ROCK

Zaczęty przez frywolny trucht, Czerwiec 08, 2014, 15:54

Poprzedni wątek - Następny wątek

Keef98

Ok, dzięki za odpowiedzi. Wybiorę tańszą opcję :D

frywolny trucht

O! Maanam. Reedycja 2015? Nie ma mowy o remasterze na okładce, a brzmi jakby lepiej od oryginału. Jest  ten sztuczny pogłos, charakteryzujący lata 80-te, ale jest też lepsza przestrzeń, wyrazistość, separacja i dynamika. JEst frajda! Chyba, że mój krążek z tamtych czasów jakiś styrany.
69 zł i otrzymujemy zwykłą okładkę, kopertę ze zdjęciem i tekstami, jeden czarny, gruby, idealnie prosty placek.
Zupełnie uczciwa propozycja: 4+
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Jak jest frajda to już mi wystarczy, trzeba nabyć.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

miniabyr

No jest info o masteringu na okładce  płyty Maanam. A wykonał go Paweł Nawara . To człowiek który zrobił sporo masteingów starych polskich zespołów jak Skaldowie ,Grupa Stres ,Klenczon,Nurt etc.Muszę koniecznie kupic te wznowienia.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

frywolny trucht

Rzeczywiście, umknęło mi, nawet na załączonym zdjęciu  ::)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67

69 zł to stanowczo za drogo.Nie dam tyle bo mam wydanie z epoki...i wystarczy.

frywolny trucht

A podwójny picture disc "Amused to Death" i tak poszedł w parę dni za 230 zł :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

Cytat: paul_67 w Sierpień 13, 2015, 22:31
69 zł to stanowczo za drogo.Nie dam tyle bo mam wydanie z epoki...i wystarczy.
No ja mam z epoki ze trzy sztuki ,ale jakość plastiku nie mieści się w żadnej skali. Kupię te wznowienia Maanamu z tego właśnie powodu.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

il cattivo

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 13, 2015, 22:44
A podwójny picture disc "Amused to Death" i tak poszedł w parę dni za 230 zł :)

W opolskim Media wciąż na półce, jakby kogoś interesowało. W życiu nie dałbym tyle za lipnie (z zasady) grającą płytę... Wydrukuję sobie i wyjdzie prawie na jedno ;)

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

paul_67

Cytat: miniabyr w Sierpień 13, 2015, 22:53
Cytat: paul_67 w Sierpień 13, 2015, 22:31
69 zł to stanowczo za drogo.Nie dam tyle bo mam wydanie z epoki...i wystarczy.
No ja mam z epoki ze trzy sztuki ,ale jakość plastiku nie mieści się w żadnej skali. Kupię te wznowienia Maanamu z tego właśnie powodu.

Nie dam tyle, dla zasady.Mój egzemplarz (o dziwo!) gra całkiem przyzwoicie.Dlatego nie szukam zamiennika.

kangie

Dobra, odgrzebałem to konkretne wydanie z epoki. Umyłem dokładnie. Teraz schnie. Ciekawe jak to u mnie zagra ;)

kangie

#87
Dawno tej płyty nie puszczałem, stąd moje zaciekawienie tematem. Częściej puszczam album "Nocny patrol".

Do jakości plastiku nie mam uwag. Natomiast standardowo realizacja taka sobie. Dość niewielka scena, instrumenty raczej upchane jedne na drugich. Totalnej padaczki jeszcze nie ma, ale można było to zrobić lepiej. Perkusję da się o wiele lepiej nagrać. Trzeba trochę więcej mikrofonów i wiedzieć gdzie je umieścić. Zarówno jeśli chodzi o bębny jak i blachy. Utwór drugi strona pierwsza. Perkusja gra na środku, ale jest pauza i za chwilę słychać szybkie uderzanie w talerz bez wytłumiania go ręką. Słychać to z lewej kolumny. Taki dziwaczny chwyt, bo przecież perkusja nie ma 4,5-5m szerokości ;)
Ale od tego są inżynierowie i realizatorzy nagrań.
Jeśli znajdę czas, to zapuszczę tę płytę na innych wkładkach (każda zupełnie inaczej grająca o różnych szlifach) i wtedy coś jeszcze skrobnę.

Dodam, że grała teraz wkładka MC LO Denon DL-103 SA.


Wystarczy puścić LP Dżemu "Najemnik". Też rock, ale realizacyjnie zupełnie inny świat. To samo Hanna Rek - Mam szczęście do wszystkiego. Da się lepiej? Oczywiście, że da.


kangie

P.S. Druga strona, utwór "Die Grenze" i jakby brzmiało lepiej.  Luz, słucham dalej...

Staszek60

Wczoraj posłuchałem LZ "IV" . Zwykła wersja i zremasterowana. Jak dla mnie zremasterowana powaliła na kolana. Nie ten sprzęt jak  Wasz ale i tak rewelacja . Na winylu taka różnica   jak CACD do CD .

kangie

Cytat: kangie w Sierpień 14, 2015, 12:16Jeśli znajdę czas, to zapuszczę tę płytę na innych wkładkach (każda zupełnie inaczej grająca o rożnych szlifach) i wtedy coś jeszcze skrobnę.
Idzie teraz MM-ka.  Shure V15 Type III, rzecz jasna podwieszony pod inne ramię o innej masie efektywnej. I jest dobrze. Może nawet lepiej niż na Denonie 103? Ta maniera realizacyjna pozostała, ale ciut przyjemniej mi się słucha.

kangie

Dobra, zapiąłem MC LO Audio-Technica 33 PTG MKI. Tak jak przypuszczałem. Basik wycofał się, jest obecny, ale w porównaniu do Denona 103 SA i Shure V15 Type III - jest mizerny ;) Nie ma już "yebnięcia". I jest krótki. Bardzo krótko wybrzmiewa. Równowaga tonalna przesunęła się w górę. Pobawiłem się VTA i siłą nacisku. Zmienia to trochę, ale "obraz" wkładki pozostaje taki sam. Mocnego basu ta wkładka nie daje i trzeba pogodzić się z tym.

Blachy wybrzmiewają dłużej. Iskrzą lepiej. Wg mnie blachy brzmią lepiej niż z tamtych wkładek. W końcu dokładnie słyszę werbel. Strona A, utwór 4. "Parada słoni". Tak, dokładniej słychać sprężynki werbla. I idą iskry z talerzy. Wokal stał się odrobinę bardziej precyzyjny, zwłaszcza jak w tle słychać drugi wokal (też Kory). Wokal jest ciut bardziej piskliwy. Solówki gitarowe wyraźniejsze. Czy brakuje muzykalności? Trochę jej brakuje, ale zdaję sobie sprawę, że testuję płytę, która nie jest szczytem realizacyjnym. Jest bardzo przeciętnie zrealizowana, zatem takie porównania nie są miarodajne dla możliwości wkładek. Przecież 33 PTG zapindala na dobrych płytach aż miło posłuchać :)

kangie

No i w ruch poszła Cadenza Black. Trochę roboty, bo gra u mnie zamiennie z 33 PTG na ramieniu Micro Seiki MA-505. Wkładki mam na osobnych headshellach, zatem przesięgów i azymutów nie ruszam, bo to mam ustawione. Skupiam się na VTA/SRA. Ale mam zrobione szablony, które umożliwiają mi ustawienie VTA w dosłownie 10-15 sekund. VTA w tym ramieniu ustawia się genialnie. Obracam dźwignię o 90 st. przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i kolumna ramienia płynnie zaczyna się podnosić - jak tłok w siłowniku hydraulicznym. Ustawiam VTA, siłę nacisku. Następnie dopasowuję poziom wzmocnienia w preampie i jeszcze jedną rzecz, ale mniejsza z tym. Gramy.

Tak jak myślałem. Zapinając Ortofona Cadenzę Black wyłania się zwycięzca. Jest bas, jest piękny środek i ładna góra. Jest muzykalność i również aspekt analizy. Uważam, że na Cadenzie zagrało najlepiej. Potem Shure V15 Type III (olbrzymia przyjemność z odsłuchu na wkładce MM!). Następnie Denon 103 SA na 12-calowym "ciężkim, 40g m.e." ramieniu Audio-Technica ATP-16T i na samym końcu wkładka Audio-Technica 33 PTG MKI. Dlaczego na samym końcu? Bo ta wkładka bezlitośnie obnażyła realizację tej płyty. Skłonność do analizy, precyzji, kreślenia wyraźnych linii zabija przyjemność słuchania tak zrealizowanej płyty.

Mam jeszcze kilka wkładek na osobnych headshellach. Audio-Techniki AT-120E, AT-110E. Gramy? Żartowałem ;) Szczerze powiem Wam, że mam już dość tego Maanamu. Odkładam płytę i idę chyba na spacer.

gratefullde

Twój test, bardzo pouczajacym jest. Wynika z niego jasno że o brzmieniu naturalnym w domowych warunkach, zapomnijmy. Wszystko lub większość odbywa się na etapie realizacji i potem w procesie tłoczenia.
Hi End, jaki hi end, przyjemnie ma brzmieć i nie męczyć :)
Narzędzia do odtwarzania takie jak np wkładki, potrafią znacznie zmienić brzmienie danej realizacji. Wpływają na to brzmienie po kolei wszystkie elementy toru audio, łącznie z akustyką. I co?  Ano i konia z rzędem temu kto te wszystkie charakterystyki pozbiera do kupy i ugotuje zupę o nazwie: brzmienie naturalne ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

#94
Steven Wilson "Hand. Cannot. Erase."
Data: 27 lutego 2015
Wydawca: Kscope Music 119 zł w MM
Bogate wydanie, okładka typu gatefold, książeczka, ulotka  z ofertą Kscope, kod do ściągnięcia albumu w wersji cyfrowej, dwa czarne, grube krążki w czarnych  papierowo- foliowych kopertach. Jeden krążek jest płaski, drugi ma lekką, łagodną falę- nic poważnego.
Realizacja materiału. Wydawała mi się nieco spłaszczona, tzn cichsze fragmenty podciągnięte, a głośniejsze przyciszone, ale tutaj wygląda, że płyta jest wolna od tego typu zabiegów:
http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=steven+wilson&album=  Złudzenie?
Jak gra poza tym? Trochę mi brakuje otwartości dźwięków, większej przestrzenności gdy dużo się dzieje, muzyka nie zagląda też zbyt w niskie rejestry. Proponuję 4+ po znajomości  :)

http://www.youtube.com/watch?v=m6m6MuzPE9I
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

zdjęcia:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Bardzo dobra płyta. Świetna realizacja. Dynamika powala.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

#97
No własnie ta dynamika jest u mnie jakaś sztuczna. Czytałem ochy i achy, ale też wrzuciłem sobie starą Ellę Fitzgerald i zjadła swobodą Steven' a. Pewnie trudno porównywać tak różną muzykę, ale różnice swobody w rozwijaniu brzmień czuć natychmiast. A wrzuć Division Bell do porównania.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Davidson Bell brzmi bardzo dobrze. Nie wiem jak Ella bo nie mam. Steven jest naprawdę ok, dużo mięska ;-)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

Closterkeller "Deja Vu" składanka z tego roku
Universal Music Polska ‎
90 zł- empik

Skromne wydawnictwo jak na zespół o takim dorobku, ale o tym za chwilę.
Zwykła okładka, koperta kolorowa z grafikami i tytułami, oraz tekstami, jeden gruby winyl. Minimalna fala, nie ma o czym mówić. Jak gra? To składanka i wyraźnie czuć jak poruszamy się od najstarszych do najnowszych utworów. Na początku płaska dynamika, dźwięk wyprany z dolnych rejestrów, choć pierwszy kawałek na stronie A jeszcze nie zapowiadał dramatu, to drugi- Agnieszka i kolejne na tej stronie- grają jak z pokoju obok, a Anji zdarza się ssssyknąć ( w utworze Agnieszka). Na plus całości- spora przestrzeń, dużo powietrza.

Co gramy? Gramy przekrój twórczości Closterkellera:

A1   Czerwone Wino           3:33
A2   Agnieszka                   5:18
A3   Scarlett                   4:03
A4   Władza                   4:14
B1   Na Krawędzi           4:22
B2   Czas Komety           3:57
B3   Nieważne Jak Będzie   4:01
B4   Ogród Półcieni           3:35
B5   Bez Odwrotu               3:39


9 utworów wybranych z dorobku od 1988 do 2015 roku????? Pominięto reprezentanta pierwszej płyty, są dwa kawałki z płyty Graphite. Duży, duży, duży niedosyt. Duży. Nie chcę powiedzieć, że kurwica... ale po pierwsze na pustej przestrzeni na obu stronach spokojnie można było zmieścić po jednym kawałku. Że słabsza jakość? No przepraszam, uczty dla audiofila i tak nie zafundowano. Przede wszystkim wydawnictwo z mojego punktu widzenia, pomijając tak wiele świetnych kawałków, wydaje się wybrakowane, a jego cena zawyżona. Poproszę wersję za 120 zł,  2LP z 20 utworami, książeczką o historii zespołu i lepszym remasterem  pierwszego okresu twórczości. Tyle kosztuje pięknie wydany, wcześniej wspomniany Steven Wilson, więc chyba można???
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93