rzeczywiście jest nieco zaokrąglony. Dzięki, cenna informacja. Jak byś opisał dźwięk klona M7, z optymalnie według ciebie dobranymi komponentami?

McGyver

Cytat: Descuberto w Październik 06, 2018, 20:12z optymalnie według ciebie dobranymi komponentami?
Nie wiem czy dobrałem tak do końca optymalnie, skupiłem się na tym by dać możliwie najlepsze, ale jeszcze niezabójczo drogie kondensatory sygnałowe. Stanęło na Duelundach Alexander, ale zamierzam też odsłuchać w tej konstrukcji Jupitery copper foil paper in wax.  Oporniki zlekceważyłem, nie chciało mi się polować na Shinkohy (nie wszystkie wartości są bez roblemu dostępne) Allen Bradley serdecznie nie znoszę, Caddocki dałyby IMHO dźwięk zbyt sterylny, i dałem po prostu solidne metalizowane. Potencjometr TKD z silnikiem. Lampy 6072WA General Electric. Gra świetnie, barwą chyba nie gorzej od oryginału, ale za to z wyraźnie lepszą dynamiką i werwą, lepszy PRAT, i wciąż zero nachalności, zero wypychania detali na twarz (choć wszystko jest słyszalne), zero agresji czy szorstkości.
Można jeszcze na przykład pobawić się doborem oporników itp. itd.

Descuberto

Cytat: McGyver w Październik 06, 2018, 20:38
Cytat: Descuberto w Październik 06, 2018, 20:12z optymalnie według ciebie dobranymi komponentami?
Nie wiem czy dobrałem tak do końca optymalnie, skupiłem się na tym by dać możliwie najlepsze, ale jeszcze niezabójczo drogie kondensatory sygnałowe. Stanęło na Duelundach Alexander, ale zamierzam też odsłuchać w tej konstrukcji Jupitery copper foil paper in wax.  Oporniki zlekceważyłem, nie chciało mi się polować na Shinkohy (nie wszystkie wartości są bez roblemu dostępne) Allen Bradley serdecznie nie znoszę, Caddocki dałyby IMHO dźwięk zbyt sterylny, i dałem po prostu solidne metalizowane. Potencjometr TKD z silnikiem. Lampy 6072WA General Electric. Gra świetnie, barwą chyba nie gorzej od oryginału, ale za to z wyraźnie lepszą dynamiką i werwą, lepszy PRAT, i wciąż zero nachalności, zero wypychania detali na twarz (choć wszystko jest słyszalne), zero agresji czy szorstkości.
Można jeszcze na przykład pobawić się doborem oporników itp. itd.

To fajowo. Pobaw się jeszcze w Shinkohy. Warto.

malg

Dziś siadłem po dłuższej przerwie i miałem nadzieję ze skończę, ale niestety zrobiłem tylko IR

Dziurkę we frontpanelu wywierciłem wcześniej
sporo czasu zajęło mi ustawienie / centrowanie osi, aby silnik był w stanie obracać potka
po drugie kabelek do odbiornika był zakrótki i musiałem go przedłużyć
na początku zrobiłem dłuższy kabelek,
ale okazało się ze oryginalne wtyczki mają małe otworki i piny w gnieżdzie są cienkie
zakupiona wtyczka była za lużna
więc musiałem zrobić sztukówkę