MICRO SEIKI

Zaczęty przez GregWatson, Marzec 18, 2017, 20:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

#50
Micro Seiki SZ-1
1983 - 1984

Zwieńczenie rozwoju gramofonów Micro Seiki. SZ-1 wykorzystywał zawieszenie pneumatyczne talerza, pompę, unikalny 8-biegunowy synchroniczny silnik z napędem paskowym z histerezą i został umieszczony w luksusowym opakowaniu. Całkowita masa układu to 88 kg, moment bezwładności okazał się przytłaczający (26 t / cm2). Model ukazał się w bardzo limitowanej edycji i sprzedawany bez ramienia za 1 420 000 jenów; dziś te gramofony w ogóle nie są sprzedawane - kilka lat temu, według plotek, jeden Micro Seiki SZ-1 został sprzedany za 100 000 dolarów.

Szczyt inżynierii, Micro Seiki, zadziwił cały świat w 1983 roku swoim bezprecedensowym projektem i właściwościami technicznymi. Łożysko powietrzne dysku, silnik ośmiobiegunowy, również zawieszony na poduszce powietrznej, moment bezwładności - 26 ton (!) Na cm2, ciężar całkowity konstrukcji - 88 kilogramów. To właśnie z tego gramofonu czerpią inspiracje nowocześni producenci high-endu. W sumie wydano nie więcej niż 25 kopii, a cena w momencie premiery wynosiła ponad dziesięć tysięcy dolarów.

Do tej pory tylko jedno urządzenie, TechDas Air Force Zero (390 000 euro), wykazało lepszą charakterystykę działania niż Micro Seiki SZ-1. Faktem jest, że szczyt rozwoju Micro Seiki, wypuszczony w latach 80-tych XX wieku, był wyposażony w synchroniczny ośmiobiegunowy silnik i połączony z brązowo-stalową tarczą nośną na zawieszeniu pneumatycznym - w rezultacie całkowity moment bezwładności przekroczył 26 ton / cm2!
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#51
Micro Seiki SX-8000 II
1984 - obecnie w.

Tak, tak, Micro Seiki SX-8000 II jest produkowany od 1984 roku do dnia dzisiejszego - z pełną przedpłatą (model na początku sprzedaży kosztował 1668000 jenów wraz z markowym ramieniem, dziś poproszą o 70 000 dolarów) od półtora roku. Możliwość montażu nowego gramofonu dla klienta. To urządzenie absolutnie wyjątkowe, zarówno pod względem wagi (134 kg), jak i naturalnego brzmienia. Oczywiście zastosowano zawieszenie pneumatyczne talerza, pompkę, sam talerz 28 kg wykonano ze stali nierdzewnej, a korpus ze stopu cynku. Moment bezwładności wynosi ,,tylko" 3,5 t / cm2.
Ten gramofon wszedł do sprzedaży w 1984 roku, u zarania ery CD i wraz ze SZ-1 stanowił szczyt zespołu inżynierów Micro-Seiki. Nawiasem mówiąc, w przeciwieństwie do innych modeli z kolekcji, produkcja tego odtwarzacza jest nadal możliwa na wcześniejsze zamówienie grupowe. To prawda, czas produkcji jest bardzo długi, ale czego nie można zrobić ze względu na posiadanie legendy. Główną cechą gramofonu jest ważący 134 kilogramy montaż - powietrzne łożysko tarczy nośnej oraz pneumatyczne zawieszenie stołu. I to pomimo tego, że dysk waży 28 kilogramów! Gramofon został wyposażony w autorskie ramię MAX-282, ale nie zabrakło też platform do modeli innych producentów. Pomimo bardzo ekstrawaganckiej ceny, która w momencie premiery wynosiła około 80 000 dolarów, sprzedano nie tak mało egzemplarzy.Micro-Seiki SX-8000I I. W każdym razie odtwarzacz stał się wzorem do naśladowania dla wielu producentów, a niektóre jego elementy są teraz ulepszane i reaktywowane pod marką TechDAS.

Ten potwór z Micro-Seiki, który pojawił się na rynku mniej więcej w tym samym czasie co poprzedni model, wyróżniał się równie radykalnym designem - zawieszeniem pneumatycznym wszystkiego, co możliwe, w tym 28-kilogramową tarczą. Łączna waga w złożeniu wynosiła 134,5 kilograma, cena też była jak na tamte lata niebywała - dać dziesiątki tysięcy dolarów na winylowego odtwarzacza wydawało się wtedy szaleństwem nie tylko w naszym kraju, ale na całym świecie. O dziwo, jeśli jest wystarczająco dużo chętnych do zamówienia produkcji małej partii tego legendarnego gramofonu, jest to nadal możliwe - zachowały się rysunki i zaplecze produkcyjne

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Micro Seiki AP-M1
1987 - 1991

Jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie modeli firmy. Micro Seiki AP-M1 miał zawieszenie olejowe, obudowę antywibracyjną wykonaną ze stopu cynku i drewna, ośmiobiegunowy silnik synchroniczny z dedykowanym wzmacniaczem BTL, zewnętrzny zasilacz i unikalne samocentrujące wrzeciono. Napęd jest napędzany paskiem, gramofon ważył 28 kg.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#53
Przechodzimy do kategorii

RAMIĘ.

Micro Seiki MAX-282
1979 - 1988

Wysokiej jakości ramię z trzypunktowym podparciem i mosiężnym ramieniem. Długość efektywna - 282 mm, błąd śledzenia - nie więcej niż 1,5 stopnia. W sumie wyszły trzy modyfikacje modelu - mogły pracować z wkładami o masie od 4 do 33 g.

Doskonałe ramię winylowe LP o długości transkrypcji opracowane w czasach serii SX-8000 z opatentowanym systemem obrotowym. MAX-282 jest oparty na trzypunktowym mocowaniu żyroskopowym zapewniającym znikome niskie tarcie w poziomie i pionie. Po prawidłowym wyważeniu siła nacisku jest przykładana wokół osi obrotu nie przez przeciwwagę, ale przez precyzyjny drążek skrętny; system ten utrzymuje MAX-282 w równowadze, nawet jeśli gramofon nie jest idealnie wypoziomowany, a także umożliwia lepsze śledzenie nagrań wypaczonych lub ekscentrycznych bez wahań siły igły. Podstawa ramienia wykonana jest z litego mosiądzu i przystosowana do montażu na gramofonie na masywnym stabilizatorze, również wykonanym z litego mosiądzu. Regulację wysokości zapewnia podwójny uchwyt zaciskowy - tak solidny system, że cały gramofon mógłby być podniesiony przez MAX-282! Tłumienie płynów można zastosować na trzpieniu za pomocą dwóch różnych olejów o różnych lepkościach. Dostępne są trzy wymienne stożkowe rurki ramienia: XP 282SM: proste, o niskiej masie, z wytrzymałego aluminium, integralna, frezowana główka XP 282SC: średniotytanowa z integralną, frezowaną główką XP 282AU: średniej masy tytanowa z odłączaną standardową główką EIA Okablowanie wewnętrzne jest kabli koncentrycznych z nieoksydowanej miedzi; Okablowanie zewnętrzne to ekranowany teflonem, nieutleniony kabel miedziany z twardymi pozłacanymi zaciskami w solidnej stalowej obudowie. Kiedy drukowano ten katalog, Micro Seiki było rozprowadzane w USA przez Scientific Audio Electronics lub SAE, jak się powszechnie nazywano
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

ODTWARZACZ CD

Micro Seiki CD-M1
1984 - 1985

Pierwszy odtwarzacz CD Micro Seiki CD-M1 okazał się być po prostu wersją OEM Kyocera DA-01 (platforma była również używana w Akai CD-D1, Tensai TAD-2000, Rotel RCD870 i Phase Linear Model 9500). A więc wszystko jest tutaj standardem - oryginalny slot loader, spora obudowa i dość gęsty dźwięk.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Micro Seiki CD-M100
1988 - 1991

Druga wersja odtwarzacza CD firmy, Micro Seiki CD-M100, ponownie okazała się ,,przepakowaniem" - teraz to Philips LHH1000. Modernizacja dotyczyła wprowadzenia potężnej drewnianej platformy antywibracyjnej i hydraulicznego systemu wspomagania - a sam przetwornik cyfrowo-analogowy, mechanizm transportowy (Philips TDA1541A, Philips CDM1) i zasilacz pozostał bez zmian. Za 22 kg ,,żywej wagi" zażądali 400 000 jenów.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Micro Seiki CD-M2000X
1991 - 1993

Luksusowy Micro Seiki CD-M2000X, ,,łabędź piosenka" firmy w dziedzinie płyt CD. Model posiadał ,,korpus przeciwpancerny", wykorzystywał precyzyjny mechanizm transportowy Philips CDM (wykonany ze stopu niemagnetycznego), dwa przetworniki DAC3 (16 bit / 4xFS z filtrem Bessela) i był wyposażony w redundantny system zasilania z potężnym transformatorem toroidalnym. Pasmo przenoszenia wahało się od 20 do 20000 Hz, stosunek sygnału do szumu sięgał 104 dB. Urządzenie ważyło 23 kg i było oferowane za 380 000 jenów.

Cały materiał został opublikowany.

Denis Repin
18 października 2020 r
Redakcja Hi-Fi.ru
Trochę tego i trochę tamtego też.

sheykk

Greg,
ja też jestem Gregory
tak mnie podpaliłeś że zapoluję na jakiś model.
Od Marca mam Yamaha GT - 2000 i śpiew niebiański.Dodałem z Panem z Elysium Audio zewnętrzne sterowanie silnika i
wydawało mi się iż będzie to na zasadzie różnicy w kablach.Progres NIE DO OPISANIA.No teraz za biorę się za zbudowanie
podstawy (w Japonii chcą za zardzewiałą 2000 USD).

GregWatson

Yamaha - piękny gramofon. Cieszę się że moje opowieści ciekawią innych. To wspaniała firma o potężnych tradycjach. Zaprojektowała wiele wspaniałych urządzeń, opatentowała wiele różnych rozwiązań które wykorzystywane są do dziś.

Będę co jakiś czas udostęoniał materiały mało znane o ich sprzęcie jak i historii firmy. Na forum audiocafe. pl też swego czasu otwrzyłem takowy wątek więc czasem tam też można zerknąć.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#59
TechDAS Air Force Zero

Nowy szczyt kreatywności głównego dewelopera legendarnego Micro-Seiki, pana Nishikawy, był niezwykle popularny na wystawie w Monachium. Centralnym elementem gramofonu jest talerz o ogromnych wymiarach i sporej wadze, wyrzeźbiony z tytanu, zaprojektowany tak, aby zapewnić niesamowity moment bezwładności i całkowity brak wpływów zewnętrznych na talerz. Obraz uzupełnia łożysko powietrzne i zawieszenie pneumatyczne całej konstrukcji. Zmontowany TechDAS Air Force Zero waży 350 kilogramów.

Być może główna sensacja ostatnich lat na rynku gramofonów winylowych. Jej twórca, pan Nishikawa, wreszcie był w stanie maksymalnie zrealizować wszystkie swoje pomysły, które częściowo zostały zrealizowane w gramofonach Micro Seiki. Powietrze w nim jest wykorzystywane nie tylko w łożysku, ale także do zawieszenia wszystkich elementów. Łączna waga elementów konstrukcyjnych zawieszonych w powietrzu to 250 kilogramów. Talerz, który ma czterowarstwową konstrukcję ze stali, specjalnych stopów i wolframu, waży 120 kilogramów, a całkowita waga odtwarzacza sięga 350 kg. Biorąc to wszystko pod uwagę, cena 400 000 euro nie wydaje się kupującym wygórowana - linia chętnych ciągnęła się od kilku lat. Najlepszy spinner wszechczasów i narodów.

Pomimo tego, że ten model winylowego odtwarzacza pojawił się dopiero w 2019 roku, można go bezpiecznie podnieść do rangi legendarnej. Na początek twórca, który kiedyś projektował odtwarzacze Micro Seiki, poświęcił na ich rozwój wiele lat, wysiłku i pieniędzy. Cóż, efekt końcowy śmiało twierdzi, że jest najbardziej niesamowitym gramofonem wszechczasów. Po pierwsze, powietrze służy tu nie tylko jako łożysko, ale także jako zawieszenie całej konstrukcji, czyli łączna waga ,,lewitujących" części to 250 kilogramów! A to z całkowitą wagą 350 kilogramów modelu. Z czego 120 kilogramów to tylko talerz, który ma czterowarstwową strukturę ze stali, specjalnych stopów i wolframu. Ponadto wszystkie warstwy dysku zostały sklejone ze sobą za pomocą próżni, w końcu to rozwiązanie pozwoliło uniknąć wystąpienia naprężeń metalu. W napędzie paskowym zastosowano silnik trójfazowy, a każda faza zasilana jest z osobnego wzmacniacza. Nic dziwnego, nawet przy cenie wywoławczej gramofonu około 400 000 euro - i to bez ramienia! - pierwsze 40 egzemplarzy zostało natychmiast wyprzedanych po wcześniejszym umówieniu.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Micro Seiki BL-91

Najlepiej sprzedający się gramofon tej firmy wszechczasów zasługuje na to, by znaleźć się w kolekcji każdego fana winylu. Połączenie masywnego talerza, niemal wiecznego łożyska, znakomitego silnika i antyrezonansowej obudowy sprawia, że ​​gramofon brzmi świetnie. Model dostarczany był zarówno bez ramienia, jak iw komplecie z autorskim MA505, dodatkowo dostępne były wersje z zaciskiem próżniowym. Gramofon przez długi czas pozostawał w statusie ,,sekretnego High Endu" dla znawców, ale stopniowo audiofile dowiadywali się o tym i dziś trudno kupić Micro Seiki BL-91 z ramieniem za mniej niż 1500-2000 $. Niemniej nawet w tym przypadku nie pozostawi szansy na nowe gramofony za te same pieniądze.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Micro Seiki AP-M1

Bardzo rzadki gramofon, który pojawił się po zaczarowanych SX-8000 i SZ-1. W nim całe przebiegłe wypełnienie ukryte jest w luksusowej obudowie z naturalnego drewna i zawiera niezwykłe łożysko samocentrujące, układ zawieszenia sprężynowego w kąpieli olejowej, podwozie antywibracyjne, ośmiobiegunowy silnik, którego każda faza jest zasilana przez oddzielny wzmacniacz. Łączna waga konstrukcji to 28 kilogramów, gramofon produkowany był w latach 1987-1991
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Trochę historii i wspomnień o firmie Micro Seiki.

Być może żadna firma na rynku Hi-Fi / High End nie ma takiej aury jak Micro Seiki. Trendsetter w świecie winylu , który wdrożył naprawdę zaawansowane rozwiązania, producent gramofonów o urokliwym, magicznym brzmieniu - to nie wszystkie epitety, którymi firma została nagrodzona. Dziś wybieramy się na krótką wycieczkę w przeszłość, podkreślamy rewolucyjne osiągnięcia Micro Seiki i przyglądamy się dziedzictwu, które firma pozostawiła.

Tak więc Micro Seiki ma całkowicie japońskie korzenie, zostało założone w Tokio w 1961 roku. Do 1970 roku firma zajmowała się produkcją precyzyjnych części metalowych, jednak na początku lat 70-tych jej uwagę zwróciły gramofony. Podchodząc do Hi-Fi / High End z maniakalną pedanterią, Micro Seiki był w stanie nie tylko zrujnować rynek - pod wieloma względami zmienił postrzeganie przez audiofilów tego, jak powinien wyglądać i brzmieć prawdziwy gramofon, oraz umożliwił zrozumienie, z jak dużą ilością szczegółów znika wraz z nimi. format odtwarzania na gramofonach niższej jakości.

Micro Seiki aktywnie korzystało z podwykonawców, takich jak Fujiya Audio, legendarna Junichi Okumura, a także MTC, Mito, Denso, Akisawa Seiki i Saitama Micro. Wszystkie te firmy mogłyby zostać zaangażowane w ten proces, gdyby niektóre części planowanego urządzenia nie mogły zostać wyprodukowane we własnych obiektach. Nawiasem mówiąc, Hideaki Nishikawa trafił do Micro Seiki dopiero w 1980 roku, w okresie jego rozkwitu, a odszedł w 1989 roku. Firma pracowała również jako producent OEM - kultowe modele Nakamichi TX1000 i Dragon CT były produkowane w fabrykach. Micro Seiki. Luxman również aktywnie zlecał produkcję w firmie. Historia sięga jeszcze dalej - w latach 70. Micro Seiki było używane przez takie marki, jak ADC, Denon, Sharp, Toshiba, Hitachi, Sanyo, Sansui, Kenwood, Telefunken, Saba,

Kamienie milowe rozwoju Micro Seiki:
- ADC "Accutrac 4000" - system automatycznego sterowania ramieniem; - lekkie ramię ADC 1500-1700, które stało się prototypem wielu nowoczesnych modeli; - zastosowanie łożysk powietrznych; - stosowanie zacisków próżniowych; - wprowadzenie do produkcji konstrukcji z tworzywa piankowego z absolutnym tłumieniem - dzisiejsze podkładki antywibracyjne AbsorberFeet - rozwinięcie firmy.

W latach 90. XX wieku Micro Seiki zaczęło mieć problemy - coraz więcej osób porzuciło winyl, a po piętach deptali producenci tacy jak brytyjski SME czy Avid. W 1999 roku Micro Seiki zaprzestał produkcji wszystkich swoich gramofonów z wyjątkiem Micro Seiki SX-8000 MkII. To urządzenie było oficjalnie wypuszczane do 2001 roku, kiedy to zamknięto ostatni sklep firmy. Według niektórych plotek ,,garażowa" produkcja modelu Micro Seiki była kontynuowana - a niektórym szczęśliwcom udało się kupić SX-8000 zarówno w 2009, jak iw 2014 roku - na zamówienie, z pełną przedpłatą. Cena wynosiła około 80 000 $, okres oczekiwania po złożeniu zamówienia wynosił 1,5 - 2 lata.

Co więc pamięta Micro Seiki dla konsumenta końcowego? Większość gramofonów z Kraju Kwitnącej Wiśni w tamtych latach miała napęd bezpośredni z kwarcową stabilizacją prędkości. Firma Micro Seiki na nowo wynalazła napęd bezpośredni - dając gramofonowi elastyczność potrzebną do montażu wielu ramion jednocześnie. A potem przemyślała napęd pasowy - jej najlepsze gramofony były z reguły bardzo masywne, co w połączeniu z ,,paskiem" dawało gęsty, super szczegółowy dźwięk z doskonałym basem.

Firma poszła dalej, wprowadzając łożyska powietrzne - ogromny talerz teraz ,,unosił się w powietrzu", eliminując tarcie nadal obecne w układach olejowych. I wreszcie moduły zacisku próżniowegopłyta winylowa- prawdziwa wisienka na torcie. Najlepsze modele Micro Seiki były wyposażone w pompkę powietrza, która gwarantowała niesamowity dźwięk. W sumie Micro Seiki opracowało 89 modeli gramofonów i 18 ramion. A także - wkładki, transformatory MC, słuchawki elektrostatyczne, wzmacniacz i odtwarzacz CD ...

Firma zyskała światową sławę w 1976 roku wraz z wydaniem gramofonu Micro Seiki DDX-1000. Kompaktowy model z możliwością zamontowania trzech ramion to przełom na tamte lata. Micro Seiki DDX-1000 służył jako stanowisko testowe dla wielu audioprzewodników - w końcu łatwo jest porównać dźwięk różnych ramion i główek. Ten model był nadal z napędem bezpośrednim, z kwarcem. Niezawodność znowu była słaba.

W 1978 roku ukazał się gramofon Micro Seiki BL-91 - już z napędem paskowym. 22 kg. waga, korpus z prasowanego drewna, stosunek sygnału do szumu - powyżej 75 dB.

W 1980 roku pojawiły się pierwsze gramofony Micro Seiki z serii RX, które są nadal poszukiwane przez miłośników vintage. Ciężkie mastodonty, prototypy większości nowoczesnych modeli z wyższej półki. Do czterech ramion, wspomniane pompy, moment bezwładności kontrolerów. Zarówno dziennikarze, jak i audiofile byli zdumieni, jak wiele szczegółów wyciąga ,,stół" ze zwykłego LP! Szczerze mówiąc, gdyby te urządzenia (w momencie ich pojawienia się w sprzedaży detalicznej) były znacznie tańsze, to płyta CD prawie nie miała szans zemsty napłyta winylowa! To prawda, historia postawiła wszystko na swoim miejscu - dziś winyl wraca do szeregów (prawdziwy renesans), a plastikowe kółka stopniowo odchodzą z rynku i zastępowane są plikami. Szkoda, że ​​musiało to czekać czterdzieści lat.

Szczytem inżynierii jest Micro Seiki SX-8000 MkII i Micro Seiki SZ-1. Oba kosztowały ponad 1 milion jenów i stały się najdroższymi gramofonami na świecie w latach 80. Micro Seiki SZ-1 został wydany w niezwykle limitowanej edycji w latach 1983 - 1984, odtwarzacz jest absolutnie wyjątkowy - dziś nie można go znaleźć w sprzedaży. Gramofon o wadze 88 kg. wyposażony w synchroniczny ośmiobiegunowy silnik i połączony talerz brązowo-stalowy, a także zestaw zastrzeżonego ,,powietrza". Całkowity moment bezwładności przekroczył 26 ton / cm2!

Wspomniany już montaż Micro Seiki SX-8000 MkII waży 132 kg., Posiada moment bezwładności 3,5 tony / cm2 i "pełny luz" w zakresie mocowania próżniowego i łożyska powietrznego. Zastosowano autorski zdalny silnik RY-5500 II oraz podstawę antywibracyjną BA-600; dysk nośny - stal.

Warto zwrócić uwagę na prostsze modele - Micro Seiki RX-5000 z 16-kilogramowym talerzem. dziś zobaczysz go w różnych odmianach od wielu producentów. Tylko teraz z reguły bez pompki - to tylko w aktualnej wersji TechDas Air Force III.

Elastyczność i modułowość to znaki towarowe Micro Seiki. Gramofony z wyższej serii bez pompy z reguły pozwalały na doposażenie, firma produkowała podstawy pod dowolne ramiona, np. Dla ówczesnego ,,króla rynku" SME. Jednak firma opracowała kilka swoich bardzo znanych ramion.

Np. Ramię Micro Seiki MA-505 zasłynęło z możliwości szybkiej regulacji VTA ,,w locie", w trzeciej wersji zaczęło umożliwiać zmianę tuby na prostą i wprowadzenie płynnego tłumienia. Firma Micro Seiki jako jedna z pierwszych zastosowała węgiel w konstrukcji ramienia - Micro Seiki CF-1 i Micro Seiki MA-707 są nadal używane przez fanów.

I wreszcie szczyt kreatywności - Micro Seiki MAX-282 to trzypunktowe ramię żyroskopowe o znikomym tarciu i regulowanym docisku za pomocą drążka skrętnego.

Wiele osiągnięć Micro Seiki zostało dzisiaj ,,udoskonalonych i podniesionych do absolutnego poziomu" przez byłego programistę Hideakiego Nishikawę - jego firma TechDas wyznacza trendy na współczesnym niebie High End. Otóż ​​zaprezentowany niedawno gramofon TechDas Air Force Zero to kwintesencja wszystkich marzeń firmy, które nie miały się spełnić w latach 80-tych XX wieku.

TechDas Air Force Zero waży 350 kg (wymiary urządzenia to 901 × 335 × 677 mm, ogólnymi wymiarami przypominają EMT 927), z czego 120 kg spada na talerz. Talerz kompozytowy - najpierw jest to kombinacja czterech warstw: 40 cm / 34 kg ze stali SUS 316L, kolejna 31 cm / 20 kg ze stali SUS 316L, 31 cm / 20 kg ze stopu odlewanego i kolejne 31 cm / 20 kg ze stopu odlewanego. Następnie jest ,,naleśnik" wykonany z wolframu (31 cm) o wadze 26 kg. Żaden z dysków nie jest ,,skręcany" ani nie lutowany do siebie, lecz ,,formowany" za pomocą próżni, co pozwala uniknąć naprężeń metalu. Waga lewitujących części odtwarzacza sięga 250 kg.

Urządzenie wykorzystuje napęd pasowy z silnie zmodyfikowanym niemieckim trójfazowym dwunastobiegunowym silnikiem firmy Papst. Każda faza silnika jest zasilana własnym 150-watowym wzmacniaczem. Korpus urządzenia wykonany jest z super-duraluminium, podstawa z tytanu i stali. Ramiona są zamontowane na modułach tytanowych. Tolerancja łożyska powietrznego wynosi 8-10 mikronów.

Denis Repin
28 sierpnia 2019 roku
Redakcja Hi-Fi.ru
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Parada grajków ze stajni Micro Seiki.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Cd.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Cd.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Cd.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Cd.
Trochę tego i trochę tamtego też.

qqrydza

Wszystkie piękne.
:)

... no, może niektóre ciut mniej ale jednak.

Bedford

Cytat: GregWatson w Listopad 21, 2020, 18:31najpierw jest to kombinacja czterech warstw: 40 cm / 34 kg ze stali SUS 316L, kolejna 31 cm / 20 kg ze stali SUS 316L, 31 cm / 20 kg ze stopu odlewanego i kolejne 31 cm / 20 kg ze stopu odlewanego. Następnie jest ,,naleśnik" wykonany z wolframu (31 cm) o wadze 26 kg.

W opisie talerza TechDas Air Force Zero grubości warstw powinny być podane nie w cm , a w mm. Talerz ma wysokość 164mm , a nie 1,64m.

GregWatson

A tak. Zgadza się. Chociaż fajnie to by wyglądało. Trochę grubszy talerz niż ten. 😆😆😆

Trochę tego i trochę tamtego też.

wiki

GregWatson, kusisz tymi Micro, kusisz.......
Przepiękne, nie dziwię się Tobie, że masz "fikołka" na punkcie marki.... 😀😀😀
👍👍👍

Wypijmy za to..... 🥃🥃🥃
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

GregWatson

 :np:

🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂
Trochę tego i trochę tamtego też.

wiki

#73
Cytat: GregWatson w Styczeń 08, 2021, 17:06
:np:

🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂
Dużo tego..... Ja dziś tylko whiskey...... 😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

wiki

Choć po głowie chodzi mi jeszcze Victor.......
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka