PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?

Zaczęty przez Amen, Wrzesień 06, 2017, 13:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

Amen

Witam Państwa. Jestem nowym użytkownikiem. Czytam Was od dłuższego czasu, ale czytanie przestaje wystraczać:) Chciałbym prosić o pomoc w wyborze preampa. Dotychczas używałem samych wbudowanych w vitydżowe wzmaki.
Obecnie słucham na Luxmanie L-405. Wkładeczka to ortofon red, ale wkładki się u mnie zmieniają dość często. Zasadniczo nie narzekam, ale chciałbym sobie kupić coś nowego i fajnego w ramach pierwszego kroku w kierunku lepszego sprzętu. Wejść w świat impedancji w pre itd :)
Budżet jaki sobie założyłem wynosi: do 2000. Marzy mi się jakaś lampa w torze audio, bo nigdy żadnej nie miałem. Kiedyś chciałbym sobie dokupić eggshell'a prestige w miejsce luxmana, ale jeszcze dużo czasu. Na razie kończę zbierać na preampa:)
I teraz tak. Co robić. Cieszyć się już jakąś lampą i kupić PRO JECT TUBE BOX DS czy może ochłonąć i kupić LAR LPS-1 i miesiącami nie spać myśląc jak by grała lampa w pre?
Do tego Lara i przyszłościowo eggshella dokupiłbym sobie ad fontesa i miałbym współczesną unitre:) Na razie coś lepszego od Luxman-a by mi się przydało.
Bardzo proszę o pomoc. PRO JECT TUBE BOX DS czy LAR LPS-1?

christo

Cześć.
Ale wiesz... PJ Tube box to taka troszkę nieprawdziwa lampa. To bufor lampowy na wyjściu. Najtańsze prawdziwe pre lampowe to był Phoenix Audio (dla wkładek MM) - ile teraz kosztuje nie wiem ale można było mieć go za ok 1200 zł.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

moon

z lampowych do 2kPLN jest chyba jeszcze jakies Sonus Oliwa
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

Do małych składów jazzowych Pro-Ject. Do rocka LAR.
LAR w pierwszym momencie zwraca uwagę większą dynamiką, którą w dodatku można sobie płynnie regulować ( GAIN).
Pro-Ject jest spokojniejszy, bardziej zrównoważony, robi swoje. Stara się za dużo nie wtrącać od siebie, ale też we wnikliwości nie jest mistrzem. Można lepiej, ale też wyraźnie drożej. Dla rockmana PJ będzie zwyczajnie nudny. Dla tych co mieli LAR-a i posłuchali PJ- ten drugi też wydaje się nudny. Dla mnie natomiast, który miał PJ, a tylko trochę posłuchał LAR-a to to jest taki rozwydrzony krzykacz w podartych gaciach. Nie polubiliśmy się.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Acha. Zanim kupisz któreś spróbuj je wypożyczyć. Żeby się nie okazało, że Luksio wiele, albo wcale nie ustępuje :)
Wtedy kasę we wkładkę zainwestuj. Tak na moje . 2m Red jest dość ciemna, małoszczegółowa. Ma miłą barwę i to koniec zalet ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Amen

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 06, 2017, 14:42Żeby się nie okazało, że Luksio wiele, albo wcale nie ustępuje :)
No właśnie też się tego obawiam i to bardzo:) ale te pojemności chyba powinny robić robotę w przyszłości przy lepszych wkładkach. Lub nawet jeśli nie lepszych, to podobnych do mojej, ale z cyklu AT >= 100, gdzie wszystko jest super oprócz wnerwiającej góry. Jeżeli nie będzie to robota bardzo istotna, to bardzo proszę wyprowadzić mnie z błędu.
Nigdy nie miałem okazji się nimi pobawić. Mam również totalnie zerowe doświadczenie z wszelkimi preampami. Pożyczyć niestety nie mam od kogo.

Dziękuję za odpowiedzi Panowie. Wiem, że w tym PJ lampa jest tylko buforem, ale też nie zależy mi na pełnej lampie. Lekkie skubnięcie łagodniejszym przebiegiem powinno coś nowego wprowadzić. Wizualnie natomiast PJ miażdży LAR-a jak na mój gust, więc po powyższej opinii raczej oleje tego LAR-a. Myślałem że to będzie przepaść brzmieniowa na korzyść LAR-a, ale skoro tak... "Rozwydrzony krzykacz" nie zachęca :) Gdyby natomiast ktoś jeszcze chciał mi pomóc i wyrazić swoje subiektywne zdanie na temat wyższości jednego nad drugim, to proszę się nie krępować. Jeżeli ktoś miał takiego Luxmana i porównywał z pre z tej kategorii, to również uprzejmie proszę o wypowiedź, ale tutaj już pewnie zbyt wiele bym chciał. 

Z wkładką... no oczywiście że już teraz chętnie kupiłbym Bronze'a albo wyższą MP, natomiast uknułem sobie że warto zacząć od porządniejszego preampa ;)

rudy-102

Cytat: Amen w Wrzesień 06, 2017, 16:19więc po powyższej opinii raczej oleje tego LAR-a
Powyższa opinia nie jest tak do końca prawdziwa. Według mnie PJ kiepsko wypada w porównaniu w LAR`em, ale każdemu podoba się coś innego. Najlepiej jakbyś miał możliwość przetestowania obydwu.

rudy-102


elem

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 06, 2017, 14:39LAR w pierwszym momencie zwraca uwagę większą dynamiką, którą w dodatku można sobie płynnie regulować ( GAIN).
Pro-Ject jest spokojniejszy, bardziej zrównoważony, robi swoje. Stara się za dużo nie wtrącać od siebie, ale też we wnikliwości nie jest mistrzem. Można lepiej, ale też wyraźnie drożej. Dla rockmana PJ będzie zwyczajnie nudny. Dla tych co mieli LAR-a i posłuchali PJ- ten drugi też wydaje się nudny. Dla mnie natomiast, który miał PJ, a tylko trochę posłuchał LAR-a to to jest taki rozwydrzony krzykacz w podartych gaciach.

Arek, gainem nie regulujesz dynamiki. Zwiększasz poziom sygnału wyjściowego (razem z szumami). Głosniej nie znaczy dynamiczniej.
Nie zgadzam się, że LAR drze ryja. Na pewno nie na MC. To raczej spokojny (dla mnie za spokojny), misiowaty dźwięk z poluzowanym basem.


Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Ale wrażenie jest takie, że pre wydaje się dynamiczniejsze.  LAR-a słuchałem  tylko na MM.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

W porównaniu z tym Pro-jectem na pewno :)

Trigon Vanquard II (od 1850zł wg cennika) to mój typ w tym przedziale. I oczywiście fachowo złożona NUDA.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Cytat: elem w Wrzesień 06, 2017, 19:42W porównaniu z tym Pro-jectem na pewno 

Po prostu podkręcasz sobie GAIN do granic przesteru i na pierwszy rzut ucha wulkan. Mało kto wpadnie, by sobie regulować volume, a co gorsza różne wzmaki różnie dozują wzmocnienie i różnie wymiękają. To dodatkowo promuje taką regulację.

Dwóch użytkowników chwaliło taki polski wynalazek na wkładki MM. Duże to było i chyba lampowe. Jakoś z japońska leciało. Ktoś pamięta? Chyba warto wypożyczyć.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

GregWatson

Najlepszym rozwiązaniem jest posłuchać dane pre na własne uszy u siebie w systemie. Jeśli masz taką możliwość to pożycz i posłuchaj najlepiej u siebie - nie u kogoś. Bo czasem mimo szczerych chęci innych użytkowników możesz się najnormalniej naciąć.

Ja mam LARa LPS-1 i Ortofona Verto i mi to póki co wystarczy - może nie jest to najlepsze rozwiązanie ale ja jestem zadowolony.
Trochę tego i trochę tamtego też.

dino

Co do odsłuchu - racja.
A teraz prywata  8)
PJ to dla mnie totalna porażka.
LAR - idealny na początek ale należy pamiętać o WŁAŚCIWYM ustawieniu gain dla MM a nie kombinować bo wydaje się ładniej.
Jako opcja -  NUDA. Jest przynajmniej gwarancja dobrze rozwiązanego zasilania i poprawnego topologiczne pre MM.

Marbo5

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=1494.0

Cały czas mi służy i jak w wątku powyżej uważam że gra lepiej niż PJ DS i LAR. Wada: tylko do wkładek MM.
Można wypożyczyć od producenta.
Pro-Ject RPM 1 Carbon + Ortofon 2M Bronze + Haiku SOL MM; Musical Fidelity M3scd; Haiku SELENE EL34 Custom; Pylon Emerald HF; Mogami NIII, Yarbo 1100+Oyaide, Supra LoRad 2,5 CS-EU, Tomanek TAP8+, ROGOZ AUDIO 4RP2/BBS

GregWatson

GAIN w LAR-ze mam ustawiony na godz. 11. Wydaje mi się, że jest to optymalne ustawienie.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Amen

Dzięki ogromne Panowie za zainteresowanie tematem. Dobrze że z rozpędu tego PJ nie kupiłem, bo tutaj jednak zdania są podzielone. Ja generalnie celuję w MM. Czytałem, że w Larze ten transformator jest niezbyt dobry pod MC, no ale j.w. Nie mniej ten Haiku Audio pod MM, którego można sobie strzelić za skromne 2400 też mnie teraz bardzo zainteresował. Zatem LAR vs Haiku Audio. Gdyby ktoś z Was miał do czynienia z Haiku Audio osobiście, bardzo proszę o komentarz. Recenzje wyglądają super. Dzięki!

malg

LAR-a nie słuchałem więc porównania nie mam
PJ-a używam i wiem że on gra dużo lepiej dopiero po wymianie lamp (ja lubię TFK i takich używam)



Piterski

Cytat: malg w Wrzesień 07, 2017, 10:47PJ-a używam i wiem że on gra dużo lepiej dopiero po wymianie lamp (ja lubię TFK i takich używam)
Ale jaki wtedy jest koszt tego PJ?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

christo

Cytat: Amen w Wrzesień 07, 2017, 10:42Czytałem, że w Larze ten transformator jest niezbyt dobry pod MC
Nie, nie. To troszkę inaczej wygląda. LAR po prostu lepiej współpracuje z wkładkami MC po zastosowaniu zewnętrznych traf dopasowujących - tak przynajmniej twierdzi wielu użytkowników w/w przedwzmacniacza. Ja osobiście LAR'a nie mam ale mam przedwzmacniacz podobnej klasy (różnica taka, że ma nieco więcej ustawień niż LAR) i tu faktycznie osągnąłem lepszy efekt dodając frafo ale nie znaczy to, że bez tego trafa wkładka MC nie zagrała. Z LAR'em jest pewnie podobnie. Osobiście wybierając przedwzmacniacz zwróciłbym uwagę na możliwość regulacji gainu i obciążenia wkładki. Tak jak pisali poprzednicy -spróbuj wypożyczyć coś do testów. Warto też poszukać w używanych - za te pieniądze można czasami coś fajnego wyłapać. Teraz na alle jest ifi iPhono - całkiem udana konstrukcja.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

elem

Cytat: Amen w Wrzesień 07, 2017, 10:42generalnie celuję w MM

Nie wiem jak sekcja MC, ale MM w Musical Fidelity V90 LPS jest ponoć bardzo OK. Michał (kolega "jamówię", niestety nie pisze juz u nas) jest bardzo zadowolony z dźwieku a trochę gratów przewalił.

Na pewno warto posłuchać. Można sporo zaoszczędzić na płyty :)

http://www.musicalfidelity.com/v90-lps/
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

malg

#23
Cytat: Piterski w Wrzesień 07, 2017, 11:03
Cytat: malg w Wrzesień 07, 2017, 10:47PJ-a używam i wiem że on gra dużo lepiej dopiero po wymianie lamp (ja lubię TFK i takich używam)
Ale jaki wtedy jest koszt tego PJ?
Większy ;D
Nie sugerowałem koledze zakupu, tylko zwróciłem uwagę na to, że aby to grało to trzeba prawdopodobnie lampki wymienić

elem

Cytat: moon w Wrzesień 07, 2017, 12:49a moze chodzilo o ten nowszy?

Nie, Michał uzywa tańszego V90.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe