Menu główne

rowerowanie

Zaczęty przez Wireless, Sierpień 11, 2014, 10:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

dyletant

Cytat: ahaja w Czerwiec 19, 2019, 23:10Takiego sobie Pik'TA ukręciłem do śmigania na łonie.
Graty w większości przełożone ze starszego projektu, nowe szyte na miarę kółka u znanego kołodzieja.
Jestem zadowolony. :-)

No gratulacje:). 

Parędziesiąt km temu przesiadłem się z 26' na 29' cali. Jest jakoś wyżej. Jeździ się jakby wolniej. W związku z tym planuje drobną zmianę opon ze stockowych drutowanych schwalbe. Widzę, że masz Continentale, które chodzą mi po głowie. Jak się sprawują? Masz na gumce czy zalane mleczkiem?

ahaja

Tak, jeździłem jakiś czas na nich. Wersja drutowa, dość dobrze było w terenie i przyzwoicie na drodze ... dopóki nie kupiłem Vee Tire zwijanych z alle. Set: Galaxy (2.10) + Trail Taker (2.20) to rakieta do tych Race Kingów. Moim zdaniem warto pomyśleć i dobrać odpowiednie do terenu po którym jeździsz.
Do zamleczenia klamoty mam, nawet owinięte obręcze taśmą ... jeno czasu brak na to. Na razie na dętkach.
Na zdjęciu masz Galaxy z przebiegiem +-500km, z wiaterkiem 1.8-1.9bar, pod zadem +-75kg.

Zmieniłem również nieco w napędzie: z korby M590 wyleciał duży blat 44, średni wsadziłem 36 i młynek dałem 26. Czyli zrobiłem 2x9 - rewelacja. Warto tu jeszcze zaznaczyć, że kasetę mam ciasną 11-28 - pięknie i płynnie się jeździ.
Zrezygnowałem z plecaka na rzecz bagażnika. Teraz jest kombi ...

dyletant

To może od końca :). Miałem kombi - bagażnik Accenta - i na podsterówce majtał się (przesuwał się w bok) co przy cennym ładunku paru :pij: groziło raczej rozbiciem niż  :smok:. Z obiektywnych względów czasem majtam rowerem na boki zatem oprócz jakości samego produktu tu dopatruje niedostosowania rozwiązania do stylu jazdy. Zakupiłem ostatecznie bagażnik do nowego Cube'ka gdyby mi się przygoda sakwiarska w głowie ukręciła.
Jeśli już trzeba coś zabrać to na co dzień jednak wolę plecak. Łatwiej wyczuć środek ciężkości.

Napęd mam 36-26 na 11-42 (22 przełożenia) i jest dla mnie całkiem nowe doświadczenie bo przesiadłem ze standardowego 3x8 gdzie czuć było zbyt duży skok i płynności brak. Marzyła mi się 9. Przeskoczyłem jednak ten etap i teraz uczyć się trza na nowo. Zmiany jednak nie uniknione. Z górki przy wietrze w plecy może zabraknąć siły w nogach na kręcenie z dużą kadencją. Ostatecznie wstawię pewnie blat 38. Na kasecie widać, że zapasu mam sporo (42 zęby to wielka patelnia).

Co do doboru opon do terenu to jedna ze  złotych myśli, którą warto wziąć do serca. U mnie 50% to asfalt potem lekki teren, a od czasu do czasu z dodatkiem małygo błotka. Na małym kole jeździłem na stockowych Authora - bez szału. Przesiadka na zwijane Geax Saguaro + Baro Race 2.0 zrobiło robotę ale Baro Race po 1k km zjadł asfalt i ostatecznie ładnych parę tys. km za napęd służyła mi budżetowa Kenda Karma. Miałem dłuższy epizod na "cienkich" 1.75 i w lekkim terenie bez błota spokojnie dawało sie jechać.

Teraz na wielkich 2.2 drutowanych czuję jakbym czołgiem polował na komary. Przyznam, że wpadły mi w oko Vee Tire (cena ;D, waga, rozmiar 2.1) i te Galaxy wygladają na szybki bieżnik z niskim oporem toczenia.  Zużycie na zdjęciach zachęcające do bliższego zapoznania się z produktem :). Zastanawiam się jak się sprawują na mokrym. Ślizgają się czy jest kontrola przy hamowaniu? 

Piterski

Ja jeździłem po wertepach poza ścieżkami, po górach świętokrzyskich gdzie pedałowałem po korzeniach i rumoszu skalnym czy błotnistych ścieżkach leśnych to używałem szerokich opon Tiga z bieżnikiem kostkowym. Do takiej jazdy off road to było dobre rozwiązanie. Wadą duże opory toczenia na nawierzchniach utwardzonych. Obony na asfalcie buczały jak lecący bąk i trzeba było cały czas pedałować by utrzymać rozsądne tempo jazy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Z czasem i wiekiem więcej zacząłem myśleć o turystyce. Nadal śmigam po lesie ale bardziej ścieżkami niż gdzieś na przełaj jak strzelił, zacząłem wozić sakwy i wypróbowałem opony Sammy Silick.
Na początek jakieś niedrogie drutowe wrozmiarze opony 26x1.75. Na pewno nie miały takiej przyczepności na totalnych bezdrożach, ale jak wspomniałem zacząłem zmieszać udział takich zwierzęcych ścieżek. Trudniej się na nich pokonywało piachy bo łatwiej się w nim zapadały. Łatwiej się ślizgały na mokrej nawierzchni i po rumoszu skalnym lepiej było nie śmigać dla bezpieczeństwa obręczy. Za to łatwość pedałowania i opory toczenia spadły diametralnie w końcu rower się sam toczył, wszelakie "normalne" ścieżki i dukty nie stanowiły dla nich problemu. Jednym słowem przekonałem się do tego rozwiązania i gdy dobiegły kresu kupiłem coś pośredniego.
Opona szeroka prawie jak Tioga 26x1.9, z małymi oporami toczenia i dobrze się sprawująca na wycieczkach także leśnym ścieżkami wydeptanymi przez ludzi, piachu i kamieniach bo osłania swoja szerokością obręcze. Kupiłem model bezdrutowy nabiłem do 3bar i jestem mega zadowolony. Czy dojazd do pracy czy jazda terenowa na wycieczki z sakwami po Kaszubach są doskonałe. Łączą cechy opony terenowej z typowo szosową. Konieczne są pewne kompromisy bo nie są tak agresywne jak terenówki ale maja odpowiednią szerokość, a na asfalcie idą gładkim drobnym bieżnikiem i same bardzo łatwo się toczą.

Znalazłem je jeszcze w sieci
https://www.bikestacja.pl/pl/opona-schwalbe-sammy-slick-raceguard-26x2-1-zwijana-2018-50168.html
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


Piterski

axolotl miałem do czynienia z takim bieżnikiem i bliżej mu do szosy niż terenu.
Muszę zadzwonić i zapytać o te moje opony czy da rade je ściągnąć bo jeśli tak to chyba kupię je sobie na zapas.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

dyletant

Z "cienkich" to przez długi czas (ok 3 lat) jeździłem na VITTORIA TREKKING DRUT Z ODBLASKIEM VOYAGER 26X1.75 jako napędowa z tyłu z przodu coś odrobinę cieńszego i jak Piterski pisał łatwość toczenia bajka :) . Do tego cisza, nic nie szumi, no może poza wiatrem ... . Leśne scieżki poza piachem i błotkiem bez problemu można było przelecieć.
Niestety po 4 latach opona się zdezintegrowała i sparciała. Takich słabych opon to nawet w przysłowiowych Wigry nie spotkałem.

Do 29' poszedłem za ciosem taniofila i kupiłem 2 zwijane Vee Tire Galaxy w rozmiarze 2.1. Przyszły błyskawicznie. Opakowanie hiperpremium jak na opony. Pełne twarde pudełko. Nie jeden producent pomniejszego audio mógłby się uczyć jak opakowanie powinno zabezpieczać towar.

Same opony?
+ waga 608 i 615 gram co przy deklarowanych 600g w granicach błędu statysytcznego :)
+ napis Galaxy w kolorze niebieskim pięknie licuje się z niebieskimi akcentami na czarnej ramie roweru ;D
+ gęsty bieżnik po środku minimalizuje opory toczenia, no i pozytywnie wpływa na środowisko - jest cicha (nie mierzyłem natężenia w db)
+ po trawce i suchym całkiem nieźle się wspina
+ nieźle hamuje
+ na ubitych duktach b. ciasne zakręty są pewniejsze niż na wielkich balonach typu Tom Tom
+ cena
-  jakość wykonania: dużo frendzli na rantach - pierwszy raz coś takiego widzę
-  jakość wykonania: oplot miejscami wyłazi głównie na rancie
-  dość gęsty bieżnik powoduje że małutkie kamyczki wchodzą jednak w bieżnik co pięknie widać w nocy przy jeździe na lampce
-  dość ordynarny napis VEETIRE.COM  na boku opony. Niemniej może komuś może się spodobać, jak dla mnie minus 1 do prędkości ;)

Gdybym miał ją ocenić w kategori ekono to 8/10, perfomance 6/10  dodam 2 pkt jeśli uda mi z niej zrobić tubless. Ktoś pisał gdzieś na forum, że inny model tryskał gdzie popadnie (podejrzewam, że właśnie na rancie w miejscu stykania opony z obręczą).
Przejechałem po suchym nieco ponad 50 km. Toczą sie całkiem leciutko jak na 29'. Łączny uzysk na wymianie dwóch opon to 340 gram  :D.  Do pagórków w tej cenie z dętka można smiało spróbować. Opona w porównaniu do Continentala Race King 2 w cenie 1   :np:.

Zatem kręcimy dalej.



kazan

Panowie/Panie/ , szanowni koledzy cykliści . Czy za 2500 można kupić sensowną szosówkę dla amatora ? Na co zwrócić uwagę ?
Kuzma Stabi SD + Stogi Ref313VTA + Dynavector DV-20X2LO , Jelco 750EB + Ortofon MC10 Supreme ,Dynavector DV-10X5 (shibata) , Husaria .
Burmester 051+052 , Kudos Super 10

rudy-102

Można. Nie będzie to hajend, ale da się jeździć. Mam nadzieję, ze na te modele polska cena będzie podobna.

https://www.fahrrad-xxl.de/trek-domane-al-2-x0042393

https://www.fahrrad-xxl.de/scott-speedster-50-x0043523

dyletant

Pewnie, ze można.

Na szosie nie jeżdżę ale tu chłop mądrze gada


Przejrzyj jego kanał.

Wybór jest spory pomiędzy nowymi i uzywanymi.
Osobiście to bym szedł w odpowiedni rozmiar ramy i hamulce. Zwyczajowo szosa ma raczej spowalniacze.

kazan

Oki . Super , dzięki  :)
Kuzma Stabi SD + Stogi Ref313VTA + Dynavector DV-20X2LO , Jelco 750EB + Ortofon MC10 Supreme ,Dynavector DV-10X5 (shibata) , Husaria .
Burmester 051+052 , Kudos Super 10

kazan

Ok. Trochę się wczytałem w temat , poszperałem tu i tam ...
Dorzuciłem kasy do 4k , ale jak to w hobby , większy budżet , większy kłopot z wyborem  ::)
Wiem , że rna 90% Endurance , rama alu + widły carbon , na 105 Shimano , raczej bez pressfit'ów .
Podoba mi się Canyon Endurace AL 7.0 ale cena 4500, no i może bym się nawet nagiął ale do tego jeszcze dojdzie wysyłka  :(
Fajny jest też nowy Kross Vento 5.0 , ale musiałbym polować na promo od 3999 ale mój rozmiar L jest trudno dostępny .
Jest jeszcze Sensa Trentino SL 105 za 3800 ale nie wiem co to za sprzęt i jak się sprawuje .
Nie spieszy mi się z kupnem , więc mogę poczekać na wyprzedaże . Może wiecie koledzy w jakim okresie najlepiej zapolować ?
Gdzie są fajne okazje ?
Dzięki i pozdrawiam
Kuzma Stabi SD + Stogi Ref313VTA + Dynavector DV-20X2LO , Jelco 750EB + Ortofon MC10 Supreme ,Dynavector DV-10X5 (shibata) , Husaria .
Burmester 051+052 , Kudos Super 10

Alexander

Cytat: kazan w Wrzesień 08, 2019, 21:16na 90% Endurance , rama alu + widły carbon , na 105 Shimano , raczej bez pressfit'ów
No to skiteam ma Cube Attain spełniający z grubsza te warunki. Fajny rower dostępny w rozmiarze 60.
To lekka, sprawna, szybka i wygodna maszyna.
https://skiteam.pl/rowery-2019/10963-rower-cube-276400-attain-sl.html#/kolor-black_grey/rozmiar-60_cm

dyletant

Tak jak pisał Aleksander w Ski team już na początku sierpnia rozpoczął wyprzedaż (z której skorzystałem).

Inni producenci zatem też już zaczną się wyprzedawać więc pytać czym prędzej w sklepie jeśli Cię coś zainteresuje.

Canyon fajny leciutki , renomowana marka,  no i jest na 105 - co 11 przełożeń to nie 10 8). Cube solidna alternatywa.

W szosie waga kół może mieć znaczenie ale te zawsze możesz wymienić gdy sie rozkręcisz niezależnie od wybranej marki. Wystarczy połknąć bakcyla.

Jeśli czasem zabłądzisz na nierówną drogę to może rower typu gravel?


Piterski

Dla mnie jazda po szosie zawsze jest mało komfortowa. Z tego powodu nabyłem nawet lusterko.
Mocno poprawia mi się komfort jazdy bo nie muszę się oglądać za siebie.

 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

kazan

No i sobie sprawiłem bryczkę  :D  Defy 3 Advance .
Trochę ponad budżet i poza wstępnymi założeniami technicznymi ale w sumie jestem content  8)
Tylko Tiagra  i ten nieszczęsny presfit  ::) Za to rama full carbon  :P
Kuzma Stabi SD + Stogi Ref313VTA + Dynavector DV-20X2LO , Jelco 750EB + Ortofon MC10 Supreme ,Dynavector DV-10X5 (shibata) , Husaria .
Burmester 051+052 , Kudos Super 10

rudy-102


dyletant

Hehe czyli zakup sercem a nie rozumiem. Budżet jak w audio trochę przegięty i rozbita skarbonka dziecka >:D ... dobrze że sąsiada a nie swojego 8).

Patrząc po ramie Kazan z ciebie chłop niczym topola  :).

W każdym razie :np: co by dobrze służył. No i przyjemnego kręcenia z wiatrem we włosach.

kazan

Cytat: rudy-102 w Wrzesień 30, 2019, 21:57
Ile to waży?
9 z groszem

Cytat: dyletant w Wrzesień 30, 2019, 22:13
Hehe czyli zakup sercem a nie rozumiem. Budżet jak w audio trochę przegięty i rozbita skarbonka dziecka >:D ... dobrze że sąsiada a nie swojego 8).

Patrząc po ramie Kazan z ciebie chłop niczym topola  :).

W każdym razie :np: co by dobrze służył. No i przyjemnego kręcenia z wiatrem we włosach.
185 cm i z lekka 68 kilo , cena do przełkniecia 5k
Z tym wiatrem to ciężko będzie bom łysy jak kolano  :)
Kuzma Stabi SD + Stogi Ref313VTA + Dynavector DV-20X2LO , Jelco 750EB + Ortofon MC10 Supreme ,Dynavector DV-10X5 (shibata) , Husaria .
Burmester 051+052 , Kudos Super 10

ahaja

No, no ... ;-)
Ino jak chcesz na takim chucherku formę budować ... a już Cię chciałem w lasy  i krzaczory zabierać ... ;-) Uważaj jak z lasu będziesz wyjeżdżał na wolną przestrzeń bo Cię wiater porwie ... ;-)

Ja z kolei do swojego traktora dołożyłem błotniki, bagażnik - bo mi się znudziło z plecakiem, torbę czyli doszło mi z 6-7kg i tak teraz zapindralam.

Alexander

Cytat: kazan w Wrzesień 30, 2019, 21:53No i sobie sprawiłem bryczkę    Defy 3 Advance .
Bryczka jest - gratulacje - teraz tylko jeździć i jeździć. Pamiętaj, że na szosie jesteś ten bezbronny, a kierowcy lubią zmieścić się obok kolarza ma grubość lakieru. Trzeba mieć oczy dookoła głowy, albo... nieuczęszczane przez samochody drogi.
Gładkich asfaltów życzę i do zobaczenia na trasach  :)

amati74

Cytat: kazan w Wrzesień 30, 2019, 22:25
Cytat: rudy-102 w Wrzesień 30, 2019, 21:57
Ile to waży?
9 z groszem

Cytat: dyletant w Wrzesień 30, 2019, 22:13
Hehe czyli zakup sercem a nie rozumiem. Budżet jak w audio trochę przegięty i rozbita skarbonka dziecka >:D ... dobrze że sąsiada a nie swojego 8).

Patrząc po ramie Kazan z ciebie chłop niczym topola  :).

W każdym razie :np: co by dobrze służył. No i przyjemnego kręcenia z wiatrem we włosach.
185 cm i z lekka 68 kilo , cena do przełkniecia 5k
Z tym wiatrem to ciężko będzie bom łysy jak kolano  :)
Wystarczy że uniesiesz  trochę łokcie do góry i będziesz miał wiatr we włosach

Piterski

Małe wsteczne lusterko polecam, sam sobie takie ostatnio sprawiłem. Polecam.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

dyletant

Kazan z takimi warunkami to pewnie niezly goral jak Chris Froome  :). A i golic sie do zawodowego peletonu juz nie musi.

Ahaja uwazaj bo jak sie rozkreci na szosie po 200 km wypad to w terenie moze dac Ci spokojnie rade.
Tak marginesie dociazasz rower niczym analog pod dl103 ;D. Kross fit widzę w modzie.
Dla odmiany zastanawiam sie jak tu urwac na wadze kół. Kontakt do mistrza plecenia bylby wskazany co by sie zorientować co za ile.