Electro Voice Interface D

Zaczęty przez miniabyr, Marzec 15, 2016, 05:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Acoustic Lab

Paweł, czyli jak mamy ECapy na basie, bo taniej to wg Ciebie powinny być takie same jak na średnicy i wysokich?
Ja się wczoraj przeraziłem, bo szlifując elementy systemu zmieniłem interkonekt i doznałem szoku. W zasadzie to normalne, że skoro ładuję kasę w kondy (elektronika i zwrotnice) to kabelki były co raz słabszym elementem, lecz nie spodziewałem się że różnica będzie tak ogromna.

pmcomp

#1151
Cytat: kawosz w Październik 26, 2016, 15:31
Teraz jeszcze niech luty się ułożą .

Nic dodać, nic ująć. W kropli cyny muszą zajść zapewne jakieś tajemnicze rekacje chemiczne lub fizyczne zmiany stanu punktu lutowniczego. Rozpłynie się i wtedy stan umysłu wyparuje.

I epicko będzie :).

I co to nasze audiofilskie zboczenie robi z ludzi ?

Kawosz, słyszysz różnice pomiędzy lutem ulożonym i nieułożonym? Bo ja się nie podejmuję. Slaby jestem.

Acoustic Lab

Ty w ogóle jesteś szczęśliwym człowiekiem. Masz czerwone sznurówki i MITów nie potrzebujesz. tych o lutowaniu również  ;)

miniabyr

Cytat: Acoustic Lab w Listopad 11, 2016, 13:32
Paweł, czyli jak mamy ECapy na basie, bo taniej to wg Ciebie powinny być takie same jak na średnicy i wysokich?
Ja się wczoraj przeraziłem, bo szlifując elementy systemu zmieniłem interkonekt i doznałem szoku. W zasadzie to normalne, że skoro ładuję kasę w kondy (elektronika i zwrotnice) to kabelki były co raz słabszym elementem, lecz nie spodziewałem się że różnica będzie tak ogromna.
Z tym basem to nie jest tak łatwo ,bo po pierwsze te kondensatory elektrolityczne grają tam świetnie a zamiana ich na cos lepszego powoduje tylko irytację bo wcale nie jest lepiej . Oczywiście wszystko zalezy od wartosci jaka jest potrzebna. Gdybym chciał złozyć z kondenzatorów Mundorf ZN potrzebną wartość to musiał bym kupić 20 sztuk na zwrotnicę ,aby stworzyć 90 uF! razem 40 kondensatorów czyli kwora 4000 zł . Znacznie lepiej to wygląda na innych częstotliwościach,bo wartości mniejsze i tu mogłem sobie pozwolić na wlutowanie kondów tej samej serii .To naprawdę działa! . Jak  na wysokich tonach wlutuję Miflex a zostawię resztę na Mundorfach to słychać ,że na górze /średnicy cos się nie klei. Inna barwa ,inna "szybkość "tego kondensatora kompletnie zmienia atak i wybrzmienia w tym paśmie. Zaznaczam ,że piszę tu o swoich upodobaniach , więc gdzie indziej może podobac się inne granie niz mi.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Acoustic Lab

Rozumiem, chodzi jakby o całościowy charakter grania każdego podpasma. U mnie na basie jest 47uF, na średnicy i wysokich mam MCap EVO Aluminium Oil i za te 350zł mógłbym kupić parkę, tylko obawiam się czy da poprawę. Skoro wśród braci EV tak samo jak u mnie sprawdza się Ecap.

elektroboy

#1155
Cytat: pmcomp w Listopad 11, 2016, 15:35
Cytat: kawosz w Październik 26, 2016, 15:31
Teraz jeszcze niech luty się ułożą .

Nic dodać, nic ująć. W kropli cyny muszą zajść zapewne jakieś tajemnicze rekacje chemiczne lub fizyczne zmiany stanu punktu lutowniczego. Rozpłynie się i wtedy stan umysłu wyparuje.

I epicko będzie :).

I co to nasze audiofilskie zboczenie robi z ludzi ?

Kawosz, słyszysz różnice pomiędzy lutem ulożonym i nieułożonym? Bo ja się nie podejmuję. Slaby jestem.
piotrek, kawosz ma pewnie na myśli pierwszą fazę grania zaraz po nowym lutowaniu. to zupełnie normalne że "luty" muszą wystydnąć co trwa nawet parę godzin i później przez kolejne godziny grania pewnie powstają jawy takie same jak przy każdym nowym materiale, kablu czy elektronicznym elemencie, potocznie nazywane ułożeniem lub wygrzaniem ww elementu.
lutuje codziennie i nie podlega dyskusji  że świeżo lutowane urządzenie gra "na gorąco" inaczej zwykle gorzej niż naprzykład na drugi dzień. i pewnie o to kawoszowi szło. peace pliis!

pmcomp

Ondrej, chcesz zrobić u mnie ślepy test? Zrobimy kable. Identyczne. Kabel i wtyki. Jeden będzie wygrzany, a drugi polutujemy 5 min przed odsłuchem.
Podejmujesz się?

:)

elektroboy

#1157
Cytat: pmcomp w Listopad 11, 2016, 17:06
Ondrej, chcesz zrobić u mnie ślepy test? Zrobimy kable. Identyczne. Kabel i wtyki. Jeden będzie wygrzany, a drugi polutujemy 5 min przed odsłuchem.
Podejmujesz się?

:)
Piotrek ja nie muszę nic udawadniać, jeżeli chceś, sam powinieneś się przekonać.
Do tej pory byłem święcie przekonany, że jesteś "wierzący". Dla tego jestem trochę zdziwiony, że zaczynasz wątpić w tak oczywiste sprawy. Sam jeszcze wczoraj pisałeś w swoim blogu:

"Ale nie o tym głównie miało być. Podłączyłem kolumny i słucham. Wiedząc, że zawsze nowe elementy potrzebują czasy na wygrzanie się i ułożenie."

Luty są integralną częsçią toru i ze wględu na "brutalne" chemiczne procesy przy lutowaniu, można wnioskować że "ułożenie" tego miejsca trwa przynajmniej tak długo jak podłączanego komponentu.
na ilustracje niech ci służy mikroskopiczne foto cięcia typowego lutu


Melepeta

Ondrej dobrze prawi. Sam się kiedyś przekonałem. Skróciłem IC. A dokładnie zrobiłem z niego dwa, bo miał 1,5m. I ten odcinek w którym przelutowałem wtyki tylko z jednej strony, przez pierwszą godzinę grał fatalnie. Potem wszystko wróciło do normy.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

pmcomp

Ja jestem niewierzący :). wszystko musze sprawdzić na swoje ucho ale wpływu lutów nie zamierzam. Tak jak i bezpieczników. Wsadziłem ruskie srebro i mi efekt placebo i samopoczucie podskoczyły.

frywolny trucht

A może po prostu jesteś na polowaniu?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

pmcomp

Masz na mysli ... laseczki ;) ?

elektroboy

#1162
Cytat: pmcomp w Listopad 11, 2016, 21:57
Ja jestem niewierzący :). wszystko musze sprawdzić na swoje ucho ale wpływu lutów nie zamierzam.
nie ma potrzeby skoro wszystko sie i tak lutuje taką samą cyną. chyba że ktoś używa cyne audiofilską. to taka bez ołowia ze srebrem i złotem. ma ona według producenta i zaprzyjaznionej prasy super audiofilski dżwięk. tylko szkoda że się nią kiepsko lutuje, nie łączy i nie trzyma zabardzo i sie po pare latach "samorozsypuje". ale progres nie da sie zatrzymać!


panerai_47

#1163
Cytat: Acoustic Lab w Listopad 11, 2016, 16:35
Rozumiem, chodzi jakby o całościowy charakter grania każdego podpasma. U mnie na basie jest 47uF, na średnicy i wysokich mam MCap EVO Aluminium Oil i za te 350zł mógłbym kupić parkę, tylko obawiam się czy da poprawę. Skoro wśród braci EV tak samo jak u mnie sprawdza się Ecap.

W moich aria 948 mam identycznie, mcap evo alu oil na srednicy, ecap plain na basie, bylo mcap ale bylo kiepsko.  wysokie mundorf sgo. Zmienilem na srednicy na ecap plain, po czym po tygodniu jak sie wygrzewaly kondy bylo coraz gorzej. Wrocilem do evo oil alu, w tym momenice nie widze nic innego. Ja mam 75uF na srednicy, wiec zmiana na cos lepszego tania nie jest.  Ale to w moich ariach, byc moze u Ciebie bedzie inaczej, kondy ecap plain nie sa drogie.

miniabyr

Podobno pieniądze nie grają .Hmmmmm no to teraz zagrały! To było karkolomne podłączenie ,bo trzeba było spiąć po 4 słoiki na każdą kolumnę ,jakos to połączyć z zwrotnicą . Ale się udało! Co zagrało ,ano wartości na górze 1,5 uf + przyniesione przez dystrybutora do mnie 9 uF. A jak zagrało? Pomijając niewygrzanie tych "słoików" to i tak banan zagościł na mojej twarzy. Ta koherencja góry ze srednicą dawała tyle przyjemności że trudno było oddać właścicielowi te kondensatory :( . Kompletnie nie opłaca się kupować takiej wersji jak na zamieszczonych zdjęciach. Koszt jednego 9uF kondensatora jest mniejszy niż złożenie tej wartości z 4 kondensatorów 2,2uF . Ta różnica to 800zł . Czyli 2500 za 4 kondensatory i 1700 zł za jeden. No i to wszystko X 2 bo taki set trzeba zapiąć do drugiej zwrotnicy. Z tego co mówił Darek (warszawski dystrybutor Miflex'a) fabryka robi na zamówienie dostępne wartości. To jest drogi element zwrotnicy ,ale efekt brzmieniowy rekompensuje poniesione nakłady. Cholera jak sobie policzyłem wszystko to koszt tylko trzech wartości mojej zwrotnicy wyniósł by 11.000 złotych nie wliczając kondensatorów na bas. Ale mówimy tu o najdroższym w ofercie kondensatorze Mifleks zeobionym na czystej miedzi. Szkoda ,że firma nie robi takich na 100V typowych do zwrotnic . Koszt byłby znacznie mniejszy. ........respekt budzi rozmiar tych kondensatorów .....Darek dziekuję za wizytę (jeśli to przeczytasz).Hej
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Hihi... można w nich ogórki kisić  :D

miniabyr

Highend'owe słoiki. Cholera zatruły mi życie. ;D
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

bubusia

No ladnie, jak gra to bym bral ;D
Jadis da88s, Metronome cd8 sign. tube, Speakers- SF 1@Twonk, Yeter power/cardass neutral reference/VDH supernova/ VDH silver mkIII ?

miniabyr

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Ile kosztują Duelundy o takich wartościach?

bubusia

Cytat: bubusia w Listopad 12, 2016, 18:21
No ladnie, jak gra to bym bral ;D

To brac, nie patrzec:)
Jadis da88s, Metronome cd8 sign. tube, Speakers- SF 1@Twonk, Yeter power/cardass neutral reference/VDH supernova/ VDH silver mkIII ?

miniabyr

Cytat: masza w Listopad 12, 2016, 18:23
Ile kosztują Duelundy o takich wartościach?
Patrze na duelundy CAST/PIO na 100V. Wartosć 1,5 uF=320 usd /sztuka . Wartość 10 uF (9 nie ma w ofercie)=870 usd/sztuka. Wartość 17 uF= 1400 usd /sztuka
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC


miniabyr

No to mogę powiedzieć ,że jako pierwszy w Polsce zrobiłem u siebie krótki test tych Miflex'ów . I jestem z siebie dumny.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

My też jesteśmy z Ciebie dumni  :)
Teraz będziesz miał noce nieprzespane póki ich nie kupisz  ;D