Przedwzmacniacz gramofonowy- jaki?

Zaczęty przez wojtek41, Lipiec 01, 2014, 17:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

Therion

Cytat: cdt w Sierpień 07, 2018, 23:21A jakie tam teraz siedzą lampy ?

o ile pamiętam ECC83


Cytat: vasa w Sierpień 07, 2018, 23:22OC9. Ona ma dość ostrą górę i ciekaw jestem Twoich wrażeń.

Dokładnie, trzeba poczekać aż ustąpi pierwsze wrażenie.

Teraz jak słucham, w najwyższych partiach są sybilanty. Albo ucho mi się przyzwyczaiło do braku takiej góry - nie wiem. Przełączenie na inne odczepy trafa sprawia, że syczy nadal, tylko trochę to przytłumione. Ale siada też z lekka szerokość sceny, dlatego heble wracają na maxa.


eksperymentuję. Zobaczymy.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

Cytat: dino w Sierpień 07, 2018, 23:32Jakie masz oryginalne lampy ?

Na rozbieranym zdjęciu widzę że Baldwin, czyli jak pamiętam, to to samo co Sylvania. Sam jeszcze nie zaglądałem. Włodek zapewniał mnie, że to dobre NOSy, ale ja nie lubię tej marki lamp. Zabawię się z nimi jeszcze, być może powędrują tam.... RFT :)


Cytat: dino w Sierpień 07, 2018, 23:33To w przypadku układu lampowego trochę niebezpieczny wynalazek. Zostaw uziemienie na stałe.

zaraz sprawdzę ohomierzem, w której pozycji jest uziemienie włączone i tak zostawię.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

LampowY

Cytat: Therion w Sierpień 07, 2018, 23:36Teraz jak słucham, w najwyższych partiach są sybilanty.

Wymień kondensatory Jantzen Silver Gold na coś spokojniejszego.
Znikną wyostrzenia ale i scena się trochę zawęzi.

A Baldwiny w tym pre grają kapitalnie, nie wymieniał bym ich.

Therion

Dzięki za opinion, tak postąpię, bo chyba odnalazłem problem.

Wyjaśniło się ostrzenie. Nastawiłem na słuchawki jednocześnie analog i flac z możliwością przełączania w locie. Więc tak, heble trafa nastawione na spokojniejsze brzmienie (czyli zapewne przełożenie 1:20) gra w sposób zbliżony do flac - szersza scena, większy kop, ale charakter ten sam.

Przełożenie drugie (1:10?) to jakby włączone dopalacze. Jeszcze szersza scena, znaczne wyostrzenie obrazu. Flac odstaje w tej sytuacji zdecydowanie, ale zapewne to jest niepoprawne ustawienie dla 103R i stąd te syki na górze.

Mi nie można takich hebli dawać, bo sobie krzywdę zrobię :)
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Therion

#606
Sprawa powoli się krystalizuje... Dziś dzień muzyki poważnej. Chyba najtrudniejszej dla sprzętów.

LAR ma zajebistą średnicę, dzięki czemu wygrywa w operach i smyczkach. Przegrywa w rocku.

Phast ostrzy, co jest atrakcyjne gdy są talerze i krótkie strzały w głośnik wysokotonowy. Fajnie dzięki temu buduje scenę. Ale gdy jest np. finał arii, to daje dupy po całości. Zbiera cięgi od LARa.

Wyjaśnił się też bas. LAR schodzi niżej. Ciekawe, co? Bulgocze obficiej, gdy jest naprawdę nisko. Phast się tak nisko nie zapędza, skupia się na trochę wyższym i robi to dobrze.

Może musi się wygrzać jeszcze?

(Na co mi to qwa było?)



Ps.
O, do Phasta by pewnie pasowały mulące Goldringi.

Ciekawe, że na LAR można mi było robić ślepe testy a ja w ciemno bym odgadywał która z moich wkładek gra. Na Phast to już nie jest takie oczywiste.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

gratefullde

Grałem sobie na Lundahlah z LAR'em i było świetnie, żadnych wyostrzeń czy grania górą. Ale tonacja w zwyż była wyczuwalna, fakt.
A teraz mam te same lundahle zaaplikowane w pre lampowe i zależnie od ustawień, potrafi drzeć ryja. Ale jakoś to ogarnąłem dobierając odpowiednie przełożenie i impedancję. Teraz jest ok. Dynamika jest świetna, światło pełne ale nie nachalne. Góra naturalna, dół fajnie wypełniony. A jeśli o średnicę chodzi to jest ona bardzo barwna, w LAR'rze to był dla mnie mankament, bo zdawała mi się zbyt matowa, szara.
Może pobaw się jeszcze ustawieniami w swoim pre phono?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dino

Cytat: Therion w Sierpień 08, 2018, 16:55Ciekawe, że na LAR można mi było robić ślepe testy a ja w ciemno bym odgadywał która z moich wkładek gra. Na Phast to już nie jest takie oczywiste.

Ciii bo jak się zwiedza to podniosą cenę LAR  ;)
On jest po prostu porządnie zrobiony.  8)
Phasta da się okiełznać ale powalczyć trzeba. I jeszcze Lundahle..... Tak z ciekawości jak możesz to sprawdź jakie jest napięcie na zarżeniu.

vasa


Kiedyś  słuchaliśmy Phasta u kolegi z Wrocławia i  w pamięci  został mi obraz urządzenia bardzo kulturalnego, grającego równo i bez przegięć. Może nawet dość spokojnego. Więc albo to kwestia ustawień albo te urządzenia nie są identyczne.
Swoją drogą łatwiej jest sprzedać sprzęt który wywołuje efekt WOW niż ten spokojniejszy.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Therion

na koniec już włączyłem Vollenwaidera Caverna Magica. No, wrażenie robi zarąbiste, do takiej muzyki jest idealny.

Tylko że ja naprawdę słucham tych arii i poważnej. To co, mam dwa pre trzymać i przepinać?

Nie istnieje uniwersalne urządzenie? Jeszcze mam szansę się wycofać z zakupu.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

vasa



Cytat: Therion w Sierpień 08, 2018, 18:26
Nie istnieje uniwersalne urządzenie? Jeszcze mam szansę się wycofać z zakupu.
Wszyscy piszą że trafa pomagają LAR-owi.
Proponowałem Ci trafo na próbę to nie chciałeś[emoji849]


[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Oddaj, Twoje uszy słyszą najlepiej. Poważnie, nie dywaguj tylko oddaj.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Therion

Cytat: vasa w Sierpień 08, 2018, 18:28Proponowałem Ci trafo na próbę to nie chciałeś


Odpisałem. Miałem u siebie trafa AT. Nie wniosły nic nowego, za to uszkodziły mi LARa.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

Cytat: gratefullde w Sierpień 08, 2018, 18:30Oddaj, Twoje uszy słyszą najlepiej. Poważnie, nie dywaguj tylko oddaj.

jest zajebisty dla 2/3 moich płyt.

dla tej 1/3 trzymać LARa?

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

gratefullde

Cytat: Therion w Sierpień 08, 2018, 18:57
Cytat: gratefullde w Sierpień 08, 2018, 18:30Oddaj, Twoje uszy słyszą najlepiej. Poważnie, nie dywaguj tylko oddaj.

jest zajebisty dla 2/3 moich płyt.

dla tej 1/3 trzymać LARa?
Jeśli uznasz, że warto?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

LampowY

Powtarzam, wywal z niego Jantzeny SG...

vasa

Cytat: Therion w Sierpień 08, 2018, 18:56
Cytat: vasa w Sierpień 08, 2018, 18:28Proponowałem Ci trafo na próbę to nie chciałeś


Odpisałem. Miałem u siebie trafa AT. Nie wniosły nic nowego, za to uszkodziły mi LARa.
Tylko że moje trafa zostały zrobione przez p. Czyżewskiego [emoji3]

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Therion

#618
Cytat: LampowY w Sierpień 08, 2018, 19:11
Powtarzam, wywal z niego Jantzeny SG...

a jeżeli po tym stanie się... LARem. To jaka korzyść?

Odnosze wrażenie, że może coś z tym egz jest nie tak.

Mogę jeszcze wymienić mu lampy na swoje, tylko nie mam pewności czy wszystkie trzy są ECC83 (wydaje się, że tak), a nie chcę spierdzielić. Jedna faktycznie jest fajna (Valve) ma napis 83 ale reszta ma zamazane.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

Wystarczył jeden telefon na Ukrainę i Phast zostaje. Włodzimierz to prze-mistrz.

Ale po kolei, bo przyczyny były dwie.

Problem: Piaszczenie na górze przy wielu instrumentach lub głosach. Najbardziej to było słychać w finałach arii - aż bolało. Dźwięk zbijał się w jedną kulę, łamał, piaszczył, szklił czy jak to tam nazwać. Ewidentnie coś było nie tak. Przy mniejszej dynamice i mniejszej ilości instrumentów było ok.

Włodzimierz wypytał mnie o lampy i kable. Patrząc z przodu na pre, są 3 lampy. Jak się okazuje, ta pierwsza z prawej (1) jest najważniejsza dla brzmienia (potwierdzam) i tu siedziała Valve. Środkowa (2) i skrajna lewa (3) to Baldwing'i, choć napisy lewej są całkowicie starte. Wszystkie to ECC83, co ułatwia sprawę.

Porada Włodka: przerzucić Valve na pozycję 3, która ma najmniejszy wpływ na brzmienie. Zapytał mnie też o kable co mnie naprowadziło, bo nie tak dawno zamontowałem ostre jak brzytwy Melodika.

OK, idąc za radą producenta, dałem Valve na pozycję 3 i włączam arię - finał. Problem piaszczenia znika. Trafiony zatopiony. ok, ale Baldwing to takie średnie lampy, mam lepsze. Wkładam Mulardy. Ładnie, ale jakoś mniejszy kop. Wkładam GE z 1958r., podobnie. Kolejne lecą RFT - tu wymieniam wszystkie 3szt. Jest średnio. Wracają Baldwingi.

Teraz czas na kable. Żałuję, że nie było w tym momencie ze mną żadnego kablowego niedowiarka. Dźwięk i scena się zmieniały diametralnie. Oszczędzę Wam opisu, co montowałem, ale było wszystko co mam - Monstery, Transparenty, czerwone Chord'y i inne wynalazki. Okazało się, że jednak zostanie z Melodiką, bo jest najszerzej i najbardziej spektakularnie.

Sieciówka. Mam robione przez siebie, ale kiedyś (inne) też to były problemem, brzmienie było gorsze niż na zwykłym kablu komputerowym. Wpiąłem jakiś podły kabel. Dźwięk przysiadł, spłaszczył się. Zły krok, czyli moja sieciówka jest ok.

Teraz czas na powrót LARa. Słucham. Naprawdę, to kawałek dobrego sprzętu, nie wieszajcie na nim psów. Jak za 2 tysie, to gra naprawdę porządnie!

Powrót do Phast'a. Jest znacznie lepiej. Nawet na ariach. Ten sam charakter co LAR, tylko czytelniej, bardziej namacalnie. Bas w Phaście wreszcie zaczął schodzić tak nisko, jak w LAR. Scena szersza, jaśniejsza.

Pomyślałem jeszcze, że wczoraj miałem problem z rozróżnieniem jaka wkładka jest headsellu, więc sprawdzę dzisiaj. Wszystkie testy robiłem na 103R. Wyjąłem Rohmanna z Lisbony. I to był błąd, bo wcięło mnie na godzinę. O rzesz qu... jak to gra. 

Zostawię jeszcze LARa na jakiś czas, ale decyzja już podjęta. Phast jest nowym pre.

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Therion

albo jeszcze nie jest.

qwa. Z poważną jednak sobie słabo radzi. Rock, elektroniczna - rewelacja, ale cos ma do muzyki poważnej. Nie brzmi to tak plastycznie jak powinno.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

gratefullde

Czy może coś innego jest tu precjozum? Ja myślę, że nie jest mozliwe by LAR pozamiatał Phasta... ale preferencje słuchowe są ponad to... I dlatego podejrzewam, że to mozliwe, chociaż nie... nie mozliwe... e.... nie wiem :(
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

rudy-102

Cytat: Therion w Sierpień 09, 2018, 18:07
Zostawię jeszcze LARa na jakiś czas
A wstaw mu jakieś inne, lepsze kondensatory foliowe to się dopiero zdziwisz :).

LampowY

Czapki z głów przed LARem w takim razie.
Musiałem kompletnie go nie doceniać  :)