Let's do it together, czyli zróbmy to razem. Małpujemy preamp Kondo KSL-M7 Line.

Zaczęty przez McGyver, Maj 05, 2017, 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

trambambula

Cytat: LampowY w Styczeń 18, 2019, 11:12
A jak długo wygrzewają się Jupitery?

Miałem w Lammie, ale one nie były na wyjściu tylko w sprzężeniu zwrotnym. Grały od samego początku dobrze,  ale z czasem w dźwięku zaczęło pojawiać się więcej powietrza, przestrzeni. Mysie że około 50/70 godzin.

Hubertrs

Zgadza sie, jupitery od poczatku graja bardzo rowno, nastepnie troszke sie otwieraja, natomiast audyny to jest jazda bez trzymanki, aczkolwiek po wygrzaniu to swietne kondensatory, z chyba najlepszym stosunkiem cena/jakosc.

LampowY

Kiedyś miałem w pre audyny. Szczerze mówiąc nie wytrzymałem do wygrzania. Po dwóch dniach wylutowałem i sprzedałem.

A co do Jupiterów to miło to słyszeć. Mam nadzieję, że kiedyś się nimi naciesze...

Hubertrs

z Jupiterami trzeba ostroznie, wg mnie, moga sie totalnie nie wstrzelic w cieplo grajacy system, najbezpieczniejszy wybor to jednak aleksandry, mam takie wrazenie ze one to nawet w pralce sie sprawdza

malg

Cytat: LampowY w Styczeń 18, 2019, 12:00
Kiedyś miałem w pre audyny. Szczerze mówiąc nie wytrzymałem do wygrzania. Po dwóch dniach wylutowałem i sprzedałem.

A co do Jupiterów to miło to słyszeć. Mam nadzieję, że kiedyś się nimi naciesze...
juz masz czy czekasz ?

Bo McG dzwonił do mnie jakiś czas temu  czy bym nie zalutował ich u Ciebie
oczywiście się zgodziłem, ale może się cos zmieniło


McGyver

Cytat: LampowY w Styczeń 18, 2019, 13:14
Nie mam. Czekam na nowe pre.
To będzie pre o niskim wzmocnieniu, ze względu na zgłaszane przez was problemy z zakresem regulacji potencjometrem. Opublikuję schemat części sygnałowej, natomiast cała reszta będzie identyczna jak w Keishō. Nie będzie do tego PCB i trzeba układ zmontować w formie "pająka", ale on jest prościutki więc nie będzie problemu.

LampowY

Cytat: McGyver w Styczeń 18, 2019, 13:27To będzie pre o niskim wzmocnieniu, ze względu na zgłaszane przez was problemy z zakresem regulacji potencjometrem.

Tzn jeśli o mnie chodzi to idealnie by było cos pomiędzy tym co było u Grzegorza a tym co jest teraz u mnie.
Ale rozumiem, że to w dużym stopniu zależy tez pod co jest pre podpięte?

jimmi

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

trambambula

A czy jakość kondensatorów elektrolitycznych w zasilaczu anodowym przekłada się na jakość dźwięku? Kiedyś testowałem we wzmacniaczu  tranzystorowym różne kondensatory na zasilaczu i różnice były słyszalne. Z lampami mam małe doświadczenie, dlatego pytam.

McGyver

Cytat: trambambula w Styczeń 18, 2019, 14:14A czy jakość kondensatorów elektrolitycznych w zasilaczu anodowym przekłada się na jakość dźwięku? Kiedyś testowałem we wzmacniaczu  tranzystorowym różne kondensatory na zasilaczu i różnice były słyszalne. Z lampami mam małe doświadczenie, dlatego pytam.
Różnice są słyszalne, ale w dużo mniejszym stopniu niż w urządzeniach półprzewodnikowych.

trambambula

Dzięki.
Czyli jeśli robi się pre na fula to warto zainwestować też w porządne elektrolity.

McGyver

Cytat: trambambula w Styczeń 18, 2019, 14:28
Dzięki.
Czyli jeśli robi się pre na fula to warto zainwestować też w porządne elektrolity.
Największe znaczenie mają elektrolity za stabilizacją i elektrolit równoległy do zenerek. Elektrolity zaraz za mostkiem mają sporo mniejsze znaczenie.

trambambula

Cytat: McGyver w Styczeń 18, 2019, 14:31
Cytat: trambambula w Styczeń 18, 2019, 14:28
Dzięki.
Czyli jeśli robi się pre na fula to warto zainwestować też w porządne elektrolity.
Największe znaczenie mają elektrolity za stabilizacją i elektrolit równoległy do zenerek. Elektrolity zaraz za mostkiem mają sporo mniejsze znaczenie.


Będę o tym pamiętał. Jak się osłucham porządnie to będę wymieniał stopniowo. Chciałbym wychwycić te zmiany.

rudy-102

Cytat: McGyver w Styczeń 18, 2019, 14:31
Cytat: trambambula w Styczeń 18, 2019, 14:28
Dzięki.
Czyli jeśli robi się pre na fula to warto zainwestować też w porządne elektrolity.
Największe znaczenie mają elektrolity za stabilizacją i elektrolit równoległy do zenerek. Elektrolity zaraz za mostkiem mają sporo mniejsze znaczenie.

A jakie znaczenie ma jakość i pojemność kondensatora foliowego w zasilaniu C9? Ja dałem Panasonic EZPE50206LTA .




Pytanie dotyczy EARa, ale zasilacze są bliźniacze.

McGyver

Teoretycznie jakość tego kondensatora powinna być wyraźnie słyszalna. Ja z tym nie kombinowałem bo mi się nie chciało, wsadziłem Clarity Cap PX i tak zostało.

marcin32

Ad kondensatora c9 powinien być na 400v

Nieśmiało wtrącę mimo że moja wiedza jeszcze mała.
Nie montowałem nigdy Clarity Cap PX  ale analogicznego Mundorf Mcap (chyba nawet EVO) filtrze w zasilania
po paru miesiącach było z niego sito a ESR kosmiczny

trambambula

Czy regulacja głosu na PGA2311 mocno degraduje dźwięk? Ktoś może testował?

dino

Sorki za "dziwne" pytanie ale nie chce mi się czytać całego wątku.
Jaka jest impedancja wyjściowa Kondo (potrzebuje niskiej) i czy da się użyć ECC81 (wydaje mi się że tak) ?

tomekkk1

Cytat: dino w Styczeń 22, 2019, 22:05czy da się użyć ECC81 (wydaje mi się że tak)

Da się - po obliczeniu punktów pracy, tudzież zmianie odpowiednich rezystorów na właściwe ;)

Pinout dla 12AT7 (ECC81), 12AU7 (ECC82), 12AX7 (ECC83), 12AY7  (6072) jest taki sam, co wykorzystują Chińczycy - pakując w swoje gotowe wyroby PARKĘ 12AU7, gdy rezystory są obliczone dla punktów pracy LAMP 12AY7 (6072)

dino

A jak z  wyjściową impedancją bo szukam czegoś co pozwoli pracować mojemu phonopre które potrzebuje na wyjściu przynajmniej 100KOhm z gratami o mniejszej impedancji wejściowej (czyli w sumie bufora).

marcin32

Cytat: tomekkk1 w Styczeń 22, 2019, 22:41Pinout dla 12AT7 (ECC81), 12AU7 (ECC82), 12AX7 (ECC83), 12AY7  (6072) jest taki sam, co wykorzystują Chińczycy - pakując w swoje gotowe wyroby PARKĘ 12AU7, gdy rezystory są obliczone dla punktów pracy LAMP 12AY7 (6072)
.
rozumiem że watek McGyvera. Suplement do preampa Keishō.  Będzie właśnie o zastosowaniu innej lampy.

Bardzo by mnie to ucieszyło ponieważ dobra 12AT7 jest bardzo ciężka do dostania a EH nie jest raczej polecana.

Tak na próbę bo nigdy nie byłem fanem lamp-owców zakupiłem gotowy chiński preamp w którym wymieniłem kondensatory sprzęgające i poziom zmian zachęcił mnie do dalszych prac nad nim

https://www.aliexpress.com/item/Aiyima-6N2-Tube-Amp-Preamp-PRT-02A-Tube-PreAmplifier-Board-Refers-to-AUDIONOTE-M7-Preamplifier-DIY/32860491635.html?spm=2114.search0104.3.219.6af0653240gCh6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_453_10084_454_10083_433_10618_431_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=baa8f3cc-3cd3-491c-9e54-29598ace04f7-35&algo_pvid=baa8f3cc-3cd3-491c-9e54-29598ace04f7

dino

chinole rozwalą nawet "audiofilie" - stówka za pre !
Na ostatnim AS prawie każda zabawka zaczynała się od 10K  >:(

marcin32

Cytat: dino w Styczeń 24, 2019, 21:21Na ostatnim AS prawie każda zabawka zaczynała się od 10K

I to mnie jeszcze nakłoniło do dalszej zabawy.
Wiem że mój sprzęt ma braki ale tam 70-80% grało dla mnie nie akceptowalnie.

Byłem pierwszy raz i aż nie wierzyłem.

trambambula

W sobotę wymieniłem elektrolity na płytce sygnałowej i w zasilaczu na Mundorfy. Efekt bas schodzi do najniższych rejestrów z niesamowitą kontrolą i glebia. Dźwięk jeszcze bardziej otwarty z dużą dawką powietrza, aury akustycznej.  Wysokie tony jeszcze lepiej wybrzmiewają. Jestem bardzo zadowolony. Pewnie dźwięk będzie się jeszcze zmienial, ale na tą chwilę jest bajka. 
Nie żałujcie na komponenty zasilacza, to naprawdę słychać.