Shure M95/M97

Zaczęty przez Yacek, Listopad 11, 2014, 23:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Cytat: Yacek w Listopad 14, 2014, 18:29nie bardzo. nie ma dedykowanego pre i nie bedzie. to nie jest zestaw high end. budet tez jest jaki jest. wkladka z igla do 400 zl.

Trochę czasu upłynęło, ale należy się odpowiedź bo ludzie czytają czasem całe wątki. Wkładki MC Hi ( czyli wysokopoziomowe w mV) podłącza się pod wejscia MM. Dopiero wkładki MC Lo ( niskopoziomowe w mV) wymagają od przedwzmacniacza większego wzmocnienia-czyli wejścia MC ( lub traf dodatkowych).
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Mam wrażenie, że MCHO robi się tylko po to aby pasowały do pre MM.  Z mojego doświadczenia wynika, żę to nie ma sensu. Masa elementu drgającego wzrasta a nie po to kupujemy MC.  Albo MM albo MCLO.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Innym problemem jest to, że wzmacniacz może się "skończyć" gdy lubimy głośno słuchać. MC Hi są sporo cichsze od MM. Gdy MC Hi chadza w okolicach 1 mV, MM mają poziom wyjściowy sygnału w okolicach 5-7 mV. To przepaść. Po pierwsze gra MC Hi wyraźnie ciszej niż z CD ( gdy sobie przełączamy źródła we wzmaku), towarzyszy dyskomfort podkręcenia volume we wzmaku, żeby sygnał był podobnie głośny, oraz- nieco złudne- poczucie mniejszej dynamiki z wkładki niż z CD, a gdy właśnie mamy wzmacniacz, który ma taką charakterystykę jak mój, że daje do pieca na początku skali, a dalej dupa, może się okazać, że wykręcicie volume w okolice, gdy wzmak już ledwie dycha. To dopiero dyskomfort i porażka w stosunku do CD.

Ale czy zaraz MC HI są bez sesnu? Grają jednak trochę kulturalniej niż MM, są ośrodkiem przejścowym, gdy chciało się czegoś więcej niż bezsensowne brnięcie w drogie modele MM, a nie ma się kapusty na porządny tor dla MC Lo.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

cdt

#54
Cytat: frywolny trucht w Marzec 03, 2018, 10:45Ale czy zaraz MC HI są bez sesnu? Grają jednak trochę kulturalniej niż MM, są ośrodkiem przejścowym, gdy chciało się czegoś więcej niż bezsensowne brnięcie w drogie modele MM, a nie ma się kapusty na porządny tor dla MC Lo.
Sedno .
Tym się kierowałem sugerując koledze denonka dl110 . Do tego miałem tą wkładkę i słuchałem .
Cytat: McGyver w Marzec 03, 2018, 10:11Jest jeszcze DL160, wyższy model.
Ale już nieprodukowany . I w związku z tym ceny tego denona oszalały ;D

Alternatywa to trafa .
Ondrejowe ( electroboy ) które słuchałem oparte na transformatorach alteca  to około 1200 zł . Wypróbowane dobrze zgrywające się i z Denonami i AT .

Trzecia opcja  to Husaria od Krzysztofa jakiś sensor czy inne pre tej klasy . MCLO grają dobrze bez trafa . Około 4000 zł

McGyver

Cytat: frywolny trucht w Marzec 03, 2018, 10:45może się okazać, że wykręcicie volume w okolice, gdy wzmak już ledwie dycha.
Wcale nie, bo pokrętłem "volume" nie regulujesz mocy wzmacniacza, a jedynie poziom sygnału wejściowego.
Potencjometr to jest tłumik. Wyższy sygnał z CD trzeba bardziej stłumić niż słabszy sygnał z preampu RIAA żeby uzyskać taki sam poziom głośności. Z tego wynika, że preamp RIAA może mieć korzystniejsze warunki pracy niż CD, bo będzie miał w torze sygnałowym o wiele krótszy fragment ścieżki oporowej potencjometru, niż CD.

frywolny trucht

U mnie ma pod górę.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

McGyver

Może masz we wzmaku pre aktywne, i to nie końcówka nie wyrabia, tylko pre?

cdt

Są jeszcze wzmocnienia na krzemie  . Osobiście miałem - mam  Luxmana CX-1 . Gra to bardzo fajnie . Ale nie jest jakoś specjalnie tanie choć wzmocni każdą wkładkę .  Z tej rodziny miałem też technicsa na baterie . Tańsza i też fajna opcja  .https://www.ebay.com/itm/Technics-Head-Amplifier-MC-Pre-Preamplifier-SU-300MC/162849895807?hash=item25ea9c357f:g:SxoAAOSwODFaWfWY

elem

Cytat: frywolny trucht w Marzec 03, 2018, 10:45Gdy MC Hi chadza w okolicach 1 mV, MM mają poziom wyjściowy sygnału w okolicach 5-7 mV. To przepaść. Po pierwsze gra MC Hi wyraźnie ciszej niż z CD ( gdy sobie przełączamy źródła we wzmaku), towarzyszy dyskomfort podkręcenia volume we wzmaku, żeby sygnał był podobnie głośny, oraz- nieco złudne- poczucie mniejszej dynamiki z wkładki niż z CD, a gdy właśnie mamy wzmacniacz, który ma taką charakterystykę jak mój, że daje do pieca na początku skali, a dalej dupa, może się okazać, że wykręcicie volume w okolice, gdy wzmak już ledwie dycha. To dopiero dyskomfort i porażka w stosunku do CD.

Bez jaj. Masz przecież ustawienia wzmocnienia w pre-phono dla 2,5 mV i 5V.  MC 1,0mV to nie jest HO, to prawie LO Wystepują czasem 3 typy tej samej wkładki - 0,3mV, 0,8-1mV i 2,5mV.  Trzeba umiejętnie posługiwac sie pre (porządnym pre) i ustawisz głośnośc identyczną jak z CD.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Cytat: McGyver w Marzec 03, 2018, 11:04
Może masz we wzmaku pre aktywne, i to nie końcówka nie wyrabia, tylko pre?

Nie wiem. Taki ze mnie elektronik jak z koziej dupy trąbka. Wiem natomiast, że phono wbudowane, proste pre zewnętrzne podają wzmocnienie pod wkładki MM i wtedy jest OK. Wkładki MC HI grają dużo ciszej i trzeba je odkręcać dużo mocniej, żeby posłuchać tak jak się słuchało na CD. W moim wzmaku oznaczałoby to już tylko wzmacnianie szumów, zniekształceń w tym zakresie. Powiedzmy, że mój wzmak podaje efektywne wzmocnienie do godziny 12. Odkręcanie na godzinę 14 jest bez sensu bo na CD głośność mózg rozwala, pojawiają się zniekształcenia, a na wkładce MC Hi wyłażą już tylko zniekształcenia z tła. Tak to u mnie działa, a czytałem, że są rózne wzmacniacze, róznie rozkładają poziom wzmocnienia. Chyba szczególnie wzmacniacze kina domowego później zaczynają efektywnie wzmacniać. Tam się trzeba gałą nakręcić. Ja słucham normalnie na godzinie 9, a głośno na 12.  MC Hi musiałbym słuchać na 14, ale wzmak już się skończył ;)


Cytat: elem w Marzec 03, 2018, 11:24Bez jaj. Masz przecież ustawienia wzmocnienia w pre-phono dla 2,5 mV i 5V.

No teraz. Teraz to ja jestem panisko :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Old Man Kensey

Myślę sobie: wkładka typu MC HO, na moim phono stage, ze wzmacniaczem lampowym PP co ma ok. 50W - to zaczyna dobrze wyglądać. Nie chciałbym dokupować transformatorów, bo to kolejna komplikacja, a już wystarczająco wiele elementów u mnie na półkach stoi. W dalszej perspektywie rozejrzę się za lepszym wzmacniaczem korekcyjnym, mam na oku jednego lampowca i może kiedyś będzie mój...
Macie rację, chyba wyleczyłem się z wkładek MM, zwłaszcza tych droższych. Moja zużyta 440 idzie do szuflady, lecz będę szukał do niej igły na wymianę - zasługuje na to :)

Więc koledzy, polecacie sprzedawcę Jukiego z HK?
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

marekw 76

Ja jeszcze niedawno używałem tego Denona (Dl110) i wcale nie zauważyłem aż takiej różnicy głośności pomiędzy nim a wkładkami MM.
Na pre Yaqina wkładki MM grały na godzinie 10 tak jak CD na 9.
Denon DL110 grał tylko odrobinę ciszej... Na pewno nie była to przepaść a ja i tak przełączając z CD na gramofon od razu dodawałem "volumy" aby wyrównać głośność pomiędzy źródłami.
Odkąd mam Nudę mini różnica między źródłami jest jeszcze mniejsza bo raz, że ustawienia Nudy pozwalają na "dopalenie" a dwa, że aktualny CD Denona gra ciszej niż wcześniejszy Marantz SA8003.

Juki? - polecam ;)
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

cdt

To fajna wkładka z super stosunkiem jakości do ceny jak na MM . Sprzedaj ją jednak szkoda kasy . Jak pograsz na MC przejdzie Ci sentyment

elem

Cytat: marekw 76 w Marzec 03, 2018, 11:43Odkąd mam Nudę mini różnica między źródłami jest jeszcze mniejsza bo raz, że ustawienia Nudy pozwalają na "dopalenie"

Otóz to, pre ma być uniwersalne, dla różnych wkładek. Trzeba to przemysleć zanim wyda się kasę na wkładki, które potem nie zagrają tak jak powinny. Najpierw sensowne  pre a potem zabawa z wkładkami.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

marekw 76

Cytat: elem w Marzec 03, 2018, 11:51Otóz to, pre ma być uniwersalne, dla różnych wkładek. Trzeba to przemysleć zanim wyda się kasę na wkładki, które potem nie zagrają tak jak powinny. Najpierw sensowne  pre a potem zabawa z wkładkami.
+1
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

cdt

Pre to generalnie podstawa tej zabawy jest . Nic nie da super szlif i inne bajery jak pre ( czy trafa ) kuleją .
Trafa z poprzedniego zdjęcia przy pudełku do 440 to była jedna wielka porażka  ;D . Niby były dedykowane do 103R ale jak to się przekonałem podłączając technicsa na baterie :) .

christo

Denon DL110 to generalnie wkładka o stosunkowo dużym wzmocnieniu. Nominalnie 1.6mV; w praktyce z moich obserwacji (i nie tylko) wynika, że ma ponad 2mV i powinno się to zgrać z Twoim Grahamem. Osobiście wolę nawet ustawić pre na mniejsze wzmocnienie i odkręcić bardziej wzmacniacz. SZkoda, że Graham nie ma regulacji impedancji. DL110 lubi mieć 1000 Ohm ale przy 47kOhm też zagra.
Inna sprawa to dopasowanie wkładki do muzyki, której słuchasz. Denony nie są zbyt finezyjne i nie jestem przekonany czy sprawdzą się w klasyce. Moim zdaniem lepiej jednak sprawdzą się tu AT ale może niech ktoś inny się wypowie. Klasyki mam niewiele i rzadko słucham.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910


elem

Panie profesorze, kartkówka była niezapowiedziana  :P  Christo sie uczył, tylko stres go zjadł. Ale on naprawdę to wie. Proszę nie zostawiac go na drugi rok w klasie MM  :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Old Man Kensey

No i zamówiłem DL-110 u Jukiego  :D

Jakby coś, to będzie na Was  ;) ;) ;)

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Piterski

Miło się słucha głosy rozsądku, że podstawa to pre gramofonowe i dopiero dalej można się bawić dalej  :np:.
Miło tym bardziej, że twierdzę to od momentu zakupu Sensora  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa



Cytat: Old Man Kensey w Marzec 03, 2018, 21:48

Jakby coś, to będzie na Was  ;) ;) ;)


Jakby co to będzie na niego.
Ja pisałem żeby Audio Technikę brać [emoji3][emoji14]
Ale to i tak lepiej niż MM.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Old Man Kensey

Audio Technica powróci któregoś dnia, zobaczycie  8) potwierdzam, do muzyki klasycznej jest niezrównana. Zaznaczam, że nie słuchałem ultra drogich wkładek, lecz mówię tylko o tych w swoim zasięgu.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

vasa

Cytat: Old Man Kensey w Marzec 04, 2018, 10:29
Audio Technica powróci któregoś dnia, zobaczycie  8) potwierdzam, do muzyki klasycznej jest niezrównana. Zaznaczam, że nie słuchałem ultra drogich wkładek, lecz mówię tylko o tych w swoim zasięgu.
W przypadku MCLO jest kłopot z ultra drogimi wkładkami. Od relatywnie niskiego poziomu ceny (np AT OC9 albo niedrogi ZYX) jakość dźwięku przestaje rosnąć, tylko dźwięk się zmienia na mniej lub bardziej podchodzący [emoji3]
Tu już ważniejszy staje się przedwzmacniacz czy kalibracja.
Czekamy na relacje.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.