Tak się złożyło, że jakiś czas temu kupiłem kolejny gramofon – Micro Seiki DD-40 z ramieniem MA 505, w którym fabryka przewidziała montaż drugiego ramienia i wykonała trzy otwory w desce plinty. Po jakimś czasie dostałem od kolegi prezent na imieniny w postaci pięknie zachowanego japońskiego ramienia z lat 70-tych – Audio Technica AT-1007. Skorzystałem z życiowej okazji i zabrałem się za projekt łapy montazowej. Łatwo nie było. Oczywiście producent oferował oryginalne łapy montażowe ,,Sub arm A1" i ,,Sub arm A2", ale są trudne do zdobycia, a jak już są dostepne, to ceny są bardzo wysokie i długo nie wiszą na aukcjach. Pomoc uzyskałem również u innego kolegi – Grega Watsona – który podesłał mi sporo skanów z internetu, w tym gotowe rozwiązanie łapy montażowej. Przeanalizowałem to rozwiązanie. Polepszyłem pewne kwestie techniczne, wykonałem listwę i łapę montażową wg swojego pomysłu.
Ktoś zapyta jaki jest cel stosowania dwóch ramion w jednym gramofonie i czy to ma sens. Otóż ma. Można grać na kilku gramofonach, ale wiadomo, że zajmuje to miejsce. Dwa ramiona mają niewątpliwie swoje zalety, chociażby:
- porównywanie brzmienia dwóch wkładek (co prawda na dwóch różnych ramionach ale ma to sens) na jednej płycie w czasie rzeczywistym. Przełączasz przełącznikiem kanały i słychać jak na tacy różnice brzmieniowe wkładek. Oczywiście będzie różnica w czasie, ale można tak ustawić igły aby za chwilę usłyszeć ten sam moment, co na poprzedniej wkładce przed chwilą.
- do drugiego ramienia można podwiesić tańsze wkładki – w celu odtwarzania słabszych płyt. Słabszych realizacyjnie jak i bardziej zniszczonych. Podpowiedział mi to kolega i używam na razie tańszych wkładek MM. W razie uszkodzenia czy zniszczenia można bez bólu kupić nową wkładkę. Za jakiś czas kupię coś lepszego, ale też MM-kę. W pierwszym fabrycznym ramieniu mam podwieszoną znakomitą wkładkę MC LO z bardzo ostrym szlifem. Naprawdę szkoda orać nią słabo grające płyty.
- można zamontować ramię dowolnej długości. 12 cali nie jest żadnym problemem. Robi się drugą łapę. Listwa pozostaje ta sama. Wykonuje się otwór montażowy w innym miejscu po oxi X. Oś Y zostaje do ustawienia odległości montażowej ,,mounting distance" oraz przesięgu ,,overhang". Przy prawidłowo zaprojektowanej łapie uzyskuje się wręcz idealnie ułożenie wkładki w headhellu – na środku fasolek, nawet bez przekoszenia śrubek w fasolkach, gdyż regulacja łapy w listwie jest liniowa i przy pomocy dobrego protractora ustawienie nie trwa zbyt długo. Początkowo wydawało mi się to trudne. Teraz jest to proste.
Oczywiście dwa ramiona to jeszcze żaden kosmos. Trzy ramiona to jest to. A cztery to już zupełny odjazd i powiedzmy dość sporawy problem z ergonomią pracy przy gramofonie. Ale ci którzy w to idą, są bardzo mocno ukierunkowani na konkretny cel i dobrze wiedzą co ich czeka. Może to i fanaberia. Ludzie zaczynają postrzegać takie osoby za odludków i ekscentryków, ale kij z tym. Jest fun. Jest impreza ;) Dwóm kolegom dziękuję, bo bez nich wyszłyby pewnie nici.
Efekt mojej pracy na zdjęciach. Przepraszam za słabą jakość fotek. W rzeczywistości wygląda to znacznie lepiej.
(http://images66.fotosik.pl/302/16b67f51d24c0d08med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images69.fotosik.pl/303/a56d717694834361med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images67.fotosik.pl/304/ce087589682abd23med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images70.fotosik.pl/302/241209210f2dc4f3med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
(http://images68.fotosik.pl/303/7a06c8cca889dfdamed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
A przewidzieli pokrywę na dwa ramionka?
Podejrzewam, że tak jak materiał z którego wykonana jest plinta, tak i sposób, miejsce mocowania może mieć wpływ na sposób grania. Czyli nawet to samo ramię z taką samą wkładką może zagrać inaczej.
Pomysł na dwa ramionka miałbym prosty. Plyty stereo/ płyty mono. Tylko właśnie ten przełącznik sygnału jest- zdaje się- dość mocno degradującym dźwięk elementem? Czyli dwa pre?
p.s. czy chcesz powiedzieć, że oddałeś Pro-Jecta by nabyć tego vintydża? Leo why?
Cytat: frywolny trucht w Październik 24, 2014, 12:11A przewidzieli pokrywę na dwa ramionka?
Pasuje fabryczna pokrywa. Drugie ramię jest odkryte. Trzeba odkręcać headshell. Aczkolwiek w plincie jest przeznaczone miejsce na przechowywanie headshella w pionie. Mogłem zrobić tak, żeby nie trzeba było odkręcać, ale musiałbym oddalić ramię od plinty, a nie chciałem tego robić.
Cytat: frywolny trucht w Październik 24, 2014, 12:11Podejrzewam, że tak jak materiał z którego wykonana jest plinta, tak i sposób, miejsce mocowania może mieć wpływ na sposób grania. Czyli nawet to samo ramię z taką samą wkładką może zagrać inaczej.
Być może tak jest. Nie sprawdzałem.
Cytat: frywolny trucht w Październik 24, 2014, 12:11Pomysł na dwa ramionka miałbym prosty. Plyty stereo/ płyty mono.
Niewiele mam płyt mono. Zresztą znakomicie radzi sobie z nimi wkładka MC. Pozostaje u mnie podział ma MM i MC. MC - dobre realizacje płyt i stan BDB, MM - słabsze realizacje, bardziej porysowane płyty, ewentualnie rockowe łojenie, gdzie detal trochę schodzi na dalszy plan, a MM-ka spradza się całkiem dobrze.
Cytat: frywolny trucht w Październik 24, 2014, 12:11Tylko właśnie ten przełącznik sygnału jest- zdaje się- dość mocno degradującym dźwięk elementem? Czyli dwa pre?
Dobry przełącznik nie zdegraduje sygnału. Muszę zrobić sobie takowy. Jednak kilka ważniejszych rzeczy jeszcze przede mną. Na razie przepinam kable (10 s roboty).
Dwa preampy? Nie.
Cytat: frywolny trucht w Październik 24, 2014, 12:11p.s. czy chcesz powiedzieć, że oddałeś Pro-Jecta by nabyć tego vintydża?
Między innymi dlatego. Ale z drugiej strony wycisnąłem z Pro-Jecta chyba wszystko co możliwe. Poszedłem dalej - w dużo lepsze ramię, które wyciska znacznie więcej z dobrych wkładek MC LO. Słucham dużo starej muzyki (do końca lat 70-tych, nawet 80-tych), zatem postanowiłem skompletować zestaw z tamtych czasów, czyli VINTAGE. Nowe nagrania odtwarzam z innego źródła - plików.
Ciekawy temat z racji tego chociaż iż samych Micro Seiki DD-40 w kraju jest tylko kilka (tak sądzę) a ten w dodatku najprawdopodobniej jest jedynym z dwoma ramionami. W chwili obecnej jest to gramofon bardzo trudny do dostania nawet na rynku zagranicznym.
Ciekawym elementem całej układanki jest to iż Micro Seiki po raz pierwszy zdecydowała się na takie rozwiązanie w gramofonie, który nie jest z najwyższej półki bowiem tylko takie mogły liczyć na tak zaawansowane technologicznie rozwiązania. Z pewnością mogli sobie na to pozwolić bowiem byli wówczas jedną z nielicznych jak nie jedyną firmą produkującą gramofony od A do Z wraz z ramionami, wkładkami czy też innymi podzespołami. W chwili obecnej nie spotyka się nawet na portalach zagranicznych tej wersji z dwoma ramionami. A dodajmy iż ramię Micro Seiki MA-505 bez względu na to w jakiej wersji zostało zrobione na tamte czasy było w czołówce najbardziej zaawansowanych ramion na świecie.
Miałem tą przyjemność być obserwatorem poczynań w zakresie prac przy budowie takiej właśnie wersji tego gramofonu przez kolegę kangiego i muszę przyznać iż jestem pod wrażeniem wykonania. To jest sprzęt na lata, który będzie cieszył zarówno oczy jak i uszy właściciela jak i innych słuchaczy, którzy to zobaczą i posłuchają.
U mnie ramię Zontka zamontowane jest na armboardzie.
Armboard ten wykonany jest przez Pawła Zontka.
Proces montażu jest nieodwracalny bo robimy dziurę w plincie. Można popatrzeć w mojej galerii na "tamtym forum".
No ale wymiana samej plinty Adfontesa to nie problem, prawda?
W tej plincie co ja mam zmieściło się ramię 12,5 cala, no ale moja plinta nie ma jeszcze tej "falki" - jest stara, nieco mniejsza.
Armboard
To coś ma związek z armią czy z technologiami,bądż jakimś wykonaniem militarnym?
Zontek kazał mi się douczać-więc pytam.
Drogi Piotrze,
Armboard to podstawka po ramię (miejsce mocowania ramienia, zwykle płytka).
Powszechnie pojawiło się przy LP12, można wyposażyć Sondeka w mocowanie pod planowane lub zmieniane ramię.
Jakoś nie ma odpowiednika w języku polskim.
Pozdrawiam.
B.
Moj armboard pod drugie ramie sklade sie z listwy montazowej oraz lapy regulacyjnej. Moge wyregulowac polozenie drugiego ramienia z dokladnoscia jaka chce.
Np. do mono.lub właśnie aby mieć wkładke mm i mc.Albo-zupełnie inaczej gra (dosownie) ciężkie ramie z wkładką o małej podatności niż lekkie ramie z wkładką o dużą podatnością. Lub-krótkie ramie kontra długie.Kombinacji jest sporo tyle ile fantazji . ;)
Z całym szacunkiem, każdy ma kasę i ma prawo wydawać na co mu się podoba, nic mi do tego. Ale ja mam jedno ramię, jedną wkładkę i gra mi każdą płytę. Pytanie moje jest takie, do czego używacie innych ramion/wkładek, prócz oczywiście oszczędności jakiejś mega fajnej, czy starej, już nie produkowanej wkładki, by ją oszczędzać...?
Wkładki MC, nie można wymienić igły - ok, zrozumiałe. Ale po za tym do czegoś się przydaje większa ilość ramion/wkładek?
Dlatego kocham MM, igła się zużywa? Kupujesz nową... i po problemie.
Ile masz tych płyt mono w swoich zbiorach?
Zresztą te 10000 na gramofon i dwa ramiona,dwie wkladki to troszkę za skąpo.
Gulczas jak myslisz?
Ja nie mam ,ale są tacy którzy mają
Cytat: miniabyr w Luty 26, 2015, 20:37
Ja nie mam ,ale są tacy którzy mają
Nie zbaczajmy z tematu watku.........taki drobiazg-ok?
Miniabyr
Wiem,ze mógłbyś za 10000 polecić ćwiartkę Zontka,ale to nie zagra :D ;D
Ale o co chodzi? Jaki drobiazg ? Czy nie możesz przyjąć do wiadomości ,że przed rokiem 1959 nagrywano mono ,a i w czaszch stereo były wydania mono? Jak ktoś chce, to sobie kupi do swojego drapaka co mu się bedzię podobać stereo mono ,a nawet kwadro. A co do Zontka to nie muszę. Ludzie słuchają i wybierają. Cała filozofia Ok zaśmiecamy wątek koledze. Trzeba zmykać do odpowiedniego.
Miałem dwa na jednym werku,Jelco i Rege i jestem zdania,że dwa ramiona to fajny myk,różne wkładki,różne płyty,ale z jednym też mogę żyć ;D
Np. do mono.lub właśnie aby mieć wkładke mm i mc.Albo-zupełnie inaczej gra (dosownie) ciężkie ramie z wkładką o małej podatności niż lekkie ramie z wkładką o dużą podatnością. Lub-krótkie ramie kontra długie.Kombinacji jest sporo tyle ile fantazji . (http://audiomaniacy.pl/Smileys/default/wink.gif)
Elem, spoko, nie gniewam sie. Ostatnio rozmawialem z kumplem przez telefon, ze jechalismy ostro na dwa baty, kolezanka z ksiegowosci uslyszala rozmowe i od tamtego czasu dziwnie sie do mnie usmiecha :-D ;-)
>>miniabyr
No jest to jakiś argument, na pewno płyta mono lepiej brzmi z wkładką mono niż stereo. Ale ja płyt mono nie posiadam, więc po co mi :) Może kiedyś? :)
Drugię ramię czy drugi, tani gramiak z MM do wstępnych odsłuchów płyt w stanie niewiadomym na pierwszy rzut oka ? Wg mnie bezpieczniejszy drugi gramiak, można nawet po alco używać bez stresu. Wada - znów kolejny klocek i kable.
Sam nie wiem, kurzy mi się Fryderyk (do remontu), kurzy mi sie Jelco 9 (jak nowe,gotowe do montażu) a szkoda mi tłuc wszystko na DV XX2MkII. Jaki wariant wybralibyście?
Ja też nie mam wielu płyt mono i nie zamierzam w to wchodzić. Raczej myslałem o drugim ramieniu do wkładki "miękkiej" I to może byś bardzo ciekawe choć finansowo to armagedon.
Cytat: elem w Luty 26, 2015, 21:04Jaki wariant wybralibyście?
Szpulowca na kopie LP?
Cytat: elem w Luty 26, 2015, 21:04
Drugię ramię czy drugi, tani gramiak z MM do wstępnych odsłuchów płyt w stanie niewiadomym na pierwszy rzut oka ? Wg mnie bezpieczniejszy drugi gramiak, można nawet po alco używać bez stresu. Wada - znów kolejny klocek i kable.
Sam nie wiem, kurzy mi się Fryderyk (do remontu), kurzy mi sie Jelco 9 (jak nowe,gotowe do montażu) a szkoda mi tłuc wszystko na DV XX2MkII. Jaki wariant wybralibyście?
A co ten fryderyk umi? :)
Bo jak tylko wydawać dzwięki,to ja bym to 9 calowe Jelco zamontował na Feickercie
Cytat: elem w Luty 26, 2015, 21:04
Sam nie wiem, kurzy mi się Fryderyk (do remontu), kurzy mi sie Jelco 9 (jak nowe,gotowe do montażu) a szkoda mi tłuc wszystko na DV XX2MkII. Jaki wariant wybralibyście?
Ja mam lekkie ramie AT-1007 i teraz mam podwieszona wkladke MM AT-120E. Jednak nie jest to prawidlowo zgrane i ta wkladka potrzebuje ciezszego ramienia. Poluje albo na Shure V15 albo na wspolczesnego Ortofona 2M Bronze albo Black. Beda idealnie pasowaly podatnosciowo. Tylko jak tu taka kupic jak czlowiek odkupil 200 szt. kolekcje plyt i znowu forsa na wkladki poszla sie rypac ;-)
Kangie a nie możesz na próbę dociążyć ramię At1007?
masza - szpulak nie odtworzy LP, nie chce nic kopiować.
jamówię - mało umi pewnie, chyba, że mu dac lifting i jelco. Dopadłem setki płyt, mniej lub bardziej uzywanych, część pewnie będę chciał sprzedać a nie będe sprzedawał bez przesłuchania, bo to słabe jest.
kangie - no właśnie, 200 płyt, kolejne 200 :)
Cytat: miniabyr w Luty 26, 2015, 21:16
Kangie a nie możesz na próbę dociążyć ramię At1007?
Moge. AT-120E pieknie spiewa na ramieniu MA-505. Tam mam 17g masy efektywnej i kompensacje dynamiczna. Wymiana headshella to pikus. Korekta VTA tez bo mam zrobione szablony pod kolumne ramienia. VIS mi pokazal jak to sie robi i teraz to jest bulka z maslem.
Cytat: elem w Luty 26, 2015, 21:16
masza - szpulak nie odtworzy LP, nie chce nic kopiować.
jamówię - mało umi pewnie, chyba, że mu dac lifting i jelco. Dopadłem setki płyt, mniej lub bardziej uzywanych, część pewnie będę chciał sprzedać a nie będe sprzedawał bez przesłuchania, bo to słabe jest.
kangie - no właśnie, 200 płyt, kolejne 200 :)
No jak po liftingu się naumi,nie wiem ja bym dołożył drugie,werk masz zacny a Fryderyk to dobry jest w Żelazowej Woli :)
Jelco na Twina mówisz? To muszę dłuższe pręty zamówić u Feickerta, znowu kasa...
Cytat: elem w Luty 26, 2015, 21:16masza - szpulak nie odtworzy LP, nie chce nic kopiować.
Zagra tak samo jak dobry gramofon, wiem co mówię, bo ma poprzegrywanych parę płyt :)
Cytat: neomammut w Luty 26, 2015, 21:23Zagra tak samo jak dobry gramofon, wiem co mówię, bo ma poprzegrywanych parę płyt :)
Ja to wiem.
Ci co nie słyszeli to nie wierzą.
elem wierzy, bo miał... Damę Pik ;)
Cytat: elem w Luty 26, 2015, 21:23
Jelco na Twina mówisz? To muszę dłuższe pręty zamówić u Feickerta, znowu kasa...
A w RCM nie ma jakiegoś arboardu?pamiętam,że jak brałem Jelco,to Roger zamontował mi drugi arboard pod Rege,gdzieś tam miał.
Tak samo jak kazdy dobry gramofon zagra plik DSF/DFF 5,6MHz (DSD) zgrywajac winyl przy pomocy Korga MR-1000. Tylko taka plyta potrafi zajac nawet 4GB na dysku twardym.
Przecież drugie ramię nie musi być poświęcone dla mono,może być podwieszona pod niego inna wkładka.
Jedna do Jazzu,druga do rocka...powiedzmy.Sęk w tym,że to koszty,no bo wiadomo-drugie phono,kable itd.
Wkleję kilka fotek cześci bezpośrednio po obróbce.
I po anodowaniu.
Ot i chyba temat pociągnę z Monitor Audio ET-500 i ramionami Micro Seiki MA-505 oraz MA-77 mk II. Materiał jest chęci są jutro pierwsze fotki i koncepcje.
Tak to mniej więcej widzę:
i jeszcze parę:
Zmierzam wyjaśnić iż otwór pod ramię będzie przedłużony po skosie w kierunku rogu gramofonu bo obecnie zdziebko jest nie w tym miejscu co trza. Będzie zrobiona podstawka z nierdzewki z wyciętym otworem w postaci fasolki by można było regulować położeniem ramienia.
Cytat: GregWatson w Listopad 24, 2015, 13:15Tak to mniej więcej widzę:
Chcesz się wwiercić na sztywno czy przewidujesz jakiś mechanizm regulacji odległości montażowej?
Edit.
Prorok jakiś, pytania zgaduje ? :)
Jest jeszcze jeden patent. Można wstawić okrągłą płytkę z niecentrycznie wywierconym otworem montażowym. Obracając płytkę zmieniamy odległość.
Z tym otworem to jest tak na styk dosłownie - nie wiem czy nie trzeba będzie wzmocnić tego rogu aby się nie rozpadło na amen. Ale to już na spokojnie będziemy się zastanawiać z fachowcem od drewna. Fajnie będzie jeśli faktycznie uda się ta regulacja z fasolką. Ale życie pokaże - pewnie będzie brutalne jak to życie. :)
Cytat: vasa w Listopad 24, 2015, 13:21est jeszcze jeden patent. Można wstawić okrągłą płytkę z niecentrycznie wywierconym otworem montażowym. Obracając płytkę zmieniamy odległość.
To wszystko jeszcze do przemyślenia na spokojnie ale patent ciekawy. Dzięki.
Cytat: GregWatson w Listopad 24, 2015, 13:33wszystko jeszcze do przemyślenia na spokojnie
Po prostu montowanie pierwszego ramienia jest na okrągłej płytce.
(http://www.audiocircle.com/image.php?id=46607)
A w którym miejscu jest silnik w tym napędzie?
Jeszcze go nie rozkładałem ale tak to wygląda od dupy strony:
Cytat: GregWatson w Listopad 24, 2015, 13:48tak to wygląda od dupy strony:
Jakoś specjalnie dużo nie widać. A talerz można zdjąć?
Tak, bez problemów. Ot tak to wygląda (tylko taką fotkę mam).
Cytat: GregWatson w Listopad 24, 2015, 14:00bez problemów. Ot tak to wygląda
No tak. To zdecydowanie zmienia sytuację :(
Ale dobrze by było to ustalić. Stawiać ramię przy silniku to tak gupio jakoś (http://emoty.blox.pl/resource/podbite.gif)
No tak, ale jeszcze trochę i wszystko będę wiedział. Sekcja już niebawem. :)
Cytat: vasa w Listopad 24, 2015, 13:39A w którym miejscu jest silnik w tym napędzie?
Dokładnie na środeczku także odstęp jednego jak i drugiego ramienia od silnika będzie prawie identyczny (różnić się będzie dosłownie milimetrami).
Ekstra.
Ale mimo wszystko pomyślałbym o czymś mięciutkim pomiędzy :)
No i zmieniona została koncepcja zamontowania drugiego ramienia. Wcześnie planowałem wsadzić w otwór który został już nawiercony przez poprzednika w lewym górnym rogu plinty ale ze względu na przesunięcie otworu bliżej tego rogu zaistniało niebezpieczeństwo uszkodzenia go. W związku z powyższym po konsultacjach ze stolarzami od robót "precyzyjnych" na dzień dzisiejszy do lewego boku plinty będzie dołożony moduł z zamocowanym ramieniem w otworze a"la fasolka. Moduł ten będzie w zależności od potrzeb zakładany lub zdejmowany. Pozostanie w takim układzie nienaruszona funkcja pokrywy i będzie można z niej całkowicie normalnie korzystać. Natomiast wywiercony otwór w plincie zostanie ładnie zaślepiony i zamaskowany pod kolor.
Siedzę nad rysunkiem i jak go zrobię to umieszczę, myślę iż będzie wówczas bardziej kumato co i jak. Te wystające po lewej stronie linie to wkręty imbusowe umożliwiające przykręcenie modułu do boku gramofonu.
Oooo coś takiego u mnie będzie ale nie aż tak bardzo ten moduł będzie wysunięty jak tu po lewej stronie.
To jestThorens TD 226, ładny co?
Cześć,
Ja też wpadłem na podobny pomysł i niedawno go zrealizowałem. Znajmomy stolarz wykonał przepiękną dębową plinth'e, ramie to Jelco 12'' a wkładka to Ortofon SPU Royal N. Na krótkim ramieniu Ortofon 2m Black.
Obecnie szukam dobre pre, może macie jakieś propozycje?
Pięknie to wyszło. Brawo.
Toż to ramie od mojego Sony jest :D
Cytat: juter22 w Czerwiec 20, 2016, 19:14
Cześć,
Ja też wpadłem na podobny pomysł i niedawno go zrealizowałem. Znajmomy stolarz wykonał przepiękną dębową plinth'e, ramie to Jelco 12'' a wkładka to Ortofon SPU Royal N. Na krótkim ramieniu Ortofon 2m Black.
Obecnie szukam dobre pre, może macie jakieś propozycje?
No ładne cacko!
... jeśli to gra na południe ode mnie a tak zdaje się jest ... to to jest 50tka. ;-)
Krzychu,
Tak, to ta sama, która była u Ciebie na tunningu :)
Jest moc z mc, nawet się nie spodziewałem takiego przyrostu jakości.
Pzdr
Fajna maszyneria.
I mam na myśli nie tylko gramofon :)
Trochę mnie niepokoi, może niepotrzebnie, że to wszystko spięte ze sobą sztywno.
Tego SPU ma miniabyr i z tego co pamiętam- zachwycony.
Musi być na sztywno bo to sztywny napęd i nie można pozwolić by sobie ramię wędrowało ... bo będzie dupa a nie dźwięk.
Szkoda było go rozbebeszać stąd taki pomysł. Ja tylko trochę podpowiadałem.
Inną opcją było robienie nowej plinty i przeszczep w nią bebechów z ogarnięciem mechaniki, pstryczków etc. by nie stracić na funkcjonalności.
Jak gra 'golas' to wiem ;-).
Cytat: ahaja w Czerwiec 20, 2016, 21:41
. Ja tylko trochę podpowiadałem.
Jak gra 'golas' to wiem ;-).
Powiem szczerze że bez Ciebie to bym nic nie zrobił więc nie tak trochę lecz raczej trochę więcej 😉
W tzw. międzyczasie był pomysł aby Cię tu sprowadzić abyś to poskładał do kupy, ale znalazłem specjalistę we Wrocławiu, już trzymałem w telefon w ręce😃
Raz jeszcze dzięki za wsparcie merytoryczne i nie tylko.
Cytat: juter22 w Czerwiec 20, 2016, 19:14Ja też wpadłem na podobny pomysł i niedawno go zrealizowałem. Znajmomy stolarz wykonał przepiękną dębową plinth'e, ramie to Jelco 12'' a wkładka to Ortofon SPU Royal N. Na krótkim ramieniu Ortofon 2m Black.
Ładnie zrobione. Sprzęt koń-kret'ny. Zastanawia mnie jedynie jak sięgasz po płyty zaznaczone na żółto i czy nie obijasz nimi ramienia ;)
Wita, to już spora lat od postu ale mam pytanie czy dalej używasz tego mocowania dla drugiego ramienia? Czy zechciałbyś takie wykonać na handel dla mnie ?
Witaj wigorsky, dzięki za zainteresowanie moim tematem.
Używać używam mało, ale na sprzedaż ten set nie jest.
Zrobić chciałbym, ale nie mam już niestety takich możliwości i dostępu do sprzętu i materiałów jak jeszcze kilka lat temu.
Z tego co widzę w wątku Grega oryginalne łapy montażowe A1 i A2 od Micro Seiki są dostępne i nie ma sensu moim zdaniem robić DIY. Kłopotliwe to jest i wymaga cierpliwości i pokory, zwłaszcza przy manufakturze jednego kompletu. Niby proste, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach jeśli ma być wykonane na "tip top".
Wigorski, przesłać Ci rysunki techniczne tych części? Daj znać na PW.
Dobra, dołączam rysunki. Do grobu przecież ich nie zabiorę...
W końcu mam preamp który umożliwia granie na "dwa baty".
Więcej info tutaj:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=3524.msg339817#msg339817
Praktyczna rzecz:
Kanał we wzmacniaczu:
4 - wkładka MM - gramy gdy płyta podniszczona, słabiej zrealizowana. Generalnie wtedy, gdy szkoda zaawansowanego ostrego szlifu igły
5 - wkładka MC LO - odtwarzamy płyty w dobrym stanie, z dobrą realizacją, gramy wymagającą muzykę klasyczną, gdzie jest gęsto i wilgotnie jak w brazylijskiej dżungli itp.