Audio Technica OC9 II

Zaczęty przez vasa, Październik 16, 2014, 01:02

Poprzedni wątek - Następny wątek

rudy-102

Wpiszę sobie w kajecik. :)

Therion

Pan.

Tak się biję z myslami i chorobą audiofilią. Mam jeden pusty headshell. Czy nie sprawic sobie jeszcze jakiejś MM? Tylko jaką, co by nie było szoku,  gdy sie przepnę z ATOC9. Any pomysły?
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

ahaja

Czego byś nie kupił ... niesmak (kulturalna wersja szoku) zawsze pozostanie ...
;-)

A tak z ciekawości: skoro masz możliwość zamontowania ... dlaczego nie wydasz kasy na np sa-750l i nie powiesisz tam drugiej wkładki? 

Therion

Z kilku powodów :)

1. Brak miejsca. Wiem, dziwne, ale mam scisk. Po remoncie pokoju pewnie taak zrobię.
2. Jeszcze sie uczę, poznaję, dowiaduję.
3. Mój  pre ma tylko jedno wejscie, fajnie byłoby wymienić na taki z min dwoma, żeby nie walczyc z kablami
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

Biorę OC9 pod uwagę,ale dręczy mnie sprawa basu.vasa opisał go jako wystarczający,ale w przypadku kontrabasu jakieś tam ,,ale" miał. Jak to wygląda? Słucham głównie jazzu,ale jak np w realizacjach ECM,dół miałby być rachityczny,to odpuszczam. Precyzji mam wystarczająco z Klipscha. Zwariować można,niby 2 koła na wkładkę to nie mało a jakoś nic sensownego nie można znaleźć

rudy-102

Po podłączeniu nowej rzeczywiście będziesz miał uczucie niedostatku basu. To się jednak zmienia  po jakichś pięćdziesięciu godzinach. Jeśli kupisz to daj jej czas na rozruszanie się. Pewnie im lżejsze ramię, tym więcej czasu na to będzie potrzeba. Mi czasami jest aż za bardzo basowo, ale ja gram na SUTach.

rudy-102

Cytat: Michał w Styczeń 31, 2018, 07:11.vasa opisał go jako wystarczający,ale w przypadku kontrabasu jakieś tam ,,ale" miał
Kontrabas na tej wkładce brzmi moim zdaniem super. Żadnych przeciągnięć, czy zaokrągleń dźwięku. Czysto i precyzyjnie. Według mnie to właśnie kontrabas i fortepian to najlepsze strony tej wkładki.

MAC

Z II obcowałem króciutko więc się nie znam ale trochę pograłem na III i nic jej nie brakuje. Ani na basie ani innych pasmach.

Michał


MAC

Jeśli Twoje ramie ma 12g to II nie do końca do niego pasuje (12Hz). III tu lepiej mi się widzi (8Hz).

Michał

Czyli nadal doopa >:(
Skończy się na tym,że wydam u elema te dwa koła i bedę się modlił,żeby ten Benz wytrzymał jeszcze 4 lata.

MAC


Michał

Maciuś,co do k nędzy mogę sensownego w budżecie 2 tysie kupić,żeby odczuć wyraźny progres w stosunku do bardzo fajnego Benza 20 cośtam,cośtam?Bez skoków w bok i wątpliwości,że to był dobry ruch?

Michał

Mam jeszcze pytanie,czy impedancja wejściowa dla wkladki MC w skali 10 dp 1000 ohm jest wystarczająca dla większosci MC,czy jednak ograniczona. W Trigonie jest ona aż do 47000 przerost formy,czy konieczność?

Therion

Zdecydowałem się sprzedać swoją zapasową AT OC9 II. Nówka nigdy nie otwierana. Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.


Therion

a coś 1.415zł z kurierem.

Kupiłem ją za 1398zł od jukiego, więc jest drożej tyle tylko co przesyłka kurierska.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

rudy-102

Audio Technica wprowadziła na rynek nową wersję wkładki OC9 i nie nie jest to jedna wkładka, tylko od razu cała rodzina pod wspólną nazwą AT-OC9X.


rudy-102

#218
Audio Technica AT-OC9XEB MC 




ModelAT-OC9XEB
Befestigung1/2" centers / Threaded inserts
Frequenzbereich20 to 30,000 Hz
Material d. GehäusesAluminium
Kanaltrennung25 dB (1 kHz)
Kanalbalance am Ausgang1.5 dB (1 kHz)
Ausgangsleistung0.32 mV (at 1 kHz, 5 cm/sec)
Vertikaler Abtastwinkel20 degrees
Vertikaler Auflagekraftbereich1.8 to 2.2 g (standard 2.0 g)
NadelschliffElliptical Bonded
Nadelabmessungen0.3 x 0.7 mil
Schaftform der NadelBonded round shank
NadelträgerAluminium pipe
Spulenimpedanz12 Ohms (1 kHz)
Spuleninduktivität25 μH (1 kHz)
DC Widerstand12 Ohms
Statische Nadelnachgiebigkeit20 x 10 – 6 cm / dyne
Dynamische Nadelnachgiebigkeit9 x 10 – 6 cm / dyne (100 Hz)
AnschlusspinsBrass
SpulendrahtPCOCC (Copper by Ohno Continuous Casting process.)
Empfohlene LastimpedanzMin 100 Ohms
Gewicht7.6 g
Abmessungen17.3 (H) x 16.8 (W) x 25.7 (L) mm

rudy-102


rudy-102

#220
Audio Technica AT-OC9XEN MC


ModelAT-OC9XEN
Befestigung1/2" centers / Threaded inserts
Frequenzbereich20 to 30,000 Hz
Material d. GehäusesAluminium
Kanaltrennung25 dB (1 kHz)
Kanalbalance am Ausgang1.5 dB (1 kHz)
Ausgangsleistung0.35 mV (at 1 kHz, 5 cm/sec)
Vertikaler Abtastwinkel20 degrees
Vertikaler Auflagekraftbereich1.8 to 2.2 g (standard 2.0 g)
NadelschliffElliptical Nude
Nadelabmessungen0.3 x 0.7 mil
Schaftform der NadelNude square shank
NadelträgerAluminium pipe
Spulenimpedanz12 Ohms (1 kHz)
Spuleninduktivität25 μH (1 kHz)
DC Widerstand12 Ohms
Statische Nadelnachgiebigkeit20 x 10 – 6 cm / dyne
Dynamische Nadelnachgiebigkeit9 x 10 – 6 cm / dyne (100 Hz)
AnschlusspinsBrass
SpulendrahtPCOCC (Copper by Ohno Continuous Casting process.)
Empfohlene LastimpedanzMin 100 Ohms
Gewicht7.6 g
Abmessungen17.3 (H) x 16.8 (W) x 25.7 (L) mm


rudy-102

#221
Audio Technica AT-OC9XML MC


ModelAT-OC9XML
Befestigung1/2" centers / Threaded
Frequenzbereich20 to 47,000 Hz
Material d. GehäusesAluminium
Kanaltrennung27 dB (1 kHz)
Kanalbalance am Ausgang1.0 dB (1 kHz)
Ausgangsleistung0.4 mV (at 1 kHz, 5 cm/sec)
Vertikaler Abtastwinkel20 degrees
Vertikaler Auflagekraftbereich1.8 to 2.2 g (standard 2.0 g)
NadelschliffMicrolinear
Nadelabmessungen2.2 x 0.12 mil
Schaftform der NadelNude square shank
Nadelträger0.28 mm Ø nude boron
Spulenimpedanz12 Ohms (1 kHz)
Spuleninduktivität25 μH (1 kHz)
DC Widerstand12 Ohms
Statische Nadelnachgiebigkeit20 x 10 – 6 cm / dyne
Dynamische Nadelnachgiebigkeit16 x 10 – 6 cm / dyne (100 Hz)
AnschlusspinsBrass
SpulendrahtPCOCC (Copper by Ohno Continuous Casting process.)
Empfohlene LastimpedanzMin 100 Ohms
Gewicht7.6 g
Abmessungen17.3 (H) x 16.8 (W) x 25.7 (L) mm


rudy-102

Audio Technica AT-OC9XSH MC   



ModelAT-OC9XSH
Befestigung1/2" centers / Threaded inserts
Frequenzbereich20 to 47,000 Hz
Material d. GehäusesAluminium
Kanaltrennung27 dB (1 kHz)
Kanalbalance am Ausgang1.0 dB (1 kHz)
Ausgangsleistung0.4 mV (at 1 kHz, 5 cm/sec)
Vertikaler Abtastwinkel20 degrees
Vertikaler Auflagekraftbereich1.8 to 2.2 g (standard 2.0 g)
NadelschliffShibata
Nadelabmessungen2.7 x 0.26 mil
Schaftform der NadelNude square shank
Nadelträger0.28 mm Ø nude boron
Spulenimpedanz12 Ohms (1 kHz)
Spuleninduktivität25 μH (1 kHz)
DC Widerstand12 Ohms
Statische Nadelnachgiebigkeit20 x 10 – 6 cm / dyne
Dynamische Nadelnachgiebigkeit16 x 10 – 6 cm / dyne (100 Hz)
AnschlusspinsBrass
SpulendrahtPCOCC (Copper by Ohno Continuous Casting process.)
Empfohlene LastimpedanzMin 100 Ohms
Gewicht7.6 g
Abmessungen17.3 (H) x 16.8 (W) x 25.7 (L) mm

rudy-102

Audio Technica AT-OC9XSL MC



ModelAT-OC9XSL
Befestigung1/2" centers / Threaded inserts
Frequenzbereich20 to 50,000 Hz
Material d. GehäusesAluminium
Kanaltrennung28 dB (1 kHz)
Kanalbalance am Ausgang0.5 dB (1 kHz)
Ausgangsleistung0.4 mV (at 1 kHz, 5 cm/sec)
Vertikaler Abtastwinkel20 degrees
Vertikaler Auflagekraftbereich1.8 to 2.2 g (standard 2.0 g)
NadelschliffSpecial Line Contact
Nadelabmessungen1.5 x 0.28 mil
Schaftform der NadelNude rectangular shank
Nadelträger0.28 mm Ø nude boron
Spulenimpedanz12 Ohms (1 kHz)
Spuleninduktivität25 μH (1 kHz)
DC Widerstand12 Ohms
Statische Nadelnachgiebigkeit22 x 10 – 6 cm / dyne
Dynamische Nadelnachgiebigkeit18 x 10 – 6 cm / dyne (100 Hz)
AnschlusspinsBrass
SpulendrahtPCOCC (Copper by Ohno Continuous Casting process.)
Empfohlene LastimpedanzMin 100 Ohms
Gewicht7.6 g
Abmessungen17.3 (H) x 16.8 (W) x 25.7 (L) mm

rudy-102