Słyszący z Lublina, czyli Melepety audio ględzenie

Zaczęty przez Melepeta, Styczeń 25, 2020, 17:24

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kangie

#50
Cytat: marekw 76 w Styczeń 28, 2020, 12:15Czy coś takiego... potem zrobilo sie malo ciekawie więc odpuscilem dalsze czytanie...
Analog tam zdycha od lat. Rochu już zaczął pisać, że regulacja VTA nie jest potrzebna. Chwalił się wyliczeniami kątowymi i że konstruktor Regi wie co robi nie inwestując w regulację VTA swoich ramion. Kiedyś lubiłem czytać jego wypowiedzi (rocha), ale od dłuższego czasu bije od tych jego wpisów bliżej nieokreślona "frustracja" i znudzenie się tym pięknym hobby.

No i jeszcze teza Lecha36, że jeśli wszystkie wkładki MC LO porządnie i rzeczowo obciążyć elektrycznie impedancją i pojemnością - dobrym preampem, to zaśpiewałyby tak samo, że nie rozróżnilibyśmy producentów po brzmieniu.  I że generalnie analog to słuchanie "styrty" śmieci. Nie dosłownie, ale tak odebrałem tamten przekaz. Do tego tysiące razy powtarzana uwaga o prawidłowym teście porównawczym i że mało kto umie taki test wykonać ;) Wtedy wiedzialem, że pisanie tam to strata czasu. Kopanie się z końmi. Jeszcze od czasu do czasu napiszę coś w Klubie LAR, ale już nie raz myślałem o zlikwidowaniu tam konta.

vasa



Cytat: frywolny trucht w Styczeń 28, 2020, 11:56
Stare niezawodne audiostereo :)
I równie niezawodny pmcomp.
W zawodach ze sly idą ex aequo [emoji1785]


[emoji377][emoji1634]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Old Man Kensey

Myślę sobie, że jak w soczewce skupiają się frustracje, rozdarcie i niepohamowana agresja... taki mini model naszego społeczeństwa. Nie umiemy ze sobą normalnie rozmawiać, dyskutować na argumenty, przyznać się do niewiedzy. Wszystko to zastępuje krzyk, hejt i chęć dokopania interlokutorom. To ja dziękuję, zupełnie jakbym dziennik tiwi w kurwizji oglądał - nie ma różnicy.

P.s. dziś kilka osób się wypowiedziało w wątku Robsonica, że cały ten analog jest super-hiper, lecz tak naprawdę po początkowym okresie zachłyśnięcia się, dzisiaj przyszedł czas na otrzeźwienie. No i słuchając wygodniejszej cyfry, wyprzedają po kawałeczku swe kolekcje. Takie czasy, panie :(
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Melepeta

Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

kotok

Cytat: Melepeta w Styczeń 25, 2020, 20:16Wzmacniacz - na lampach 6C33C i 6SN7 (6N8P Metal Base, Sylvania JAN-CHS-6SN7GT VT-231) konstrukcja kol. Kotok. Trafa głośnikowe Audio Note (stara produkcja).
Cześć. Będę z uwagą obserwował ten wątek. Tak sobie kiedyś pomyślałem, że teoretycznie te trafa  AN powinny dużo lepiej zagrać z diabełkami podłączonymi z jednym włóknem żarzenia. Może kiedyś spróbujemy......?
Denon DP-59L, 300B PSE, 6C33C SE, AKAI GX-625, Akai GX-635D,TEAC V-7, TEAC V-5, RIAA HIRAGA, Pioneer Sc-E700, Audio Physic Tempo VI, i wiele innych...

rudy-102

Cytat: Old Man Kensey w Styczeń 28, 2020, 18:52dziś kilka osób się wypowiedziało w wątku Robsonica, że cały ten analog
Wszedłem tam z ciekawości bo o nich piszecie, ale machają mi przed oczami tablicą, że mam wyłączyć AdBlocka żeby coś zobaczyć. No to wyszedłem i tyle.

Melepeta

Cytat: kotok w Styczeń 28, 2020, 20:43Tak sobie kiedyś pomyślałem, że teoretycznie te trafa  AN powinny dużo lepiej zagrać z diabełkami podłączonymi z jednym włóknem żarzenia. Może kiedyś spróbujemy......?

Jak najbardziej, jestem za.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Melepeta

Pochwalę się jeszcze paroma sprzętami  :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Melepeta

Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Melepeta

Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

merlin1973

Cytat: kotok w Styczeń 28, 2020, 20:43Cześć.
Widzę,że masz AKAI GX-625 i Akai GX-635D może coś napisz  ;) w wątku o szpulowcach  :)
Pozdrawiam S.CH.

marekw 76

Cytat: Old Man Kensey w Styczeń 28, 2020, 18:52cały ten analog jest super-hiper, lecz tak naprawdę po początkowym okresie zachłyśnięcia się, dzisiaj przyszedł czas na otrzeźwienie.
Tak zazwyczaj konczy się pogoń za modą.
Chociaż sam juz kilka razy miałem niechęć do plyt i gramofonu ale to bardziej z braku czasu tak mi się wydaje...
Czasem też zastanawiałem się czy nie sprzedać wszystkiego w cholerę (poza plytami oczywiście) ale potem przychodził czas gdy spokojnie moglem gramofon odpalić i juz te durne mysli odchodzily w niebyt.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

dino

Jak się zaczynałem bawić z powrotem w analog to raczej było to uważane za głupotę niż modę.
Mam nadzieję, że moda szybko przeminie i będziemy mogli znowu kupować analogowe graty i płyty po normalnych cenach  :np:

marekw 76

Cytat: dino w Styczeń 28, 2020, 22:42Jak się zaczynałem bawić z powrotem w analog
Właśnie, Z POWROTEM...
Moda to: "mam jedną płytę w planach i chciałbym kupic niedrogo gramofon bo słyszałem, że to inny świat".
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

kotok

Cytat: merlin1973 w Styczeń 28, 2020, 21:52Widzę,że masz AKAI GX-625 i Akai GX-635D może coś napisz   w wątku o szpulowcach 
Miałem 2szt. gx-625, 1szt.gx-620 i 4 szt. gx-635. Wszystkie mają już nowych właścicieli ,a moją rolą było przywrócić ich do stanu używalnoiści. To proste, b.fajne szpulaki. Trzeba uwazać na talerzyki pod szpule bo trafiają się z wygiętymi ośkami i poźniej trudno opanowac "bicie" . Poza tym tradycyjnie kondensatory i tranzystory, które potrafią się rozszczelnić przy skorodowanej końcówce .
Denon DP-59L, 300B PSE, 6C33C SE, AKAI GX-625, Akai GX-635D,TEAC V-7, TEAC V-5, RIAA HIRAGA, Pioneer Sc-E700, Audio Physic Tempo VI, i wiele innych...

Old Man Kensey

Cytat: marekw 76 w Styczeń 28, 2020, 22:01Chociaż sam juz kilka razy miałem niechęć do plyt i gramofonu ale to bardziej z braku czasu tak mi się wydaje...

Analog jest jak kochanka... piękny, kuszący i czarujący, wciąga Cię coraz głębiej i głębiej. Jest wspaniale, lecz po jakimś czasie orientujesz się, że wymaga zbyt wiele: czasu, pieniędzy, uwagi, wyrzeczeń... Chcesz odejść, ale jest już za późno, zaś jeśli ostatkiem sił uda Ci się wyrwać z tej matni, to szybko przekonujesz się, że ta "wolność" bez wcześniejszej namiętności pusta jest i nudna. I znów do niej wracasz 😇

Ok, lecz już dosyć o tym, bo nasz gospodarz systemu analogowego nie ma i nie będziemy przynudzać w jego wątku 😉
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Melepeta

Cytat: Old Man Kensey w Styczeń 29, 2020, 18:29bo nasz gospodarz systemu analogowego nie ma i nie będziemy przynudzać w jego wątku
I parcia na drapaka też nie mam. Za dużo z tym galamacji. Winyla mam jednego a CD z 700. No i mój Philips CD960 gra bardzo dobrze.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

dino

Biorąc pod uwagę ilość wydań i ich tłoczeń, możliwych ustawień i regulacji oraz rożnych mat, docisków i.t.p to może być dobry pomysł  ;) :D

Kangie

Cytat: Melepeta w Styczeń 29, 2020, 18:59No i mój Philips CD960 gra bardzo dobrze.
Pytanko mam:
Fabryczny / grzebnięty bez lampizacji / grzebnięty z lampizacją?*


* niepotrzebne proszę skreślić ;)

Melepeta

Grzebnięty bez lampizacji. Mam też fabrycznego i jeszcze Marantza CD-94 (w środku to samo co Philips CD960). Dźwiękowo nie ma co porównywać. Oczywiście na korzyść tego grzebanego.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

wiki

Też kiedyś miałem Philipsy i Marantze na TDA1541 i 1540. Na 960 się ,,śliniłem" ale nie udało mi się ,,na szczęście" go kupić. Przerabiałem je i fajnie brzmiały, wtedy bardzo dobrze.
Ostatnim był Philips CD 471, taki niepozorny i tani CD. Kupiłem go bo był tani i miał fajny rozkład klawiszy na takim jakby postumencie, jak w 960. Po przerobieniu grał lepiej niż kolegi przerobionego Marantza CD 94.
Nie była to lampizacja. Może ona by podniosła je na wyższy poziom.
Potem kupiłem Kenwooda DP-3300 na 2 sztukach PCM63 i wstawiłem na wyjściu transormatorki Lundahla z konwersją na rezystorze tantalowym. Jedyną wadą tego rozwiązania był niski sygnał na wyjściu.
W szranki do tego Kenwooda postawiliśmy z kolegami jakiegoś Ayona za 8 tys. PLN (nie pamiętam modelu, płyta wkładana od góry) i podłączaliśmy także równolegle do Kenwooda 3300 pod wyjście cyfrowe daca Hegla za jakieś 8 tys. PLN.
Ten Kenwood 3300 ma nawet wyłącznik odłączający wszystkie obwody analogowe audio aby działał lepiej jako transport. I faktycznie grało lepiej jak był włączony ten przycisk.
Ani dac, ani Ayon nie obroniły się, Kenwood z transformatorkami grał lepiej.
No i te wszystkie Philipsy i Marantze trzeba było posprzedawać.
Miło wspominam te przeróbki.....

A potem kupiłem...... Kenwooda z sonowskim przetwornikiem CX20152.....
Ale to już zupełnie inna historia....
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Kangie

Ja tyram na dwa, czasami na trzy napędy optyczne. Najstarszy to Marantz CD-56 na TDA 1541. Stan fabryczny, BDB. Myślałem, żeby go tuningować, ale lasery do niego są już niedostępne.

Old Man Kensey

Kurczę, a ja Was szczerze podziwiam :) mnie by się nie chciało tak przepinać i przesiadać się z jednego odtwarzacza na drugi. Nie cierpię tego sprawdzania, testowania i porównywania, i nie robię tego, gdy nie muszę. Nie lepiej mieć jeden, przyzwoity i sprawny napęd?
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Old Man Kensey

(sorki, cuś się zawiesiło i 2x to samo wysłałem)
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Kangie

Mam podpięte trzy do wzmaka. Nic nie trzeba przepinać.