Jak to wszystko połączyć?

Zaczęty przez Wygryz, Sierpień 14, 2015, 14:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Naparzającą do krwi z uszu perkusję jeszcze łatwiej otrzymać, składając z natury jazgotliwy zestaw.
Co do Regi, tez skłaniam się myśli, że jak już to całość Regi. Od wkładki, gramofonu po wzmak i kolumienki.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 25, 2015, 19:54
Naparzającą do krwi z uszu perkusję jeszcze łatwiej otrzymać, składając z natury jazgotliwy zestaw.
Perkusja z natury nie jest krwią z uszu. Blachy potrafia brzmiec oblednie, wrecz zjawiskowo. Krwią z uszu są kiepskie zespoły głośnikowe z kiepskimi tweeterami, ktore albo poteguja znieksztalcenia, albo w ogole pomijaja tysiace harmonicznych dzwieku podstawowego. No, ale sa ludzie ktorzy nie moga sluchac trabki, saksofonu, werbla czy talerzy perkusyjnych na zywo, bo dla nich to za ostre i w domu maja dzwiek za kocem. Tez tak mozna, ale wg mnie nie ma to wiele wspolnego z dobrym HiFi czy jak kto tam woli HiEndem.

frywolny trucht

Cytat: kangie w Sierpień 25, 2015, 21:01Blachy potrafia brzmiec oblednie, wrecz zjawiskowo

Krew także z nosa? No to propozycja taka: Amplitunery kina domowego Arcam i kolumny Monitor Audio. Z uporem maniaka parę lat z rzędu zestawiane na Audio Show. Tak! Brzmi to obłędnie :) Mało powiedziane, że hajfaj. Po cenie hajend jak w mordę strzelił, bo wcale nie mówimy o najtańszych MA.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

Jak krew z nosa Twoje Forum rozwija sie merytorycznie - w sensie wpisow autorskich stricte dotyczacych sprzetu. Nie kopiowanie internetu, tylko autorskie wpisy. Wiem ze ludzie lubia takie rzeczy czytac i to przyciaga ich do forow audio. Pomysl jak je rozwinac. To proste.

Oblednie brzmia talerze tureckiej (korzenie tureckie, miejscowka od lat w USA) firmy Zildjan, a zwlaszcza najdrozsze modele Custom. Lubie tez Sabiany. Ujda tez Paisty, ale Zildjany to dla mnie pierwsza liga. Ale kazde Zildjany beda niczym bez dobrego palkera.  Pojdz na jakis dobry koncert akustyczny gdzie gra jakis wybitny perkusista. Ja kilka miesiecy temu bylem na koncercie zespolu Krzysztof Herdzin Trio. Za bebnami siedzial genialny Cezary Konrad - obecnie jeden z najwybitniejszych polskich perkusistow jazzowych. Warszawski palker. Mial ponoc powazne problemy z narkotykami, ale wyszedl z tego nalogu. Zreszta mniejsza o to. Uzywa zestawow DW, blachy customowe. Siedzialem w pierwszym rzedzie w odleglosci ok. 3m od niego i mialem praktycznie koncert bez naglosnienia. Bylem z kolega. Patrzylismy na siebie i obaj stwierdzilismy, ze nie mamy zadnych kompleksow co do naszego audio, bo gra nam praktycznie tak samo jak brzmial zespol. Kolega ma lepszy sprzet ode mnie. Jak ludzie sluchali muzyki u niego, to kolega nie nadazal z przynoszeniem Pampersow na czas. Pajaki spadaja z sufitu, a czlowiek mysli sobie "Ja pierd...lę, ale ten sprzęt zapier...la".

Frywolny, masz rację, ze wszystkim się z Tobą zgadzam. Miłego wieczoru :) P.S. Tez nie przepadam za Monitor Audio.

frywolny trucht

Nie musisz się zgadzać. Wystarczy jak przestaniesz słyszeć to czego inni nie słyszą u siebie i im wmawiać, że słyszą ( także odwrotnie), że źle słyszą, bo inaczej niż tobie się ubrdało, że jest super, przestaniesz mieć niepodważalną rację w każdym temacie, a Korg  za parę stówek,  przestanie urastać do pogromców każdego sprzętu z powodu, że jest Twój, a tamten przereklamowany i w ogóle nieudany. W sumie proste?
Jakieś wątpliwości co do do obiektywizmu?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

#30
Bede pisal co mysle na temat audio, sprzetu audio i muzyki. Bede pisal kiedy bede chcial, o ktorej bede chcial i co bede chcial. Wyrazam wlasne zdanie. Jedni obszczywaja sie na widok Harbetow, Lebenow, Revoxow, Zonteka, Fontesa i innych klockow. Ja mam prawo obszczywac sie na widok swiecacego na zielono berylu, kopii winyla w DSD, dobrej wkladki Ortofona, Denona, Audio-Techniki, Shure lub innych.
Nikogo nie namawialem na forum do zakupu Korga za kilka stowek. Wiem ze jest zbyt tani by go publicznie polecac. Wyrazilem za to swoje zdanie na temat rejestratora cyfrowego DSD, z ktorym mam ciagla stycznosc od ok. 2 lat. Okazuje sie ze widzial go tylko vasa, Ahaja i mam go ja. Posiada go jeszcze dwoch gosci w Polsce. Niezle jak na polskie warunki.

Nawet jesli usuniesz moje konto, bede mial gdzie pisac. Juz w sumie pisze. Oprocz polskich forow audio istnieja zagraniczne. Z jezykiem angielskim i niemieckim nie mam problemu.

Co do Twojego obiektywizmu - zostawiam odpowiedz na to pytanie czytelnikom.

P.S. Zachecam do posluchania dobrego perkusisty na zywo, akustycznie.

kangie

Tak, uwazam ze Gramofon Zontek jest przereklamowany, a rejestrator Tascama jest nieudany, bo mial problemy z prawidlowa rejestracja w DSD. Jedynym udanym rejestratorem DSD jest Korg MR-1000.

Czyz nie mam prawa do tej opinii?

wojtek41

Kangie, a walczyles z Zontekiem w dluzszym boju ? Czy tylko chwilowa potyczka ?

kangie

Wojtku, wyczytalem w internecie.

Dobranoc, Panie i Panowie.

wojtek41


frywolny trucht

Spoko, pisz kangie, ale nie jesteś jakiś Kim Dzong Un, z którego zdaniem nie można polemizować, podważać, a pienisz się za każdym razem jakby nie wiem co- no i te szantażyki daruj :) Naprawdę nie działają. Szczególnie, ze powołujesz się na swój wkład merytoryczny, krytykujesz małomerytoryczny trend wakacyjny forum, ale w ten ostatni się świetnie wpisujesz. OSTATNIM CZASEM. Takie przyganiał kocioł garnkowi.
To co tam koledze polecić? Chce mieć miękkie granie. Dasz radę ogarnąć? Miękkie granie.
Moim zdaniem Rega może być strzałem w dziesiątkę. Kompletny zestaw, pomimo, że gramofonów Regi nie znoszę- potrafi zagrać czarująco.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Keef98

Najpierw tam, teraz tu, jednak jabłko nie pada dalego od jabłoni, ASujemy się Panie i Panowie. :( A może mam schizę?
Chyba zaraz zapragnę końca wakacji ;)
P.S. Proponuję, aby ostatnie nawalanki przenieść.

kangie

Frywolny, ostatnio moj wklad merytoryczny w Twoje Forum jest marny. Choc dzisiaj duzo ciekawych rzeczy Ci napisalem. Marny, wiesz dobrze dlaczego. Ublizales mi publicznie. Nie oczekuj merytorycznych wpisow. Ludzie zasluguja na nie, ale dzieki Tobie tego nie robie. Zachowuj sie jak przystalo na admina wlasciciela. Nie ublizaj ludziom. I docen kury znoszace zlote jajka :)

Oczywiscie ze temat jest dla mnie do ogarniecia. Kolega musialby do mnie zadzwonic. Czeka nas rozmowa ok. 1,5-godzinna do 2h. Dlonie wtedy dretwieja, ale wiecej mozna pomoc czlowiekowi. Publicznie nie bede doradzal koledze, zwlaszcza na tym forum. Pelna merytoryka u mnie wroci, jesli zmienisz swoj chamski stosunek do mojej osoby i przestaniesz mnie obrazac.

frywolny trucht

1. To nie jest moje forum. Forum to użytkownicy. Misio od przycisków- jak zawiedzie- zostanie sam i może bloga kręcić.
2. Y? To ja cię obrażam? Chyba potrzebuję tygodnia do przemyśleń. Wiesz, jawisz mi się jako młodsza wersja starego audiofila, najlepiej obeznanego we wszystkim, wiedzącego co u kogo jak słychać, a wiadomo, że źle bo inaczej niż u wodza. Ale kto wie? Zajrzę do swojej duszy, co tam słychać.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

wojtek41

Chcialbym tylko zwrocic uwage, ze na tym forum sa ludzie ktorzy zeby zjedli na analogu. Wiec kolega ma u kogo dopytac. Nie zostanie sierotka. )

Wygryz

To nam się offtop Panowie zrobił! :)
Szkoda się denerwować i świeżakom (jak ja) mieszać w głowach

Czy będzie nadużyciem jak poproszę o powrót do tematu?

Podsumuję tylko jak to u mnie obecnie wygląda bo wpis Ahaja (i nie tylko) uświadomił mi jaki bałagan się zrobił w tym temacie.


W tej chwili posiadam:
Technics 1200 mk5 (nie planuję go wymieniać)
Nagaoka MP150 (tej także nie planuję zamieniać w najbliższym czasie ani na Regę, ani na Bronze, Red i inne wkładki)
iFi iPhono (ale jeśli brałbym Regę to jest do "wywalenia" ponieważ w mojej opinii nie gra lepiej niż wbudowany phono, a na pewno "nie lepiej o 2000 zł")


Chcę kupić amplifikację i kolumny.
Budżet 10-11 000 zł.

Odsłuchałem zestawy:
Tannoy xt6f + Rega elex-r  - na tę chwilę najlepszy, ale jest małe ale

Pylon Sapphire 25 z Audio Analogue - podobala mi sie scena i srodek przyjemniejszy, ale kosztem gory i dolu plus dzwiek byl nienaturalny.

Studio 16 Hertz rowniez z rega - tutaj srodek i gora bardzo przyjemne, ale dolu troche za malo plus budzet przekroczony

Pytania dotyczące Tannoy+Rega, które pozostały bez odpowiedzi na poprzedniej stronie:):
1. Czy dużo lepszą scenę da się uzyskać odpowiednim ustawieniem pokoju, panelami akustycznymi, itp.?
2. Czy ich środek da się zmiękczyć kablami nie tracąc za bardzo tej ostrej, fajnej góry?

I nowe pytanie:
Jakie alternatywy na podstawie powyższych opisów jeszcze widzicie?

Chciałbym jeszcze posłuchać (może uda mi się jutro):
Peachtree Audio nova125SE + Elac FS 147
oraz w wersji mocniejszej
Peachtree Audio nova125SE + Bowers & Wilkins CM8 S2



Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić?

gratefullde

Jeśli korzystasz z uprzejmości planetydźwięku to poproś o podpięcie Roksana Kandy z Focal np Chorus.
Może Ci się spodobać ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

#42
Cytat: Wygryz w Sierpień 25, 2015, 23:041. Czy dużo lepszą scenę da się uzyskać odpowiednim ustawieniem pokoju, panelami akustycznymi, itp.?

Na wielkość sceny z reguły mają wpływ odległości od tylnej i bocznych ścian, choć są kolumny bardziej i mniej wrażliwe. Odległości te są też dość istotne gdy wylot bass refleksu jest z tyłu, do tego rozstaw głośników między sobą. Jak ustawisz lewą od prawej o półtora metra, a sam usiądziesz 4 metry od nich- to scena będzie chuda :) Łatwiej z pokoju znikają monitory i mam wrażenie, że niepotrzebnie dążysz do tak dużych klamotów. Może na kartce papieru przestrzeń w pokoju wygląda na wielką, ale jak ją zagracisz, postawisz wyspę, boję się, że będą się męczyły. Warto sprawdzić to na miejscu. Ustroje akustyczne nie służą wprost do powiększania sceny, ale wypadkowo można odnieść wrażenie, że jest lepiej. Ustroje służą do minimalizowania niechcianych efektów akustycznych, które niejako zakłócają, rozmazują przekaz z głośników.


Cytat: Wygryz w Sierpień 25, 2015, 23:042. Czy ich środek da się zmiękczyć kablami nie tracąc za bardzo tej ostrej, fajnej góry?

Na tym etapie proponuję zapomnieć o kablach i o ustrojach. Umebluj chatę, połóż dywan, parę paprotek i wtedy zapraszaj kolumny na odsłuchy. Spróbuj osiągnąć nirwanę bez ich udziału. Za jakiś czas, jak się osłuchasz ze sprzętem, dopadnie Cię audiofilia nervosa i zaczniesz zadawać sobie pytanie czy może być lepiej... wtedy sięgniesz po ten oręż :)  Za dwa miesiące zaczyna się Audio Show, może coś fajnego wpadnie ci jeszcze w oko- w celu przesłuchania u siebie w domu.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

ahaja

Beware ...
Kable muszą być by umożliwić funkcjonowanie i współpracę między klockami ;-)  ... ale bez przesady.
Wydawanie więcej na druty niż przyzwoitość nakazuje to patologia - lepiej te bilety wsadzić w klocek z np lepszym zasilaczem etc.

Z 16cm głośnika basu nie będzie.
Będzie ale znacznie wyższy zakres, wyżej 50/60Hz.

Kolega przesiadł się ostatnio z jakiś focali na konstrukcję DIY z dużym basowcem. Z focali nie było co zbierać.

pmcomp

Cytat: ahaja w Sierpień 26, 2015, 13:03

Z 16cm głośnika basu nie będzie.
Będzie ale znacznie wyższy zakres, wyżej 50/60Hz.


A może tak raczej powiedzmy od 80Hz ? :)

Pozdro

Wygryz

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 26, 2015, 11:25

Łatwiej z pokoju znikają monitory i mam wrażenie, że niepotrzebnie dążysz do tak dużych klamotów. Może na kartce papieru przestrzeń w pokoju wygląda na wielką, ale jak ją zagracisz, postawisz wyspę, boję się, że będą się męczyły.

Pokój ma 3,2m wysokości, do tego duże przejście na korytarz. Jego przestrzeń na prawdę jest duża, nie tylko na kartce papieru.


Cytat

Na tym etapie proponuję zapomnieć o kablach i o ustrojach. Umebluj chatę, połóż dywan, parę paprotek i wtedy zapraszaj kolumny na odsłuchy. Spróbuj osiągnąć nirwanę bez ich udziału.

U mnie niestety dywany odpadają z powodów alergicznych, z zasłonami podobnie. Paprotki to dobry pomysł.


Cytat: ahaja w Sierpień 26, 2015, 13:03
Beware ...
Kable muszą być by umożliwić funkcjonowanie i współpracę między klockami ;-)  ... ale bez przesady.
Wydawanie więcej na druty niż przyzwoitość nakazuje to patologia - lepiej te bilety wsadzić w klocek z np lepszym zasilaczem etc.

A jaka to granica przyzwoitości? Poniżej opisuję czego słuchałem. Drutami też trochę operowaliśmy.

Cytat
Z 16cm głośnika basu nie będzie.
Będzie ale znacznie wyższy zakres, wyżej 50/60Hz.

W Tannoyach bas jest. Ale jak do tej pory tylko w nich. Niestety reszta nie jest tak dobra jak ten bas i stąd mój problem.


----

Drugi dzień odsłuchów za mną.
Zgodnie z zapowiedzią na pierwszy ogień poszedł zestaw:

1. Peachtree Audio nova125SE  + Bowers & Wilkins CM8 S2
Problem taki sam jak w przypadku innych B&W, które wczoraj słuchałem u znajomego, a także Studio 16 Hertz z wczoraj. Środek i góra bardzo przyjemne, choć delikatnie przytłumione. Natomiast kontrabas praktycznie zniknął. 

2. Zostawiliśmy B&W CM8, ale wymieniliśmy Peachtree na Moon 220i
Kolumny nabrały przestrzeni. Dużo więcej dało się usłyszeć, góry dostały powietrza. Generalnie przepaść między Peachtree w mojej ocenie.
Basu przybyło, ale niestety był on mocno spłaszczony i nieprzyjemny. W gorszych nagraniach nadal znikał.

3. Zabraliśmy B&W CM8 i do Moona podpięliśmy Elac FS 197
Szybko z nich zrezygnowaliśmy. Grały "za twardo". Zdecydowanie przegrywały z B&W.

4. Na koniec do Moona podpięliśmy B&W CM6
I tutaj zaskoczenie. Te kolumny podstawkowe grają na prawdę dobrze. Mają bardzo wyraźną górę (podobną do Tannoyów), ostrą, ale za to środek nie krzyczy.
Nadal jednak bas z tyłu. Nawet trochę bardziej niż w CM8. Zdecydowanie jednak CM6 grają bardziej naturalnie.


Obawiam się, że monitory mogą być trochę za małe do mojego salonu, który jest mocno odkryty (na kuchnię i przedpokój) i wysoki. i Brakuje mi w nich basu.
A może pomyśleć o jakimś oddzielnym subie do tych CM6?

Jeśli nie to czego jeszcze warto posłuchać?

Padła jeszcze propozycja:
VIENNA ACOUSTICS Bach Grand


Odnośnie kabli
Słuchałem B&W na dwóch zestawach kabli:
Nordost i Audioquest. Niestety słychać różnicę, przynajmniej na tym zestawie.  Audioquest ładnie zmiękczył środek, nie tnąc aż tak mocno góry.
Ciekawi mnie jak Tannoy by na nich zagrał.

miniabyr

A co dla ciebie oznacza mało basu? Pytam bo jestem basistą i bardzo mnie to nurtuje jak inni odczuwają najnizsze częstotliwości. Aby zagmatwać  moje pytanie  dodam, że ja  uważam ,że czym mniej basu tym lepiej.Co byś chciał osiagnać  ,usłyszeć ze swojego systemu?
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Wygryz

Mi nie do końca chodzi o to, że basu jest mało.
Bardziej problematyczne jest to, że za bardzo znika gdzieś za innymi instrumentami lub jest "zmiksowany"/syntetyczny czyli tak na prawdę słychać go na bardzo wąskiej częstotliwości.

W moim przypadku większość basu gra kontrabas, który ma bardzo dużą skalę. Wszystko zależy od tego kto i jak na nim gra.

W przypadku Tannoyów każdy pasaż słychać wyraźne. Słychać mocniejsze szarpnięcie struny. Przy BW na Peachtree kontrabas kompletnie znikał. W pasażu dało się wyłapać co któryś dźwięk. Po zmianie Peachtree na Moona bas był słyszalny ale nie był to czysty dźwięk struny, brzmiał bardziej jak bas z syntezatora niż pudłowy instrument.

Wygryz

Przygód z poszukiwaniami ciąg dalszy.

Tym razem vintage :)

Wczoraj odsłuchiwałem kilka różnych mniej i bardziej dziwnych zestawów.

Ostatecznie zaczarowały mnie dwie kolumny:

JBL L96 i ACOUSTIC RESEARCH AR 91

Obie podpięte najpierw pod jakąś tanią lampę i drogi rezystor (i tu i tu był wbudowany pre).

Najlepiej wypadły l96, ale z lampą. Niestety jak zwykle w moim przypadku bas był za mało wyczuwalny, zwłaszcza przy gorzej zmasterowanych winylach.
Bas natomiast był bardziej wyczuwalny w AR. Jednak wygląd i góra AR sprawiła, że z dwojga "złego" wolałbym JBL.

Z tego co udało mi się wyczytać w wielu różnych miejscach to identyczny środek i górę do L96 mają L112. Te drugie mają natomiast mocniejszy bas.

Pytanie czym 96 lub ewentualne 112 sensownie napędzić?

Marzy mi się zestaw:
L122 + MC C22 + MC275

Niestety wątpię żeby udało mi się gdzieś taki zestaw usłyszeć.
Wątpię też, że podołam finansowo. W takim wypadku C22 zastąpi MX110.

Pytanie do Was o alternatywy dla MC? Może jakiś Marantz?
Posiada ktoś z Was 96 lub 112 lub słyszał je? Jeśli tak to co je napędzało?