Co to za sprzet w domu Agnieszki Chylinskiej?

Zaczęty przez jimmi, Wrzesień 02, 2018, 10:57

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Kupowanie sprzętu audiofilskiego do domu jest chyba zwyczajnie- z punktu widzenia muzyka- bez sensu. Człowiek śpiewa i gra w studio, na koncercie i dokładnie słyszy i czuje rozmach o jaki mu chodziło. Jakiego by sprzętu nie kupił do domu to dla niego wydmuszka. A jak tak, to może być i jamnik, który pogra do kotleta. Już prędzej muzyk w domu urządzi studio nagraniowe, albo choć pomieszczenie, żeby móc sobie pograć, pośpiewać.

Potrafię sobie wyobrazić sytuację, że audiofil puszcza Chylińskiej na cały gwizdek jakiś sprzęt za kilkaset tysięcy z jej wokalem. Wyłącza znudzona- to ja panu się wydrę ( w sensie głośno zaśpiewam)- mówi i pan poczujesz różnicę. No i wypada z kapci.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 07, 2018, 14:31dokładnie słyszy i czuje rozmach o jaki mu chodziło

No nie wiem... uczestniczyłem w serii koncertów bluesowych i np. Coco Montoya zagrał cudownie brzmiący koncert a po nim wystąpił bardzo znany muzyk, genialny gitarzysta i nie szło tego słuchać. Myślę, że wyobrazenia o brzmieniu są dość rozciagnięte i nie każdy słyszy podobnie. To my, jako zwolennicy dobrego dźwięku i sprzetu, jesteśmy zboczeni. I to na tyle mocno, że staramy się dyktować innym co nam pasuje... A już zupełnym absurdem są chyba uwagi do wykonawców... No ale my sie dobrze przy tym bawimy bo nam sie zdaje ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

rudy-102

Cytat: gratefullde w Wrzesień 07, 2018, 14:39wystąpił bardzo znany muzyk, genialny gitarzysta i nie szło tego słuchać.
Musisz wziąć pod uwagę to, że to co słyszy muzyk na monitorach i to, co słyszysz ty na sali to są dwie różne rzeczy.
Być może u niego na scenie było OK.

traumeel

Cytat: Jakub w Wrzesień 07, 2018, 10:47
Większość ludzi słucha muzyki popularnej z telefonu, w aucie, lub z jakiegoś jamnika. Naprawdę nie ma co oczekiwać, że ktoś tam będzie się przejmował jak to zabrzmi u 0,01% słuchaczy, którzy odpalą to na rasowym zestawie stereo.
Samo stereo (w sensie sprzęt do słuchania muzyki) straciło bardzo na znaczeniu, a dzisiaj często jedynym wyznacznikiem jakości takiego zestawu jest to czy jest "basik", czy nie ma.

Patrząc zaś od strony gatunkowej, to jazz, blues, czy muzyka poważna jednak wymagają więcej zaangażowania od słuchacza, co przekłada się na lepszą realizację, bo idzie za tym większe prawdopodobieństwo, że słuchacz ma nieco poważniejszy sprzęt do słuchania.

My siedzimy w tym naszym bąbelku fanów sprzętu i nazwijmy to "świadomego" słuchania muzyki, i tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy, że jesteśmy pewnie pomijalną statystycznie grupą odbiorców muzyki słabo zrealizowanej :)

Co do samych artystów i tego ich słuchania w studiu, to obawiam się, że lepiej zrealizowane albumy mają ci, którzy jednak dużo słuchają w domu i mają na czym, bo monitory studyjne to jednak inna para kaloszy.

Te moje uwagi to w zasadzie bez związku z Chylińską, bo jej solowych wytworów nie słyszałem, a ONA, który to zespół jest jak dla mnie produktem przemysłu muzycznego bez żadnej wartości artystycznej, pomijam.



Parę tygodni temu kupiłem (dlaczego dopiero teraz?) debiutancką płytę Marii Peszek "Miastomania" z 2005 r.
Płyta moim zdaniem zrealizowana znakomicie. Pełna smaczków bez których niby można by się było obejść.
Czyli da się dobrze zrobić płytę z repertuarem z pogranicza rocka i popu. Trzeba tylko chcieć.
Dało się, bo chciało się producentowi (W. Waglewski) i chciało się realizatorowi (P. "Dziki" Chancewicz).
Jak widać można. Wszystko zależy jedynie od formatu artystów i poważnego traktowania przez nich swojej roboty.

Piterski

Moja żona próbuje mnie czasem wyciągnąć na jakiś koncert. Dwa razy poszedłem w jakieś przypadkowe miejsca w Warszawie.
Pomieszczenie małe ale głośniki ryczały tak ze się aż schowałem za filarem.
To nie jest dla mnie. Tłok i hałas, że aż mnie dosłownie bolą uszy.
Ja już woje sobie usiąść i posłuchać płyty w domu.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

Są muzycy audiofile . O ile się nie mylę są nimi muzycy  Budki Suflera . A żeby nie szukać daleko Miniabyr  ;D

Bartolo

czyli oceniacie poziom artysty, po tym na czym słucha muzyki w domu... Ciekawe na czym słuchał Bach, czy też Mozart... Jak będę miał okazje spytam Michała Urbaniaka na czym słucha w domu.... ;) Ale na planie "Moj rower", siedział i słuchał iPoda... :D kiepski artysta..
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

miniabyr

A ja sobie myślę ,że A. CH ma to w głębokim poważaniu. Wraca pani Agnieszka do domu i chce mieć audiofilską ciszę !! My mamy przyjemność ,ale muzycy po pracy pragną ciszy . A sprzęt na jakim słucha w domy to jest sprawa drugorzędna . Ma jakiś być . Szewc bez butów chodzi !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

kefas

Kiedyś słuchałem audycji w której znany artysta odpowiadał na pytania dziennikarza który zadał pytanie na jakim sprzęcie słucha muzyki. Ten odpowiedział, że zazwyczaj nie ma czasu na słuchanie muzyki w domu a jeśli już to robi nie potrzebuje do tego super-hiper sprzętu. Powiedział też, że artyści jeśli czegoś nie usłyszą lub zagra to jakoś nie tak na zwykłym sprzęcie, potrafią sobie to ,,dopowiedzieć'' jak to powinno brzmieć. Niestety nie mogę sobie przypomnieć kto to był.

cdt

Ale nie róbta tyż cnoty ze słuchania na jamnikach  :P .

dino

Znam kilku muzyków estradowych i niestety.. z reguły nie inwestują w sprzęt do słuchania.
Realizacje (z małymi wyjątkami) cedują na realizatorów czy akustyków na koncertach.
I to moim zdaniem jest poważny błąd. Bo oprócz tego, że dobrze zagrają na sesji czy koncercie jako twórcy są odpowiedzialni za "finalny" produkt.
I tutaj nie ma zmiłuj. Słuch, który nie jest "trenowany" na dobrym sprzęcie adoptuje się do byle jakiego brzmienia.
Efekty słychać na większości polskich realizacji (o koncertach nie wspomnę).
Największe problemy przy nagłaśnianiu mieliśmy wtedy, kiedy taki "głuchy" muzyk stawał obok konsoli i zaczynał "ustawiać" brzmienie.
Z reguły kończyło się to masakrą ( a i tak na koncercie robiliśmy swoje). Chyba, że przegiął - wtedy dostawał w monitory to co nadawał + delay 100ms  >:D
Rozumiem że głównie inwestują w instrumenty/efekty/wzmacniacze - bo od tego zależy co "wypuszczą" z ręki (tak jak skrzypek inwestuje w skrzypce) ale taka maja pracę i w domu trzeba odrabiać "zadania domowe" z muzyki. I to nie na jamniku.

Bartolo

Pewnie spora cześć tych artystów jest poprostu głucha.. Tak jak np. Kazik Staszewski... choroba zawodowa.. ;)
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

dino

Cytat: Bartolo w Wrzesień 07, 2018, 23:35Pewnie spora cześć tych artystów jest poprostu głucha.. Tak jak np. Kazik Staszewski... choroba zawodowa..
Taka wstydliwa tajemnica poliszynela - ale niestety często prawdziwa  ;D

nosferartur

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 07, 2018, 14:31Potrafię sobie wyobrazić sytuację, że audiofil puszcza Chylińskiej na cały gwizdek jakiś sprzęt za kilkaset tysięcy z jej wokalem. Wyłącza znudzona- to ja panu się wydrę ( w sensie głośno zaśpiewam)- mówi i pan poczujesz różnicę.

Gdyby jedyną muzyką było jej darcie, to na pewno miałbym więcej miejsca w domu, a i głowy bym sobie nie trapił kierunkowością przewodów, czy innych bezpieczników. Może właśnie przez te ,,jamniki" ludzie mają spaczone wyobrażenie o muzyce? Bo przecież cytując gwiazdę: ,, jak muzyka dobrze zagra na tym, to jest dobra". A to kuriozum. A niech sobie pani ,,zarzuci" taką Kiri Te Kanawa w arii ,,Piangero, la sorte mia" na ,,tym", a potem posłucha w ludzkich warunkach. Myślę, że mogłaby dokonać wielkich odkryć, czym przyczyniłaby się do tego by świat stał się lepszy, taki bez darcia mordy.
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

nosferartur

Cytat: kefas w Wrzesień 07, 2018, 18:41artyści jeśli czegoś nie usłyszą lub zagra to jakoś nie tak na zwykłym sprzęcie, potrafią sobie to ,,dopowiedzieć'' jak to powinno brzmieć.

Wyobraźnia to prawdziwie wielka rzecz. Myślę, że każdy zawodowy żołnierz, a już na pewno każdy komandos bez najmniejszego problemu jest w stanie dopowiedzieć sobie wszelkie nieścisłości związane z pewnym wydarzeniem, które rozegrało się pięknego lipcowego poranka 1410 roku i to bez ściągi w postaci obrazu Matejki.  ;D
Zu Audio Druid, Zu Audio Mini Method sub, monobloki Antique Sound Lab AQ-1006(845), Hattor Audio Passive Preamplifier, Bel Canto CD 2, Sonore MicroRendu, Musical Paradise MP-D2 dac, gramofon Michell Gyro Dec + SME 309 + Benz Micro Glider SL , pre gramofonowe Gennett by Stanisław Dinter MC 100% lampy, Otari MX 5050 B2HD.

pelot

Cytat: nosferartur w Wrzesień 08, 2018, 00:27
Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 07, 2018, 14:31Potrafię sobie wyobrazić sytuację, że audiofil puszcza Chylińskiej na cały gwizdek jakiś sprzęt za kilkaset tysięcy z jej wokalem. Wyłącza znudzona- to ja panu się wydrę ( w sensie głośno zaśpiewam)- mówi i pan poczujesz różnicę.

Gdyby jedyną muzyką było jej darcie, to na pewno miałbym więcej miejsca w domu, a i głowy bym sobie nie trapił kierunkowością przewodów, czy innych bezpieczników. Może właśnie przez te ,,jamniki" ludzie mają spaczone wyobrażenie o muzyce? Bo przecież cytując gwiazdę: ,, jak muzyka dobrze zagra na tym, to jest dobra". A to kuriozum. A niech sobie pani ,,zarzuci" taką Kiri Te Kanawa w arii ,,Piangero, la sorte mia" na ,,tym", a potem posłucha w ludzkich warunkach. Myślę, że mogłaby dokonać wielkich odkryć, czym przyczyniłaby się do tego by świat stał się lepszy, taki bez darcia mordy.
Wyrwałeś mi tą tezę z ust.
Słuszna myśl .

Jakub

Cytat: traumeel w Wrzesień 07, 2018, 15:20Parę tygodni temu kupiłem (dlaczego dopiero teraz?) debiutancką płytę Marii Peszek "Miastomania" z 2005 r.
Płyta moim zdaniem zrealizowana znakomicie. Pełna smaczków bez których niby można by się było obejść.
Czyli da się dobrze zrobić płytę z repertuarem z pogranicza rocka i popu. Trzeba tylko chcieć.
Dało się, bo chciało się producentowi (W. Waglewski) i chciało się realizatorowi (P. "Dziki" Chancewicz).
Jak widać można. Wszystko zależy jedynie od formatu artystów i poważnego traktowania przez nich swojej roboty.

Wiadomo, że są wyjątki. Nie operujemy w kategoriach absolutnych. Niemniej, trend jest zauważalny.
Fajnie zrealizowane płyty ma też Natalia Przybysz, przynajmniej te dwie ostatnie.

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: dino w Wrzesień 07, 2018, 23:00(o koncertach nie wspomnę)
Wczoraj wieczorem byłem na małym koncercie na wolnym powietrzu, czyli raczej trudnym do nagłośnienia. Grał mało znany zespół z Berlina, ale akustyk zrobił swoją robotę na piątkę w koronie. Nagłośnienie było perfekcyjne. Kapelusz z głowy przed takimi ludźmi. Jednak można.


pelot

Jeśli już proponujemy jakieś dobre realizacje to ja ze swej strony polecam (o ile ktoś ją lubi), zasadniczo  każdą płytę Anny Marii J.
A i  w Siestach  Kydryńskiego trafia się dużo rodzynków.
W moim odczuciu świetne,  żeby nie rzec wybitne realizacje.

frywolny trucht

Cytat: LampowY w Wrzesień 07, 2018, 10:06
I tak pomału dochodzimy do zrozumienia różnicy między twórcą a chałturnikiem...


Znana chałturniczka Adele. Ani centymetra audiofilskiego kabla. Fortepian...
http://domygwiazd.pl/dom-adele/
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

pelot


frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Cytat: pelot w Wrzesień 08, 2018, 11:15
Co to ma być ???
Jakaś nasza klasa!

Ja mam pewne wątpliwości co do jakości nagrań AMJ.  Ewidentny loudness war na płytach CD- na moje. Tutaj niestety tylko jedna płyta
http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=jopek&album=

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93