Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Titanic

Aha, I see[emoji106]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piterski

Z tego co znalazłem na temat tych punktów to.

- normą IEC (r = 60.325mm) jest prawie taka sama jak Baerwald (Lofgren A)
- Clearaudio R = 65 odpowiada mniej więcej Lofgren B

Tak więc dobrym kompromisem może być R = 65 lub R = 70, a R = 60,325 jest bezpiecznym bo zakłada mniej więcej powielanie krzywej Baerwald (LÖFGREN A).


Może teraz koledzy się wypowiedzą coś na temat tych punktów skoro będą wiedzieć coś więcej do jakich krzywych się one odnoszą.
Ja po przeanalizowaniu jeszcze raz tego co znalazłem dochodzę do wniosku że poza jedną płytą "audiofilską" to powinienem próbować albo bezpiecznej opcji R=60,325 lub R 65.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

pan-troglodytes

Cytat: rudy-102 w Styczeń 13, 2017, 07:01
04:40
Ranny ptaszek jesteś. Albo Amerykaniec.


od razu amerykaniec, kozę musiałem nakarmić ;)


moon

Cytat: pan-troglodytes w Styczeń 12, 2017, 18:13W temacie silnika Jasmine - w pokoju 14 stopni. Uruchomienie - obroty idealne. Idę po drewno do kozy.

pograj jeszcze troche i posprawdzaj, czuje, ze dam sie namowic :)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

pan-troglodytes

Silnik Jasmine daje takie oto rezultaty pomiaru ajfonowym programem RPM.
Z ciekawości sprawdziłem jakie są różnice w pomiarze pomiędzy ajfonem 5 i 7 - są spore. 7 daje wyniki zgodne z tarczą stroboskopową na 300 MHz i z PlatterSpeed. 5 zaniża pomiar.

Piterski

Znalazłem jeszcze artykuł na Vinylengine jak ktoś zna lepiej angielski to proszę o skrócony wyciąg informacji.

https://www.vinylengine.com/clearaudio-alignment-tool.shtml
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

pan-troglodytes

#2231
Cytat: moon w Styczeń 13, 2017, 09:41pograj jeszcze troche i posprawdzaj, czuje, ze dam sie namowic

Robię to od kilku dni. Myślę, że za tydzień - dwa będę miał pełne spektrum do porównań.
Szkoda, że nikt ze sterownikiem Zontka nie chce pokazać pomiarów jego pracy. Intryguje mnie falowanie, które przecież musi się pojawiać w układzie ze sprzężeniem zwrotnym. Silnik i sterownik od Andrzeja Analogowego falowanie ma minimalne (ale jak wiadomo obarczony jest innymi wadami)


Piterski

Cytat: pan-troglodytes w Styczeń 13, 2017, 09:45Szkoda, że nikt ze sterownikiem Zontka nie chce pokazać pomiarów jego pracy
Ja się przed tym nie bronię ale mam do dyspozycji tylko komórkę małżonki z Androidem, a ta aplikacja o którą prosisz jest na iphona, a może się mylę?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

moon

na androida masz RPM Calculator, chyba ze ten jest gorszy niz aplikacja ze srajfona?:) chociaz mialem problem na w miare nowym telefonie, twierdzil, ze nie ma sensora, zeby mierzyc, na szczescie w starym Sony dziala bezproblemowo.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

pan-troglodytes

Chodzi właściwie o sam pomiar falowania, metoda jest obojętna. Fajnie jakby rysował się jakiś wykres żebyśmy mieli co porównywać. Dobrze też żeby nie była to płyta testowa i PlatterSpeed bo ten zawsze faluje, nawet na Technicsie SL-1200MK2. Ale w ostateczności... Czemu nie.

moon

no to RPM Calculator zadnych wykresow o ile widzialem, nie robi
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

Cytat: pan-troglodytes w Styczeń 13, 2017, 10:45PlatterSpeed bo ten zawsze faluje

Temu nawet sygnał z komórki faluje :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Titanic

Cytat: Piterski w Styczeń 13, 2017, 09:44
Znalazłem jeszcze artykuł na Vinylengine jak ktoś zna lepiej angielski to proszę o skrócony wyciąg informacji.

https://www.vinylengine.com/clearaudio-alignment-tool.shtml
Ech Piotrze, jednak sprawa obrotów AF dominuje nasze forum. Jak zmora jakaś, czy my słuchać  czy kręcić się mamy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piterski

Cytat: Piterski w Styczeń 13, 2017, 09:44
Znalazłem jeszcze artykuł na Vinylengine jak ktoś zna lepiej angielski to proszę o skrócony wyciąg informacji.

https://www.vinylengine.com/clearaudio-alignment-tool.shtml

Czy ktoś z znajomością angielskiego mógłby zerknąć czy dało by się napisać formuły z których można by policzyć błąd kontowy prowadzenia dla ramienia Fontka?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Cytat: Titanic w Styczeń 13, 2017, 10:52
Ech Piotrze, jednak sprawa obrotów AF dominuje nasze forum. Jak zmora jakaś, czy my słuchać  czy kręcić się mamy?
No nie odpuszczają, a ja mam sprawę obrotów już z głowy.
Moim zdaniem jeśli ktoś się czuje na silach to lepiej jest założyć sterownik Zontka, przynajmniej z teoretycznego punktu widzenia jest to bardziej precyzyjne sterowanie bo kontroluje obroty talerza nie silnika.
Jak się nie ma się do tego wiedzy i umiejętności to rozwiązanie, z napędem w którym kontroluje się stałe obroty silnika, też jak widać nie jest złym wyjściem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

kawosz

Jak jeszcze miałem fonciaka to myślałem o zabraniu łożyska do profesjonalnej tokarni . Nawet znalazłem takową w Warszawie . Nie zdążyłem . Ten silnik który wyczaił Paweł bardzo mi się podoba :) . Sterownik Zontka zresztą też . Z racji wygody kupił bym chinola pewnie .

pan-troglodytes

Cytat: Titanic w Styczeń 13, 2017, 10:52Ech Piotrze, jednak sprawa obrotów AF dominuje nasze forum. Jak zmora jakaś, czy my słuchać  czy kręcić się mamy?

To nie jest zmora a jedyna wada tego gramofonu. Nic więc dziwnego, że większość użytkowników szuka jakiegoś tam rozwiązania. Mnie irytowało to, że po opuszczeniu igły prędkość spada na początku płyty, później rośnie by pod koniec osiągnąć wartość o 0.5% wyższą od początkowej. Tak samo irytowała mnie czułość układu na temperaturę. Zontkowego sterownika nie chciałem ponieważ nie podoba mi się mnożenie pudełek i dodatkowe kable - idę w minimalizm ;)


moon

u mnie dopiero bedzie minimalizm, bo zniknie regulator;) i dokladnie mam te same odczucia w kwestii predkosci.

btw, na audioasylum typ tez zakupil ten silnik do jakiegos tam swojego projektu gramofonu i chyba tez podziela Twoje spostrzezenia: "Jasmine motor is rock steady without having listened to piano music and holds speed as you flip the switch between 33 and 45. The motor pod had some real heft so it won't move around. Wish it was a tad bit quieter but, oh well."
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

Cytat: pan-troglodytes w Styczeń 13, 2017, 11:400.5% wyższą od początkowej

...i to się da usłyszeć?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Titanic

Cytat: moon w Styczeń 13, 2017, 11:43
u mnie dopiero bedzie minimalizm, bo zniknie regulator;) i dokladnie mam te same odczucia w kwestii predkosci.

btw, na audioasylum typ tez zakupil ten silnik do jakiegos tam swojego projektu gramofonu i chyba tez podziela Twoje spostrzezenia: "Jasmine motor is rock steady without having listened to piano music and holds speed as you flip the switch between 33 and 45. The motor pod had some real heft so it won't move around. Wish it was a tad bit quieter but, oh well."
Jak to jest z tym " życzył bym aby był cichszy," nie przeszkadza w słuchaniu  cichszych kawałków?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piterski

Pan-troglodytes, chyba większość użytkowników ma ten sam problem i jest on dominującym w tym gramofonie.
Mam na myśli wrażliwość na temperaturę i zmianę tej prędkości odtwarzania w trakcie słuchania płyty.
Zdiagnozowałem te zjawisko stojąc przy gramofonie z lampką stroboskopową i sprawdzając obroty w trakcie odtwarzania całej płyty. Próbowałem to nawet korygować, wstępnie ostawiając większą prędkość talerza.

Teraz to zjawisko już nie występuje i jak widać wiodą do tego 2 drogi.
Przyszło mi jeszcze do głowy skąd może się brać to większe falowanie obrotów.

W "starym" napędzie pasek jest bardziej rozciągliwy, a silnik słabszy i przez to bezwładność talerza może łagodzić to zjawisko. W tym napędzie "bezpośrednim" pasek nie jest tak elastyczny, a poza tym silnik jest znacznie mocniejszy i jego reakcja na zmianę oporu może być "gwałtowniejsza". Sądzę że to może się stąd właśnie brać.

Ale może porozmawiajmy o geometrii i jej ustawianiu. Która krzywa będzie lepsza? 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

moon

Cytat: Titanic w Styczeń 13, 2017, 12:40Jak to jest z tym " życzył bym aby był cichszy," nie przeszkadza w słuchaniu  cichszych kawałków?

Kolega Troglodyta wczesniej skomentowal to w ten desen "Silnik jest trochę głośniejszy od Maxona z oryginalnego sterownika ale nie na tyle żeby przeszkadzało.", wiec chyba nie jest zle...
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

pan-troglodytes

Cytat: Piterski w Styczeń 13, 2017, 12:43Ale może porozmawiajmy o geometrii i jej ustawianiu. Która krzywa będzie lepsza? 

:)

Chyba niebieska. Teraz dużo płyt ma więcej nagrane niż norma przewiduje. Zresztą starsze płyty też tak mają, np This Mortal Coil, chyba Blood jest nieprzyzwoicie długa na obu stronach. Minimalizowanie zniekształceń przy wewnętrznej krawędzi płyty wydaje mi się sensowne.
Z drugiej strony ja używam GeoDisca i o ile przy 9 calowym Moerchu w DPS aptekarska dokładność ma znaczenie to przy 14 calach Fontka już nie za bardzo. Wkładka AT OC9-III więc szlif raczej wymagający.



Piterski

Znalazłem poniższe informacje:
Na końcu artykułu jest taki wykres.



Pomarańczowy, jeśli się dobrze domyślam jest Clearaudio R75 zaś niebieski Stevenson.
Czyli w myśl tego co doczytałem:
Stevenson minimalizuje zakłócenia przy założeniu że, punkt zerowy wypada na końcu płyty, to znaczy przy 60.325 mm (w normie IEC koniec rejestracji) 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Titanic

U mnie na teście na anty skating najlepiej wyszedł niebieski ten 60,325, a do tego większość winyli mam lata 60-70[emoji29]
W sumie usłyszeć jakoś dużo nie usłyszałem ucho odmawia rozróżnienia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk